IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası

IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası (https://www.ircforumlari.net/)
-   Fotoğrafçılık (https://www.ircforumlari.net/fotografcilik/)
-   -   Işıkla Boyama Nedir ? Nasıl Yapılır ? (https://www.ircforumlari.net/fotografcilik/536526-isikla-boyama-nedir-nasil-yapilir.html)

Sim 06 Temmuz 2013 00:12

Işıkla Boyama Nedir ? Nasıl Yapılır ?
 
Ben mutlu olmaya alışık olan bir fotoğrafçıyım. Şu anda kendimi büyük bir tehlikede buluyorum. Dünyadaki aydınlatma üreticileri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] geleneğin dışında hareket ettiğim için beni dava edebilirler. Pahalı ve karmaşık kameraları üreten insanlar beni soytarı ve tatmin olmayan bir asi olarak bulabilirler. Kendi özel alanlarında beni parya olarak adlandırabilirler.

Bu sayfada fotoğraflarını gördüğünüz şeylere benzer görüntüler üretmek için[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] fotografik[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] özellikle pahalı sanat için tasarlanan teçhizatlara ihtiyaç duyulmaksızın basit bir el feneriyle bunun nasıl başarıldığını göreceksiniz. Gerçeği söylemek gerekirse malzemelerin çoğunu hırdavatçılardan ve tefeci dükkanlarından topladım.

James Brever
“Karanlık Tutkusu”


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bu poz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Brever’in Kaliforniya’da Long Beach’le oturma odasında Ektachrome 64 film ve odak uzaklığı f/11′e ayarlanmış 40mm’lik Zeiss lensli Hasselblad 500C kamerayla çekilmiştir. Perde “B” (bulb) konumuna getirilmiş ve dakikalarca açık bırakılmıştır. Tek ışık kaynağı yerel bir hırdavatçıdan alınan el feneridir. Brewer[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] perde açık konumdayken modelin üzerinde ışığı hareket ettirmiştir. Bu pozun başarısı aynı zamanda tamamen karanlık bir odada
uzun süre pozunu bozmadan durabilen modelin yeteneğiyle de ilgilidir.

Biliyorum[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] konunun başlığını okudunuz. Böylece fotoğrafçı milyon dolarlık stüdyo sistemine ve yıllarca süren bir deneyime sahip olmalı ve başarılarının sebebi de işte budur diye düşüneceksiniz. Ben bu düşünceye asla katılmıyorum[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]milyonlarca doların harcanması gerektiğini düşünmüyorum. Bu konuyu kanıtlamak için bir insanın ihtiyaç duyacağı malzemelerle ilgili listeyi sizlere sunuyorum:

1. Çekim için bir stüdyo ya da karanlık oda
Bu bir banyo[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] oturma odası ya da ay ışığı olmayan bir gecede insansız büyük bir arazi olabilir. Seçim sizin. Eğer kendi stüdyonuz için milyonlarca dolar harcadıysanız[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] siz de pencereleri kapatarak ve çekim yaparken ışıkları söndürerek deneyebilirsiniz.
2. (B) yada (T) konumuna sahip bir fotoğraf makinesi
Fotoğraf makinesinden anlamayanlar için ekleyelim[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “B” ve “T” konumları fotoğraf makinelerinizin perdesini siz kapatmaya karar verinceye kadar açık tutma konumudur. İlk deneyimlerime[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Kodak Signet “44″ fotoğraf makinesiyle başladım. Ben doğmadan birkaç yıl önce Amerika’da el sanatıydı. Perde çalışma hızı sadece “B” ve “T” idi. Bu da[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ışıkla boyama için mükemmel bir konumdur.
3. Bir Tripod
Tripod bu yöntemin esasını oluşturur. Çünkü kameranızı oynatmadan tutabilmenin tek yolu budur.
4. Perde (Release)
Bu “B” modundaki kameralar için yapılması gereken bir tekniktir. Eğer makineniz “T” konumuna sahipse gerekli değildir. (NOT: “B” konumu siz elinizi deklanşörün üzerinde basılı tuttuğunuz sürece ya da kabloyu serbest bırakıncaya kadar perdeyi açık tutacaktır. “T” konumu ise perdeyi açar ve elinizin kamera üstünden kaldırmanıza izin verir. “T” konumunda perdeyi kapatmak için çok basit bir şekilde yeniden deklanşöre basmanız ya da perde hızı düğmesini değiştirmeniz yeterlidir.
5. Bir yardımcı(isteğe bağlı)
Bir yardımcı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] perde açıkken sizin direktifleriniz doğrultusunda lensleri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tripodu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kameranızı istediğiniz yere kaldırabilir. Bu yöntem size istenmeyen pozlar olmaksızın flaşı kullanarak karanlıkta hareket edebilmenizi sağlar.
6. Sabırlı bir model
Bu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sadece modele gereksinim duyarsanız başvurulacak bir metoddur. Şunu anlamanız gerekiyor ki modeliniz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir dakikadan 5 dakikaya kadar herhangi bir yerde pozunu değiştirmeden sabit olmalıdır. Çünkü bu arada başka bir yardımcı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] fener[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] flaş[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yılbaşı ışıklandırmaları ya da hırdavatçılardan aldıkları herhangi bir ışığı modelin üzerinde sallayacaktır. Bahsedilen bütün bu malzemelerin listesi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] eminim size bir öğrencinin cep harçlığı karşılığında alınabilecek şeyler olduğu konusunda sizi ikna etmiştir.

Tekniğin Kullanımı: Tekniğin kendisi karışık değil. Fotoğraf makinenizi tripoda yerleştirin ve normalde göreceğiniz şekilde vizörden kompozisyonunuzu oluşturun. Bütün ışıkları söndürün ve elinizde fener ile konunuza doğru yürüyün. Yardımcınızdan kameranızın kapağını kapatmasını ve perdesini açmasını isteyiniz.
Perde açık konumdayken ilk seferinde karanlıkta ışıkla boyama yapacak olan fotoğrafçının istenmedik pozlar yaratmasını engellmek için[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yardımcınız lensi kapalı tutmalı.

Şüphesiz tamamen karanlık bir odada perdenin açık konumda olması pozlanmayı sağlamaz. Bir yardımcı kullanmanın avantajı karanlıkta filmin pozlanması esnasında bu hareketlerin sayısını seçme olanağını size sağlamasıdır. Eğer konunuz bir model ise[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] işlem bitene kadar hareket etmemesi gerektiğini modelinize söylemelisiniz ve bu arada perde kapalı konumda olmalıdır. Çünkü hareket fotoğrafta bulanıklık yaratır. Asistanınızdan lens kapağını kaldırmasını isteyiniz. Bu noktada bir ressamın fırçayı kullandığı tarzda siz de yaratıcılığınızı fener ile yapabilirsiniz. Karanlıkta perde açıkken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]konunuza tuttuğunuz ışıkta seçici davranabilirsiniz. Bu durumda sadece pozlanacak konunuzu seçmekle kalmazsınız[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hatta ışığın yoğunluğunu ve açısını da seçebilirsiniz. Bu tekniği hissedebilmek için bir kaç test çekmek isteyebilir ve aynı zamanda en etkili üretimin ne olduğunu da belirleyebilirsiniz. Renkler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]fenerin önüne tutulacak renkli filtrelerle oluşturulabilir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] fakat filtre taktığınızda ışığın kameraya ulaşabilmesi için ekstra bir zaman daha gerekeceğini hesaba katmalısınız.
Lens diyaframı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ışığın gücüne ve kameraya olan uzaklığına bağlı olarak değişecektir. F/8 den f/11′e kadar olan mesafede ISO 200 ya da daha yavaş bir filmi öneririm. Flaşta olduğu gibi fenerlerde de tungsten ayarlı ampuller kullandığını unutmayınız. Bu yüzden[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tüm renk ve konular için film doğal olmayan bir sıcaklık üretecektir. Buna rağmen bu hoş da olabilir. Ayrıca kendinizi sadece fener kullanmak zorunda hissetmeyin. Küçük bir değişiklikle flaş ışıkları (floodlights) yılbaşı ağaçlarında kullanılan ampulleri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu özelliklere sahip ışıkları[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yol aydınlatmalarını ya da buna benzer ışıklandırmaları kullanabilirsiniz. Bu tür ışık kaynakları konuyu indirek yönden aydınlatmada kullanılabilir veya film üzerinde kendi ışıklı imzasını (neon) yaratmak için kameraya yönlendirilebilir.

Benim ana tekniğim basit ve nispeten ilk deneyimimden beri değişmeyen bir tekniktir; Fotoğraf makinesini tripoda yerleştiriyorum[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] perdeyi açık konuma getiriyorum ve yavaş film (ISO 25-100) kullanıyorum. Odak uzaklığını f/8-f/16 arasında durduruyorum ki bu işlem filmin ışığa bağlı olarak aşırı pozlamasına engel oluyor. Koyu renk kıyafetler giyiyorum ve böylece ışık yansıtmıyorum. Bu durum[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] perde uzun süre açık kaldığı zaman bile sapmaların kontrol edilmesini sağlar. Koyu renk giyinmek ve ışığı sarmak[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ışığın patlamasına engel olacaktır
Kapılar[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ışıklar[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tekerlekler ve kıyafetler gibi konunuzun detaylarına sistematik olarak yaklaşmaya çalışın. Konu aralarında ya düğmeyi ya da lensi kapatın. Geniş objektifler üzerinde çalışırken kameranızın üzerine siyah bir örtü serin ve dinlenin.
Işık aralarından sakının. Sakınmazsanız gereken diğer konular şunlardır; kamera ile konu arasındaki vücut ya da kafa[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]siz çalışırken ışığın titremesi veya konunuzu belirlemeyi unutma…
Tek bir aydınlatmada renk değişimlerine bağlı olarak başarısızlıkla sonuçlanan sürprizlerle karşılaşabilirsiniz. Elinizde pil ve birkaç tane ampul bulundurmanız yararlı olacaktır. (Murphy Kanunu!). Ayrılan alanlarda dışarıda çalıştığınız zaman bir ya da iki arkadaşınızı yanınızda getirin[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sayının artması sizin daha rahat etmenizi sağlayacaktır.

IŞIKLA BOYAMA ARAÇLARI

Halen yeni bir teknik olan ışıkla boyama[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir dereceye kadar kural dışı ve bilimseldir. Bununla birlikte belirli malzemeler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu tutkunun geçici bir heves olmadığına işaret ederek fotoğraf malzemeleri satan marketlerde bulunmaktadır. Bu aletlerin ücretleri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 6000$’dan başlayarak bir paket sigara fiyatına kadar değişmektedir. Açıkçası sonuncusu özellikle ışıkla boyamak için geliştirilmiş bir alet değildir ancak[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] küçük konular üzerinde başarıyla kullanılmaktadır.

The Hosemaster: Aoron Jones’un hosemaster’ı ışıkla boyama için stüdyonun bir parçasıdır. Bu 300Watt kuvars arc lambası (gün ışığına ayarlı) 15 foot fiber-optik hose[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yardımcı perde filtre sistemi ve fiber-optik hose için bir end-fitting’den oluşmaktadır. The end fitting iki tip filtreyi gerektirir; bir elektriği kesen (vignette)[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] -böylece ışığın yoğunluğunu belirlemek mümkündür- ve renk düzeltici filtreler -bu da ışığın renginin ayarlanmasını sağlar-. The end fitting[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] uzaktan kumanda aleti sayesinde kameranın önüne filtrelerin konulmasını[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] perdenin açık ya da kapalı olmasını size sağlar.

Bütün otonomiyi sağlamasına ilaveten[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Hosemaster’in 300 watt’lık ışık kaynağı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] geniş formatlı kameralarda pratik pozlar sağlar ve kusursuz tekrar için bir gömme audio timer’ına sahiptir.

FX Işığı: Işıkla boyamada bir diğer alan da Light FX’dir. Bir saç kurutma makinesini andırır. İçinde hareket edebilen mükemmel bir gün ışığına ayarlı dicroic filtresiyle[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 75 watt’lık halojen bir projektör lambası vardır. Şunu hatırlayın ki ışık (beam)’i sadece Hosemaster’daki gibi parlak FX ısık üreterek konudan sadece 4 inch uzaklıktadır. Fotoğrafik kesinlik için gömme audio timer’i pozun tekrarlanmasını ve çok yönlülüğünü sağlar. FX ışığı yeniden şarj edilen batarya gücündeki holster ile uygulanabilir. Lıght FX ışığın pek çok avantajları arasında baş kısma monte edilen birbiriyle değiştirilebilir fiber optik aksesuvarların olmasıdır. Siz sadece ışık kaynağını direk olarak konunuza getirmekle kalmayacak[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] fakat fiber optik yardımcı aksesuvarları küçük ürünler üzerinde yakın çalışmalar için 3mm-7mm-11mm fitting gibi ayarları da sağlar.

Eski Usul Bir Yöntem: Yıllarca ışıkla boyama için özellikle dizayn edilmiş aletlerin geliştirilmesinden önce pek çok fotoğrafçı ışıkla boyama efektleri için farklı türdeki ışık kaynaklarını kullandılar. 60′lı yıllardan beri sinema ışıkları[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]flaşlar[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] fotoğraf lambaları ve delikli kurşun levhaların kullanıldığını işittim. Her hikaye aydınlatma aracının faydalarını yeniden gündeme getirmiştir. Bir kaç yıl deneyimden sonra şu üç kolay yöntemi keşfettim.

Geniş konular için[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] seçimimdeki alet şarj edilen polis Maylite’dır. Işın ayarlanabilir bir spottan sağlanır. Buna rağmen elektrik lambasının teli sıcak bir spot yaratacaktır. Bu yüzden ben flaşın üzerine bir parça kağıt konulmasını ya da yayılmasını sağlayan bir materyal konulmasını öneririm.

Bir konuda “patlama” için[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Makite şarj edilebilir flaşını seçerim. Lamba tellerinin film üzerinde görünüp görünmediğinden emin değilim. Işık benim f/11 diyaframı için çok parlaktı. Maalesef[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bunu yazana kadar Makite şarj edilebilir bir flaşım yoktu. Böylece eğer yeniden şarj edilen bir şeye ihtiyaç duyarsanız ve ışıkla boyamaya çalışmak isterseniz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir taşla iki kuş vurabilirsiniz.

Benim son aletimde iki paket Camel sigarası aldığımda verilen hediyeydi. Camel içmem ve genelde sigara içmeyi önermem buna rağmen onları satın aldım çünkü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] pek çok küçük görsel illimunasyonları yaratan küçük flaşı gördüm. Bu ürünün Mag-Lite tarafında Amerika’da yapıldığını öğrendim.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2024 IRCForumlari.Net