IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 01 Haziran 2012, 21:37   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Braunschweig Bombardımanı




Braunschweig bombardımanı (15 Ekim 1944), II. Dünya Savaşının en acımasız yüzlerinden biridir. Kent Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin 5. Bombardıman Uçakları Grubu tarafından ağır bir şekilde bombalandı. 15 Ekimin akşamı bombalanmadan sonra Braunschweig kenti bir ateş fırtınasına girdi ve iki gün boyunca aralıksız yandı. Bu saldırı sonucu en çok ortaçağ karakteri taşıyan şehir merkezi hasar gördü. Şehir merkezi bu saldırı sonucu nerdeyse % 90 oranında hasar gördü.[1] Bu saldırı şehirin karekterini bu zamana kadar kötü yönde etkilemiştir. Emir (Area Bombing Directive) 14 Şubat 1942 senesinde Birleşik Krallık Havacılık Bakanlığından verildi.



Hedef noktası Braunschweig

Braunschweig'a ilk bombalama 17 Ağustos 1940'ta Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından yapıldı[2]; bu saldırıda yedi kişi hayatını kaybetti. Bu günden sonra saldırılar yoğunlaştı ve şiddetini gün geçtikce daha da arttırdı. 27 Ocak 1943'den beri United States Army Air Forces (USAAF) orduları Alman şehirlerini gündüz vakitlerinde de bombalıyordu. 1944 senesinin Şubat ayından sonra („Big Week“[3]) Braunschweig kenti plânlı bir şekilde Amerikan ve Britanyalı bombardımancıların hedef noktası oldu. Geceleri Kraliyet Hava Kuvvetleri ve gündüzleri USAAF şehire saldırıyordu. Bu saldırma biçimi yani kombine edilmiş saldırma biçimi (combined bomber offensive; CBO), 1943'de Casablanca Konferansında Büyük Britanya ve ABD tarafından kararlaştırıldı.

Araştırma ve silahlanma yerleri Braunschweig ve etrafında

1930'lu yıllardan sonra Braunschweig Almanya'nın silah sanayiinin merkezi oldu.[4]. Şehrin iç kısmında bulunan bu fabrikalar Almanya'nın çeşitli yerlerinden işçi akımına uğramasına neden oldu. Böylece yeni göçmenler için 1933'de evler yapıldı.

20. yüzyılın başında Braunschweig kenti daha çok işçi ve endüstri şehri oldu ve II. Dünya Savaşı sırasında Amerikan ve İngiliz hava kuvvetleri tarafından 43 kere bombalandı.[5]. Saldırılar daha çok silahlanma fabrikalarına düzenlendi. Bu fabrikalar şehrin merkez ve etrafında bulunuyordu. Bu bombardıman sırasında özellikle savaş uçakları, panzer ve tır üreten fabrikalar bombalandı ve ayrıca garlar, tren tamirat faaliyeti gösteren tesisler, su kanalında bulunan limanlar ve fabrikalar bombalandı. Şehirde bulunan konserve fabrikaları özellikle bombalandı, çünkü buradan askerlere yemek konserveleri gönderiliyordu.

Hedefte Braunschweig Teknik Üniversitesi de vardı. Özellikle 1936 ve 1939 yılları arasında kurulan dört enstitüsü bombardımanın hedefindeydi: uçak yapımı enstitüsü, uçak motorları ile ilgilenen enstitü, aerodinamik enstitüsü ve uçuş meteoroloji enstitüsü.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


  • Bu plan Braunschweig kenti'nin merkezini göstermektedir. 1899 çizilen bu plan 1944'de de aynı yapıya sahipti. Şehrin orta kısmında katedral belli olmaktadır ve Oker nehri de ayrıca görülmektedir.

Şehrin içinde ve dışında bulunan silahlanma tesisleri

Braunschweig'ın en önemli silahlanma tesislerinden biri havacılık endüstrisiydi. Bu havacılık silahlanma tesislerinden biri Flugzeugwerke Braunschweig GmbH idi[6][7] . Diğerlerinden biri Luther-Werke'ydi ve burada Messerschmitt Bf 110 [7] savaş uçakları üretiliyordu. Niedersächsische Motorenwerke ve Vorwerk Braunschweig des Volkswagenwerkes'de Junkers Ju 88 savaş uçakları üretiliyordu. Ayrıca bu tesislerin yanında küçük şirketler de vardı, bunlar genelde tamir ve önemli eşyalar yapıp teslim etme amaçlı kurulan şirketlerdi. Bu şirketler arasında Grotrian-Steinweg für Flugzeuge[7] ve die MIAG vardı. Bu şirketler ayrıca Sturmgeschütz IV [8] panzerlerini de üretiyordu.

Savaş için en önemli tesislerden biri Büssing AG'ydi. Büssing AG'de tırlar üretiliyordu. Schuberth-Werk'lerinde Alman ordusu için Stahlhelmler üretiliyordu. Şehirde ayrıca makinacılık ile ilgilenen Braunschweigische Maschinenbauanstalt (BMA), Karges & Hammer, Wilke-Werke, Wullbrandt & Seele, Lanico ve Selwig & Lange fabrikaları vardı.

Ayrıca konservecilik fabrikası Schmalbach'da şehir için bir önem taşıyordu. Kentin ayrıca yakınlarında özellikle silahlanma için fabrikalar kuruldu. Mesela Braunschweig kentinin 15 km güneyinde bulunan Salzgitter'daReichswerke Hermann Göring ve 40 km güney-doğusunda Wolfsburg kentinde Volkswagen-Werk fabrikları vardı.

1930'lu yıllarda Braunschweiguçakların şehri oldu (Stadt der Flieger[4]). Şehirde çok sayıda savaş uçaklari için tesisler ve komando binaları kuruldu. Ayrıca birçok da kışla mevcuttu. Bu nedenle şehir ağır bir bombardımana mâruz kaldı. Bombardımanlar sırf fabrika, havaalanlarına ve askerlerin bulunduğu yerlere yapılmadı, ayrıca Braunschweig şehri de ağır bir şekilde hasar gördü.

Hava Savunması Braunschweig ve etrafında
Hava Savunma Yerleri

Braunschweig kenti sahip olduğu endüstri ve araştırma tessislerinin öneminden dolayı sonbahar'ın 1943 senesinde sıkı bir hava savunmasına sahipti. Şehirin etrafında bulunan birçok uçaksavar ve batarya birlikleri, Almanya'nın o zamanki düşmanları için korkunç bir hedefti, çünkü her saldırışta büyük kayıplar verme olasılığı çok yüksekti. Braunschweig yöresinin komandoları o zamanlar Luftgaukommando XI (11. Hava Bölgesi, Hamburg), 8. Flakbrigade (8. Uçaksavar Tugayı) ve Flakregiment 65 (65. Uçaksavar Alayı) aitti.[9]

Braunschweig şehirinin hava savunması aşağa yukarı 100 tane top'dan oluşuyordu ve bu topların kalibreleri 8,8 cm veya daha büyüklerinden oluşuyordu. Bu toplar genelde Batarya, Çift Batarya veya Büyük Bateryalardan oluşuyordu. Bir "Baterya" genelde altı tane top'dan (çoğunlukla 8,8 cm çapında veya 10,5 cm çapında ) oluşuyordu. Bir "Çift Batarya" ise oniki tane top'dan [10], ve bir "Büyük Batarya" ise on tane Batarya'nın birleşmesi sonucu oluşuyordu. Bunun yanında ise çeşitli FlaK birlikleri vardı. FlaK II. Dünya Savaşı sırasında kullanılan hafif kalibre uçaksavar silahıydı. Bunlar genelde düşük seviyede uçan uçaklar için ya da doğrudan bir objeyi korumak için kullanılan silahlardı.

Şehirde ve şehirin etrafında çeşitli yerlerde çeşitli hava savunma mevkileri vardı. Bunların arasında Abtstraße, Eintrachtstadion, Lamme, Ölper ve Mascherode'de bulunan "Batarya'lar". Bevenrode, Broitzem, Lünischteich, Melverode, Ölper ve Melverode, Querum, Wenden'de bulunan " Çift Batarya" ve Wenden'de ayrıca "Büyük Batarya" vardı.

Hava Meydanları

Waggum, Broitzem ve Völkenrode'de 1916 tane hava meydanı vardı. Bunlar 1930'lu yıllarında Nazi Almanyası tarafından alındı ve savaş için olumlu bir hale getirildi.


15 Ekim 1944'de havasaldırısının hazırlığı

Saldırının amacı

13 Ekim 1944'de Kraliyet Hava Kuvvetleri , „Operation Hurricane“ harekât emrini aldı[11]. Bu operasyonun amacı Alman sivil halkına Batılı Müttefiklerin gücünü ve hava üstünlüğünün onlarda olduğunu göstermek amaçlı yapıldı. Emir'de: mesela bu pasaj vardı:

(İngilizce)
« “In order to demonstrate to the enemy in Germany generally the overwhelming superiority of the Allied Air Forces in this theatre … the intention is to apply within the shortest practical period the maximum effort of the Royal Air Force Bomber Command and the 8th United States Bomber Command against objectives in the densely populated Ruhr.”[12] »

(Türkçe)
« Düşman Almanya'ya bu savaş bölgesinde Batılı Müttefiklerin hava güçlerinin gücünü göstermek için ... kısa bir sürede maximal gayretle Kraliyet Hava Kuvvetleri ile 8. United States Bomber Command tarafından sıkı bir şekilde ikamet edilen Ruhr bölgesine bir şeyler yapılması talep edilir. »

Operation Hurricane'in asıl hedefinde Duisburg kenti vardı. Duisburg için aşağa yukarı 1.000 tane ağır bombardıman uçakları gönderildi. Ayrıca Köln'de bu hedeflerin arasındaydı. Köln için ortalama 1.200 bombardıman uçakları gönderildi. Braunschweig'a 150.000 nüfusu ile o zamanlarda 233 tane bombardıman savaş uçakları gönderildi.

Martın 1944 senesinde Britanya'nın Bomber Command'ın başkomutanın Air Chief Marshall Arthur Harris, "Bomber Harris", olarak da anılıyordu, savaş'ın sonuna doğru ellinde bir liste bulunuyordu ve bu listede en önemli altı bombalanması gereken şehirler vardı. Birinci sırada Schweinfurt vardı ve ikinci sırada ise Leipzig kenti yer alıyordu. Braunschweig ise üçüncü sırada yer alıyordu. Braunschweig'dan sonra sırayla Regensburg, Gotha ve Augsburg vardı. Altı şehirdede önemli oranda uçak endüstirsi ve rulmanlı yatak-fabrikaları vardı. Braunschweig'ın öneminden dolayı Harris ve "Mighty Eighth" lakaplı "8. Hava Ordusu'nun komutanı James Doolittle 28 Mart 1944'de, şehirin 29 Mart 1944'de bombalanmasına karar verdi. Bu saldırı beklenen iyi sonucu getirmedi, çünkü „Operation Double Blow'un“ ikinci harekatı kötü hava şartlarından dolayı iptal edildi. Böylece şehirin yok edilişi iptal edildi.[14]

15 Ağustos 1944 senesinde Braunschweig'a Ekim'de saldırma planları bitirildi.[15] Darmstadt 11 Eylül 1944 senesinde başarılı bir saldırma biçimi ile saldırıya uğrayıp ve büyük bir hasara uğrayınca (ortalama 11.500 ölü), sıra 15 Ekim 1944'de Braunschweig kenti'ne geldi.

Braunschweig tek silahlanma endüstrisi yüzünden yok edilmesi planlanmıyordu, bir diğer amaç sivil halka zarar vermekti ve Braunschweig kentini böylce her zaman oturulmaz ve bir hayalet şehire dönüştürmekti. Hedefte şehiri (genelde Almanya'yı) büyük bir şekilde tahribetmek vardı ve böylece detaylı bir şekilde şehire saldırma ,ellinde bulunan silahlarla ve bu saldırıyı yerine getirmekle, şehirleri yok etmek amaçlanıyordu. Hedefte şehiri bir alev fırtınasına sokmak vardı ve bu fırtına tesadüf değil daha çok saldırganların attıkları bombalardan oluşturuldu.[16]

13 Ekim'de High Wycombe'da Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin 5. Bombardıman Uçakları Grubu'na meteoroloji'den yapılan açıklamalara göre 14 ve 15 Ekimde havada az bulutlanma, akşamları iyi bir görüş ve orta derecede rüzgarlar olucağı belirtildi. Böylece Harris 14 Ekim 1944'de saldırma emrini çıkardı. Braunschweig'ın kod-adı ingilizce „SKATE'di“ ve bu adla şehire saldırıldı.

Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin 5. Bombardıman Uçakları Grubu

5. Bombardıman Uçakları Grubu (parolası : „undaunted“, almanca „furchtlos“, türkçe „korkusuzlar“) 1937 yıllında kuruldu ve savaş sırasında modernize edilip ve yeniden silahlandırldı. 1939'dan 1940'a kadar gurubun korgenerali Arthur Harris'di, kendisi sonra Bomber Command'ın başkomutanı oldu. 1943'de grubun içinde bulunan 15 tane uçak bölüğü ile berbaber umumi karargâhı Morton Hall, Swinderby'e taşındı. Grub Braunschweig'a saldırı sırasında korgeneral Ralph Cochrane tarafından yönetildi.[15] Genelde 5. Bombardıman Uçakları Grubu özel harekatlar için harekata çıkıyordu, mesela barajların bombardımanı için.

5. Bombardıman Uçakları Grubu'nun birkaç önemli harekatları:

* Köln kentinin 30 Mayıs 1942'de bombalanması
* Operation Chastise; 17 Mayıs 1943
* Heilbronn hava saldırısı; 4 Aralık 1944
* Dresden hava saldırısı; 13 Şubat 1945
* Bielefeld'e Grand Slam saldırısı, 14 Mart 1945
* Würzburg hava saldırısı; 16 Mart 1945

Kraliyet Hava Kuvvetleri Bomber Command 1944 senesinde dört kere şehire saldırmayı ve yok etmeye çalıştı, bu saldırılar pek başarılı bir sonuç getirmedi. Bunların nedeni mesela kötü hava şartları ve şehirde iyi bir savunmanın bulunmasıydı.[17]

Cumartesi günü 14 Ekim 1944'de umumi karargâhda 5. Bombardıman Uçakları Grubunun saldırma hazırlıkları sona erdi, saat 13:10'da emir bütün saldırıya katılacak bölüklere verildi.

14 Ekim 1944'deki emir

* Emir: En az 220 tane 5. Bombardıman Uçakları Grubu hedefe saldıracak. Hem 1.000 tane 1., 3., 4. ve 5. Bombardıman Uçakları Grubu COD'a [
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
uisburg'un kodadı] saat 0129 ve saat 0325.

* Harekat'ın hedefi: düşman'ın endüstri merkezini yok etmek

* Harekat saati: 14 ve 15 Ekim 1944 akşamı

* Harekat güçler: 53. üs - 80'den fazla savaş uçakları, 55. üs - 100'den fazla savaş uçakları, 49. kademe - 18'den fazla savaş uçakları, 54. üs - 13'den fazla savaş uçakları ayrıca (106. kademe) aydınlatma ve flâma ile temsil etmek amaçlı birlikler.

* Hedef: SKATE [= Braunschweig'ın kodadı]

* Saldırı zamanı: muhtemel saldırı zamanı saat 02:30. Saldırılacak hedef zamanı maximal +6 dakika saldırı zamanından. Savaş uçakları saldırı zamanında mütenasip bir şekilde hedef üzerinde dağılması gerekiyor. Uzun süren saniye tapalı uçaklar ilk dalgada saldırması gerekiyor.

* Bomba imlâları ve tapalar: 51 tane savaş uçakları: 1x 2000 HC (= hava torpili) artı Maximum „J“-Cluster (= yangın bombası). Geri kalanlar: 1x 1000 MC/GP (= sekme tapalı infilâk bombası).

* Filmçekimleri
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
ütün savaş uçakları geceleride kullanılan kamera ve fleşlerle teçhiz edilmesi gerekiyor, bunlar 60% yükseklikte yakılması gerekiyor. 106. kademe hariç bütün diğer uçaklar 50% film malzemeleri ile silahlandırlması lazım. 106. yüzde yüz diğer film malzemeleri ile çıkacak.

