IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25 Mart 2014, 17:55   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Kadının Hicap Ve İffeti (İslam'da Aile Düzeni H. Ensariyan)




Tesettürün Faydaları

Kadının süs ve güzelliklerini örtecek, onu terbiyesiz ve serserilerin, hayvani şehvetlere bulanmış kimselerin göz tacizinden ve şeytani haletlerden koruyacak bir şekilde örtü veya hicap Kur’ân-i bir emir, ilâhi bir kanun, insani bir teklif ve ahlâki bir programdır.
En iyi türü çarşaf olan İslâmi örtü ve hicap, Fatımat’üz Zehra (a.s) gibi bir iffet ve ismet kaynağının hatırası olan çarşaf, ilim elde etmek, gelişmek ve kadının kemali için hiç bir engel teşkil etmemektedir. Hatta onu birçok tehlikelerden ve hayvan sıfatlı kimselerin güzel yüzlü kızların ve genç kadınların yoluna döşedikleri tuzaklardan korumakta ve eşi için veya evlenememişse müstakbel kocası için iffet, esenlik, hayâ ve temizliğini korumaktadır.
Kadın gibi değerli ve güzel bir cevher, hicabın ilâhi örtüsünde yer aldığı zaman, hırsızların, yağmacıların günah bataklığına gömülmüş kimselerin saldırısından korunmaktadır.
Güzel yüzlü genç kızlar ortada görülmedikleri zaman, onların temiz ve masum yüzleri halkın gözleri önünde olmadığı zaman, heva ve heves ateşleri, istek ve içgüdü alevleri bir milletin temizliğini yakmaya ve bir memleketin manevi binasını bozmaya kalkışamaz.
Genç erkekler, kız ve kadınların süs ve ziynet cevherini, nazını ve işvesini, sokak, pazar, park, cadde, mağazalar, hastaneler, idareler ve ticari merkezlerde görmedikleri zaman; namahreme bakma, heves ve kız peşinde koşma, insanların namusuna tecavüze yeltenme, geri zekâlılık, sinirleri bozma, erken buluğa erme, mastürbasyon, eşcinsellik, zina, dağınık düşünceler, hüzün, endişe, ders okumaya rağbet göstermemek, aşk peşinde koşmak, ruhsal hastalıklar ve nihayette de insani güçlerin heder olmasına maruz kalmazlar.
Bu esas üzere söylemek gerekir ki, kadın cinsi için örtü ve hicap farz bir emirdir ve kesin bir görevdir. Şüphesiz bunu inkâr eden bir kimse, örtünün İslâm’ın zaruriyattan olduğunu ve Allah’ın Kur’ân'da-ki bir emri olduğunu bildikleri takdirde kâfirdir ve İslâm'ın çizgisinden çıkmış sayılır.
Bu özelliklerle hicap ve tesettürü inkâr eden bir genç, Müslüman bir kızla evlenemez. Zira bu evlilik batıldır. Onlar arasında okunan nikâh akdi faydasızdır, bu kadın ve erkeğin ilişkisi iki namahrem insanın ilişkisidir. Çocukları nameşrudur ve amelleri de zinadır.
Bu özelliklerle hicap ve tesettürü inkâr eden bir kız da Müslüman bir gençle evlenemez. Zira aynı hükümler onun hakkında da caridir.
Hicap, vakar, şahsiyet, keramet, asalet ve kadının azametini korumakta ve eşi için güzelliğini ve faydalarını dokunulmaz kılmaktadır. Kadın tesettürlü olduğu halde ilmi derecelere ulaşabilir, kemal ve faziletler yolunu kat edebilir. Hicabın kadın için gelişim ve ilerleme yolunda bir engel teşkil ettiği düşüncesi şeytani bir vesvesedir. Yağmacı sömürgecilerin, namus hırsızlarının, doğu ve batı ülkelerindeki şahsiyetsiz insanların ortaya attığı yanlış bir düşüncedir.

Ailenin sıcak ortamı, kadın ve erkeğin ilişkilerinin güçlenmesi, hayatın devamı, insanların kalplerinin huzur içinde oluşu, erkeğin kendi kanunu ve şer’i eşine aşk ve ilgi duymasının kalıcı oluşu, ev ve aile teşkili, erkeğin eşine güvenmesi ve benzeri birçok konular, ülkedeki kadınların örtüsüne ve erkeklerin kendi kadınları dışında diğer kadınların süs, ziynet ve yüz güzelliğini görmemesine bağlıdır.
Erkekler eğer toplumsal tüm alanlarda kolay bir şekilde kadınlara ulaşabilme imkânına sahipse, kendi eşlerine sevgi ve bağlılık içinde olmasının hiç bir garantisi yoktur. Nefsani isteklerin, heveslerin ve şehvetlerin tahriki onları hayattan soğutacak ve aile ocağını yıkmak için bir kazma görevini yapacaktır.
Hicapsızlığın, kötü örtünmenin, kadının özgür bırakılmasının sayılamayacak kadar birçok zararları vardır.

Şimdiye kadar kadının örtüsüzlüğü ve tesettürsüzlüğü, milyonlarca erkeğin sapmasına, başkalarının günaha düşmesine, ailelerde boşanma canavarının ortaya çıkmasına, erkeğin evli kadına âşık olmasına, meşru olmayan ilişkilerin doğmasına sebep olmuştur. Yahudi ve Hıristiyanların istediği gibi birçok kadın ve erkeklerin İslâm'ın melekuti alanından ve dindarlıktan uzaklaşmasına sebep olmuştur.

Örtüsüzlüğün temelini atanlar bile bu konudan usanmış durumdadır ve bu örtüsüzlüğün etkilerinin son asrın uğursuz etkilerinden olduğunu dile getirmişlerdir. İran’da aile düzeni oldukça sağlam, güçlü, hayâ, iffet, vakar, edep, iman, takva üzere kuruludur ve de çok azı dışında boşanmayı ortadan kaldırmıştır.
Batılı sömürgeciler; serseri bir seyyar satıcı, aşağılık bir cahil, hain bir pislik, kötü bir vatan satıcısı olan Rıza Han adında birisi vasıtasıyla Kur’ân'ın emrettiği tesettür ve örtüyü birçok yasakladığı zaman, ev ve aile düzeni başka bir şekle büründü. Boşanma rakamları hızla yükseldi. Öyle ki o soysuz hanedanın hükümetinin son yıllarında her ay, altı ila yedi bin aile boşanmak için mahkemelere müracaat etmiştir. Evli genç ve erkekler hanımsız kalmış, evlenen kadınlar eşlerinden ayrılmış ve her iki grup da evlilik bağlarından kopmuş bir şekilde topluma karışmışlardır ve böylece de fesat ve fitne sofrası toplumda açılmış, toplumda yayılmaya başlamıştır.
Büyük taklit mercii ve bilgili bir filozof olan merhum Ayetullah Şehabadi, hicap yasaklandıktan sonra zamanın hükümetinden hiç korkmadan, bizzat kendisinden duyanların bana naklettiklerine göre minberde, genel ve özel toplantılarda şöyle feryat etmiştir: Rıza Han, Kur’ân’ın emrettiği hicabı yağmalayarak Govherşad mescidinde, İmam Rıza’nın (a.s) hareminin kenarında hicapsızlık aleyhine kıyam edenleri öldürmekle yüz yirmi dört bin peygamberin belini kırmıştır.”
Evet, o âşık, arif ve basiret sahibi âlim, İslâmi meselelerde, felsefede ve irfanda çok güçlüydü ve eşsiz bir basirete sahipti. Hicapsızlığın ortadan kaldırılmasını, Allah’ın peygamberlerinin belinin kırılması olarak telakki ediyordu.
Seyyid Kutup “Biz Müslüman mıyız? ” adlı kitabında şöyle diyor: “Papalardan biri Vatikan’daki bütün keşişleri, kardinalleri davet etmiş, onlardan Vatikan ve Hıristiyanlık için fazla bir masraf çıkarmayacak bir şekilde İslâm’ı yok etmek ve din meşalesini söndürmek için görüş belirtmelerini istemiştir. Bu amaçla birçok komisyonlar kurulmuş, görüş sahipleri tarafından çeşitli görüşler ortaya atılmıştır. Onca görüşler arasından bütün keşişlerin, kardinallerin ve bizzat papanın kabul ettiği görüş şu olmuş ki, İslâm’ı ortadan kaldırmak için en güçlü silah ve en masrafsız program Müslüman kadın ve kızları İslâmi hicaptan ayırmak, kadın ve kızları özgür bir şekilde sokak, pazar, genel taşıtlar, parklar, sinemalar, idareler, ticari merkezler, tiyatrolar ve sosyal merkezlerde erkeklerin ve gençlerin ulaşabileceği bir şekle sokmaktır.
Bu program ve oyun, hainler eliyle yerine getirildi, imanı az veya imansız kız ve kadınların nefsanî heva ve hevesleri, bu dini yakan ateşe, evleri yıkan alevlere yardımcı olmuştur. Neredeyse peygamberlerin, imamların, âlimlerin ve bilginlerin zahmetlerinin ürünü olan Allah’ın dini ortadan kalkacak ve hidayet meşalesi sönecekti. Ama Allah-u Teâlâ peygamberlerin soyundan ve imamların torunlarından biri olan put kıran İmam Humeyni’nin (r.a) vesilesiyle İran’da namahremin yüzüne tokat indirdi, dini kötülerin esaretinden kurtardı, Kur’ân-i örtüyü İslâmi namusa geri çevirdi.
İslâm ümmetine, o ilâhi insanın devrimini korumak, ilâhi büyük hareketin değerlerini hayata geçirmek farzdır. Darbe yemiş düşmanların bu nurlu meşaleyi söndürmesine veya İran milletini bu nurdan uzak düşürerek eski duruma getirmesine izin vermemelidirler. Böylece de büyük bir sebat ve sabırla devrim kültürü ihraç edilebilir ve İslâm'ın yörüngesinden uzaklaşmış diğer milletler İslâm'ın gerçek yörüngesine oturtulabilir.
Beyan edilen bu bilgiler ışığında defalarca konuşmalarında: “Hicap İslâmi bir korunmadır, sınırlandırma değil” diyen o mütefekkir şehidin sözünün değerini anlamaktayız.
Evet, hicap, kadın, eşi, ailesi, toplum, özelikle de evlenmemiş olan gençler için binlerce tehlikeden, türlü türlü fesattan, bozgunculuktan ve sıcak aile yuvasının dağılmasından korunma vesilesidir.

Araştırmacıların da söyledikleri gibi kadının örtüsü ve tesettürü, Kur’ân'ın on dört ayetinde açık bir şekilde beyan edilmiştir. Bazılarının inancına göre kadının hicap ve örtüsü, yaklaşık yirmi beş ayetten istifade edilmektedir.
Müminlerin Emiri Ali (a.s), Hz. Hasan’a hitaben ve gerçekte bütün insanlara hitaben bütün insanları muhatap alarak şöyle buyurmuşlardır: “Kadınların (yabancılarla muaşeret etmelerini önlemekle gözlerini (namahreme) kapat. Zira hicap hem senin, hem de bütün namahrem kadınlar için daha iyidir. Onların evden çıkmaları, güvenilmeyen kimseleri eve sokmandan daha kötü değildir. Onların senden başka bir erkeği tanımamalarını başarabilirsen öyle yap. Bu programı hayata geçir.”[349]
Ravi şöyle diyor: Yağmurlu bir günde Allah Resulü (s.a.a) ile Baki mezarlığında oturmuştuk. Merkebe binmiş bir kadın yanımızdan geçti. Merkebin bir ayağı çukura saplandı ve kadın bineğinden aşağı düştü. Resulullah (s.a.a) yüz çevirdi. Ben, “O bir pantolon giymiştir” diye arz ettim. Peygamber üç defa bu tür kadınlar için mağfiret diledi ve şöyle buyurdu: “Ey insanlar! Bu tür örtününüz, beden için elbiselerin en örtücü budur, kadınlar evden dışarı çıktıklarında böyle elbise giyinsinler.”[350]
Maknaa,[351] cilbab[352] ve aba[353] gibi şeyler ayet ve rivayetlerde kadının örtüsü için kullanılan ifadelerdir.

Kadın kendini Hak Teâlâ'nın kulu saymalı, Hak Teâlâ’nın nimetlerine nankör olmamalıdır. Nimet sahibi olan gerçek malikine ve gerçek Rabbine nankör olmamanın yolu ise, azametini göz önünde bulundurmalı, kıyamete ve Allah’ın kıyametteki muhakemelerine teveccüh etmeli, bütün varlığıyla Kur’ân'da ve peygamberler ile imamların diliyle beyan edilen emirlerine tabi olmalıdır ki hem kendini, hem ailesini ve hem de toplumu hicapsızlığın ve tesettürsüzlüğün zararlarından güvende kılabilsin.
“Ama kim Rabbinin azametinden korkup da kendini kötülükten alıkoymuşsa, varacağı yer şüphesiz cennettir .”[354]
Ne yazık ki zamanımızda dünyanın dört bir köşesindeki bir grup kadın ve kız lakaytlık ve mutlak özgürlüğü savunan ekollere saplanmış durumdadır. Onlar şehvet ve isteklerini özgür bırakmış, fesat ve ifsat sofrasını açmış ve geçmiş tarihte eşi olmayan bir rezalete düşmüşlerdir. Ne yazık ki İslâm ülkelerinde ve Allah Resulü’nün ümmeti içinde yer alan bir grup kadın ve kızlar da bunları taklit etmektedirler. Müminlerin Emiri Hz. Ali (a.s) bu kadınlar hakkında şöyle buyurmuştur: “Zamanların en kötüsü olan ahir zamanda ve kıyametin yaklaştığı bir vakitte şu özelliklere sahip kadınlar meydana çıkacaklardır. Hicapsız, gerekli örtülerden soyunmuş, sokak ve pazarda süs ve ziynetlerini gösteren, dinden çıkan, fitnelere giren, şehvetlere meyleden, lezzetlere koşan, haramları helal sayan kadınlar. Bu kadınlar cehennemde ebedi kalacaklardır.”[355]

Şaşırtıcı Bir Olay

Tirajı yüksek olan Keyhan Gazetesi’nde (ki sayısını şuanda hatırlayamıyorum) şöyle okudum: Müminlerin Emiri Ali'nin (a.s) rivayetinde işaret edildiği türden genç bir kadın batılı tarzda bir özgürlükten etkilendiği, eşinin dostlarının sürekli evine gidip gelmesi, başı açık, yarı çıplak bir bedenle onların karşısına çıkması, kadın ve erkeklerin karışık olduğu toplantılara katılması sebebiyle üç yaşında bir kızı olduğu halde eşinin dostlarından bir gence âşık olunca ona kavuşmayı planlıyor. Evli kadının kendisini daha çok tahrik ettiği bu şehvete gömülmüş ve dinsiz genç de o kadına şöyle diyor: “Bu çocuk, bizim birbirimize ulaşmamıza engel teşkil etmektedir. Onu ortadan kaldırmamız gerekir.”
Yaklaşık dört ay boyunca o masum çocuk hakkında Allah’tan habersiz bu maşuk ve âşık ve o hayvan sıfatlı iki kimse arasında bir çatışma çıkıyor. Dolayısıyla sevgi, duygu ocağı, rahmet ve şefkat kaynağı olarak yaratılan anne, şehvet ve başkalarının kucağına meyletme sebebiyle annelik kimliğini kaybetmiş, o altın saçlı, güzel ve masum kızı banyoya götürerek onu cehennemlik elleriyle boğmuştur. Böylece şehvetlerine engel olan bu masum çocuk ortadan kaldırılmış, pisliğe gömülmüş namahrem gencin birkaç dakikalık arzusuna ulaşması sağlanmış, evli bir kadın iffetsizlik içinde birkaç dakikalık cinsel lezzetine esir düşmüş, böylece ebedi olarak kirlenmiş, zavallı kocasını ebedi olarak yasa büründürmüş ve içler acısı bir musibete duçar kılmıştır.
Eğer bu kadının kocası kıskanç ve gayretli olsaydı, güzel ve genç karısının herkesin gözü önünde olmasına müsaade etmeseydi ve herkesin onu güzellik, işve, ziynet ve naz içinde görmesine mani olsaydı, o masum çocuk öldürülmez, babanın yüreği dağlanmaz, evli bir kadının iffeti sürekli olarak kirlenmez, bir genç bu şekilde sefalete ve çaresizliğe düşmez, yeni evlenen bu gençlerin sıcak aile yuvası dağılmazdı. Evet, gerçekten de örtü bir korunmadır sınırlılık değil.

Batılı Düşünürlerin, Toplumları Hakkındaki Görüşleri

Fesat ve ifsadın ilk saflarında yer alan İngiltere’nin başbakanlarından biri olan Bizraili bir makalede şöyle yazmıştır: “Ben otuz delice hareketi işleme tehlikesiyle karşı karşıyayım. Ama onlardan birinden kesinlikle kaçınmaya ve o vadiye inmemeye çalışıyorum. Özellikle sakındığım husus aşk oyunlarına dayalı evliliktir. Yani sokak ve pazarda bir kızı görmem, ondan hoşlanmam ve “bu benim ideal kadınımdır” dememdir.”
Cahiller, yaratılışın temiz ve değerli cevherini, özgürlük adına iffet, ismet ve örtüden dışarı çıkarmışlar ve bu cevheri şehvetin iktiza ettiği alanlarda serbest bırakmışlardır. Daha sonra da aşk oyunlarına dayalı evlilikten kaçarak uzağa atmışlardır. Zira o durumda bu cevherin kendi değer ve kıymetini kaybettiğini, her an biriyle, her zaman bir namahremin kucağında olduğunu ve her an iffet ve edebe aykırı vakar ve insanlığa muhalif işlerde çırpındığını müşahede etmişlerdir.
İsveç yazarlarından ve şairlerinden olan Elzimari Hanım da Express gazetesinde yazdığı çok önemli bir makalesinde Avrupa toplumu hakkında şöyle yazmıştır: “Erkekler vefa ve samimiyetin ne olduğunu bilmemektedirler. Hokkabazlıkla kadın ve kızları dize getirmektedirler.”
Bu hanıma şöyle demek gerekir: Kadın cinsini iffetsizlik bataklığına ve laubalilik atmosferine soktuğunuz, hicapsızlığa sevk ettiğiniz, onu özgürlük adına kayıtsız şartsız isteklerin ve şehvetlerin esaretine soktuğunuz ve erkeklerin yarı çıplak bir beden ve işve ve naz içinde istediği yerde açıkça kadını görebilmesini sağladığınız zaman onlar eş, ev ve ailelerine karşı vefa ve samimiyetlerini kaybetmiş hokkabaz, hileci, düzenbaz ve sahtekâr bir bireyler haline gelmişlerdir.
Hicapsızlık, kötü örtünme ve kadının istediği kimseyle ilişki kurmasındaki özgürlüğünün kötü sonuçları bir iki tane değildir. Bu olayın acı ürünleri ancak bilgisayarla sayılabilecek kadar çoktur.
Erkekler bu olayı görünce eşlerinden el çekmişler, omuzlarındaki evin ihtiyaçlarını karşılama sorumluluğundan kaçmışlar, tatmin olmak için özel pazara yönelmişlerdir. Bekâr olan gençler de şehvet ateşlerini söndürmenin ucuz olduğunu görünce evlenmekten ve aile teşkil etmekten kaçınmışlar, şehvetli bakışlara ve ülkenin namusunu kirletmeye koyulmuşlardır. Böylece batıda ve onların doğudaki taklitçileri arasında aile düzeni dağılmış, orman kanunlarına benzer bir durum ortaya çıkmıştır.
Elzimari Hanım kendi makalesinde şu eklemeyi yapmaktadır: “Şimdi İsviçre’nin dört bir köşesinde birçok güzel kızlar evlenmek arzusu içindedirler. Onlardan birçoğu da mecburen evli kimselerle dostluk kurmaktadırlar.”
Evet, onlar kendilerine eş aramakta, ama kendilerine eş bulunamamaktadır. Çünkü gençler istedikleri şekilde kadın türünü elde etmede, kendilerini evliliğe muhtaç görmemektedirler. Birçok evli erkekler de eşinden ayrılmakta böylece özgür bir şekilde arzularını ve şehvetlerini tatmin etmektedirler.
Yine Elzimari Hanım şöyle yazıyor: “Ben kızlara evlenmeden önce hiçbir erkekle ilişkiye girmemelerini tavsiye ediyorum.”
Kızlardan ne kadar da önemli bir istekte bulunmaktadır. Ama ne yazık ki bu isteği dünyada kadının konumu ve batılı toplumda erkeğin laubaliliği karşısında pratize olma imkânına sahip değildir. Dünya eğer düzelmek ve doğru yola girmek isterse İslâm'ın kadınla ilgili insani, fıtri ve şer’i emirlerini hayata geçirmeli ve hepsinden de önemlisi kadını uygun örtü ve hicabına geri döndürmeli, iffet, ismet, vakar hayâsını ona geri vermelidir. Aksi takdirde bütün ocaklar söndürücü fesatları ortadan kaldırmanın imkânı yoktur.
Batıda kadına reva görülen zulmün tarihte bir eşi yoktur, kadının irade ve himmetini naz ve işve yapmaya erkekleri sapıklığa düşürmeye, sokak ve pazarda tecellileşmeye ve hayatın her alanında fesada sürüklemiştir.
Kadını bir şehvet metası haline getirmiş ve kadının vücudunu mal ve servet üretimi ve şehvetlerin tatmini hususunda kullanmaya çalışmıştır.
Hz. Ali (a.s) Nehc’ül-Belâğa’da şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz hayvanların himmeti karınlarıdır; yırtıcı hayvanların himmeti başkalarına saldırmaktır; şüphesiz kadınların himmeti ise dünya hayatının süsü ve dünyada fesat çıkarmaktır. Şüphesiz müminler Rabbinin emrine boyun eğenlerdir. Müminler şefkatli olanlardır ve müminler korkanlardır.”[356]

Hz. Hüseyin’den (a.s) Bir Tasarım

Nakledildiği üzere Hz. Hüseyin (a.s) Kerbela’da meydana çıkmadan önce Hz. Zeynep’e şöyle buyurmuştur:
“Kadınların bütün ziynet eşyalarını topla; çünkü ben şehit olacağım ve düşman çadırlara doğru saldıracaktır. O süsleri düşmanlara doğru at, zira bu cahil dünya perestler ve zavallı madde perestler bu eşyalarla uğraşınca, siz güvenlikli bir köşeye sığınınız ki namahremlerin gözünden uzak kalasınız.”
Nakledildiği üzere Yezit Heyzeran sopasıyla Hz. Hüseyin’in (a.s) dudaklarına ve dişlerine vurunca Yezit’in sarayında bulunan bir cariye rüyasında Fatımat’üz Zehra’yı (a.s) rüyada perişan ve hüzün içinde Yezit ve yaptıklarından şikâyette bulunduğu bir halde görüyor. Cariye uykudan uyanınca korku, dehşet, ıstırap ve çaresizlik içinde başörtüsüz ve tesettürsüz bir şekilde Yezit’in meclisine giderek çığlık atıyor. Yezit onu bu halde görünce cübbesini onun üzerine atıyor ve neden üstü başı açık bir şekilde namahremlerin toplantısına geldin diye kendisine bağırıp çağırıyor.
Ne kadar ilginçtir ki dinsiz, şarap içen, köpekler ve maymunlarla oynayan Yezit gibi birisi cariyesinin bile başı açık olmasına tahammül gösterememiş, cübbesini üzerine atmış ve onu namahremler meclisinden dışarı çıkarmıştır. Ama bundan da ilginci, bazı erkekler, kendi namuslarına karşı kıskanç olmamakta onu üstü başı açık makyajlı bir halde her yere göndermekte veya kendileriyle beraber götürmektedirler.
Allah Resulü (s.a.a) gayret ve kıskançlık hakkında şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz gayret ve kıskançlık, imandandır.”[357]
İmam Sadık (a.s) da şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz Allah gayurdur ve her gayretli kimseyi sever. Gayretinden biri de zahiri ve batınıyla çirkinlikleri haram kılmasıdır.”[358]

Hicap ve Kur’ân'ın Hicap Hakkındaki Görüşü

Hicapsızlık veya kötü örtünme oldukça çirkindir; birçok fesatlara sebep olmaktadır. Kötü örtünmenin ve örtüsüzlüğün haram oluşu Allah’ın gayur oluşundandır. Hak Teâlâ’ya tabi olarak namusunu kıskanan ve gayur olan kimselere ne mutlu!
Kadın ve erkek, sokak ve pazara gidip gelmek, akrabalarını ziyaret etmek, toplantılara katılmak, okul ve üniversitelerde ilim tahsil etmek, gezi ve ziyaret yolculuklarında bulunmak zorundadırlar. Dolayısıyla kadın ve erkeğin kalbi ruhsal ve fikirsel esenliklerini korumak için Kur’ân-ı Kerim'de biri kadınlar, diğeri de kadın ve erkekler hakkında olmak üzere iki önemli farz emir yer almıştır.
Kadınlarla ilgili olan farz emir şudur: “Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve iman edenlerin kadınlarına, dışarı çıkarken üstlerine örtü almalarını söyle; bu, onların tanınmasını (hür ve namuslu bilinmelerini) ve bundan dolayı incitilmemelerini daha iyi sağlar. Allah bağışlayıcı ve merhamet edicidir.”[359]

Kadın ve erkek hususunda farz olan emir ise şudur: “Mümin erkeklere söyle: Gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, mahrem yerlerini korusunlar. Bu, onların arınmasını daha iyi sağlar. Allah yaptıklarından şüphesiz haberdardır.”[360]
Hakeza: “Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffetlerini korusunlar.”[361]
İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “İsa (a.s) ashabına şöyle buyurmuştur: “Şehvetli bakışlardan sakınınız; şüphesiz böyle bir bakış, kalbe şehvet eker ve sahibine fitne olarak yeter. Görmesini kalbinde karar kılan ve görmesini gözünde karar kılmayan kimseye ne mutlu.”[362]
Müminlerin Emiri Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Bedende gözden daha az şükreden bir organ yoktur. Onu isteklerinden mahrum kılınız ki sizleri aziz ve celil olan Allah’ı zikretmekten alıkoymasın.”[363]
Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Her organın zinadan bir nasibi vardır, gözün zinası da bakmaktır.”[364]
Kur’ân'ın buyurduğu üzere Şuayb’ın kızı babasına şöyle demiştir: “Babacığım! Onu ücretli olarak tut; ücretle tuttuklarının en iyisi bu güçlü ve güvenilir adamdır”[365] Şuayb ise ona şöyle dedi: “Kızım evet bu genç güçlüdür. Gücünü o kaya parçasını kenara iterken gördün ama emin birisi olduğunu nereden biliyorsun? ”
O şöyle dedi: Babacığım! Onun önünden eve doğru geliyordum bana şöyle dedi: “Benim arkamdan hareket et, eğer yoldan sapacak olursam beni uyar; biz arkadan kadınları gözleriyle takip eden topluluk değiliz.”[366]
Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Kim gözünü haramla doldurursa Allah da kıyamet günü, tövbe edip geri dönmedikçe gözlerini ateşle doldurur.”[367]
Allah Resulü (s.a.a) Allah’tan şöyle buyurduğunu nakletmektedir: “Haram bakış İblisin oklarından zehirli bir oktur; kim benden korktuğu için onu terk ederse, o bakışı, kalbinde tadını hissedecek bir imana dönüştürürüm.”[368]

Kur’ân Açısından Kadının Mahremleri

Hidayet kitabı, saadet kaynağı, şahsiyet terbiye eden, insanlar için dünya ve ahiret haberini getiren Allah’ın kitabı Kur’ân bir ayette kadının mahremlerini açıkça saymaktadır.
Böylece kadın kimler karşısında özgür ve kimler karşısında da güzellik ve ziynetini örtmesinin gerektiğini bilecektir:
“Süslerini, kendiliğinden görünen kısmı müstesna, açmasınlar. Başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Süslerini kocaları veya babaları ve kayınpederleri veya oğulları veya kocalarının oğulları veya kardeşleri veya erkek kardeşlerinin oğulları veya kız kardeşlerinin oğulları veya Müslüman kadınları veya cariyeleri veya erkekliği kalmamış hizmetçiler, ya da kadınların mahrem yerlerini henüz anlamayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey iman edenler! Hep birden Allah’a tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.”[369]

Müslüman kadınlar ve Hz. Muhammed’in (s.a.a) ümmetinin kızları, dünya ve ahiret hayırları için Allah-u Teâlâ’nın hikmet dolu emirlerine teslim olmalıdırlar.
Gayretli erkekler ve yüce gençler de namuslarını, İslâmi örtüyü ve Kur’ân-i hicapları heva ve hevesine düşkün kimselerin tacizinden korumalıdırlar. Bırakın eşleriniz sizin eşleriniz olsun; herkes onun güzelliğinden, cemalinden, ziynetinden ve bedeninden lezzet almasın, bu gayret, mertlik, ahlâk, şeref, vicdan ve mürüvvete de aykırı bir şeydir.

(İslam'da Aile Düzeni Üstad Hüseyin Ensariyan)

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
aile, düzeni, ensariyan, hicap, kadının, ve, İffeti, İslamda


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Eş Seçme Yolu - İslam'da Aile Düzeni Elysian Genel İslami Konular 0 25 Mart 2014 17:47
Kadının Eşini Seçme Hakkı ve İslam Swat İslamiyet 0 08 Şubat 2012 21:00
İslam'da Kadının Değeri efLatun İslamiyet 0 11 Ocak 2012 19:45
İslam'da Kadının Değeri Su Genel İslami Konular 0 22 Ekim 2010 23:17
Kadının Eşini Seçme Hakkı ve İslam PopSy İslamiyet 1 10 Mart 2009 06:12