IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28 Eylül 2014, 00:17   #1
Deep
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
C# Sınıflar(Class) ve Nesneler(Object)




İlk olarak sınıflardan(class) başlayalım.

Sınıflar içinde metodları ve değişkenleri tutabildiğimiz yapılardır. Sınıflar bir defa oluşturulur. Her defasında oluşturmamıza gerek yoktur. C#’da .cs uzantılıdır. Pek çok kelime sınıflandırmanın sonucu ortaya çıkmıştır. Örneğin ev kelimesini kullandığımızda bir genelleme yaparız. Çatısı, penceresi, duvarı olan vb. Yani ortak özellikleri vardır. Bu özellikleri taşıyan bütün nesneler için ev kelimesi kullanılabilir.

Class oluşturmak için projemizin kod kısmında yazabiliriz(Resim 1), PROJECT > Add Class seçeneğine tıklayabiliriz ya da CTRL + SHIFT + A tuş kombinasyonunu kullanarak Class’ı seçerek ekleyebiliriz(Resim 1.1).

c# sınıf ve nesneler


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Resim 1.1
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]Resim 1.1

Hazır sınıfları anlatıyorken birde erişim belirleyicilerden(Access Modifier) söz edelim.

1- Public : Bu erişim seviyesi belirtilmiş olan sınıflar, metotlar, alanlar sınırsız erişime sahiptir. Ve her yerden erişebiliriz.
2- Private : Bu erişim seviyesinde sadece tanımlanan yerden erişebilir. Yani sınıf içinde tanımlandıysa sadece o sınıfta erişim sağlanır. Başka bir sınıfta kullanılamaz.
3- Protected : Sadece tanımlandığı sınıfta ve o sınıftan türetilmiş sınıflarda kullanılabilir.
4- Internal : Sadece belirtilen assembly içinden erişilebilir.
5- Protected Internal : Bu erişim türü anlaşılacağı gibi protected ve internal’ın birleşmiş halidir.

Not : Her class(sınıf)’ın varsayılan erişim seviyesi internal’dır. Erişim türünün belirtilmediği sınıfın üyelerinin varsayılan erişim seviyesi de private’dır.

Bir de modifier’lara bakalım;
1- Sealed : Sealed kullanan sınıftan kalıtım alınamaz. Kullanıldığı zaman hata verir (Resim 1.2).
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Resim 1.2

2- Static : Yeni bir örneğinin başlatılmasını ve kopyalanmasını istemediğimiz sınıflarda kullanıırız.
3- Abstract : Abstract classdan yeni bir nesne üretilemez. Sadece miras verme yöntemi ile kullanılabilir.

Field(Alan)lar ve Property(Özellik)ler :
Field tanımlamanın değişken tanımlamadan bir farkı yoktur. Property’i bir örnekle açıklayayım; Windows Form uygulamasında bir textboxa yazılan yazıyı veya textboxa yazı yazmak için textBox1.Text’i kullanırız. Burada bulunan Text bir property’dir. Property’nin sağladığı faydalardan bir örnek verecek olursak; mesela teknoloji mağzası uygulaması geliştirdiğimizi düşünelim. Bir ürünün stok miktarı 0’dan küçük olamaz. Property ile bunu kontrol ederek 0 dan küçükse değeri 0’a eşitleyerek işimizi daha da kolaylaştırırız. Property kullanırken fieldlar ve get – set keywordleri kullanılır.

Örnek;
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Tabi her zaman bu kontrolü uygulamıycağımız için basit bir kullanımı daha var. ‘prop’ yazıp intelligent’de çıkan yazıya iki kere hızlıca ‘tab’ tuşuna basarak bize hazır bir kalıp vermesini sağlayabiliriz (Resim 1.3).
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Resim 1.3

Şimdi bunların intelligentte nasıl gözüktüğüne bir bakalım. O zaman daha iyi kavramış olacağız.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Resimden de görüleceği üzere field(alan)larımız mavi, property(özellik)ler siyah oldu. Urun Urun1 = new Urun(); söz dizimini kullanarak Urun sınıf(class)ından Urun1 adında yeni bir nesne oluşturduk.

Evet arkadaşlar bu makaleminde sonuna geldik. Umarım faydalı olmuştur.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
c#, nesnelerobject, sınıflarclass, ve


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Apartmana Dönüşen Nesneler.. Zen Fotoğraf Kulübü 0 04 Haziran 2013 23:38
PHP SINIFLAR VE Nesneler MorfiN PHP 0 12 Mayıs 2012 09:18
Sınıflar ve Nesneler (Classes and Objects) teodelsym PHP 0 28 Şubat 2006 19:16