IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası

IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası (https://www.ircforumlari.net/)
-   Haber Arşivi (https://www.ircforumlari.net/haber-arsivi/)
-   -   KAPILARI BANTLAYIP YOKUŞ AŞAĞI SALIYORLAR (https://www.ircforumlari.net/haber-arsivi/629111-kapilari-bantlayip-yokus-asagi-saliyorlar.html)

Seth 17 Ekim 2014 11:16

KAPILARI BANTLAYIP YOKUŞ AŞAĞI SALIYORLAR
 
Otomotiv üreticilerinin yaptıkları yakıt tüketim testleri ile günlük kullanımdaki tüketim arasında ciddi farklar bulunması, Avrupa Birliği’nde bazı grupların tepkisine neden oldu.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


İngiliz Daily Mail gazesinde yen alan habere göre aradaki farkların, aracın test parkurunda gerçekleştirilen testlerin yapılışı ve yöntemlerle ilgili olduğu belirtilirken, günlük hayattaki kullanım tarzlarına uygun olmadığı savunuldu.


Avrupa Birliği tarafından şart koşulan Avrupa Sürüş Tüketim Testleri’nin, yine birlik tarafından onaylı parkurlarda gerçekleştirildiğine vurgulayan gazete, buna karşılık AB’nin, bugüne kadar üreticilerin tüketim değerlerinin düşük çıkmasını sağlayacak şekilde testler yapmasına ses çıkarmadığını iddia etti.

Farklı teknikler
İngiliz araştırma şirketi Emissions Analytics de, ortalama olarak otomobillerde fabrika verileriyle günlük kullanımdaki tüketimler arasındaki farkın yüzde 18 civarında olduğunu kaydederek, bazı motorlarda bu farkın yüzde 36 gibi bir değere çıkabildiğini savundu.
Gazetenin haberinde, testlerde otomobillerin günlük hayattaki kullanım tarzlarını pek yansıtmayan bir şekilde “çok nazik” kullanıldığı, üreticilerin, AB test kurallarındaki limitleri ve gri alanları en iyi şekilde değerlendirdiği belirtildi.
Emissions Analytics şirketinden Nick Molden, örneğin şehir içi tüketim testlerinde otomobillerin 0’dan 50 km/s’ye çıkması için 26 saniye verildiğini, ancak gerçekte sürücülerin bu hıza 5 saniyede çıkabildiğini söyledi. Otoyol testlerinde ise aracın 120 km/s’de sadece 5 saniye yol aldığı, ancak normalde sürücülerin yolda uzun süre bu hızda kaldıklarına dikkat çekildi.
Molden, rüzgar sürtünmesini azaltmak için kapı, cam ve farların bantlanabildiğini, motorda sürtünmeyi azaltıcı özel yağ ve özel fren balataları kullanılabildiğin kaydetti. Belçikalı bir sivil toplum kuruluşu da, testler sırasında alternatör, radyo, klima, hatta yan ayna gibi parçaların söküldüğünü, testlerin 29 derece sıcaklıktaki ortamlarda gerçekleştirildiğini, hatta yokuş aşağı testler bile yapıldığını öne sürdü.
Gazete, bu şekildeki testler sonucu ortaya çıkan karbondioksit emisyon değerlerinin de güvenilir olmayacağını, bunun da Avrupa Birliği’nin kurallarının ne kadar uygulandığını tartışmalı hale getirdiğini savundu.



Milliyet


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2024 IRCForumlari.Net