* Saldırı: Hedef yelpazevari bir şekilde kısımlar tarafından ima edilen yerden gec infilak eden bombalar tarafından saldırılacak.

* Hedefi işaretlemek: Saldırı zamanı -10 [dakika]: kör işaretleme. Hedefin ortasına (= Braunschweiger Dom) yeşil flama ile temsil edilecek. Saldırı zamanı -5'te bunlar yenilencek. -9, -7 ve -5'inci saldırı zamanında hedefe kırmızı flama ile temsil edilecek.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


  • Saldırı emrinin ilk sayfası, ellen sonra „5 Group – Brunswick“ ilave edilmiş

Hava saldırısının gidiş hattı
Hedefe uçuş

Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin 5. Bombardıman Uçakları Grubu planlara göre 14 Ekim saat 23:00'te hedef „SKATE“'ye uçmaya başlamışdı. Aynı zamanda Kraliyet Hava Kuvvetlerinden 1.000 tane başka bombardıman ekipleri havalanmışdı Duisburg kentini bombalamak için. Braunschweig'ı bombalamak için havalanan ekip güneyden doğru hedefe gelmeyi planliyordu, Ruhr bölgesinde bulunan flakları geçmek için. Bu yöre çünkü cok iyi korunuyordu.Paderborndan ekip kuzeye doğru dönüp, Hannoveri geçip Braunschweig'a doğru uçmaya başladı. Ekip tam 233 tane ağır dört motorlu Avro Lancaster I ve III'ten oluşuyordu[15]. Ayrıca yedi tane De Havilland DH-98 uçakları Lancaster'lere eşlik etmek için ekiple beraberdi.[18]

Saat 01:20'de Braunschweig radiolarında düşmanların Hannover'e doğru uçtuğu söylendi. Hannover 60 km Braunschweig'ın batısında kalıyor. Kentde aslında hedefin Kassel[19] olduğu tahmin ediliyordu ama yine de Hannover'e yakınlığından dolayı şehirde küçük bir alarm başlatıldı. 25 dakika sonra yeni bir anons edildi bu anonsda düşmanların Hannoveri geçtiği ve Braunschweig'a doğru uçuşta olduğu yöndeydi. Böylece şehirde alarmlar tam başlatıldı.[20] Kısa bir süre sonra şehirin merkezi hedeflenerek işaretlendi ve bir kaç dakika sonra ilk bombalar atılmaya başlandı.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


  • Süd-Hannover-Braunschweig Gau'un havadan durumu N = kuzey, M = orta, O = doğu, S = güney Gau yöresi ( Braunschweig kırmızı renkte işaretlenmiş)

Alman hava savunmasını yanıltma

Aynı zamanda ayrıca 141 tane antreman uçakları sahte bir taarruz yaparak sanki Helgoland'a saldırcakmış gibi yaptı. 20 tane De Havilland DH-98'de Hamburg'a doğru yöneldi, sekiz tane Mannheim'a, 16 tane Berlin'e ve iki tanede Düsseldorf'a. Bunu dışında ayrıca 140 tane uçak yanıltma manevraları ile Alman hava savunmasını yanıltmak için kullanıldı. Saat 1:40 doğru varak halinde kalaylar atıldı (kodadı: „Windows“), Alman radar sistemini bozmak için. Varak halinde kalaylar ve sahte bir taarruz birbirinden uzak hedeflere yaparak, hem yerden hem havadan savunmanın nerdeyse neticesiz bir duruma gelmesini sağladı. Alman gece avcılarıda bu sistem yüzünden pek bir şeyde yapamadı, çünkü avcılar bu sistem yüzünden büyük bir bölgeye yayılmak zorunda kaldı.

Hedefi işaretlemek

De Havilland DH-98'ler 5. Bombardıman Uçakları Grubu tarafından özellikle icat edilmiş ve savaş sırasında hedefi derinden işaretlemek için kullanılmış bir uçaktır. Bombardıman Grubu hedefi işaretleme tekniğini savaş sırasında sürekli düzeltdi ve kusursuz bir hale getirildi.[15] Uçaklar Braunschweig'a geldiği zaman, ışıklandırma makineleri etrafı aydınlatmak için aydınlatma malzemeleri attılar. Bu aydınlatmanın hedefi bombalancak yerin aydınlanması için kullanılıyordu. Böylece savaş uçakları doğru yeri işaretliyordu ve bombalamanın kusursuz geçmesini sağlıyordu. Hedef özellikle şehirin güneybatısında bulunan silahlanma tessislerine karşıydı. Frankfurter Straße, Luisen Staße'nin köşesinde asıl hedef bulunuyordu, çünkü silahlanma tesisleri özellikle bu yöredeydi. Başka bir hedef ise Braunschweig katedraliydi. Bu hedef eğer şiddetli bir dumanlaşma olursa bombalama yüzünden ve bir şey görünmezse kullanılacaktı.[21] Gecenin açık olması ve iyi bir işaretleme ve saldırma biçimi ile sonuç İngilizler tarafından iyi olarak sonuçlandı, ayrıca saldırı sırasında görüs muhteşem olarak nitelendirildi[„Visibility: excellent“[22]].

Eski Braunschweig kenti'nin batışı

14 Ekim tarihinde cumartesi günü son ikazlar geceyarısı yani saat 0:00 araları ihbar edilmeye başladı ve 15 Ekim'de saat 1:50'ye doğru alertler harekete geçirildi ve böylece Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin hava saldırısı başlamış oldu.[23]

Hava saldırısı 40 dakika sürdüğü halde[24], 15 Ekim 1944 pazar günü eski Braunschweig kentinin batış günü olarak şehir tarihine girdi.

5. Bombardıman Uçakları Grubu savaş sırasında özel bir işaretleme teknolojisine sahipti, ayrıca akıllı bir bombalama sistemine sahip olan bu grubun en büyük amacı, şehire en büyük hasarı vermekti. Bu bombalama sistemine İngilizler „sector bombing“[17] adını vermişlerdi. Nokta-hedefleme adı olan bu sistemin, bir parçası olarak yer alıyor, burada en öndeki uçak yani yöneten nişancı katedrali hedeflenmiş nokta olarak belirliyordu. Bu yeşil işaretleme diğer nişancılarının yönünü bulması için önemli bir rol üstleniyordu. Nişancılar bu işarete çeşitli yönlerden yelpaze şeklinde uçarak geçip bombalarını atıyorlardı.

Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin saldırı anındaki film çekimleri

Şehire saldırı anındaki film çekimleri özel bir Lancaster tarafından yapıldı.[25] Uçak diğer bombardımancılar gibi hedefin 4.950m üstünden uçarak çekimleri yaptı. Lancaster'ın hızı 260 km/h dı operasyon sırasında. Çekimler „Eyemo“ tipindeki bir kamera tarafından yapıldı. Saldırı zamanı saat 02:33 olarak (uçak saati) note edildi.

Filmde bu metin mesela yer alıyor:

“Bomber Command … made a heavy and concentrated attack on the industrial town of Brunswick, which is one of Germany’s biggest centres for the aircraft and engineering industries. As the aircraft with the cameras runs up to the target the fires can be seen spreading -----ly all over the city and by the time the aircraft is over the target the whole city is ablaze and the streets can be seen clearly outlined.”

„Bomardıman komandosu ... endüstri şehiri Braunschweig'a ağır ve konsantre edilmiş bir saldırı düzenledi, en büyük uçak imalatı ve makinacılık merkezine Almanya genelinde. Kameralı uçak hedefe yaklaştıkca alevlerin şehire nasıl yayıldığı gözler önünde. Uçak tam hedefin üstündeyken bütün şehir alevlere teslim olmuş bir durumda ve caddeler bu alevler içersinde açıkca belli oluyor.“

Alev fırtınası

Ortalama 40 dakika sonra aşağa yukarı 847 ton bomba şehire fırlatıldı[1], atılan bombaların ortalama 12.000'i infilak bombasıydı[26], bu bombalar halı bombardımanı şeklinde Almanya'daki tipik ahşap evlerin bulunduğu mahalleye atıldı ve böylece alev fırtınası için yanan malzeme bulunmuş oldu. Basınç dalgaları şehirdeki çatıları uçuruyordu ve böylece evin içindeki bulunan bütün eşyaları dışarı uçuruyordu, pencerenin camları sıcaktan patlıyordu, duvarlar yıkılıyordu, elektirik ve su kesilmesine yol açıyordu ve itfaiye ile kurtarma ekiplerinin bodrum ve sığınaklara mecburen sürülüyordu. İnfilak bombalarından sonra şehire bu sefer beyaz fosfor bombaları ve yangın bombası atıldı. Bu bombaların görevi alev fırtınasının etkisini güçlendirmekti. Diğer saldırılardaki gibi (mesela Hamburg'daki gibi) bu alev fırtınası bombardımanın yol açtığı tesadüfen doğal bir hadis değil, daha çok üstüne çalışılmış bir prosedür. Bu alev fırtınası saldırma taktiğinin bir parçasıdır

Sıcaklar yüzünden ısınan hava, oluşan termal güçler tarafından havaya yükseldi, böylece soğuk havanın altan tekrar esmesine yol açıtı ve orkan şeklinde oluşan farklı sertlikte rüzgarların esmesine neden oldu. Bu rüzgarlar yüzünden yangın daha şiddetlendi ve bu yangının şiddetlenmesi sonucunda rüzgarlarda daha sert esmeye başladı. Bu fenomen yüzünden eşyalar havada uçup insanlarında ağır eşyalar tarafından yaralanmasına ve rüzgardan devrilmesine yol açtı.[27] Kasırga şeklindeki termal hava şartları o kadar güçlüydü ki bütün pazar boyunca şehir merkezindeki kiliselerin çanlarının çalmasına sebep oldu.[28] Ortalama üç buçuk saat sonra, yani saat 6:30 civarlarında, yangın kent merkezinde en güçlü ve şiddetli durumuna geldi. 150 hektar tarihi şehir ve yöresi alevlere teslim oldu.[29] 100 metre yüksekliğinde olan Andreskilisesi'nin kulesi hala görünür bir şekilde yanıyordu ve kıvılcımların yağmur gibi şehire dökülmesine neden oluyordu. Kent merkezi yangın bombaları tarafından bombalandı. Kurtarma ve yangın söndürme ekipleri böylece yangının merkezine ulaşmakta güçlük çekiyordu.[24]

Braunschweig o kadar kuvvetli yanıyordu ki[30] , şehirin yanışı çok uzaktan komşu kasabalar ve şehirler tarafından bille görülüyordu. 90 km uzaklıktaki itfaiye ve kurtarma ekipleri bille şehire yardıma geldiler.

24 saat içinde operasyon Hurricane sırasında Kraliyet hava kuvvetleri tarafından kent'e tam 10.000 ton bomba atıldı. Bu sayı 24 saat içinde atılan en çok İkinci Dünya Savaşı sırasında bomba yükü.

23.000 kişi'nin kurtuluşu

Şehirin merkezinde çıkan yangınlar büyük bir alana yayıldı. Bu yöre'de sekiz tane dolu olan sığınak vardı. Bu sığınakların içinde toplam 23.000 kişi bulunuyordu. Sığınağın içinde bulunan insanlar bazı tehlikelelerle karşı karşıya geldi, bunlardan biri eğer sığınakların içinde uzun bir süre kalmaları durumunda yangınlardan oluşan oksijen kıtlığı veya dışarı çıktıklarında alevfırtınasının içinde kalıp yanmaları yönündeydi.

Wassergasse (su yolu)

Rudolf Prescher'nın teşebbüsleri sayesinde saat 5:00'e doğru alev fırtınası en yoğun hallini almadan önce kendisi bir su yolu yapılmasını sağladı.[32] Böylece 23.000 kişi tahliye edildi. Bu sonuca ulaşmak için itfaiye ekipleri hayatlarını tehlikeye atıp yangınların arasından sıyrılıp sığınaklara ulaştı.[33]

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
bombardımanı, braunschweig


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İsrail bombardımanı sürüyor Soul Haber Arşivi 0 08 Nisan 2011 12:56
Kana Bombardımanı YapraK Tarih 0 11 Mart 2010 01:20
Gıdada zam bombardımanı Lin Haber Arşivi 0 19 Nisan 2008 12:48
Espri Bombardımanı EreN Komik Loglar 4 14 Mart 2006 02:29