IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  kral sohbet




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02 Eylül 2016, 17:49   #1
Çevrimdışı
Sigarayı bıraktıran besinler


sohbet


Sigarayı bıraktıran besinler


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, süt içtikten sonra içilen sigaranın tadının kötü olması dolayısıyla, sigarayı bırakmakta yardımcı olduğunu belirtti.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, bazı besinlerin kilo almadan sigarayı bırakmaya yardımcı olacağını ifade ederek, “Canınız sigara içmek ister ve nikotine ihtiyaç duyarsanız patlıcan tüketerek içeriğindeki nikotin ile kendinizi rahatlatabilirsiniz” dedi.

İlk 1 ay domates suyu içmek sigarayı bırakanları rahatlatıyor

Hem sigarayı bırakıp hem de sağlıklı ve fit olmanın yolları hakkında bilgi veren Diyetisyen Küçük, “Sigarayı bırakmaya yardımcı olacak besinler; Muz, hem sigarayı bırakmaya hem de sigaranın etkilerini yok etmeye yardımcıdır. Domates suyu ve sigara beyinde aynı bölgeyi uyardığı için sigarayı bıraktığınız ilk bir ay boyunca bir çay bardağı domates suyu içerek kendinizi rahatlatabilirsiniz.

Yulaf lapası nikotin bağımlılığını azaltıyor

Yapılan bir araştırmaya göre yirmi gün boyunca tüketilen iki yemek kaşığı yulaf lapası nikotin bağımlılığını azaltmaktadır. Bir bardak süt içerek kendinizi sigaradan soğutmak sizin elinizde çünkü süt içtikten sonra içilen sigaranın tadı kötü olup, istenilen tadı vermemektedir. Canınız sigara içmek ister ve nikotine ihtiyaç duyarsanız patlıcan tüketerek içeriğindeki nikotin ile kendinizi rahatlatabilirsiniz” diye konuştu.

Kilo almadan sigarayı nasıl bırakabilirsiniz?

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, düşük kalorili atıştırmalıklarla ağzınızı meşgul etmenin kilo almadan sigarayı bırakmakta faydalı olduğunu kaydederek, “Sigarayı bırakan kişilerin belki de en çok zorlandığı taraf, vücutlarına aldıkları nikotinden çok el alışkanlığıdır. Bireyler sigaradan boşalan yeri, abur cuburlar ile doldurarak sigara ile aralarındaki fiziksel alışkanlığı doldurmaya çalışırlar. İşte kilo aldırıcı asıl faktör bu abur cubur tüketiminden kaynaklanmaktadır.

Yeme ihtiyacını azaltmak ve oluşan boşluğu doldurmak için şekerleme, çikolata, cips, çekirdek gibi yüksek kalorili abur cuburlar yerine sakız, salatalık, taze ve kuru meyve, düşük kalorili atıştırmalıkları tercih edin. Özellikle kivi ve havuç suyu tüketerek nikotini vücudunuzdan atabilirsiniz. Yüksek lifli gıdalara yönelin.

Sigara kullananlar genellikle sigara içtikten sonra bağırsaklarının aktif bir biçimde çalıştığını söylerler. Sigarayı bıraktıktan sonra kabızlık problemi yaşamaktan korkmayın! Tam tahıllı, çavdarlı, kepekli ürünleri ve sebze ve meyve tüketiminizi artırarak, gün içerisinde probiyotik yoğurt tercih ederek bağırsak problemlerine karşı önleminizi almış olursunuz” şeklinde konuştu.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, “Tabağınıza sağlıklı besinler seçin” önerisinde bulunarak şöyle konuştu:

“Nikotinin tat alma duyularınızı etkilediğini biliyor musunuz? Sigarayı bıraktığınızda tükettiğinizin yiyeceklerin ve içeceklerin tadını daha iyi almaya başlar, iştahınızı kontrol etmekte zorlanırsınız. Bu nedenle bu süreçte kalorisi düşük, besin değeri yüksek olan gıdaları tercih edin. Sebzeler, süt ve ürünleri, lifli gıdalardan zengin, yağ, basit karbonhidrat, gazlı içecekler ve hazır meyve sularından uzak bir porsiyon seçimi yapınız. Bol bol su için. Yemeklerden önce ve yemek esnasında su tüketimi hem su kaybınızı engeller hem de sizi yüksek kalorilerden korur.

Aynı zamanda iştahınızı kontrol altında tutmaya da yardımcıdır. Düzenli fiziksel aktivitede bulunun. Fiziksel aktivite kalorileri yakar ve hem nikotine hem de yemeğe odaklanmayı azaltır. Nikotinin vücudunuzdan uzaklaşması sebebiyle metabolik hızınız yavaşlayabilir. Bu duruma engel olmak için düzenli bir egzersiz programına başlayarak tedbir alabilirsiniz. Aynı zamanda düzenli fiziksel aktivite sigarayı bırakırken savaştığınız en büyük düşmanınız olan stresi azaltır.

Keçiboynuzunu kaynatıp içerseniz sigaranın etkilerini silmeye yardımcı olur

Akciğerlerinizi temizlemeye yardımcı olacak besinler; Sarımsak, alisin içeriği ile akciğerlerinizi temizlemeye yardımcı olur. Ebegümeci çayı, sigaranın etkilerini silip, aç karnına tüketildiğinde akciğerleri temizlemektedir. Yine zencefil ve tarçınla yapacağınız elma çayı ile akciğerlerinizi sigaranın etkilerinden temizleyebilirsiniz. Sabahları aç karnına üç-dört adet keçiboynuzu suda kaynatılarak, içilirse sigaranın etkilerini silmeye yardımcı olur.”

Sigarayı bıraktıran besinler


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, süt içtikten sonra içilen sigaranın tadının kötü olması dolayısıyla, sigarayı bırakmakta yardımcı olduğunu belirtti.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, bazı besinlerin kilo almadan sigarayı bırakmaya yardımcı olacağını ifade ederek, “Canınız sigara içmek ister ve nikotine ihtiyaç duyarsanız patlıcan tüketerek içeriğindeki nikotin ile kendinizi rahatlatabilirsiniz” dedi.

İlk 1 ay domates suyu içmek sigarayı bırakanları rahatlatıyor

Hem sigarayı bırakıp hem de sağlıklı ve fit olmanın yolları hakkında bilgi veren Diyetisyen Küçük, “Sigarayı bırakmaya yardımcı olacak besinler; Muz, hem sigarayı bırakmaya hem de sigaranın etkilerini yok etmeye yardımcıdır. Domates suyu ve sigara beyinde aynı bölgeyi uyardığı için sigarayı bıraktığınız ilk bir ay boyunca bir çay bardağı domates suyu içerek kendinizi rahatlatabilirsiniz.

Yulaf lapası nikotin bağımlılığını azaltıyor

Yapılan bir araştırmaya göre yirmi gün boyunca tüketilen iki yemek kaşığı yulaf lapası nikotin bağımlılığını azaltmaktadır. Bir bardak süt içerek kendinizi sigaradan soğutmak sizin elinizde çünkü süt içtikten sonra içilen sigaranın tadı kötü olup, istenilen tadı vermemektedir. Canınız sigara içmek ister ve nikotine ihtiyaç duyarsanız patlıcan tüketerek içeriğindeki nikotin ile kendinizi rahatlatabilirsiniz” diye konuştu.

Kilo almadan sigarayı nasıl bırakabilirsiniz?

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, düşük kalorili atıştırmalıklarla ağzınızı meşgul etmenin kilo almadan sigarayı bırakmakta faydalı olduğunu kaydederek, “Sigarayı bırakan kişilerin belki de en çok zorlandığı taraf, vücutlarına aldıkları nikotinden çok el alışkanlığıdır. Bireyler sigaradan boşalan yeri, abur cuburlar ile doldurarak sigara ile aralarındaki fiziksel alışkanlığı doldurmaya çalışırlar. İşte kilo aldırıcı asıl faktör bu abur cubur tüketiminden kaynaklanmaktadır.

Yeme ihtiyacını azaltmak ve oluşan boşluğu doldurmak için şekerleme, çikolata, cips, çekirdek gibi yüksek kalorili abur cuburlar yerine sakız, salatalık, taze ve kuru meyve, düşük kalorili atıştırmalıkları tercih edin. Özellikle kivi ve havuç suyu tüketerek nikotini vücudunuzdan atabilirsiniz. Yüksek lifli gıdalara yönelin.

Sigara kullananlar genellikle sigara içtikten sonra bağırsaklarının aktif bir biçimde çalıştığını söylerler. Sigarayı bıraktıktan sonra kabızlık problemi yaşamaktan korkmayın! Tam tahıllı, çavdarlı, kepekli ürünleri ve sebze ve meyve tüketiminizi artırarak, gün içerisinde probiyotik yoğurt tercih ederek bağırsak problemlerine karşı önleminizi almış olursunuz” şeklinde konuştu.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, “Tabağınıza sağlıklı besinler seçin” önerisinde bulunarak şöyle konuştu:

“Nikotinin tat alma duyularınızı etkilediğini biliyor musunuz? Sigarayı bıraktığınızda tükettiğinizin yiyeceklerin ve içeceklerin tadını daha iyi almaya başlar, iştahınızı kontrol etmekte zorlanırsınız. Bu nedenle bu süreçte kalorisi düşük, besin değeri yüksek olan gıdaları tercih edin. Sebzeler, süt ve ürünleri, lifli gıdalardan zengin, yağ, basit karbonhidrat, gazlı içecekler ve hazır meyve sularından uzak bir porsiyon seçimi yapınız. Bol bol su için. Yemeklerden önce ve yemek esnasında su tüketimi hem su kaybınızı engeller hem de sizi yüksek kalorilerden korur.

Aynı zamanda iştahınızı kontrol altında tutmaya da yardımcıdır. Düzenli fiziksel aktivitede bulunun. Fiziksel aktivite kalorileri yakar ve hem nikotine hem de yemeğe odaklanmayı azaltır. Nikotinin vücudunuzdan uzaklaşması sebebiyle metabolik hızınız yavaşlayabilir. Bu duruma engel olmak için düzenli bir egzersiz programına başlayarak tedbir alabilirsiniz. Aynı zamanda düzenli fiziksel aktivite sigarayı bırakırken savaştığınız en büyük düşmanınız olan stresi azaltır.

Keçiboynuzunu kaynatıp içerseniz sigaranın etkilerini silmeye yardımcı olur

Akciğerlerinizi temizlemeye yardımcı olacak besinler; Sarımsak, alisin içeriği ile akciğerlerinizi temizlemeye yardımcı olur. Ebegümeci çayı, sigaranın etkilerini silip, aç karnına tüketildiğinde akciğerleri temizlemektedir. Yine zencefil ve tarçınla yapacağınız elma çayı ile akciğerlerinizi sigaranın etkilerinden temizleyebilirsiniz. Sabahları aç karnına üç-dört adet keçiboynuzu suda kaynatılarak, içilirse sigaranın etkilerini silmeye yardımcı olur.”

__________________
Meğer candan öte bir can daha varmış..
Ve onun adı evlatmış..
Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
diyet, sağlıklı beslenme, sigaranın etkilerini azaltan besinler, sigarayı bıraktıran besinler

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
B12 Vitamini Bulunan Besinler - B12 Vitamininin Bulunduğu Besinler PySSyCaT Vitaminler ve Proteinler 0 25 Ocak 2015 14:39
Sigarayı Nasıl Bırakabilirim - Sigarayı Bırakma Yolları PySSyCaT Ruh Sağlığı 0 25 Ekim 2014 14:21
Sigara bıraktıran oyun Heidi Oyun Dünyasından Son Haberler 4 20 Haziran 2008 20:25