![]() |
Eyfel Kulesi [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Eyfel Kulesi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Paris'deki demir kulesi. Kule[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] aynı zamanda tüm dünyada Fransa'nın sembolü halini almıştır. İsmini[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] inşa ettiren firma olan Gustave Eiffel'den alır. En büyük turizm cazibelerinden biri olan Eyfel Kulesi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yılda 6 milyon turist çeker. 2002 yılında toplam ziyaretçi sayısı 200 milyona ulaşmıştır. Tarihçe Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Fransız Devrimi'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir. Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir. Meslektaşı Emile Nouguier ile beraber ilk tasarımları yapmıştır. Kulenin[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 7.739.401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir. 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 1[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]9 milyon kişi ziyaret edince[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır. Böylelikle Eyfel Kulesi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] daha başından[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü. 3.000 işçi 26 ay boyunca 18.038 adet demir parçayı 2[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]5 milyon perçinle bir araya getirdi. Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur. Ancak bu arada kule[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir. Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir. Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır. Bugün ise Eyfel Kulesi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir. Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar. İlk başlarda Eiffel[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı. Dolayısıyla[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu. Ancak kule[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kalmasına izin verildi.. Teknik özellikler Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir. Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır. Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir. 200.000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 60 ton boya ile boyanır. Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] çalışma 15 ay sürer. Bu işlem sırasında 1.500 fırça[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 5.000 zımpara kağıdı ve 1.500 iş tulumu tüketilir. Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 20.000 metrekare koruyucu ağ kullanılır. Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar. Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sarımsı kahveye[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür. Kule 3 renk tonunda boyanır. En açık renk zirvede kullanılırken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] en koyusu zeminde kullanılır. Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır. Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir. Zamanla[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir. 22 Temmuz 2003 tarihinde[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kısa devre sonucu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kulenin zirvesinde[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır. Yangın bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüştür. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] taşıyıcı konstrüksiyon Manzara platformları Kamuya açık platformlar 57 m[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur. Ziyaretçiler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] üç asansörle kuzey[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır. İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur. Ayrıca ilk katta[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur. En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer. En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir. Kulenin açılışından sonra[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti. Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti. Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu. 2. Dünya savaşı sırasında[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Manzara platformu Londra'da benzer proje Eyfel kulesinin kurulmasından sonra[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Londra'da da benzer bir yapı kurmak için bir proje başlatıldı. Watkins Tower adı verilen bu yapının inşasına 1891 yılında başlanmış olmasına rağmen çalışma başarılı olamamış ve 1907 yılında yıkılmıştır. Eyfel Kulesi'ne düşen bir yıldırım (3 Haziran 1902'de saat 21:20) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bastil Günü'nde Eyfel Kulesi [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 23:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk