![]() |
Romalıların ilkçağ felsefesine katkısı nedir? Felsefenin gelişmesinde ve derinleşmesinde[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Roma'lıların bağımsız ve yeni katkıları olmamıştır. Genel olarak[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Roma felsefesi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] eski yunan düşüncesinin etkisi altında kalmış[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] onu aşamamıştır. Yunanistan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Roma'nın bir eyaleti haline gelince[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] iki ülke arasındaki kültür alışverişi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yunan felsefesinin ortaya koyduğu çeşitli felsefe görüşlerinin Roma'da yaygınlaşmasına ve etkili hale gelmesine yol açtı. özellikle Epikuros'çuluk ve Stoalıların görüşleri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] öteki fikir akımlarından daha yaygın ve etkiliydi. Epikuros'çuluğu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] «Tabiat üzerine» adlı uzun felsefî şiir yazan Lucretius[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Stoa felsefesini de Seneca[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] başarılı bir şekilde temsil ettiler. Başka bir deyişle[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Romalılar[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kendilerine has ve orijinal felsefe sistemleri ortaya koyamadılar. Eski yunan'ın felsefe görüşlerini yaygınlaştırmakla ve yeniden açıklamakla yetindiler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ilk çağın sonuna doğru[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yeni-Platonculuk akımının da ortaya çıktığını belirtmeliyiz. Bu felsefe[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Platon'un[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] mistik ve heptanrıcı (panteist) görüşleri üzerinde durarak bu görüşleri geliştiriyordu. Akımın en ünlü temsilcisi Plotinos'tu (i. S. 205-270). Filozofa göre[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gerçek varlık[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] «Bir»dir. «Bir»[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] zaman bakımından başı olmayan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yani her zaman varolagelmiş olan temel varlıktır. «Bir»den[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] «nous» (akıl) çıkmıştır. akıldan da[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] âlemin ruhu türemiştir. Madde ise[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] âlemin ruhundan çıkmıştır. Madde[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] görüp tanıdığımız dünyayı yani duyusal dünyayı meydana getirir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] öteki ilk üç gerçek ise[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] akılla kavranılabilen manevî dünyayı meydana getirir. «Bir» in yani tanrının bu şekilde alçalarak dünya haline gelişine karşılık bir başka hareket daha vardır. Bu hareket de[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] duyular dünyasından[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bir'e yani tanrıya doğru yükselen insan ruhunun hareketidir ve bu hareket yukarı doğru bir harekettir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] insan ruhunu Bir'e yükselterek onunla kaynaşmasını sağlayan şey[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] varlıkların gönül gözüyle görülüp tanınması ve her şeyin aslında «Bir» (tek) olduğunu ve bütün varlıkların tanrının yansılarından başka şey olmadığını «vecd» içinde[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yani kendinden geçerek duymak ve yaşamaktır. Plotinos[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] daha sonra[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Doğu'da ve Batı'da görülen heptanrıcı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] mistik dünyâ görüşlerinin ve ahlâk felsefelerinin temellerini atmıştır. Hıristiyanlığın ağır basmasıyla[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] beşinci ve altıncı yüzyıllarda[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yunan felsefesinin bu son ürünü de yavaş yavaş bağımsızlığını kaybetmiş ve felsefe olarak ortadan kalkmıştır. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk