IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05 Temmuz 2019, 23:15   #1
Çevrimdışı
Sertleşme Bozukluğunu İyileştirmek İçin Yaşam Tarzı Değişiklikleri




Sertleşme Bozukluğunu İyileştirmek İçin Yaşam Tarzı Değişiklikleri


Sertleşme Bozukluğu: Sertleşme Bozukluğunu İyileştirmek İçin Yaşam Tarzı Değişiklikleri
Sertleşme bozukluğunu iyileştirmenin bir yolu bir takım basit yaşam tarzı değişiklikleri yapmak. Bazı erkekler için sigarayı bırakmak, düzenli egzersiz yapmak ve stresi azaltmak gibi daha sağlıklı bir yaşam tarzını benimsemek sıkıntıdan kurtulmak için gereken tek şey olabilir. Daha yoğun tedaviye ihtiyaç duyanlar için diğer tedavilerin yanı sıra bu yaşam tarzı değişikliklerini benimsemek daha da yardımcı olabilir.

Sigarayı Bırakın
Sigarayı bırakmak çok zor olabilir ve herkes için işe yarayan en iyi tek bir yol yoktur. Alışkanlıktan kurtulmak için denenebilecek bazı yaklaşımlar arasında şunlar bulunur:

Gelecek bir ile üç hafta içinde bir bırakma günü seçin. Sigarayı azaltarak, en sevdiğiniz sigara içme alanlarından uzak durarak ve sigara içmeden stresli olaylarla nasıl başa çıkacağınız hakkında bir plan yaparak bu tarihe hazırlanın.
Bırakma tarihinizde tüm sigaralardan kurtulun, kendinizi meşgul tutun ve sigara içilmeyen yerlerde bulunun.
Nikotin replasman tedavisini denemeniz gerekip gerekmediğini doktorunuzla konuşun. Nikotin bandı, nikotin sakızı veya diğer ilaçlar yardımcı olabilir ama sigara içme isteğinizi ortadan kaldırmayacaklardır.
Temiz bir mola verin. Kendinize ‘arada bir’ sigara içme izni vermeyin. Nikotine bağımlılık sigarayı bıraktıktan yıllar sonra bile yeniden canlanabilir.
Anı, saati, günü yaşayın. Sigara içme isteği genellikle kısa sürelidir ve sigara içseniz de içmeseniz de geçecektir.
İhtiyacınız varsa bırakma konusunda yardım alın. Tek bir yönteme bel bağlamayan (hipnoz gibi) kapsamlı bir sigara bırakma programı seçin. Doktorunuz size doğru yönü gösterecektir.
Düzenli Olarak Egzersiz Yapın
Düzenli egzersiz bir çok yoldan sağlığınızı iyileştirebilir. Egzersiz, sertleşme fonksiyonunu iyileştirmenin yanı sıra;

Kalbi kuvvetlendirebilir.
Vücutta oksijen akışını iyileştirebilir.
Enerji seviyelerini geliştirebilir.
Kas tonusunu ve kuvvetini iyileştirebilir.
Kemikleri kuvvetlendirebilir, geliştirebilir.
Vücut yağının azaltılmasına yardımcı olabilir.
Öz imgeyi ve öz güveni arttırabilir.
Uykuyu iyileştirebilir.
Daha gevşemiş ve dinlenmiş hissetmenizi sağlayabilir.
Zinde ve sağlıklı görünmenizi sağlayabilir.
En iyi sonucu almak için tercihen haftanın çoğu günü en az 20 veya 30 dakika egzersiz yapmalısınız. Şimdiki çalışmalar haftada en az beş defanın en iyisi olduğunu gösteriyor. Eğer yeni başlıyorsanız her gün birkaç dakika egzersiz yapın ve 30 dakikaya çıkın.


Başlarken takip etmesi ve uyması kolay bir rutin planlamalısınız. Program rutinleştikçe egzersiz zamanlarını ve faaliyetleri değiştirebilirsiniz. İşte başlamanız için bazı ipuçları:

Hoşlandığınız bir faaliyet seçin. Egzersiz yapmak bir görev değil eğlence olmalıdır.
Düzenli egzersizi günlük rutininiz içinde programlayın. Sıkılmamak için egzersizleri çeşitlendirin. Etrafınızdaki programlı egzersiz sınıflarına birgöz atın.
Egzersizin cüzdanınıza bir yük bindirmesi gerekmez. Pahalı ekipmanlar veya sağlık kulübü üyeliklerinden, bunları düzenli olarak kullanacağınızdan kesinlikle emin değilseniz kaçının.
Programınıza bağlı kalın. Düzenli olarak egzersiz yaparsanız kısa zamanda yaşam tarzınızın bir parçası haline gelir.
Bir egzersiz programına başlamak için denetime veya tıbbi tavsiyeye ihtiyacınız olduğunu hissediyorsanız doktorunuzdan sizi bir fizik tedavi uzmanına havale etmesini isteyin. Fizik tedavi uzmanı ihtiyaçlarınızı değerlendirebilir ve sizi güvenli ve etkili bir egzersiz programına başlatabilir.
Stresi Azaltın
Stres herkese mahsus. Vücutlarımız stresi hissetmek ve ona tepki vermek üzere tasarlanmıştır. Stres bizi uyanık ve tehlikeyi engellemeye hazır tutar. Ama strese sebep olabilen olayları engellemek veya değiştirmek her zaman mümkün değildir ve kapana sıkışmış ve başa edemez hissetmek kolaydır. Stres ısrar ettiğinde vücut yıkılmaya başlar ve hastalık başgösterir. Stresle başa çıkmanın anahtarı yaşamınızdaki stres kaynaklarını belirlemek ve stresi yönlendirip azaltmanın yollarını öğrenmektir.

Etkili bir gevşeme yöntemi öğrenmek ve bunu düzenli olarak kullanmak iyi bir ilk adımdır. Kendinize biraz ‘sakin zaman’ verin, birkaç dakika bile olsa. Düşünüşünüzü, özellikle gerçekçi olmayan beklentilerinizi inceleyin ve düzeltin. Problemleri bir arkadaş veya aile üyesi ile konuşmak çoğu şeyi doğru bir perspektife yerleştirmeye yardımcı olabilir. Profesyonel yardım almak stresin bir takım daha zor biçimlerini nasıl yöneteceğiniz hakkında yeni bir perspektif kazanmanıza yardımcı olabilir. Stresi azaltmak için diğer yaklaşımlar arasında aşağıdakiler vardır:

Olumlu bir tavır takının. Kendinize inanın.
Kontrol edemeyeceğiniz olaylar olduğunu kabul edin.
Saldırgan olmak yerine iddialı olun. Öfkeli, kavgacı veya pasif olmak yerine hislerinizi, düşüncelerinizi veya inançlarınızı ‘savunun’.
Gevşemeyi öğrenin.
Düzenli olarak egzersiz yapın. Vücudunuz zinde olduğunda stresle daha iyi savaşabilir.
Dengeli yemekler yiyin.
Sigarayı bırakın.
Alkol ve kafein kullanımını sınırlayın veya bırakın.
Gerçekçi hedefler ve beklentiler oluşturun.
Yeterince dinlenin ve uyuyun. Vücudunuzun stresli olayları atlatmak için zamana ihtiyacı vardır.
Stresi azaltmak için alkole veya uyuşturuculara bel bağlamayın.
Derin nefes alma veya yönlendirilmiş imgeleme gibi stres yönetim tekniklerini ve stresle başa çıkma mekanizmalarını öğrenin.



alıntı
Sertleşme Bozukluğunu İyileştirmek İçin Yaşam Tarzı Değişiklikleri


Sertleşme Bozukluğu: Sertleşme Bozukluğunu İyileştirmek İçin Yaşam Tarzı Değişiklikleri
Sertleşme bozukluğunu iyileştirmenin bir yolu bir takım basit yaşam tarzı değişiklikleri yapmak. Bazı erkekler için sigarayı bırakmak, düzenli egzersiz yapmak ve stresi azaltmak gibi daha sağlıklı bir yaşam tarzını benimsemek sıkıntıdan kurtulmak için gereken tek şey olabilir. Daha yoğun tedaviye ihtiyaç duyanlar için diğer tedavilerin yanı sıra bu yaşam tarzı değişikliklerini benimsemek daha da yardımcı olabilir.

Sigarayı Bırakın
Sigarayı bırakmak çok zor olabilir ve herkes için işe yarayan en iyi tek bir yol yoktur. Alışkanlıktan kurtulmak için denenebilecek bazı yaklaşımlar arasında şunlar bulunur:

Gelecek bir ile üç hafta içinde bir bırakma günü seçin. Sigarayı azaltarak, en sevdiğiniz sigara içme alanlarından uzak durarak ve sigara içmeden stresli olaylarla nasıl başa çıkacağınız hakkında bir plan yaparak bu tarihe hazırlanın.
Bırakma tarihinizde tüm sigaralardan kurtulun, kendinizi meşgul tutun ve sigara içilmeyen yerlerde bulunun.
Nikotin replasman tedavisini denemeniz gerekip gerekmediğini doktorunuzla konuşun. Nikotin bandı, nikotin sakızı veya diğer ilaçlar yardımcı olabilir ama sigara içme isteğinizi ortadan kaldırmayacaklardır.
Temiz bir mola verin. Kendinize ‘arada bir’ sigara içme izni vermeyin. Nikotine bağımlılık sigarayı bıraktıktan yıllar sonra bile yeniden canlanabilir.
Anı, saati, günü yaşayın. Sigara içme isteği genellikle kısa sürelidir ve sigara içseniz de içmeseniz de geçecektir.
İhtiyacınız varsa bırakma konusunda yardım alın. Tek bir yönteme bel bağlamayan (hipnoz gibi) kapsamlı bir sigara bırakma programı seçin. Doktorunuz size doğru yönü gösterecektir.
Düzenli Olarak Egzersiz Yapın
Düzenli egzersiz bir çok yoldan sağlığınızı iyileştirebilir. Egzersiz, sertleşme fonksiyonunu iyileştirmenin yanı sıra;

Kalbi kuvvetlendirebilir.
Vücutta oksijen akışını iyileştirebilir.
Enerji seviyelerini geliştirebilir.
Kas tonusunu ve kuvvetini iyileştirebilir.
Kemikleri kuvvetlendirebilir, geliştirebilir.
Vücut yağının azaltılmasına yardımcı olabilir.
Öz imgeyi ve öz güveni arttırabilir.
Uykuyu iyileştirebilir.
Daha gevşemiş ve dinlenmiş hissetmenizi sağlayabilir.
Zinde ve sağlıklı görünmenizi sağlayabilir.
En iyi sonucu almak için tercihen haftanın çoğu günü en az 20 veya 30 dakika egzersiz yapmalısınız. Şimdiki çalışmalar haftada en az beş defanın en iyisi olduğunu gösteriyor. Eğer yeni başlıyorsanız her gün birkaç dakika egzersiz yapın ve 30 dakikaya çıkın.


Başlarken takip etmesi ve uyması kolay bir rutin planlamalısınız. Program rutinleştikçe egzersiz zamanlarını ve faaliyetleri değiştirebilirsiniz. İşte başlamanız için bazı ipuçları:

Hoşlandığınız bir faaliyet seçin. Egzersiz yapmak bir görev değil eğlence olmalıdır.
Düzenli egzersizi günlük rutininiz içinde programlayın. Sıkılmamak için egzersizleri çeşitlendirin. Etrafınızdaki programlı egzersiz sınıflarına birgöz atın.
Egzersizin cüzdanınıza bir yük bindirmesi gerekmez. Pahalı ekipmanlar veya sağlık kulübü üyeliklerinden, bunları düzenli olarak kullanacağınızdan kesinlikle emin değilseniz kaçının.
Programınıza bağlı kalın. Düzenli olarak egzersiz yaparsanız kısa zamanda yaşam tarzınızın bir parçası haline gelir.
Bir egzersiz programına başlamak için denetime veya tıbbi tavsiyeye ihtiyacınız olduğunu hissediyorsanız doktorunuzdan sizi bir fizik tedavi uzmanına havale etmesini isteyin. Fizik tedavi uzmanı ihtiyaçlarınızı değerlendirebilir ve sizi güvenli ve etkili bir egzersiz programına başlatabilir.
Stresi Azaltın
Stres herkese mahsus. Vücutlarımız stresi hissetmek ve ona tepki vermek üzere tasarlanmıştır. Stres bizi uyanık ve tehlikeyi engellemeye hazır tutar. Ama strese sebep olabilen olayları engellemek veya değiştirmek her zaman mümkün değildir ve kapana sıkışmış ve başa edemez hissetmek kolaydır. Stres ısrar ettiğinde vücut yıkılmaya başlar ve hastalık başgösterir. Stresle başa çıkmanın anahtarı yaşamınızdaki stres kaynaklarını belirlemek ve stresi yönlendirip azaltmanın yollarını öğrenmektir.

Etkili bir gevşeme yöntemi öğrenmek ve bunu düzenli olarak kullanmak iyi bir ilk adımdır. Kendinize biraz ‘sakin zaman’ verin, birkaç dakika bile olsa. Düşünüşünüzü, özellikle gerçekçi olmayan beklentilerinizi inceleyin ve düzeltin. Problemleri bir arkadaş veya aile üyesi ile konuşmak çoğu şeyi doğru bir perspektife yerleştirmeye yardımcı olabilir. Profesyonel yardım almak stresin bir takım daha zor biçimlerini nasıl yöneteceğiniz hakkında yeni bir perspektif kazanmanıza yardımcı olabilir. Stresi azaltmak için diğer yaklaşımlar arasında aşağıdakiler vardır:

Olumlu bir tavır takının. Kendinize inanın.
Kontrol edemeyeceğiniz olaylar olduğunu kabul edin.
Saldırgan olmak yerine iddialı olun. Öfkeli, kavgacı veya pasif olmak yerine hislerinizi, düşüncelerinizi veya inançlarınızı ‘savunun’.
Gevşemeyi öğrenin.
Düzenli olarak egzersiz yapın. Vücudunuz zinde olduğunda stresle daha iyi savaşabilir.
Dengeli yemekler yiyin.
Sigarayı bırakın.
Alkol ve kafein kullanımını sınırlayın veya bırakın.
Gerçekçi hedefler ve beklentiler oluşturun.
Yeterince dinlenin ve uyuyun. Vücudunuzun stresli olayları atlatmak için zamana ihtiyacı vardır.
Stresi azaltmak için alkole veya uyuşturuculara bel bağlamayın.
Derin nefes alma veya yönlendirilmiş imgeleme gibi stres yönetim tekniklerini ve stresle başa çıkma mekanizmalarını öğrenin.



alıntı
__________________
Ben hoşça’ kalırım da, sen şu hayatta gördüğüm en hoş ‘çakalsın’
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
onerıler, sertleşme sorunu ıcın

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Facebook, Kullanıcı Deneyimini İyileştirmek İçin Chrome'a Özel Kod Ekledi kaLimero Google 0 23 Nisan 2019 16:40
Diksiyonumuzu İyileştirmek İçin Alıştırmalar Sue Türkçe 0 17 Temmuz 2012 20:44
Diksiyonumuzu İyileştirmek İçin Alıştırmalar Sue Türkçe 0 03 Temmuz 2012 22:29
Country Tarzı Yaşam Alanları Kalemzede Ev Dekorasyonu 0 23 Eylül 2011 18:21
Diksiyonumuzu İyileştirmek İçin Alıştırmalar Ruj Türkçe 0 13 Aralık 2010 09:57