![]() |
Yunan felsefesinin karşısına çıkan ana problem neydi? Herakleitos[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] evrenin temelinin «değişme» ve oluş olduğunu söylemişti. Elea okulu ise[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] buna taban tabana karşıt bir fikir ileri sürerek[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] değişme ve oluşu varolmayan bir şey[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir «dışgörünüş»[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir «aldatmaca» olarak görmüş; asıl varlığın değişmeyen[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tek bir varlık olduğunu söylemişti. Bu iki karşıt görüşten sonra. Yunan düşüncesinin[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] her iki görüşü de aşarak daha yüksek bir senteze (bireşime) varması gerekiyordu. Bu görüşlerin içindeki doğru yanları[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yeni ve daha yüksek bir düzeyde kaynaştırmak zorunluydu. Bundan ötürü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Herakleitos ve Elea okulundan sonra[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yunan felsefesinin karşısına çıkan başlıca soru[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] «temel varlık[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] değişme ve oluş haline nasıl geçiyor; anamadde ya da cevher[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] çokluk ve farklılık haline nasıl dönüşüyor?» sorusudur. Klasik felsefe terimleriyle aynı soruyu şu şekilde dile getirebiliriz: «Varlıktan oluş nasıl ortaya çıkmaktadır?»[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] «varlık'tan oluş'u nasıl açıklamak gerekir?». Parmenides'in duyular dünyasını hiçe sayan ve soyut nitelik taşıyan «bir ve değişmez» varlığını olduğu gibi kabul edemediği halde; anamadde ya da cevher kavramından da vazgeçemeyen ve tabiat olaylarını önemle ele aldığı için bilıimsel açıklamalar yapmaktan vazgeçemeyen ve «değişme» ile «oluş»a büyük önem veren yunan düşüncesinin[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu ana probleme verdiği cevabı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Empedokles'in[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Demokritos'un ve Anaksagoras'rn felsefelerinde buluyoruz. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk