IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04 Ekim 2016, 16:55   #1
Çevrimdışı
Güncel sosyal medya tutumları


-- Sponsor Baglantı --


Markaların hangi mecrada ne şekilde konumlanacaklarını, artık büyük bir oranda tüketiciler belirliyor. Mecraların geleceği de, tüketicinin ihtiyaçlarına nasıl yanıt vereceğine bağlı olarak ilerliyor. Sosyal ağlar da birbirlerinin özelliklerini kendi yapılarına entegre edip veya özgün özellikleri dahil edip kullanıcıyı memnun etmeyi başarıyorlar.


Facebook büyüme hızını yitirdi mi?
Tüm sosyal ağlar arasında en büyük nüfusa sahip olan Facebook, belli bir olgunluğa erişmiş olsa da, büyüme hızını yitirdiği de başka bir gerçek. Buna bağlı olarak Facebook, Snapchat gibi olmaya yönelik yatırımlarını hızla yapmaya devam ediyor. Kullanıcıların son zamanlarda anlık paylaşımlar ile ilerlemeyi çok sevdiği görülüyor.
Şu an sadece Polonya’da aktif olan ‘Facebook Messenger Day’ tıpkı Snapchat gibi 24 saat sonra silinecek olan fotoğraf ve video paylaşımları yapabilecek, aynı zamanda fotoğraflara yazı yerleştirip, çizim ve filtre eklenebilecek. Şimdilik test aşamasında bu özelliğe bakalım ileriki zamanlarda nelere yol açacak.
Genellikle Facebook’u en değerli platform olarak görsek de Global Web Index raporuna göre, reklamverenlerin yüzde 35’i Facebook pazarlamasının etkin olduğundan emin değil. Sosyal medyada reklamverenlerin yüzde 86’sı Facebook reklamlarını tercih ederken, Twitter reklamlarının kullanımı ise yüzde 18’le sınırlı.


Tutum ve davranışlara gelince;
Facebook’ta öne çıkan tutum, ‘beğen’ tuşunu kullanmak. Her ne kadar Facebook sticker’ler yer alsa da ‘beğenmek’ her zaman en önemli tutum olarak yerini koruyor.
-Twitter’daki eylem, yeni haberler okumak.
-Instagram için kullanıcıların en aktif faaliyeti, fotoğraf yüklemek.
-Reklamverenlerin yüzde 50’si Facebook Live ya da Periscope gibi canlı video aplikasyonları kullanıyor.
-Reklamverenlerin yüzde 60’sı iletişiminde videoyu kullanıyor.


Global Web Index raporuna göre;
Snapchat’te ilk 10
- Mesaj yollamak %70
- FotoSnap yollamak %61
- Arkadaş eklemek %53
- VideoSnap yollamak %47
- Bir hikaye yaratmak ya da görüntülemek %45
- Bir arkadaşla video sohbet gerçekleştirmek %31
- Snap Channel görüntülemek %31
- Canlı hikaye yaratmak ya da görüntülemek %30
- Discover kullanmak %26
- Yeni bir marka / şirket takip etmeye başlamak %21


Alıntı: Cnn Türk
Markaların hangi mecrada ne şekilde konumlanacaklarını, artık büyük bir oranda tüketiciler belirliyor. Mecraların geleceği de, tüketicinin ihtiyaçlarına nasıl yanıt vereceğine bağlı olarak ilerliyor. Sosyal ağlar da birbirlerinin özelliklerini kendi yapılarına entegre edip veya özgün özellikleri dahil edip kullanıcıyı memnun etmeyi başarıyorlar.


Facebook büyüme hızını yitirdi mi?
Tüm sosyal ağlar arasında en büyük nüfusa sahip olan Facebook, belli bir olgunluğa erişmiş olsa da, büyüme hızını yitirdiği de başka bir gerçek. Buna bağlı olarak Facebook, Snapchat gibi olmaya yönelik yatırımlarını hızla yapmaya devam ediyor. Kullanıcıların son zamanlarda anlık paylaşımlar ile ilerlemeyi çok sevdiği görülüyor.
Şu an sadece Polonya’da aktif olan ‘Facebook Messenger Day’ tıpkı Snapchat gibi 24 saat sonra silinecek olan fotoğraf ve video paylaşımları yapabilecek, aynı zamanda fotoğraflara yazı yerleştirip, çizim ve filtre eklenebilecek. Şimdilik test aşamasında bu özelliğe bakalım ileriki zamanlarda nelere yol açacak.
Genellikle Facebook’u en değerli platform olarak görsek de Global Web Index raporuna göre, reklamverenlerin yüzde 35’i Facebook pazarlamasının etkin olduğundan emin değil. Sosyal medyada reklamverenlerin yüzde 86’sı Facebook reklamlarını tercih ederken, Twitter reklamlarının kullanımı ise yüzde 18’le sınırlı.


Tutum ve davranışlara gelince;
Facebook’ta öne çıkan tutum, ‘beğen’ tuşunu kullanmak. Her ne kadar Facebook sticker’ler yer alsa da ‘beğenmek’ her zaman en önemli tutum olarak yerini koruyor.
-Twitter’daki eylem, yeni haberler okumak.
-Instagram için kullanıcıların en aktif faaliyeti, fotoğraf yüklemek.
-Reklamverenlerin yüzde 50’si Facebook Live ya da Periscope gibi canlı video aplikasyonları kullanıyor.
-Reklamverenlerin yüzde 60’sı iletişiminde videoyu kullanıyor.


Global Web Index raporuna göre;
Snapchat’te ilk 10
- Mesaj yollamak %70
- FotoSnap yollamak %61
- Arkadaş eklemek %53
- VideoSnap yollamak %47
- Bir hikaye yaratmak ya da görüntülemek %45
- Bir arkadaşla video sohbet gerçekleştirmek %31
- Snap Channel görüntülemek %31
- Canlı hikaye yaratmak ya da görüntülemek %30
- Discover kullanmak %26
- Yeni bir marka / şirket takip etmeye başlamak %21


Alıntı: Cnn Türk
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
facebook reklam, global web, global web index, instagram, serkan eskalen, snapchat, sosyal medya, twitter

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
sosyal medya siteleri cluptr Diğer Dizinler 1 02 Nisan 2016 11:31
sosyal medya oje modeli Desmont Güzellik, Sağlık ve Bakım Önerileri 0 13 Ocak 2015 22:12
''Sosyal'' Medya CtrL Fotoğraf Kulübü 4 01 Şubat 2014 18:37
Sosyal medya cLaS Haber Arşivi 0 11 Temmuz 2012 09:45
NBA'in sosyal medya ayağı! Deep Diğer Sosyal Ağlardan Haberler 0 30 Nisan 2012 15:33