Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08 Nisan 2007, 13:48   #491
Çevrimdışı
Burak
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Türkiye ve Dünyadan Haberler ( 2007 )




Erdoğan, Karadeniz Sahil Yolu'nun açılışıyla 20 yıllık bir hayalin gerçekleştiğini söyledi.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Samsun'dan Sarp'a kadar 6 il, 63 ilçe, 17 bucak merkezi, 9 liman, 2 havaalanı ve birçok yerleşim birimine hizmet verecek Karadeniz Sahil Yolu, dün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle açıldı. 20 yıllık bir hayalin gerçekleştiğini belirten Erdoğan yeni rüyasının bu yolu İstanbul'a ulaştırmak olduğunu söyledi. Erdoğan "Böylece Türkiye dünyanın en uzun sahil yoluna kavuşmuş olacak. İstanbul'daki 3. köprüyle de Karadeniz Sahil Yolu bütünleşecek" dedi.
Ülke ekonomisine yılda yaklaşık 600 milyon YTL katkı sağlaması öngörülen 542.5 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu, dün Bolaman - Perşembe güzergâhındaki Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli Ordu Nefise Akçelik Tüneli'yle birlikte açıldı. "Ak gerdanlık rüyasını gerçeğe dönüştüren lider" diye anons edilen Erdoğan, tarihi bir gün yaşadıklarını kaydetti.
Bu projenin sadece Karadeniz bölgesinin değil, 73 milyonluk ülkenin yarım asırlık rüyası olduğunu belirten Erdoğan, şöyle devam etti:
"İşte rüyalar gerçek oluyor. Konuşulmaya başlamasından beri 34, kazma vurulmasından bu yana 12 hükümet geçti. Tamamlanması için 24 yıl daha gerekiyordu. Aynı yavaş tempoyla gitseydi, açılışı 2024'te yapılabilirdi. 16 yılda 220 km. yol yapıldı. Biz 4 yılda 316 km yaptık. 16 yılda yüzde 40 yapılmıştı, biz 4 yılda yüzde 60'ını yaptık." Bayındırlık ve İskân Bakanı Faruk Nafiz Özak ise "Çevreciler itiraz ediyorlar, ama çalışmalarda gerekli özen gösterilmeye çalışıldı. Bu çalışmalardan önce yolların çevresi çöp alanlarına dönüştürülmüştü" ifadesini kullandı.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bolu Tüneli'ne fark attı

Nefise Akçelik Tüneli, 3 bin 78 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun tüneli olma özelliğini taşıyor. Bolaman-Perşembe Otoyolu kapsamındaki tünelin inşaatı yaklaşık 5 yıl sürdü.


14 dava açıldı

Karadeniz Sahil Yolu'na yönelik olarak toplam 14 dava açıldı. Fındıklı'da açılan davalardan 2'si çevrecilerin lehine, 1'i aleyhine sonuçlandı. 2 dava sürüyor. Ardeşen'de açılan 3 dava devam ediyor. Arhavi'de açılan davalardan 2'sini çevreciler kazandı. Bir dava Danıştay'da bekliyor. Trabzon'da çevreciler 1 davayı kazandı, 1 davayı kaybetti. Sinop'ta açılan bir dava ise halen sürüyor. Kazanılan davaların sonuçları uygulanmadı.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Yılmaz ve Topçu gelmedi

Karadeniz Sahil Yolu projesinin hayata geçirilmesinde önemli rol oynayan eski başbakan Mesut Yılmaz ile bu proje nedeniyle Yüce Divan'a gönderilen ANAP'lı bayındırlık bakanı Yaşar Topçu davet edilmelerine karşın törene gelmedi. Eski bakanlar ANAP'lı Cengiz Altınkaya ve SP'li Cevat Ayhan törene katıldı.
Geçmiş yıllarda yola eleştirilerde bulunan Bayındırlık Bakanı Özak, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe'nin de içinde bulunduğu çok sayıda bakan geldi.
Erdoğan, açılış için yolun başlangıç yeri olan Samsun'dan Başbakanlık otobüsüyle Ordu'ya gelirken, yol boyunca vatandaşlar sık sık yolunu kesti. Bu nedenle açılış 2 saat gecikmeyle yapıldı. 'Kararınız kararımızdır', "Yolumuzu açtın, Allah yolunu açsın" pankartları açıldı. Bir vatandaş da Erdoğan'a tepki olarak Cumhuriyet gazetesini gösterdi.
Erdoğan ve oğlu Bilal Erdoğan, açılışa gelirken Başbakanlık otobüsünden çocuklara oyuncak dağıttı.
Açılış için Başbakanlık'a ve AKP'ye ait ikişer otobüs Karadeniz'e geldi. AKP Samsun İl Başkanlığı'na ait otobüste AKP parçaları çalınması dikkat çekti.
Havanın kararmasıyla Karadeniz Sahil Yolu'nda hiç ışıklandırmanın olmayışı dikkat çekti. Ordu'dan yola çıkan Erdoğan, Trabzon'a karanlıkta girdi. Partililerce karanlıkta karşılanan Erdoğan'ın konuşması, "karanlıkta miting" yorumlarına yol açtı.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Nefise Hanım tünellerini hiç göremedi

İSTANBUL Milliyet
Türkiye'ye en uzun karayolu tünelinin kazandırıldığı noktada açılan Karadeniz Sahil Yolu, inşaat mühendisi Nefise Akçelik'in onur ve hüzün dolu hikâyesini de ölümsüzleştirdi. Yolun açılışının gerçekleştirildiği Ordu'daki tünele adı verilen Akçelik, Karayolları Genel Müdürlüğü'nde "tünel şefi" olarak uzun yıllar görev yaptı. Bolu Tüneli ve Karadeniz Sahil Yolu gibi iki önemli projeye imza attı. Ancak 2003 yılında göğüs kanseri nedeniyle yaşamını yitiren Akçelik'in kısa yaşamı, uğruna gece-gündüz çalıştığı bu iki projenin hayata geçirildiğini görmeye yetmedi.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin ilk kız öğrencilerinden olan Nefise Akçelik, 1978'de Karayolları Genel Müdürlüğü sınavlarını kazanıp "tünel şefi" olarak çalışmaya başladı. Çalışmalarıyla iş çevresinde "Türkiye'de onun üzerine yoktur" dedirten Akçelik, Karadeniz Sahil Yolu'nun en önemli bölümlerinden olan Perşembe Bolaman Tüneli için "Hayatımın tüneli olacak" diyerek çalıştı.


Aksilikler bırakmadı

Akçelik, 2001'de Karayolları Zemin Mekaniği Şube Müdürü iken, yanlarında devrilen iş makinesi yüzünden bir işçi hayatını kaybetti. Aynı yıl indiği uçağa yıldırım düştü.
2000 yılında kansere yakalandığını öğrenen Akçelik, tedavisi sürerken işini bırakmadı. 3 Ekim 2003'te, Türkiye'nin en uzun tüneli ile ondan kısa bir süre önce hizmete giren Bolu Tüneli'nin açılışını göremeden 48 yaşında dünyadan ayrıldı.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

 

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet