IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11 Mart 2009, 01:03   #1
Angel
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Hızlı tren ilk deneme seferini yaptı





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.




Yüksek Hızlı Tren, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşecek resmi açılışı öncesinde ilk deneme seferini basın mensuplarıyla gerçekleştirdi. Sefere TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birçok basın mensubu katıldı.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Hızlı Tren tanıtım toplantısı düzenledi. Toplantıda Yüksek Hızlı Tren Hattı hakkında bilgi veren Karaman, Ankara-Eskişehir arasındaki 245 km’lik yolun 197 km’sinin yeni yol olduğunu belirterek, trenin hızının saatte ortalama 170 km olacağını söyledi. Ankara-Eskişehir arasının 1 saat 30 dakika süreceğini anlatan Karaman, hem zemin geçitleri nedeniyle hız kısıtlaması yapmak zorunda kaldıklarını kaydetti. Yeni ve yeniden yapılmış hızlı tren hattının konvensiyonel hatla ilgisi olmadığını vurgulayan Karaman, yeni hatta çok rahat saatte 250 km hız yapılabileceğini ifade etti. Karaman, garları yenilediklerini, VIP ve CİP salonları yaptıklarını belirterek, Ankara’da da yeni bir gar yapmayı hedeflediklerini ancak mahkemenin trafik yoğunluğu nedeniyle projeyi durdurduğunu dile getirdi. Bu konu ile ilgili Çankaya Belediyesi ile konuştuklarını ve biraz anlaştıklarını söyleyen Karaman, bundan sonra sorun olacağını düşünmediğini kaydetti.

Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ile Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını 5 yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini ifade eden Karaman, hızlı trenlerin çalışmaya başlamasından sonra Ankara’ya 50 bin yolcu geleceğini, bunun içinde yeni gar ihtiyacının kaçınılmaz olduğunu söyledi. Karaman, garların yap-işlet-devret modeli ile yapılacağını ifade etti. Karaman, “Dünyanın en ucuz en az sürede yapılan yolu. Bu konuda iddialıyız. Yeni tren seti 6 vagondan oluşuyor, 8 motorlu. 8 motordan birinin arıza yapması durumunda tren yolda kalmıyor, hızı yavaşlıyor. Tren üzerinde göstergeler var, trenin nasıl davrandığını, hangi hızla gittiğini ve yaptığı arızaları kaydeden bir nevi kara kutusu var. Makinistin rahatsızlanması durumunda kola 30 saniye değmezse tren otomatik olarak duruyor. Trenin içi 20 kamera ile kontrol ediliyor ayrıca tünellerden geçiş esnasında oluşan basınç içinde trende basınç sistemi bulunuyorö diye konuştu.

Makinistin hatalarını önlemek için kabine cihazlar yerleştirildiğini kaydeden Karaman, hızlı tren hattının da 50 km’de bulanan ekipler tarafından kontrol edildiğini ve hattı gözlemleyen kameraların bulunduğunu dile getirdi. Karaman, günlük sefer sayısının 4 olarak belirlendiğini ancak bunun ilerleyen zamanlarda artırılabileceğini dile getirerek, altyapı ve hem zemin çalışmaları bittikten sonra seyahatin 1 saat 5 dakikaya düşeceğini kaydetti.

Toplantının ardından basının sorularını yanıtlayan Karaman, elektriklerin kesilmesi halinde en yakın istasyona gidecek kadar enerji deposu olduğunu söyledi. Hem zemin geçitlerle ilgili bir soru üzerine Karaman, Ankara ve Eskişehir’de Belediyenin UKOME Kararlarını uyguladıklarını anlatarak, hem zemin geçitlerin sorumluluğunun Belediyelere ait olduğunu kaydetti. Karaman, bazı geçişlerde daha iyi önlem alınması gerektiğini, bunun sadece hızlı trende değil, diğer konvensiyonel hatlarda da geçerli olduğunu dile getirerek, Türkiye genelinde 5 bin geçit olduğunu, bu geçitlerin yapılması halinde hızlı tren hattında bile daha fazla para harcanacağını kaydetti. Projenin maliyetinin 740 milyon euroya mal olduğunu belirten Karaman, devam eden bölümü için 100 milyon euro, Başkent Ray Projesinin 200 milyon euroya mal olacağını söyledi. Karaman, bilet fiyatları çalışmalarının bitirildiğini ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a sunacaklarını, en son kararı Bakanın vereceğini ifade etti.

Karaman, bir gazetecinin Pamukova’da yaşanan tren kazasını hatırlatması üzerine, kazanın raylardan değil, hız aşımı nedeniyle kaynaklandığını söyledi. Karaman, yolculara yapılacak sigortanın devlet sigortası olacağını, dahili sigorta fonundan karşılanacağını ifade ederek, sigortanın maksimum düzeyde olacağını sözlerine ekledi.

 

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 11 Mart 2009, 02:01   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Hızlı tren ilk deneme seferini yaptı




Uzay Gemisi gibi Aynı.

 

Alt 11 Mart 2009, 02:36   #3
Software
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Hızlı tren ilk deneme seferini yaptı




İstanbul - Trabzon arasıda yapsalar çok iyi oldu.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

 

 

Etiketler
deneme, hizli, hızlı, ilk, seferini, tren, yapti, yaptı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İlk Seferini İzmir'e Yaptı Thetis Kültür ve Sanat 0 19 Mayıs 2012 23:15
Hızlı Tren Başlıyor N999 Haber Arşivi 0 20 Şubat 2012 23:33
BH Airlines, Hollanda'ya ilk seferini yaptı Chelt Havacılık Haberleri 0 18 Aralık 2010 16:46