IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası

IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası (https://www.ircforumlari.net/)
-   Genel havacılık (https://www.ircforumlari.net/genel-havacilik/)
-   -   Osmanlı Havacılığının Doğuşu ve İlk Pilotlarımız (https://www.ircforumlari.net/genel-havacilik/1026626-osmanli-havaciliginin-dogusu-ve-ilk-pilotlarimiz.html)

SpinoZi 20 Ocak 2024 13:16

Osmanlı Havacılığının Doğuşu ve İlk Pilotlarımız
 
Havacılık alanında çalışmalar yapan girişimciler, ilk uçuştan sonraki yıllarda geliştirdikleri uçakları Avrupa, Amerika ve Osmanlı’da gösterime sunmaya başlarlar. Balon ve uçağın etkinlik ve faydalarının tartışıldığı bir yıl olan 1909’un Aralık ayında Baron de Caters ve Louis Blériot, uçakları ile İstanbul’a gelerek uçuş gösterileri yaparlar. Belçikalı Baron de Caters, sarı renkli, Voisin model, çiftkanatlı tayyaresiyle İstanbul’da ilk defa tayyare uçuşu gerçekleştirir. Rüzgâr ve yağmurlu havalar yüzünden bir kaç gün ertelenen uçuş 2Aralık 1909’da Hürriyeti Ebediyye tepesinden gerçekleşir. Bu ilk uçuşta 50 metre yükselen Baron de Caters, Bomon-ti’ye doğru uçtuktan sonra Bulgar Hastanesi’nin önüne sert bir iniş yapar. 5 Aralık 1909’da ikinci uçuşunu gerçekleştiren Baron de Caters, halk üzerinde bir saatten fazla uçtuktan sonra istikamet dümeni kumanda teli koptuğundan Kasımpaşaderesine mecburî bir iniş yapar.

Uçağın kanatları hasar görmüştür. Baron, bunun üzerine gösteri uçuşunu sonlandırır ve İstanbul’dan ayrılır. Manş Denizi’ni aşan ilk havacı olarak bilinen Fransız Louis Bleriot’un uçuşu ise 11 Aralık 1909 tari-hinde uçuşu izlemek için binlerce kişinin toplandığı Taksim Talimhane Kışlası’nda gerçekleştirilir.40 metre kadar yükseklikten halk üzerinden uçanBleriot, şiddetli rüzgârın etkisiyle Tatavla’da (Kurtuluş) bir çatıya çarparak evin bahçesine düşer. El ve bacağından yaralanır ve Fransız hastanesinekaldırılır, uçak ise büyük hasara uğramıştır.İstanbul’da yapılan buuçuşlar askerî makamlarıtatmin etmese de 20 Aralık1909’da Blériot’un uçuşunu değerlendirmek üzere bir askerî komisyon oluşturulur. Komisyon raporunda; havacılığın ileride büyük gelişme göstereceği, dayanıklı uçakların yapılmasıyla insanların güvenle havada dolaşabilecekleri, yakın zamanda askeri amaçla kullanılmalarının mümkün olacağından ve ordunun bunlardan yararlanması gerektiğinden bahsedilir. Bu raporda, ilk defa bir yazılı belgede “tayyare” deyimi kullanılmıştır. 28 Aralık 1909 tarihinde Osmanlı hükümeti istifa etmiş, yeni hükümet Ocak 1910’da kurulmuştur. Yenilikçi ve güçlü bir kişiliğe sahip olan Mahmut Şevket Paşa yeni hükümette Harbiye Nazırlığına getirilmiştir. Ordunun yeniden düzenlenmesi ve güçlendirilmesi maksadıyla iki kurmay subay havacılıktaki gelişmeleri incelemek üzere Avrupa’ya gönderilir.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Kurmay Binbaşı Ali Fethi (Okyar) Fransa’ya, Kurmay Binbaşı Enver Paşa ise Almanya’ya gönderilmiştir.12-18 Eylül 1910’da Fransa’da yapılan Picardie Manevraları’na ise Ali Fethi (Okyar) ve Mustafa Kemal Bey’in katılacaktır. Uçakların etkisinin büyüklüğü Osmanlı gözlemci heyeti tarafından takdirle karşılanır. Kurmay Yüzbaşı Mustafa Kemal, Picardie manevralarından sonra Osmanlı Devleti yöneticilerinin konuyla ilgilenmelerini sağlamıştır. Harbiye Nazırı Mahmud Şevket Paşa ve Yüzbaşı Süreyya İlmen’in gayretleri sonucu Avrupa’daki havacılık gelişmeleri yakından izlenmeye başlanır.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
alıntıdır.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2024 IRCForumlari.Net