Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Mart 2009, 23:34   #2
Çevrimdışı
noLove
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Kelime-i Şehadet'in Anlamı




NİÇİN BU KADAR BÜYÜK FARK?

Şimdi de biraz şu meselenin üzerinde durup düşünelim. Acaba bu kadar büyük fark, niçin? Niçin bu kelime insanı insandan ayırıyor, evlâdı babaya babayı evlâda yabancı kılıyor? Bu nasıl oluyor? Bu ke­limede ne vardır ki? Üst tarafı bir kaç söz. Bir kaç harf. Lam, elif, he, mim, vav, sin ve dört tane de başka harf. Bu harfleri bir birleriyle birleştirip kelimeyi ağızdan çıkardın mıydı, o zaman sihirli değnek gi­bi, insan bambaşka bir insan oluyor. Niçin böyle oluyor? Niçin iki aynı adam arasında yerden semaya kadar büyük bir fark oluyor? Kardeş­lerim, biraz düşünerek, anlayarak iş görelim. Siz de kendi aklınızı kul­lanacak ve kendi kendinize diyeceksiniz ki, dilini kullanıp, bir kaç söz­cük söylemekle bu kadar büyük netice neden? Putperest ve müşrik­ler düşünürler ki bir tılsım okunursa dağ parçalanır, yer yarılır, yer­den çeşmeler pınarlar kaynar, ister okuyan kimse bu tılsımın mana­sım bilsin islerse bilmesin. Nitekim bu putperest müşrikler zanne­derler ki, tesir sadece bu tılsımın sözlerindedir. Bu tılsımlı sözler ağız­dan çıktı mıydı, artık tılsımlar çözülür, her şey olabilir. Fakat İslâm böyle değildir. İslâm'da mesele sözün manasındadır. Lâfızların tesiri bunların manalarıyladır. Mana olmasa ve bu manada tâ gönlün için­den gelmese, gönlün kalbin derinliklerine yerleşmese bunun kuvvet ve kudreti sizin düşüncenizde sizin fikrinizde, sizin ahlâkınızda, sizin iş­lerinizde amellerinizde tesirini gösteremez ve sizin üzerinizde bir deği­şiklik yapamaz. Sadece isteksizce bir kaç kelime, bir kaç söz söyle­mekle hiç bir tesir görünmez.

Bu meseleyi şimdi ben size güzel bir misal ile anlatayım. Farz edin ki, siz üşümektesiniz. Siz eğer dilinizle Yorgan, Yorgan di­ye söylerseniz ve yün yorgan, yün yorgan diye bağırırsanız, asla üşü­mekten kurtulamazsınız. İsterseniz siz geceleyin yüz bin tesbih sayı­sında «yün yorgan» diye de söyleyin. Fakat ama siz bir yün yorgan bulup da sırtınıza örterseniz, o zaman soğuktan kurtulmuş olursu­nuz. Yine farz edin ki siz susamışsınız. Siz sabaha kadar da «su» diye bağırsanız, susuzluğunuz geçmez. Evet bir bardak su bu­lup içmeniz icab eder. Suyu bulup içtiniz mi, içiniz açılır ve susuzlu­ğu gidermiş olursunuz. Farz edin ki siz nezleye yakalanmış ateşiniz yükselmiştir.Şimdi siz kalkıp da «menekşe», «sığır dili» (nezle için genellikle Hind-Pakistan'da kullanılan nebati ilâç. Mütercim) Me­nekşe, Sığırdili, diye tesbih çekmeğe başlayasınız ne nezleden kurtu­lur ne ateşiniz düşer. Bu ilâçları bulmanız, kaynatıp içmeniz gerekli­dir. Bunu yaptınız mı nezleden kurtulur ateşiniz de düşer.

İşte kelimeyi tayyibe kelimeyi şehadetin de durumu böyle. Altı yedi kelimeyi ağızda söylemek ile, insan değişmez, kâfir kimse de kâfirlikten kurtulup müslüman olmaz, temiz olmayan birisi de temiz­lenmez, nefret edilen kimse de sevilmez, cehennemlik de cennetlik olmaz. Ya ne olur? Fark şuradadır ki söylenecek olan bu kelimelerin ne demek olduğu bilinerek, anlaşılarak söylenecek ve kalbin tâ de­rinliklerinde yer verilecektir. Bu kelimelerin anlamının mefhumunun ne olduğu bilinecek ve buna bağlanılacaktır. Bu kelimeyi söylediği­niz zaman, siz şunu da bilmiş olmalısınız ki siz Hak Teâla'nın karşı­sında ve bütün dünyanın da karşısında ne kadar büyük meseleyi iti­raf ediyor ve ne kadar önemli hususa ikrar veriyorsunuz? Bu ikrarı­nızla ne kadar büyük bir mesuliyet yükleniyorsunuz? Bunları bildik­ten sonra, bunları anladıktan sonra işte bu bir kaç kelime sizin bütün yaşamınıza ve düşüncenize hakim olacaktır. Bundan sonra siz artık, ne kafanızda, ne düşüncenizde başka hususlara yer vermeyeceksiniz. Bu kelimeye muhalif bulunan hiçbir şeye de yer vermeyeceksiniz. Sonra siz hep düşüneceksiniz ki, bu kelimelere muhalif bu­lunan her söz yalan ve asılsızdır. Ancak doğru söz bu kelimelerdir. Sonra bu kelimeler sizin yaşayışınızın her sahifesine hakim olacak­tır. Bu kelimeleri söyleyip ikrar verdikten sonra, şunu da hesaba ka­tacaksınız ki, siz artık kâfirler gibi başı boş değilsiniz. Kâfirler gibi istediğini yapacak durumda değilsiniz. Siz şimdi bu kelimeye bağlı bulunmaktasınız. Söylediğiniz kelimenin medlulüne bağlı kalacak bu­nun medlulünce işinizi ayarlayacaksınız. Bunun «yap» dediğini mutla­ka yapacaksınız «yapma» dediğini katiyen yapmayacaksınız. Bu şe­kilde kelimeyi söyleyen adam müslüman kimse olur. Bu şekilde de insandan insana büyük fark olur, nitekim yukarıda bundan bahs et­tik.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet