IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30 Ağustos 2019, 01:56   #1
Çevrimiçi
Uykusuzluğa Son Nokta




Uyuyamıyorum üstüme uyku atın diye sosyal mecralarda tonlarca mesaj atan insanların sayısı gün geçtikçe çoğalmaktadır.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bitter Çikolata Her Yerde

Uykusuzluğun nedenlerinden biri de magnezyum eksikliğinden kaynaklıdır. En sağlıklısı ve yararlısı olarak Ispanak var. Mırın kırın edip yüz buşurturmayın başka seçeneklerde var. Fındık,fıstık,balık,ceviz ve bitter çikolatadır. Tabi siz bu saydıklarımdan işinize geleni yiyiceksiniz orası ayrı.


Cep Telefonu Kullanımı

Sabah kalktığımızda ilk elimize telefonu alır, gece yattığımızda kitap yerine telefonumuz ile uyuruz. Peki bu ne kadar doğru? Yaydığı radyasyon nedeniyle fiziken ve ruhen verdiği büyük zararlar bir kenara yaydığı ışık uyumanıza engel olur. “Ama ben en kısıkta telefona bakıyorum.” Aması maması yok en düşükte bile olsa yaydığı ışık gözlere de zarar, uykusuz kaldığınız için tüm vücut dengenizi de bozar. Göz bozukluğundan görememeye kadar gider. Kitabınız varsa kitabınızı okuyun ya da partnerinizi okuyun, dinleyin. Daha sağlıklı ve daha huzurlu olacaksınız.



Kapkaranlık Oda

Işıl ışıl hayatınızı sabah güneş ışığına bırakın ve akşamları uyumadan önce ışıkları kapatın. Karanlıkta uyumak uykunuzu tam anlamıyla almanıza yardımcı olur. Melotonin hormonu, gece saat 21.30 gibi salgılanmaya başlar ve 02.00-03.00 arası en yüksek olduğu zamandır. Melotoninin salgılanması için gece bu saatler arasında uykuda olmak ve karanlıkta olmak gerekmektedir. Bu sayede hornonlar düzene giriyor ve kilo kontrolü sağlanıyor.



Hafta Sonu Uykusuna Son

Hafta içi iş çıkışı arkadaşlarla partylerde eğlenirken “hafta sonu bol bol uyurum” fikrinizi bir kenara acilen atın. Çünkü hafta sonu birden uyumak vücudun dengesini bozar ve o uykudan iyi bir sonuç elde edemezsiniz. Hormonlar dengesizleşir ve kilo alımınız hızlanır. Her gün 30 dakika bile az uyumak obezite ve diyabet riskini artırıyor. Sağlıklı bireyler bunu onaylarken uykucu bireyler bu ne diyor. Az uyu çok yol al.



Kafinsiz Hayata Geçiş

İş hayatında olan bireylerin en iyi dostu olan kafein aslında düşman mı? Dostunu yakın tut düşmanını daha yakın politikası burada geçmez. Kafeinin yüksek tansiyonu olmayanlara faydası bile var. Günde bir fincan türk kahvesi içmek metabolizmayı hızlandırır. Ancak saat 16:00’ dan sonra çay ve kahve gibi kafeinleri kullanmamaya özen gösterin.



Biri Alkol Mü Dedi?

İçmeyi sevenler bu durumu hiç sevmeyecek. “ “Bir kadeh içiyim de rahat rahat uyuyayım” lafları yalan dolan. Uyumak için yapılan en sık ve en büyük hatalardan biridir. Alkol hücresel bir zehirdir ve kronik biçimde tüketildiğinde başta depresyon ve kaygı bozuklukları olmak üzere birçok ruhsal hastalığı tetikler. Uyumanızı kolaylaştırmaktan ziyade uzun vadede uyku sorunlarınız bile olmaya başlar.



Sen İstiyor Duj

Özellikle kış ayında yorgun bir işten sonra sıcacık evinize gelip sıcak bir duş almak. Şuan bile rahatlıyorum. Duştan sonra yumuşacık yatağınıza uzandığınız andan itibaren uyumaya başlıyorsunuz. Ilık bir süt içmek ve bitki çayları tüketmek gibi geçici uyku çözümleri de vardır. Ancak uykusuzluğunuz kronikse doktora görünmekte fayda var.



Yatak Odası Televizyonu

Yatakta uzanırken televizyon izlemek ne kadar cazip gelse de uykusuzluğa da “merhaba” diyor. Televizyondan çıkan ışıklar uykunuzu kaçırıyor. Yattığınız odada mümkünse tüm elektronik eşyaların hepsi kapalı olup, hiçbir ışık olmadan uyumak en sağlıklısıdır.



Fazla Egzersiz Zararları

Özellikle masa başı çalışan bireylere spor şart oluyor. Düzenli spor yaptıkça gözle görülen düzelen vücutta spor yapma isteğini daha da çok arttırıyor. Ancak yatmadan 2 saat önce sporu bırakmak gerekiyor. Uyku öncesi yemek yemek, spor yapmak ve fazla sıvı tüketmek zararlıdır.


Alntı
Uyuyamıyorum üstüme uyku atın diye sosyal mecralarda tonlarca mesaj atan insanların sayısı gün geçtikçe çoğalmaktadır.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bitter Çikolata Her Yerde

Uykusuzluğun nedenlerinden biri de magnezyum eksikliğinden kaynaklıdır. En sağlıklısı ve yararlısı olarak Ispanak var. Mırın kırın edip yüz buşurturmayın başka seçeneklerde var. Fındık,fıstık,balık,ceviz ve bitter çikolatadır. Tabi siz bu saydıklarımdan işinize geleni yiyiceksiniz orası ayrı.


Cep Telefonu Kullanımı

Sabah kalktığımızda ilk elimize telefonu alır, gece yattığımızda kitap yerine telefonumuz ile uyuruz. Peki bu ne kadar doğru? Yaydığı radyasyon nedeniyle fiziken ve ruhen verdiği büyük zararlar bir kenara yaydığı ışık uyumanıza engel olur. “Ama ben en kısıkta telefona bakıyorum.” Aması maması yok en düşükte bile olsa yaydığı ışık gözlere de zarar, uykusuz kaldığınız için tüm vücut dengenizi de bozar. Göz bozukluğundan görememeye kadar gider. Kitabınız varsa kitabınızı okuyun ya da partnerinizi okuyun, dinleyin. Daha sağlıklı ve daha huzurlu olacaksınız.



Kapkaranlık Oda

Işıl ışıl hayatınızı sabah güneş ışığına bırakın ve akşamları uyumadan önce ışıkları kapatın. Karanlıkta uyumak uykunuzu tam anlamıyla almanıza yardımcı olur. Melotonin hormonu, gece saat 21.30 gibi salgılanmaya başlar ve 02.00-03.00 arası en yüksek olduğu zamandır. Melotoninin salgılanması için gece bu saatler arasında uykuda olmak ve karanlıkta olmak gerekmektedir. Bu sayede hornonlar düzene giriyor ve kilo kontrolü sağlanıyor.



Hafta Sonu Uykusuna Son

Hafta içi iş çıkışı arkadaşlarla partylerde eğlenirken “hafta sonu bol bol uyurum” fikrinizi bir kenara acilen atın. Çünkü hafta sonu birden uyumak vücudun dengesini bozar ve o uykudan iyi bir sonuç elde edemezsiniz. Hormonlar dengesizleşir ve kilo alımınız hızlanır. Her gün 30 dakika bile az uyumak obezite ve diyabet riskini artırıyor. Sağlıklı bireyler bunu onaylarken uykucu bireyler bu ne diyor. Az uyu çok yol al.



Kafinsiz Hayata Geçiş

İş hayatında olan bireylerin en iyi dostu olan kafein aslında düşman mı? Dostunu yakın tut düşmanını daha yakın politikası burada geçmez. Kafeinin yüksek tansiyonu olmayanlara faydası bile var. Günde bir fincan türk kahvesi içmek metabolizmayı hızlandırır. Ancak saat 16:00’ dan sonra çay ve kahve gibi kafeinleri kullanmamaya özen gösterin.



Biri Alkol Mü Dedi?

İçmeyi sevenler bu durumu hiç sevmeyecek. “ “Bir kadeh içiyim de rahat rahat uyuyayım” lafları yalan dolan. Uyumak için yapılan en sık ve en büyük hatalardan biridir. Alkol hücresel bir zehirdir ve kronik biçimde tüketildiğinde başta depresyon ve kaygı bozuklukları olmak üzere birçok ruhsal hastalığı tetikler. Uyumanızı kolaylaştırmaktan ziyade uzun vadede uyku sorunlarınız bile olmaya başlar.



Sen İstiyor Duj

Özellikle kış ayında yorgun bir işten sonra sıcacık evinize gelip sıcak bir duş almak. Şuan bile rahatlıyorum. Duştan sonra yumuşacık yatağınıza uzandığınız andan itibaren uyumaya başlıyorsunuz. Ilık bir süt içmek ve bitki çayları tüketmek gibi geçici uyku çözümleri de vardır. Ancak uykusuzluğunuz kronikse doktora görünmekte fayda var.



Yatak Odası Televizyonu

Yatakta uzanırken televizyon izlemek ne kadar cazip gelse de uykusuzluğa da “merhaba” diyor. Televizyondan çıkan ışıklar uykunuzu kaçırıyor. Yattığınız odada mümkünse tüm elektronik eşyaların hepsi kapalı olup, hiçbir ışık olmadan uyumak en sağlıklısıdır.



Fazla Egzersiz Zararları

Özellikle masa başı çalışan bireylere spor şart oluyor. Düzenli spor yaptıkça gözle görülen düzelen vücutta spor yapma isteğini daha da çok arttırıyor. Ancak yatmadan 2 saat önce sporu bırakmak gerekiyor. Uyku öncesi yemek yemek, spor yapmak ve fazla sıvı tüketmek zararlıdır.


Alntı
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Alt 30 Ağustos 2019, 08:17   #2
Çevrimdışı
Cevap: Uykusuzluğa Son Nokta




Uyuyamıyorum üstüme uyku atın



Biz çözümü bulduk, dalıyoruz keşfete yemek diyarlarinin arasında hooop uyuyoruz
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.



Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
  Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
erkek, sağlığı, uykusuzluk

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Uykusuzluğa Ne Kadar Dayanabiliriz? Elysian Merak Ettikleriniz 0 07 Temmuz 2014 03:09
Uykusuzluğa İyi Gelen Bitki Zen Alternatif Tıp 0 15 Haziran 2014 23:04
Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm Zen Alternatif Tıp 0 15 Haziran 2014 16:14
Uykusuzluğa İyi Gelen Taşlar Sue Sağlık Köşesi 0 21 Temmuz 2012 12:46