IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10 Kasım 2010, 23:42   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (1)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Sivil havacılığın yeni ekseni, yetişmiş insan kaynağı…




• İstanbul'da düzenlenen Avrupa Havayolu Eğitim Sempozyumu'nda Türk havacılık sektörünün tarihsel önemi, havacılık personelinin seçimi ve işe alımı, simülasyon teknolojileri, kültürlerarası eğitim konuları, yeni uçaklar için eğitim teknolojileri masaya yatırıldı.
• Sivil Havacılık Genel Müdürü ve Avrupa Sivil Havacılık Örgütü(ECAC) Eğitim Başkanı Dr. Ali ARIDURU: "Gelecekte havacılık sektörünün ihtiyaç duyacağı yetişmiş insan gücü ihtiyacını bugünkü politikalarımızla karşılayamayacağımız aşikardır. Avrupa çapında, daha kaliteli, tek sesli bir eğitim yaklaşımı benimsenmesi gerekmektedir."

Avrupa Havayolu Eğitim Sempozyumu (European Airline Training Symposium – EATS) 9-10 Kasım 2010 tarihlerinde İstanbul'da düzenlendi.

Her yıl Avrupa'nın başka bir kentinde yapılan ve bu seneki teması "Avrupa Havacılık Eğitiminde Yeni Dönem" olarak belirlenen sempozyumda, Türk havacılık sektörünün tarihsel önemi, havacılık personelinin seçimi ve işe alımı, simülasyon teknolojileri, kültürlerarası eğitim konuları, yeni uçaklar için eğitim teknolojileri gibi konular ele alındı.

Havayolu işletmeleri, Airbus ve Boeing gibi uçak üreticileri, Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) temsilcilerinin yanısıra küresel havacılık eğitimcilerinden oluşan 400 kişinin katılımı ile gerçekleşen sempozyumun Açılış Konuşması Sivil Havacılık Genel Müdürü ve Avrupa Sivil Havacılık Örgütü(ECAC) Eğitim Başkanı Dr. Ali ARIDURU tarafından yapıldı.

Açılış konuşmasında Türk sivil havacılığında dünden bugüne gelinen noktayı ve yaşanan gelişmeleri anlatan Genel Müdür Ali ARIDURU, "Gelecekte havacılık sektörünün ihtiyaç duyacağı yetişmiş insan gücü ihtiyacını bugünkü politikalarımızla karşılayamayacağımız aşikardır. Avrupa çapında, daha kaliteli, tek sesli bir eğitim yaklaşımı benimsenmesi gerekmektedir" dedi.

Havacılıkla ilgili olumsuz hadiseler incelendiğinde halen çözüm bekleyen en büyük sorunun insan hatası olduğunu ve insan hatalarını ortadan kaldırmanın da en önemli adımının eğitimden geçtiğini ifade eden ARIDURU, "Sivil havacılığın daha sağlıklı ve de sürdürülebilir bir atmosferde gelişmesi ancak, eğitim faaliyetlerine yönelik yatırımların öncelikle ve ivedilikle yapılmasıyla mümkündür. Bu seminer, Avrupa'nın çeşitli bölgelerinden gelen sivil havacılık uzmanlarına ve yöneticilerine deneyimlerini paylaşmak, yakın işbirliği anlayışını oluşturmak ve eğitim konusundaki fikirleri ortaya koyabilmek için yararlı bir platform sağlayacaktır." şeklinde konuştu.

Avrupa Havacılık Örgütü'nün Eğitim Başkanlığına getirildik…

TRACECA, D8, Akdeniz Ülkeleri, KEİ, T-MAG, AFCAC, RSOO ve son olarak Balkan ülkeleri gibi bölgesel oluşumlara dikkat çeken Genel Müdür ARIDURU, havacılıkta işbirliği tesis etmek suretiyle Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada emniyet ve güvenlik standartlarının yükseltilmesini amaçladıklarını ve bu yönde yapılan çalışmalar sonunda ECAC Eğitim Başkanlığı görevine getirildiği kaydetti.

