C++ BMP Okuma Evet görüntü işlemeye devam ediyoruz.BMP ile ilgili teorik bilgileri bir önceki yazımda vermiştim.Bu yazımda ise C++ ile bir BMP resmini açıp,resme ait temel bilgilere erişmeye çalışacağız.Yazacağımız kodda bir BMP resmi binary olarak açılacak ve imleç konumlandırılarak resme ait bilgiler okunacaktır.Görüntü işleme kütüphanesi projesine de ufak ufak başladığımdan yazacağımız programı fonksiyon olarak vermeye karar verdim.Fonksiyon *filename adında bir dosya yolu ile çağrılır.Bu dosya yolu ifstream fonksiyonu kullanılarak binary olarak açılır.BMP resminde daha önceki yazımda söylediğim üzere ilk 2 bayt BM karakterlerini tutar.Read fonksiyonu ile 'BM' karakterleri bftype adlı değişkene atanır.Bu değişken okuduğumuz dosyanın bir bmp resmi olup olmadığını anlamamıza yarayacak olduğundan hatasız bir program için mutlaka okunup içeriği incelenmelidir.Bundan sonra seekg fonksiyonu ile imleç istenilen adrese konumlandırılarak içerisindeki değer okunur ve ilgili değişkene atanır.Resimdeki gerekli büyüklükler okunduktan sonra imleç renklerin başlangıç adresi olan bfoffset adresine yerleştirilir.Bu değer BMP resmi içerisinde 10.baytta yazılıdır(24 bit BMP için bfoffset=54).İmleç yerleştirildikten sonra iç içe 2 for döngüsü ile resim boyu ve eni boyunca pixel pixel taranır ve okunan her pixel değeri oluşturulan matrise atanır.Bu aşamadan sonra artık elimizde resim değil,içerisinde red,green,blue ve alpha değerlerini tutan 4 adet matris vardır ve yapılacak tüm işlemler bu matris üzerinden yapılır. NOT: RGB değerlerini okurken her satırın sonunda imleci kaldığı yerden padding değeri kadar kaydırdığımızı farketmişsinizdir.Bunun nedeni daha önce bahsetmediğim BMP formatına ait Padding kavramı.Bmp formatı bir satırın uzunluğunu 4 bayt ve katları uzunluğunda olmasını ister.Mesala biz 3x3 pixellik bir resmi kaydetmeye çalıştığımızda her pixel için 3 bayt(RGB) tutulduğundan(24-BMP) bir satırın uzunluğu 3*3=9 bayt olacaktır.Ancak BMP her satırın 4 bayt ve katı uzunlukta olması için 9 bayta 3 bayt daha ekler.Eklenen bu baytlar 00 00 00 içeriklidir ve padding olarak adlandırılır.Eğer okuma yaparken bu baytlarıda renk değeri olarak okursak ciddi bir hata yapmış oluruz. Kod: bool BMPF::openbmp(char *filename) { Kod: int buffersize=bminfo.width*3+padding; Kod: for( i=0 ; i < bminfo.width ; i++ ) Alıntı |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2024 IRCForumlari.Net