IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09 Ocak 2010, 05:19   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Aşure orucu Yahudi geleneği




Şalom gazetesi yazdı..
08 Ocak 2010 / 19:42


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.








Şalom Gazetesi’nden Deniz Ojalvo, Aşure Orucu’nun Yahudiler’de Hazreti Süleyman Mabedi’nin yıkılışının yası nedeniyle tutulan oruçten geldiğini anlattı.
HZ. MUHAMMED GÖRDÜ İSLAM İÇİNDE GEÇERLİ OLDU
Ojalvo, Yahudiler’in Hazreti Süleyman Mabedi’nin yıkılışının yası nedeniyle tutulan orucun Medine’ye göç sonrasında Hazreti Muhammed tarafından görüldüğünü ve bu orucun İslam için de geçerli kabul edildiğini anlattı. Ojalvo İslam kaynaklarında da Aşure orucunun böyle anlatıldığını gösterdi.

RAMAZAN FARZ OLUNCA AŞRE FARZDAN ÇIKARILDI
Ancak Ramazan orucu farz kılınınca Aşure Orucu’nun farz olmaktan çıkarıldığını anlatan Ojalvo, Hz. Hüseyin’in Aşure gününde katledilmesi sonrası Şii ve Aleviler’in bu günü yeniden önemsediklerini anlattı.

AŞURE ORUCUNU İŞLEYEN HADİSLER
İşte Ojalvo’nun o araştırması:
"Kütüphanemde bulunan 1989 tarihli Encyclopedia Britannica’nın 15. baskısının birinci cildinin 628. sayfasındaki ASHURA (Aşure) maddesinde bu orucun, Miladi 622 yılında Hz. Muhammed tarafından Hicret’in hemen ertesinde, gün batımından ertesi gün batımına kadar sürecek şekilde ve Yahudilerin kefaret günü olan Yom Kipur temel alınarak ihdas edildiği kaydedilmiş.

Aşure Orucu konusunu işleyen muhtelif hadislerden, örneğin Sahih Buhari KİTÂBÜ`L-HAC Aşûre orucu başlığı altında ([Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]) şu bilgiler var:
Fasıl: KİTÂBÜ`S-SAVM, Konu: Aşûre orucu, Ravi: Abdullâh b. Abbâs Başlık: ÂŞÛRÂ VE RAMAZAN ORUÇLARINA DÂİR HAZRET-İ ÂİŞE VE İBN-İ ABBÂS HADÎSLERİ Hadis No: 945’teki kayda göre “Şöyle haber verdiği rivâyet edilmiştir: Nebî salla`llahu aleyhi ve sellem Medîne`ye hicret buyurduğunda, Yehûdîlerin Âşûrâ günü oruç tuttuklarını gördü de ‘Bu ne orucudur?’ diye sordu. Cevâben, ‘Bu gün, sâlih bir gündür; bu gün Allah Azze ve Cell`in Benî İsrâil`e, düşmanları (Fir`avn`in) şerrinden necat verdiği bir gündür. Mûsâ (aleyhi`s-selâm, bu lûtfu Bârî`ye şükren) oruç tutmuştur. (Biz de tutarız)’ dediler. Resûlullah, ‘Biz, Mûsâ (sünnetini ihyâ) ya sizden daha ziyâde haklıyız’, buyurdu da (Mekke`deki gibi) o oruç tuttu ve (Ashâb`a) da tutmalarını emreyledi.”
YAHUDİLERİN ORUCUNA DENK GELİYOR
Tarih, Hicret’ten hemen sonra 10 Muharrem’di. Dolayısıyla bu oruca, Arapça “Onuncu” anlamına gelen Aşure adı verildi. Konu ilgimi çekince biraz daha araştırmaya karar verdim. Ulaştığım birinci ilginç bulgu, geçtiğimiz 27 Aralık 2009 Pazar gününün, hem Aşure’ye yani Hicri 10 Muharrem 1431’e hem de Yahudilerin Asara be Tevet Orucu’na yani Tevet ayının 10. günü tutulan oruca denk gelmesi oldu. (10 Tevet 5770)

ORUÇLAR ARASINDAKİ İSİM BENZERLİĞİ
Bu oruç Kudüs’teki Hz. Süleyman Mabedi’ni yıkıp M.Ö. 586 yılında Yahudileri Babil’e sürgüne gönderecek olan Babil Kralı Nabukadnezzar’ın Kudüs’ü muhasara altına aldığı günün yasını anmak için tutuluyor. Oruçlar arasındaki isim benzerliğindeki (Onuncu gün) bu tesadüf beni heyecanlandırınca konuyu biraz daha kurcaladım ve Medine Yahudilerinin Miladi 622 yılının 10 Muharrem günü Firavun’dan kurtuluşlarının orucunu değil, ama Hz. Süleyman Mabedi’nin birinci (MÖ 586) ve ikinci (MS 70) yıkılışlarının orucunu tuttuklarını müşahede ettim.

İBRET VERİCİ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Hz. Süleyman Mabedi ilk defa Babil kralı Nabukadnezzar tarafından yıktırılmış ve Yahudilerin ileri gelenleriyle ahalinin büyük bir kısmı Babil’e sürgün edilmişti.
Hz. Süleyman Mabedi’ni ikinci defa yıktırıp Yahudileri İsrail topraklarından süren ise sonradan Roma İmparatoru olacak olan Titus’tur. Titus’un bu zaferi ölümünden sonra Roma’da adıyla anılan bir zafer takının inşasıyla tarihe kaydedilecekti. Titus Takı’nın üzerindeki Yedi Kollu Şamdan kabartması o günlerden günümüze ulaşan ibret verici bir [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] niteliğinde.
TARİHLER EŞLEŞTİ
Şimdi, bu sonuca nasıl vardığımı sizlerle paylaşayım: Önce, Hicri Takvim’i Miladi Takvim’e çevirme motorunun bulunduğu
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sitesinde İslami takvim penceresine 10 Muharrem 0001 tarihini girdim ve Miladi tarih 25 Temmuz 622 Pazar gününe ulaştım. Sonra, bulduğum 25 Temmuz 622 tarihini [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sitesindeki Miladi takvim/ İbrani takvim, çevirme motoruna girip sorguladığımda karşıma çıkan İbrani tarihi 9 Av 4382 oldu! Bu tarih yani Teş’a Be Av yukarıda izah edildiği gibi Yahudilerin Kudüs’teki Hz. Süleyman Mabedi’nin birinci (MÖ 587) ve ikinci kere (MS 70) yıkılışlarının yas ve oruç gününe denk geliyor.
SADECE BİR GÜN FARKEDİYOR
Anlaşılan, Medine Yahudileri, “Hz. Süleyman Mabedi’in yıkılışının yasını” tutuyoruz demektense “Tanrı’nın İsrailoğullarını Firavun’un şerrinden kurtarışının orucunu tutuyoruz” demeyi ––yeğlemişler! Hicret’in Sefer ayında (Muharrem’i takip eden ay) başladığını zikreden kaynaklar temel alındığı takdirde, Hz. Muhammed’in 10 Muharrem günü oruç tutan Yahudileri, Hicret’in birinci değil ikinci yılında görmüş olduğu sonucuna varmak gerekiyor.

Aynı takvim motorlarına önce 10 Muharrem 0002 ve karşılığı olan 14 Temmuz 623 tarihleri yazıldığında bulunan tarih bu sefer İbrani 8 Av 4383 oluyor (yani sadece bir gün fark ediyor).
Nihayet, 622 yılındaki 10 Muharrem (birinci ay) tarihinin Yahudilerin Kefaret günü olan Yom Kipur tarihine denk düştüğünü ifade eden kaynaklar, bu tespitlerini gözden geçirmek durumundadır. Zira, aynı takvim motorları İbrani 10 Tişri 4382 girildiğinde 4 Ekim 621 tarihini gösteriyor ki, bu tarih Hicret’ten evveldir 10 Tişri 4383 girildiği zaman ise karşılık gelen tarih 11 Rebiülevvel (üçüncü ay) 0001 oluyor.
Ramazan orucunun ihdasından sonra 10 Muharrem Aşure orucunu tutmak farz olmaktan çıkarıldı (Fasıl: KİTÂBÜ`L-HAC, Konu: Aşûre orucu Ravi: Ümmü`l-mü`minîn Âişe Başlık: RAMAZAN ORUCU FARZ KILINMAZDAN EVVEL MÜSLÜMANLARIN ÂŞÛRÂ GÜNÜ ORUÇ TUTTUKLARI VE KÂ`BE`YE KİSVE GEÇİRDİKLERİNE DÂİR HAZRET-İ ÂİŞE`NİN BİR HADÎSİ Hadis No: 788)
TUTMAK İSTEYEN YİNE ONU TUTSUN
Bu Hadis’te “Âişe-i Sıddîka demiştir ki: Müslümanlar Ramazan farz kılınmazdan evvel Âşûrâ (Muharrem`in onuncu) günü oruç tutarlardı. Ve o günü Kâ`be`ye (yeni) örtü örterlerdi. Cenâb-ı Hak Ramazan orucunu farz kılınca Resûlullâh salla`llahu aleyhi ve sellem: ‘Âşûrâ orucunu tutmak isteyen onu yine tutsun, tutmak istemeyen de tutmasın’ buyurdu” yazıyor.

Hicri 10 Muharrem 61 (10 Ekim 680) aynı zamanda, Hz. Muhammed’in torunu Hz. Hüseyin’in Emevi halifesi 1.Yezid tarafından katledildiği gün olup Alevi ve Şiiler tarafından Aşure günü olarak yadedilmektedir."


ensonhaber

__________________
Ey Türk Bayrağım,Vatanımın sembolu,Namusum !
Korkma yılma senin yanında bizler varız Vatanımızın sembolü. Bayragim. Bizler Osmanli Torunlariyiz. Senin yanındayiz asla yılma korkma.
Sen daima dalgalanacaksın




Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
 

Etiketler
asure, aşure, geleneği, gelenegi, orucu, yahudi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Okullarda saray geleneği Cemalizim Haber Arşivi 0 11 Mayıs 2012 12:21
Yağ ile kutsama geleneği Sır Hristiyanlık 0 23 Mayıs 2011 11:03
Bir Yahudi Geleneği: Seder YapraK Musevilik 7 27 Nisan 2009 18:00
Yağ ile kutsama geleneği YapraK Hristiyanlık 0 20 Mart 2009 05:48