IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Nisan 2020, 22:37   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Sınıflandırma - 2




İşleme süreci sona erdiğinde, artık varolan sorgunun anlamlandırılması için genişletilmesi gerekiyor. Haahr’ın sunumundaki örnekte, gm trucks ve gm corn örnekleri verilmiş. GM Trucks General Motors’un ürettiği kamyonlar anlamına geliyorken, GM Corn ise genetically modified yani GDO’lu mısır anlamına geliyor. Her iki örnekte de yer alan GM kısaltması, takip eden ifade ile birlikte ele alındığında anlamı tamamen değişecek alt aramalar oluşturuyor. Kuruluşundan bu yana biriktirilen kullanıcı verilerini ve web indeksini etkili bir şekilde değerlendiren Google, tamamı birkaç milisaniyede gerçekleşen bu süreçler sayesinde sizi istediğiniz sonuçlarla buluşturuyor.

iii) Günümüz Arama Sonuçları Üzerinden Kullanıcı İhtiyacının Anlaşılması

Google’ın aramalarımızı anlamlandırmak için oldukça geniş bir semantik indeksine sahip olduğunu artık biliyoruz. Öte yandan, yapılan aramaların niyetini anlayabilmek için kullanacağımız üç grubu da tanıyoruz. Şimdiyse, teorisini öğrendiğimiz bilgilerin gerçekte arama motorları üzerinde nasıl etki ettiğini inceleyelim:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Yukarıdaki tabloda, tüm arama türlerine ait sonuçları ve bu sonuçların kategorizasyonlarını görüyorsunuz. Daha önce bahsettiğimiz arama tiplerine göre, Google’ın listelediği sonuçları 4 farklı klasmanda sınıflandırdık. Tüm sonuçları parça parça değerlendirecek olursak:

Kapsayıcı Arama: Standart sınıflandırmaya göre, bilgi yönelimli sayılabilecek bu arama, aslında birçok isteği bir arada tutması sebebiyle kapsayıcı özelliktedir. Doğrudan "samsung galaxy s6 edge" araması yapan bir kullanıcının ürün hakkında bilgi sahibi olmak ya da satın almak gibi birçok amacı olabilir. Bir diğer senaryoda, kullanıcı zaten ürünün sahibidir ve ürünün üreticisine ait resmi web sitesini araştırıyor olabilir. En kötü ihtimalle ürünün görünüşünü merak eden genç bir teknoloji meraklısı bu aramayı gerçekleştirmiş olabilir. Tabloyu da paralel olarak incelediğimizde, 3 adet Google reklamı, 1 adet beşli ürün reklamı ve organik pazarda listelenen 6 farklı e-ticaret sitesi, bu aramaların birçoğunun ürünü satın almaya yönelik olduğunu kanıtlayabilir. Yine 2 adet üretici sitesinin yer alması ise, ürün hakkında destek arayan kullanıcıya cevap vermek amacıyla listeleniyor olabilir. Örnekte yer alan bir adet bilgi ve deneyim paylaşımı sitesi ise doğrudan bu konuda bilgi arayışı olan kişiye hitap etmek için sonuçlara dahil olmuş.

Her ne kadar bizler bu manual sınıflandırmaları yapıp, bu sorgulara yaklaşımlarımızı ifade ediyor olsak da, web’deki bütün sıralamaların otomatik yapıldığını düşündüğümüzde her isteğe bu denli ayrıntılı yanıtlar verebilmenin kolay olmadığını ifade etmemiz gerekir. Bu sebeple, kapsayıcı arama tiplerinde kullanıcının birçok ihtiyacına yanıt verebilecek sayfa tipleri yaratmaya odaklanmanız gerekiyor/odaklanılması gerekir. Yukarıdaki örnek aramada, Hepsiburada’nın ilk sırada listelenmesinin ürünü kendi stoklarından ve 10’un üzerinde farklı satıcıdan satın alma imkanı sağlaması, ürün hakkında 100’ün üzerinde yorum barındırması, kendileri tarafından üretilen bir içerik ile ürünü tanıtması ve ürünün videosuna yer vermesi sayesinde birçok rakibinden daha zengin bir içerik ve satın alma deneyimi sunuyor olmasından kaynaklandığını söyleyebiliriz.

Informational Queries (Bilgi Yönelimli Aramalar): Bu aramada, örnek aldığmız "samsung galaxy s6 edge yorumları" sayfası için doğrudan ürünle alakalı yorumlara ulaşabileceğiniz inceleme sitelerinin ve resmi sitenin yorum sayfalarının listelendiğini görüyoruz. Yani Google, bizim bu sorguyu yaparken deneyimli kullanıcıların yorumlarına ihtiyacımız olduğunu anlayarak, videolu incelemelere ve ürün hakkındaki kullanıcı yorumlarının olduğu sitelere öncelik vermiştir. Burada dikkatimizi çekebilecek nokta, Samsung’un kendi web sitesinde yarattığı -yorumlar- alanıyla birlikte, hem kendi alan adı otoritesini hem de yorumların gücünü kullanarak burada ilk sırada yer almasıdır. Bir marka için oldukça kritik olan, kendi ürün yorumlarını barındırma konusunda, kendi mecrasından bu sıralamada yayın yapıyor olması gerçekten değerli bir başarıdır.

Bu sorguyu detaylı incelediğimizde, 9 farklı yanıtın deneyim sitesinden, 1 yanıtın ise hepsiburada.com ‘da yer alan ürün listeleme sayfası olduğunu görüyoruz. Yine burada, benzer rakiplere göre konu hakkında yorum içeriğini de en güçlü biçimde barındıran rakibin hepsiburada.com olduğunu değerlendirirsek, bir e-ticaret sitesinin neden yorumlar ile alakalı bir aramada listelendiğini çok daha rahat anlamlandırabiliriz.

Transactional Queries (Etkileşime Yönelik Aramalar): Bu arama tipinde, doğrudan en iddialı sorgulardan birisi olacak "samsung galaxy s6 edge satın al" kelimesini inceliyoruz. Google’ın bu aramaya yaklaşımında, doğrudan satın alma öbeği yer aldığı için bu varlık ile en çok örtüşecek değer olan e-ticaret sitelerinin dominant olduğunu tablodaki yeşil renkten anlayabiliyoruz. Kırmızı renkli reklamların da tamamen ticari siteler olduğunu ele alırsak, mavi renk ile işaretlenmiş (e-ticaret olarak da ele alınması mümkün) Akakce.com’un ürün hakkında bilgi veren bir fiyat karşılaştırma motoru olması sebebiyle yer aldığını görüyoruz. Doğrudan satın alma olmamasına rağmen, satın alacak kişi için doğru yönlendirmeleri yapması sebebiyle bu sorgu sonucunda yer alan Akakace.com’a ek olarak, resmi satıcıların bir listesinin yer aldığı Samsung resmi sitesi de sonuçlarda listelenmiş görünüyor.

Navigational Queries (Hedef Yönelimli Aramalar): Cep telefonu sektörü için hedef yönelimli aramalar çok sık görülemeyecek bir değer/arama? olsa da, incelememiz gereken sorgu tiplerinden birisidir. Samsung’un sitesi üzerinden arama yapmak isteyen bir kullanıcı, Samsung’un sitesinde telefonun en ilgili sayfalarına ulaşmak için "samsung.com galaxy s6 edge" araması yapabilir. Bu durumda beklediğimiz sonuç ile aldıklarımız neredeyse birebir örtüşüyor ve sonuçların tamamı lila renkte listelenerek Samsung’un sitesine yöneliyor.

Yukarıda gördüğümüz tüm örnekler, Google’ın bizim arama niyetlerimizi ölçümlemek konusunda ne kadar ileriye gittiğine yönelik güzel ipuçları içeriyor. SEO çalışmaları boyunca, her sorgu tipini ve Google’ın bu sorgulara olan yanıtlarını yorumlayarak doğru cevap verebilecek sayfaları üretebilmek adına sizin de tüm sorgularınız sonrasında sonuçları yorumlayacak bir farkındalık yaratmanız, SEO size ve çalıştığınız kuruma katma değer sağlayacaktır.

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
sınıflandırma


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Dünya Sağlık Örgütü, Uluslararası Hastalık Sınıflandırma Sistemi’ni güncelliyor Sanem Sağlık Köşesi 0 22 Haziran 2018 15:42
Sınıflandırma Fonksiyonu Desmont Ödev ve Tezler 0 13 Aralık 2014 23:38
Yaş Değerine Göre Sınıflandırma Yapan Program Swat Programlama 0 11 Temmuz 2014 11:08
Materyalleri Sınıflandırma Burce Eğitim Etkinlikleri Ve Materyaller 0 19 Nisan 2014 15:56