Genel Müdür Dr. Ali ARIDURU: "Bölgesel anlamda yaptığımız çalışmalarla küresel düzeyde dünya sivil havacılığına yaptığımız katkı ile, eğitim konusu ECAC ve Eurocontrol'de gündeme gelmiştir. Bu konuda verilen 3–4 yıllık bir emek sonrasında ECAC'ın Eğitimden Sorumlu Başkanlığına getirildik. Avrupa'nın havacılık eğitim politikalarının belirlenmesinde üslendiğimiz rol çerçevesinde ilk olarak İstanbul'da ilgili tüm tarafların katılımı ile Havacılık Eğitimi Konferansını gerçekleştirdik. Amacımız coğrafyamızda Avrupa, Orta-Doğu, Transibirya ve Afrika'yı da içine alacak şekilde tesis edilecek olan uyumlu eğitim politikasının oluşturulmasıdır. Avrupa çapında geçerli olacak eğitim politikasının belirlenmesine ilişkin nihai raporu Aralık ayında ECAC Koordinasyon Komitesi'nin onayına sunacağız. " diye konuştu.
Türk sivil havacılığındaki gelişimin miladı, liberalleşme adımlarıdır…

Türk sivil havacılığında milat sayılacak değişimlerin Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım'ın önderliğinde 2003 yılında liberalleşme yolunda atılan adımlarla başladığını belirten Genel Müdür Ali ARIDURU, "2000'li yılların başında sadece Türk Hava Yolları (THY) tarafından 2 merkezden 25 noktaya yapılan tarifeli iç hat seferleri, serbestleşme yönünde atılan adımlar sonucunda diğer havayolu işletmelerinin de tarifeli seferlere başlaması ile birlikte bugün; 7 havayolu işletmesi tarafından 7 merkezden toplam 46 noktaya gerçekleştirilmektedir. Yurtdışında uçulan nokta sayısı 70'lerde iken 130'lara ulaşmıştır. En çarpıcı olanı ise iç hatlarda 8,5 milyon, dış hatlarda 25 milyon olan yolcu sayısı, 2009 yılı sonuna gelindiğinde iç hatlarda 41 milyona, dış hatlarda ise 45 milyona ulaşmıştır. İç ve dış hatlarda taşınan toplam yolcu sayısı, o yıllarda 33 milyon iken 2009 yılında 86 milyona yükselmiştir." dedi.

Türk Havayolu İşletmelerinin uçak filosuna her geçen gün yeni bir uçak eklediğine dikkat çeken Genel Müdür Dr. Ali ARIDURU, "7 yılda filolarına 240 yeni uçak katmıştır, bugün itibariyle havayollarımızdaki uçak sayısı 350'yi aşmıştır.Bu büyümeye paralel olarak denetimlerde de büyüme hızından kat be kat fazla performans sergilenerek; tüm sektöre yapılan denetim sayısı 528'den 4826'ya yükselmiştir." şeklinde konuştu.

Türkiye havacılıkta köprü rolü üstleniyor…

Genel Müdür ARIDURU, daha önce sadece uluslararası sivil havacılık örgütleri tarafından belirlenen kuralları uygulayan Türkiye'nin artık karar organlarında yer aldığını, kuralları uygulan değil belirleyen bir ülke konumuna yükseldiğini söyledi.

Genel Müdür konuşmasına şöyle devam etti: "Türk sivil havacılığı, uçuş emniyeti ve havacılık güvenliğinden ödün vermeden, mevcut havacılık standartlarının geliştirilmesi ve çevreye duyarlı ortak bir havacılık sisteminin kurulması temel hedefinde Avrupa'nın önemli bir parçası olarak EUROCONTROL Yönetim Kurulu, ECAC Yönetim Kurulu ve JAA-TO Yönetim Kurulu üyeliği görevlerinde aktif olarak yer alırken, diğer taraftan da içinde bulunduğu bölgede oluşumuna ön ayak olduğu bazı bölgesel organizasyonların yönetim organlarında üstlenmiş olduğu sorumluluklarla adeta bir köprü rolü üslenmektedir." dedi.

Havacılık sektöründen yerli ve yabancı uzmanların çeşitli konularda sunum gerçekleştirdiği sempozyum çerçevesinde ayrıca katılımcı firmalar kendilerine ayrılan alanda mini bir fuar oluşturdu.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları tatlim sohbet Mobil Chat
Cevapla

Etiketler
ekseni, havacılığın, havacä±lä±ä�ä±n, insan, kaynağı…, kaynaä�ä±â�¦, sivil, yeni, yetiå�miå�, yetişmiş


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Nedenler ve niçinlerle dolu bir dünya biz kısa kestik …….NEDEN…. aŁmiηa Aşk ve Sevgi Köşesi 0 07 Şubat 2011 20:21
Sivil Havacılığın 2011 hedefleri Chelt Sivil havacılık 0 14 Ocak 2011 02:15
"Sivil Havacılığın En Güçlü Halkasıyız" Sevda Havacılık Haberleri 0 31 Ekim 2010 01:15
Ordunun ekseni Doğu'ya kaydı! Feronia Haber Arşivi 0 30 Eylül 2010 13:31
Belki… Bir Gün… Bir Yerde… Hesna Şiir, Hikaye ve Güzel Sözler 0 12 Ocak 2010 16:21