IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




3Beğeni(ler)
  • 2 Post By Elysian
  • 1 Post By Burce

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25 Nisan 2014, 09:35   #1
Çevrimdışı
Kavram Öğretiminde Kullanılan Materyaller - Kavram Haritası


-- Sponsor Baglantı --


Kavram Haritası

•Kavram haritaları ilk kez ABD’li eğitimci Joseph D. Novak ve arkadaşlarınca geliştirilmiştir.
•Kavram haritaları bir konuya ilişkin kavramlar ve
•Kavram haritaları bir konuya ilişkin kavramlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkilerin iki boyutlu olarak şematize edildiğigrafiksel çizelgelerdir.
•Kavram haritaları öğrencilerin kavramlar arasındakiilişkileri görebilmesi ve bilgileri örgütlü biçimde öğrenebilmesi amacıyla kullanılır.

Kavram Haritası Kullanmanın Yararları

•Fen-teknoloji öğretiminde anlamlı öğrenmeyi sağlar.
•Fikirlerin görsel sunumunu sağlar.
•Fikirlerin görsel sunumunu sağlar.
•Bireysel farklılıklara hitap eder.
•Bilgileri organize etme ve kavramları sentezlerle birleştirme yeteneğini geliştirir.
•Pek çok değişik konu, öğretim aşaması ve not seviyesi için uygundur.
•Öğrenilmesi,öğretilmesi ve kullanılması kolaydır.
•Kapsam oluşturulması ve bütünleştirilmesinin değerlendirilmesinde kolaylıkla kullanılabilir.
•Kavram haritaları,öğrenci merkezli,öğrenci aktif yöntemlerdir ve öğrenciyle öğretmen tartışarak bir haritayı oluşturduklarında öğretmen öğrenci etkileşimini teşvik eder.
•Kavramlar arasındaki doğrusal ilişkileri tanımlamalarına yararlı bir alternatif oluşturulur. Bir sistem içindeki ilişkileri göstermesinde yararlı alternatiflerdir.

KH hazırlanırken izlenecek aşamalar:

•Öğretilecek konunun tüm kavramları tahtaya listelenir. ,
•En genel kavram en üstte, eşit kavramlar aynı satırda ve diğerleri genellik derecelerine göre azalan sırada sıralanır. azalan sırada sıralanır.
•Kavramlar kutu ya da yuvarlakiçine alınır.
•İki kavram arasındaki ilişkiyi göstermek üzere harita üzerinde iki kutu bir çizgi ile birleştirilir ve aradaki ilişki ifadesi çizgi üzerine birkaç sözcük ile yazılır. İlişkiler kutu içerisine alınmaz. İlişkinin yönü önemli ise belirtilecek ilişki yönü ok ile gösterilir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Kavram Haritalarının Dersin Değişik Aşamalarında Kullanılması

•Kavram haritaları öğretim modelinin her aşamasında uygulanabilir bir araçtır.
•Konular işlenirken başlangıç, gelişme, açıklama ya da
•Konular işlenirken başlangıç, gelişme, açıklama ya da değerlendirme aşamasında kullanılabilir.
•Kavram haritaları aynı zamanda ,öğrencilerin konular arasında bağlantı kurmalarına yardımcı olan, üniteler ya da bölümler arasındaki geçiş görevini de üstlenir.
•Başlangıç aşamasında öğrencilerin hazırbulunuşluğunu ortaya çıkarır. Kavram yanılgılarının belirlenmesini sağlar.
•Araştırma aşamasında öğrencilerin kavram değişikliklerine ilişkin görüşlerini sergilemelerine olanak verir. Bu aşamada öğrencilere bir kısmı tamamlanmış harita verilebilir.
•Açıklama aşamasında öğrencilerin bir kavramdan ne anladıklarını görsel olarak yansıtmalarını sağlar.
•Geliştirme aşamasında öğrencilerin yeni öğrendikleri kavramlarla ilgili düzeltme ve düzenleme yapmalarını sağlar. Bu aşamada açıklama aşamasında çizdikleri kavram haritası yeniden kullanılabilir. yeniden kullanılabilir.
•Öğrencilerin bir kavramı ne kadar anladıklarını belirlemek amacıyla değerlendirme aşamasında kullanılabilir.

Kavram haritası öğeleri bakımından uygun bir puanlama ile not olarak değerlendirilebilir.
•Kavramlar
•İlişki cümleleri
•Aşamalılık (hiyerarşi)
•Çapraz bağlar
•Örnekler


Kavram Haritası

•Kavram haritaları ilk kez ABD’li eğitimci Joseph D. Novak ve arkadaşlarınca geliştirilmiştir.
•Kavram haritaları bir konuya ilişkin kavramlar ve
•Kavram haritaları bir konuya ilişkin kavramlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkilerin iki boyutlu olarak şematize edildiğigrafiksel çizelgelerdir.
•Kavram haritaları öğrencilerin kavramlar arasındakiilişkileri görebilmesi ve bilgileri örgütlü biçimde öğrenebilmesi amacıyla kullanılır.

Kavram Haritası Kullanmanın Yararları

•Fen-teknoloji öğretiminde anlamlı öğrenmeyi sağlar.
•Fikirlerin görsel sunumunu sağlar.
•Fikirlerin görsel sunumunu sağlar.
•Bireysel farklılıklara hitap eder.
•Bilgileri organize etme ve kavramları sentezlerle birleştirme yeteneğini geliştirir.
•Pek çok değişik konu, öğretim aşaması ve not seviyesi için uygundur.
•Öğrenilmesi,öğretilmesi ve kullanılması kolaydır.
•Kapsam oluşturulması ve bütünleştirilmesinin değerlendirilmesinde kolaylıkla kullanılabilir.
•Kavram haritaları,öğrenci merkezli,öğrenci aktif yöntemlerdir ve öğrenciyle öğretmen tartışarak bir haritayı oluşturduklarında öğretmen öğrenci etkileşimini teşvik eder.
•Kavramlar arasındaki doğrusal ilişkileri tanımlamalarına yararlı bir alternatif oluşturulur. Bir sistem içindeki ilişkileri göstermesinde yararlı alternatiflerdir.

KH hazırlanırken izlenecek aşamalar:

•Öğretilecek konunun tüm kavramları tahtaya listelenir. ,
•En genel kavram en üstte, eşit kavramlar aynı satırda ve diğerleri genellik derecelerine göre azalan sırada sıralanır. azalan sırada sıralanır.
•Kavramlar kutu ya da yuvarlakiçine alınır.
•İki kavram arasındaki ilişkiyi göstermek üzere harita üzerinde iki kutu bir çizgi ile birleştirilir ve aradaki ilişki ifadesi çizgi üzerine birkaç sözcük ile yazılır. İlişkiler kutu içerisine alınmaz. İlişkinin yönü önemli ise belirtilecek ilişki yönü ok ile gösterilir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Kavram Haritalarının Dersin Değişik Aşamalarında Kullanılması

•Kavram haritaları öğretim modelinin her aşamasında uygulanabilir bir araçtır.
•Konular işlenirken başlangıç, gelişme, açıklama ya da
•Konular işlenirken başlangıç, gelişme, açıklama ya da değerlendirme aşamasında kullanılabilir.
•Kavram haritaları aynı zamanda ,öğrencilerin konular arasında bağlantı kurmalarına yardımcı olan, üniteler ya da bölümler arasındaki geçiş görevini de üstlenir.
•Başlangıç aşamasında öğrencilerin hazırbulunuşluğunu ortaya çıkarır. Kavram yanılgılarının belirlenmesini sağlar.
•Araştırma aşamasında öğrencilerin kavram değişikliklerine ilişkin görüşlerini sergilemelerine olanak verir. Bu aşamada öğrencilere bir kısmı tamamlanmış harita verilebilir.
•Açıklama aşamasında öğrencilerin bir kavramdan ne anladıklarını görsel olarak yansıtmalarını sağlar.
•Geliştirme aşamasında öğrencilerin yeni öğrendikleri kavramlarla ilgili düzeltme ve düzenleme yapmalarını sağlar. Bu aşamada açıklama aşamasında çizdikleri kavram haritası yeniden kullanılabilir. yeniden kullanılabilir.
•Öğrencilerin bir kavramı ne kadar anladıklarını belirlemek amacıyla değerlendirme aşamasında kullanılabilir.

Kavram haritası öğeleri bakımından uygun bir puanlama ile not olarak değerlendirilebilir.
•Kavramlar
•İlişki cümleleri
•Aşamalılık (hiyerarşi)
•Çapraz bağlar
•Örnekler


  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Alt 25 Nisan 2014, 14:13   #2
Çevrimdışı
Cevap: Kavram Öğretiminde Kullanılan Materyaller - Kavram Haritası




Emeğine sağlık tatlım

__________________
kar havası gibisin dışarda, içimde elmanın dişlenişi.
  Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
haritası, kavram, kullanılan, materyaller, Öğretiminde

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kavram Öğretiminde Kullanılan Materyaller - Kavram Ağı Elysian Eğitim Etkinlikleri Ve Materyaller 0 25 Nisan 2014 09:26
Kavram Öğretiminde Kullanılan Materyaller - Anlam Çözümleme Tablosu Elysian Eğitim Etkinlikleri Ve Materyaller 0 25 Nisan 2014 09:21
Kavram Kalemzede Felsefe Dersleri 0 10 Kasım 2011 10:03