![]() |
İngiliz felsefesinin temel eğilimi neydi? Françis Bacon'ın her şeyden önce[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] duyulara[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gözleme[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] deneye ve tabiat olaylarının ve kanunlarının bilinip tanınmasına önem verdiğini görmüştük. Bu özellik daha sonraki ingiliz felsefesinde kendini göstermiştir. Bundan ötürü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Avrupa kıtasında felsefe[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] rasyonalist ve dogmatik bir yönde gelişirken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] İngiltere adasında ampirik ve şüpheci bir renge bürünmüştür. Nitekim Thomas Hobbes (1588-1679)[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tanrı ve ruh gibi metafizik konulardan çok[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tabiat olaylarını ele alan bir felsefe ileri sürmüştür. Hobbes'a göre[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] insan için önemli olan şey tabiat olaylarının önceden bilinmesidir. Bunun için gözlem ve deney yapmalı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tabiat olayları matematiğin yardımıyla ortaya konmalıdır. Felsefe[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] doğrudan doğruya ve sadece «cisimler»le uğraşmalıdır; cisimlerin hareketini incelemelidir. Filozof[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] varolan her şeyin bir cisim olduğunu ve cisimlerin de «tabiî» ve «sunî» olmak üzere ikiye ayrıldığını söylüyor. Sunî cisimlerin en önemlilerinden biri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] «devlet» tir. Hobbes'un toplum ve devlet teorisi büyük etki göstermiştir. Bir tabiat yaratığı olan insanın[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] her şeyden önce kendisini düşündüğünü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kendi varlığını korumaya çalıştığını söyleyen filozof[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] insanlar arasında sürekli ve karşılıklı bir savaş bulunduğunu ve başlangıçta varolan bu ilkel ve «tabiî» durumun[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] daha sonra yine insanlar arasında bir sözleşmeye yani devletin yaratılmasına yol açtığını söyler. Böylece[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] insanlar kendi tek tek iradelerinin yerine[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hepbirlikte başeğecekleri bir iradeyi (devleti) koyarlar. Hobbes[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu düşüncelerden hareket ederek «mutlakiyetçi yönetimi» savunur. Ahlâk bakımından da[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] devlete yararlı olanın «iyi»[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] zararlı olanın da «kötü» olduğunu söyler. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk