IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Ekim 2018, 14:45   #1
Çevrimiçi
Yaşam Kaliteniz İçin “Egzersiz”





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



“Ömür boyu düzenli egzersiz yapmak kadar sağlığa yararlı olan bir ilaç şimdi olmadığı gibi ufukta da görünmüyor.”

Spor yapmamak için herkesin kendisine göre bir sebebi, bahanesi vardır. Kiminin zamanı yoktur, kimi gerek duymaz, yapamıyorum, yeteneğim yok, çalışacak ortamım yok, pahalı ve de korkuyorum diyenler diye devam eden bir liste var. Ama unutmayalım ki sporun kanıtlanmış faydalarına rağmen bunların hiçbiri engel oluşturmuyor. Egzersiz/Spor, sadece kalori yaktığı için değil, çok daha fazlasına sahip olduğu için fiziksel ve zihinsel gelişime katkısı ile sağlıklı ve mutlu bir hayatın temelinde yer alıyor. Amaç ne olursa olsun, düzenli olarak yapılan egzersizin sağlık açısından önemi

Egzersizin bize faydası nedir? Neden önemlidir? diyorsanız eğer birkaç madde ile örnek verelim;

– Vücudunuzdaki kasları kuvvetlendirirken, iç organlarınızın çalışma kapasitelerini ve dirençlerini artırır.

– Bağışıklık ve solunum sisteminiz güçlendirir.

– Kemik erimesi riskini azaltır.

– Kolesterol değerlerini sağlıklı değerlerde tutar.

– Kalbinizi ve akciğerlerinizi güçlendirir.

– Beyin gücünü artırır.

– Stresi azaltır.

– Öz güveninizi artırır.

– Yorgunluğu ve kronik yorgunluğu azaltır.

– Kalori yakar, şişmanlığı önler…

Egzersiz sırasında vücudumuzdan terle attığımız toksin maddeler önemli bir rahatlama sağlar. Böylece hem gün içi performansımızı hem de beden sağlığımızı önemli ölçüde iyileştirir ve yaşam kalitemize etki etmiş olur. Ayrıca, araştırmacılar “hem hafif ile orta derecede fiziksel faaliyetlerin hem de yoğun egzersizlerin koroner kalp hastalığı riskini azalttığını” söylemektedirler.(The Journal of the American Medical Association).


Hala çeşitli bahanelere sığınan ve katiyen zamanım yok diyenler için de birkaç öneri sunmak istiyorum;

– Asansör yerine merdiven kullanın,

– Abur cubur ve kalorisi yüksek şeylerden uzak durun,

– Egzersiz yapma fırsatınız yok mu? o halde yürüyün, germe hareketleri yapın,

– Mümkünse işe giderken bisiklete binin veya yürüyerek gidin,

– Kendi aracınız varsa gideceğiniz yerden biraz uzağa park etmeyi alışkanlık edinin. Çok

katlı bir otoparkta merdiven çıkmanızı gerektirecek bir kata park edin.

– Toplu taşıma araçlarını kullanıyorsanız birkaç durak önce inip kalan yolu yürüyün.

– Evde vücut ağırlığınızı kullanarak egzersiz hareketleri yapın,

Kısacası; Siz istedikten sonra, yapmak için alternatif de zaman da var. İnsan, ancak istediği zaman kendine fırsatlar yaratır. Bile bile lades demeyin, bahanelerinizden sıyrılın ve yaşam kaliteniz için kendinize fırsatlar sunun.


Alıntı

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



“Ömür boyu düzenli egzersiz yapmak kadar sağlığa yararlı olan bir ilaç şimdi olmadığı gibi ufukta da görünmüyor.”

Spor yapmamak için herkesin kendisine göre bir sebebi, bahanesi vardır. Kiminin zamanı yoktur, kimi gerek duymaz, yapamıyorum, yeteneğim yok, çalışacak ortamım yok, pahalı ve de korkuyorum diyenler diye devam eden bir liste var. Ama unutmayalım ki sporun kanıtlanmış faydalarına rağmen bunların hiçbiri engel oluşturmuyor. Egzersiz/Spor, sadece kalori yaktığı için değil, çok daha fazlasına sahip olduğu için fiziksel ve zihinsel gelişime katkısı ile sağlıklı ve mutlu bir hayatın temelinde yer alıyor. Amaç ne olursa olsun, düzenli olarak yapılan egzersizin sağlık açısından önemi

Egzersizin bize faydası nedir? Neden önemlidir? diyorsanız eğer birkaç madde ile örnek verelim;

– Vücudunuzdaki kasları kuvvetlendirirken, iç organlarınızın çalışma kapasitelerini ve dirençlerini artırır.

– Bağışıklık ve solunum sisteminiz güçlendirir.

– Kemik erimesi riskini azaltır.

– Kolesterol değerlerini sağlıklı değerlerde tutar.

– Kalbinizi ve akciğerlerinizi güçlendirir.

– Beyin gücünü artırır.

– Stresi azaltır.

– Öz güveninizi artırır.

– Yorgunluğu ve kronik yorgunluğu azaltır.

– Kalori yakar, şişmanlığı önler…

Egzersiz sırasında vücudumuzdan terle attığımız toksin maddeler önemli bir rahatlama sağlar. Böylece hem gün içi performansımızı hem de beden sağlığımızı önemli ölçüde iyileştirir ve yaşam kalitemize etki etmiş olur. Ayrıca, araştırmacılar “hem hafif ile orta derecede fiziksel faaliyetlerin hem de yoğun egzersizlerin koroner kalp hastalığı riskini azalttığını” söylemektedirler.(The Journal of the American Medical Association).


Hala çeşitli bahanelere sığınan ve katiyen zamanım yok diyenler için de birkaç öneri sunmak istiyorum;

– Asansör yerine merdiven kullanın,

– Abur cubur ve kalorisi yüksek şeylerden uzak durun,

– Egzersiz yapma fırsatınız yok mu? o halde yürüyün, germe hareketleri yapın,

– Mümkünse işe giderken bisiklete binin veya yürüyerek gidin,

– Kendi aracınız varsa gideceğiniz yerden biraz uzağa park etmeyi alışkanlık edinin. Çok

katlı bir otoparkta merdiven çıkmanızı gerektirecek bir kata park edin.

– Toplu taşıma araçlarını kullanıyorsanız birkaç durak önce inip kalan yolu yürüyün.

– Evde vücut ağırlığınızı kullanarak egzersiz hareketleri yapın,

Kısacası; Siz istedikten sonra, yapmak için alternatif de zaman da var. İnsan, ancak istediği zaman kendine fırsatlar yaratır. Bile bile lades demeyin, bahanelerinizden sıyrılın ve yaşam kaliteniz için kendinize fırsatlar sunun.


Alıntı
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
egzersiz, geliştirme, vucut

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ağrısız Yaşam İçin Egzersiz Reçetesi Ecrin Alternatif Tıp 0 21 Ekim 2014 20:37
Pilates İçin Egzersiz Hareketleri (Resimli) Violent Diyet ve Sağlıklı Beslenme 0 02 Mayıs 2014 23:48
Güzel Ve Sağlıklı Eller İçin Egzersiz Rhytia Güzellik, Sağlık ve Bakım Önerileri 0 26 Şubat 2014 22:03
Yaşam kaliteniz uyumanıza bağlı Dilara Sağlık Köşesi 0 30 Ağustos 2008 18:41
Yaşam İçin 13 Satır.. KaranLIK Şiir, Hikaye ve Güzel Sözler 2 31 Ağustos 2005 19:53