IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 03 Ocak 2012, 16:28   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Counter-Strike'ın Yeni Yüzü: Source




Piyasaya çıktığı ekim ayında profesyonel oyuncu dünyasının fazla ilgisini çekemeyen Counter-Strike:Source, büyük oyun turnuvalarında oynanmaya başlaması ve yakın zamandaki turnuvaların bu versiyonda düzenleneceğinin açıklanmasından sonra tüm dikkatleri üzerine çekti. Oyun dünyasına adeta bomba gibi düşen ve bir çok tartışmayı beraberinde getiren bu önemli değişim açıklamalarının ardından biz de Counter-Strike:Source'u profesyonel oyunculuğun geleceği açısından inceledik.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

1998 yılında çıkan Half Life’ın grafik motorunu kullanan Counter Strike’ın eski versiyonu, DirectX 9.0 destekli günümüz oyunlarıyla karşılaştırıldığı zaman oldukça sönük kalıyordu. Bu nedenle uzun bir süredir eski grafiklerle oynanan Counter-Strike, Half-Life 2 ve Source’un gelmesiyle kabuk değiştirdi.

Source’a uyarlanan haritalar; yeni nesil yansıma ve ışıklandırma efektlerinin tamamı kullanılarak baştan yaratılmış olsalar da orijinal versiyonlarından hiç bir şey kaybetmemişler. Özellikle de_aztec ve son yama ile birlikte gelen de_prodigy haritaları görsel birer şaheser olarak nitelendirilebilirler.

Oyundaki yeni efektler ise görselliği ilk oyuna göre çok daha üst seviyelere taşıyarak oyunun atmosferini bir hayli değiştirmiş. Aztec haritasında su üzerindeki yansımalar, Dust’ta kapalı alanlardaki tozların parıldaması gibi detaylar bu haritaların havasını tamamen değiştirmiş. Oyuna eklenen yeni karakter modelleri ve animasyonlarla desteklenen bu görsel değişim oyunu çok daha gerçekçi hale getirmiş.

Half-Life 2 için tasarlanan ve yeni versiyona adını veren Source oyun motoru ise hem görsel hem de oynanış açısından bir çok yenilikle karşımıza çıkıyor. Havoc destekli yeni fizik motoru sayesinde çevredeki varil, tuğla gibi nesneler artık silahlara ve bize tepki veriyor. Görsel anlamda karakterlerin ölüm animasyonları için kullanılan kukla (ragdoll) efekti ve çevredeki patlamalardan etkilenen nesnelerin sağa sola fırlaması, DirectX 9.0 ile birlikte gelen yeni efektler ve baştan tasarlanan grafiklerle birleşince gerçeklik hissini çok daha ileriye taşıyor.

__________________
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
counterstrikeın, source, yeni, yüzü


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Counter-Strike:Source botları KarakıZ Counter Strike Online - CS GO 0 03 Ocak 2012 16:26
Counter-Strike: Source Performans Ayarları KarakıZ Counter Strike Online - CS GO 0 03 Ocak 2012 16:23