IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 18 Mart 2016, 19:34   #1
Çevrimiçi
Uzun boylu çocuklar için beslenme önerileri




Uzun yıllar Basketbol A Milli Takımı’nın doktorluğunu yapan, halen Galatasaray LİV Hospital Basketbol Takımı Doktoru olan Adnan Bağrıaçık’ın, çocuklarının uzun boylu olmasını isteyen ailelere önerileri:


1 yaşına kadar, çocuklar ağırlıklı olarak anne sütü ve sütlü gıdalarla beslenir. Aslında 6 aylıktan sonra yumurta, havuç, muz ve benzeri gıdaların beslenmeye eklenmesi organların sağlıklı gelişimine yardımcı olur.

1 ile 2 yaş arası kemik ve beyin gelişimi, sağlıklı büyüme için arı ürünlerinin (arı sütü, polen) kullanımı önerilebilir. Arı ürünleri sinir sistemini ve bağışıklığı güçlendirir. 1 yaştan sonra neredeyse tüm bitkisel gıdaları çocuk mönüsüne katabiliriz.

3 yaştan itibaren; kansızlık, gelişim ve metabolizma desteği için bal, dut pekmezi, polen, arı sütü, propolis, biberiye, çörek otu, kuşburnu, zencefili beslenmeye katmak önemlidir. Adaçayı; solunum yolu enfeksiyonlarında ve sağlıklı gelişim için çocuklarda rahatlıkla kullanılabilir.

12 yaşa kadar; kemik gelişimi için keçiboynuzu pekmezi, antioksidan olarak dut pekmezi önerilir. Yine çocuklar için C vitamini kaynağı olarak mandalina suyunu özellikle öneririm.

Kemik gelişimi büyük önem taşıyan D vitamininin ana kaynağı güneştir. Kış yaz her gün belli saatlerde dışarıya çıkmak D vitamini alımını sağlar. Bunun yanı sıra yağlı balıklar da D vitamini açısından zengindir. Çocuklar haftada en az iki kere yağlı balık tüketmelidirler. Çocuklarda sağlıklı kemik gelişimi için egzersiz de büyük önem taşır. Bu nedenle bırakın çocukları istedikleri kadar koşsunlar, bisiklete binsinler, yüzsünler, spor yapsınlar.

Çocukların beslenmesinde havuç, patates gibi kökü yenen sebzelerin özellikle organik olmasına önem verilmeli. Çünkü kimyasallar köklerle ürünün içine girer. Ne verirsek verelim doğal olmasına dikkat edelim. Ya siz yetiştirin ya da aldıklarınızı sorgulayın...


Dr. Bağrıaçık’ın vurguladığı bir nokta da; bal gibi arı ürünlerini alırken çok seçici ve titiz olunması gerektiği. Maalesef ülkemizde bal diye satılan birçok madde şekerli. Ayrıca pekmez alırken de, pekmezin fırınlarda değil, güneşte doğal yöntemle elde edilmiş olmasına dikkat etmemiz lazım. Çünkü yüksek ısılı fırınlarda elde edilmiş tüm ürünler çocuklar için zararlı birçok kimyasalın oluşmasına neden oluyor.
Uzun yıllar Basketbol A Milli Takımı’nın doktorluğunu yapan, halen Galatasaray LİV Hospital Basketbol Takımı Doktoru olan Adnan Bağrıaçık’ın, çocuklarının uzun boylu olmasını isteyen ailelere önerileri:


1 yaşına kadar, çocuklar ağırlıklı olarak anne sütü ve sütlü gıdalarla beslenir. Aslında 6 aylıktan sonra yumurta, havuç, muz ve benzeri gıdaların beslenmeye eklenmesi organların sağlıklı gelişimine yardımcı olur.

1 ile 2 yaş arası kemik ve beyin gelişimi, sağlıklı büyüme için arı ürünlerinin (arı sütü, polen) kullanımı önerilebilir. Arı ürünleri sinir sistemini ve bağışıklığı güçlendirir. 1 yaştan sonra neredeyse tüm bitkisel gıdaları çocuk mönüsüne katabiliriz.

3 yaştan itibaren; kansızlık, gelişim ve metabolizma desteği için bal, dut pekmezi, polen, arı sütü, propolis, biberiye, çörek otu, kuşburnu, zencefili beslenmeye katmak önemlidir. Adaçayı; solunum yolu enfeksiyonlarında ve sağlıklı gelişim için çocuklarda rahatlıkla kullanılabilir.

12 yaşa kadar; kemik gelişimi için keçiboynuzu pekmezi, antioksidan olarak dut pekmezi önerilir. Yine çocuklar için C vitamini kaynağı olarak mandalina suyunu özellikle öneririm.

Kemik gelişimi büyük önem taşıyan D vitamininin ana kaynağı güneştir. Kış yaz her gün belli saatlerde dışarıya çıkmak D vitamini alımını sağlar. Bunun yanı sıra yağlı balıklar da D vitamini açısından zengindir. Çocuklar haftada en az iki kere yağlı balık tüketmelidirler. Çocuklarda sağlıklı kemik gelişimi için egzersiz de büyük önem taşır. Bu nedenle bırakın çocukları istedikleri kadar koşsunlar, bisiklete binsinler, yüzsünler, spor yapsınlar.

Çocukların beslenmesinde havuç, patates gibi kökü yenen sebzelerin özellikle organik olmasına önem verilmeli. Çünkü kimyasallar köklerle ürünün içine girer. Ne verirsek verelim doğal olmasına dikkat edelim. Ya siz yetiştirin ya da aldıklarınızı sorgulayın...


Dr. Bağrıaçık’ın vurguladığı bir nokta da; bal gibi arı ürünlerini alırken çok seçici ve titiz olunması gerektiği. Maalesef ülkemizde bal diye satılan birçok madde şekerli. Ayrıca pekmez alırken de, pekmezin fırınlarda değil, güneşte doğal yöntemle elde edilmiş olmasına dikkat etmemiz lazım. Çünkü yüksek ısılı fırınlarda elde edilmiş tüm ürünler çocuklar için zararlı birçok kimyasalın oluşmasına neden oluyor.
__________________
#HerSeyCokGuzeℒoℒacak..ღ ❦
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
uzun boylu çocuklar için beslenme önerileri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Gaz Rahatsızlıkları için Beslenme Önerileri PySSyCaT Sağlık Makaleleri 0 24 Ekim 2014 12:06
Kilolu Çocuklar için Beslenme Önerileri PySSyCaT Sağlık Makaleleri 0 22 Ekim 2014 22:51
Okul Çağındaki Çocuklar İçin Beslenme Önerileri PySSyCaT Sağlık Makaleleri 0 22 Ekim 2014 09:47
Çocuklar İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri Flora Diyet ve Sağlıklı Beslenme 0 02 Temmuz 2013 13:33
Çocuğunuz uzun boylu olmak için neler yemeli? Zen Aile Evlilik ve Çocuklar 0 14 Kasım 2012 17:16