12 Ocak 2012, 21:25 | #1 | |
Çevrimdýþý
Kullanýcýlarýn profil bilgileri misafirlere kapatýlmýþtýr.
IF Ticaret Sayýsý: (0) | Eðitim Raporu Örneði Eðitim Raporu Örneði ÇALIÞILAN BECERÝ ALANLARI: 1)Öz Bakým Becerileri b)Giyinme Becerisi Soket çorap giyme Düðme çözme Düðme ilikleme 2)Psiko-motor Beceriler: Büyük kas becerileri Gösterilen hareketleri taklit etme Kollarýný yukarý öne, yana, arkaya açýp kapama Ellerini yukarýda önde, yanda, arkada açýp kapama Bacaklarýný açýp kapama Baþýný öne, arkaya, yana çevirme Tek ayaðý üzerinde 3 sn. durma Gösterilen yürüyüþleri taklit etme Geri yürüyüþleri taklit etme Yan yürüyüþleri taklit etme Aslan, kurt, kuzu vb. hayvan yürüyüþlerini taklit etme Yerden nesne toplayarak dengeli koþma b)Küçük Kas Becerileri: Kaðýt yýrtma Kaðýdý istenilen büyüklükte parçalara ayýrma Ýki düz çizgi arasýndan yýrtma Boncuklarý dizme Küçük delikli boncuklarý dizme Boncuklarý ipe dizerek zincir yapma 3) Ýletiþim Becerileri: Alýcý Dil Becerileri: Selamlaþmak ve vedalaþmak için kullanýlan hareketleri yapma Yüz hareketlerini taklit etme Dudaklarýný birbirine sürtme Dudaklarýný büzme Öpme hareketi yapma Gösterildiðinde dilini dudaðýnýn üzerinde hareket ettirme Gösterildiðinde kaþlarýný çatma Gülme hareketini taklit etme 4) Biliþsel Beceriler: Þekil Kavramý (Kare, üçgen, daire, dikdörtgen) Þekilleri ayný olma durumuna göre eþleme Renk Kavramý (Kýrmýzý, sarý, mavi, yeþil) Renkleri ayný olma durumuna göre eþleme 5) Oyun ve Sosyalleþme: Yoðurma Çalýþmalarý Basit ritm hareketleri 6) Öðrenmeye Hazýrlýk: Göz kontaðý kurma Ýsmi söylendiðinde 2–4 sn.göz kontaðý kurma Yerinde oturma davranýþý Tek eylem bildiren komutlarý yerine getirebilme Ahmet’in bu alanlarda gösterdiði geliþim aþaðýdaki gibidir. Öz Bakým Becerileri 1)Giyinme Becerisi Soket çorap giyme: Ahmet, dört haftalýk eðitim sonunda soket çorabýný %100 oranýnda baðýmsýz olarak giyerek amaca ulaþmýþtýr. Düðme çözme: Ahmet, üç haftalýk eðitim sonunda araç setindeki düðmeleri %100 oranýnda baðýmsýz olarak çözerek amaca ulaþmýþtýr. Düðme ilikleme: Ahmet, üç haftalýk eðitim sonunda araç setindeki düðmeleri %100 oranýnda baðýmsýz olarak ilikleyerek amaca ulaþmýþtýr. 2)Psiko-motor Beceriler: Büyük kas becerileri Gösterilen hareketleri taklit etme: Ahmet verilen eðitim sonunda gösterildiðinde kollarýný ve ellerini; yukarý / yukarýda, öne / önde, yana / yanda, baðýmsýz olarak açýp kaparken, arkaya / arkada sadece fiziksel yardýmla açýp kapayabildiði için bu amaçlara ulaþamamýþtýr. Ahmet verilen eðitim sonunda bacaklarýný, baþýný gösterildiðinde öne, arkaya, yana baðýmsýz olarak açýp kapadýðý, baþýný gösterildiðinde öne, arkaya, yana baðýmsýz olarak çevirdiði ve tek ayaðý üzerinde 3 sn. baðýmsýz olarak durduðu için bu amaçlara ulaþmýþtýr. Gösterilen yürüyüþleri taklit etme: Ahmet verilen eðitim sonunda öðretmenin gösterdiði geri, yan yürüyüþleri ve aslan yürüyüþünü baðýmsýz olarak taklit ettiði için amacýna ulaþmýþtýr. Yerden nesne toplayarak dengeli koþma: Ahmet, verilen eðitim sonunda 10 m lik mesafeyi yerden nesne toplayarak baðýmsýz biçimde koþarak amaca ulaþmýþtýr. b)Küçük Kas Becerileri: Kâðýt yýrtma: Ahmet, verilen eðitim sonunda kâðýdý istenilen büyüklükte parçalara ayýrarak ve iki çizgi arasýndan baðýmsýz olarak yýrtarak amaca ulaþmýþtýr. Boncuklarý dizme: Ahmet, verilen eðitim sonunda küçük delikli boncuklarý baðýmsýz olarak ipe dizerek ve zincir yaparak amaca ulaþmýþtýr. 3) Ýletiþim Becerileri: Alýcý Dil Becerileri: Selamlaþmak ve vedalaþmak için kullanýlan hareketleri yapma: Ahmet, verilen eðitim sonunda selamlaþmak ve vedalaþmak için kullanýlan hareketleri baðýmsýz olarak yapabilmektedir. Böylece amaca da ulaþmýþtýr. Yüz hareketlerini taklit etme: Ahmet, verilen eðitim sonunda gösterildiðinde dudaklarýný birbirine sürtme, dilini dudaðýnýn üzerinde hareket ettirme kaþlarýný çatma ve gülme hareketlerini baðýmsýz olarak taklit ederek amaca ulaþmýþtýr. Ahmet, verilen eðitim sonunda gösterildiðinde dudaklarýný büzme ve öpme hareketini fiziksel yardýmla gerçekleþtirebildiði için bu becerilerde amaca ulaþamamýþtýr. 4) Biliþsel Beceriler: Þekil Kavramý (Kare, üçgen, daire, dikdörtgen) Þekilleri ayný olma durumuna göre eþleme: Ahmet, verilen eðitim sonunda çevresindeki nesneleri þekillerine göre baðýmsýz olarak eþleyerek amacýna ulaþmýþtýr. Renk Kavramý Renkleri ayný olma durumuna göre eþleme: Ahmet, verilen eðitim sonunda çevresindeki nesneleri renklerine göre baðýmsýz olarak eþleyerek amacýna ulaþmýþtýr. 5) Oyun ve Sosyalleþme: Yoðurma Çalýþmalarý: Ahmet, verilen eðitim sonunda yoðurma maddesi ile en son olarak istenilen basit bir þekli baðýmsýz olarak yaparak amacýna ulaþmýþtýr. b)Basit ritm hareketleri: Ahmet, verilen eðitim sonunda iki eliyle belli aralýklarla elindeki müzik aletine baðýmsýz olarak vurarak amaca ulaþmýþtýr. 6) Öðrenmeye Hazýrlýk: Göz kontaðý kurma Ýsmi söylendiðinde 2–4 sn.göz kontaðý kurma: Ahmet, verilen eðitim sonunda ismi söylendiðinde baðýmsýz olarak 2-4 sn. göz kontaðý kurmuþ böylece belirlenen amaca ulaþmýþtýr. b)Yerinde oturma davranýþý: Ahmet, verilen eðitim sonunda sýrasýnda istenilen süre kadar baðýmsýz biçimde oturarak amaca ulaþmýþtýr. c) Tek eylem bildiren komutlarý yerine getirebilme: Ahmet, verilen eðitim sonunda basit bir komutu baðýmsýz olarak yerine getirerek belirlenen amaca ulaþmýþtýr. Fatma Temiz BEGENÝRBAÞ ALINTI::::::::: | |
|
Etiketler |
eðitim, raporu, Örneði |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayýtlý üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Baþlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
CV Örneði | Sýr | Komedi ve Mizah | 0 | 11 Kasým 2010 09:19 |
Sitemap Örneði | AxituRk | 3 | 23 Ocak 2010 11:21 | |
Cv Örneði Çok Komik :D | Kralice | Komedi ve Mizah | 2 | 21 Kasým 2008 01:01 |