IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

56Beğeni(ler)

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09 Aralık 2011, 00:33   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (2)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Helper Röportaj: Nammed




Türkiyede kendini kanıtlamış ve tanınmış değerli helperlerimizden Nammed ile yaptığımız röportaj logu.

<Ayaz> Merhaba Nammed, öncelikle Hoş geldin.

<Nammed> Hoşbuldum teşekkürler

<Ayaz> Naber, nasılsın?

<Nammed> Hamdolsun iyim, sizleri sormalı?

<Ayaz> Teşekkürler bende iyiyim şükür, sağolasın.

<Ayaz> Bildiğin gibi sıradaki röportajımızı istek üzerine sizinle yapılıyor. Bizi ve röportaj isteğimizi kırmadığınız için teşekkürler.

<Ayaz> kısaca kendinizi sizi tanımayanlar için tanıtır mısın?

<Nammed> Bende röportaj yapılması için beni önerenlere çok teşekkür ediyorum

<Nammed> Tabi, Adım şahin, 20 yaşındayım Kırklareli/BABAESKİ ilçesinde ikamet ediyorum

<Nammed> Yani Trakyalıyım
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
üj-bej


<Ayaz> Teşekkürler, IRC’e ne zaman ve nasıl başladığını merak edenler var, arkadaşlarımızın bu merakını giderir misin?

<Nammed> IRC'e başlamam herkesin olduğu gibi okuldan öğle araları kaçıp internet kafeye gitmekle başladı.

<Nammed> Tabi o sıralar half-life sevdası vardı bizde.

<Nammed> Beraber oynadığımız abilerimizden birisini gördüm mIRC'e girerken,

<Nammed> Bir bakayım dedim ne varmış burada diye giriş o giriş bir daha kopamadık.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ayaz> Anladım, peki help'e olan başlangıcın nasıl oldu?

<Nammed> Help dünyasıyla tanışmam Koray(kernel32) sayesinde oldu.

<Nammed> Tabi ilk mIRC girişimde DorukNET'in help için genel bir sınavı vardı oraya katıldım başarısız olunca bende bir hırs yapıp bu işi öğreneceğim dedim.

<Nammed> O sıralar Koray’la azda olsa muhabbetimiz vardı, kendisi beni kırmayıp bireysel eğitimlere aldı.

<Nammed> ve sonucunda Nammed ortaya çıktı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ayaz> Nammed nickini neden seçtin, senin için özel bir anlam taşıyor mu bunu öğrenebilir miyiz?

<Nammed> Ben normalde World nickini kullanırdım bir süre sonra baktım ki bu nick'i S-Net sunucusunda kullanan bir admin varmış

<Nammed> O sıralar Mustafa(aLieN)'la Z-Net help departmanında görev alıyorduk.

<Nammed> Mustafa'nın önerisiyle daha sonra bu nicki kullanmaya başladım.

<Nammed> Nickin anlamı biraz garip gelecek

<Nammed> "Mebusan Meclisi" demek.

<Ayaz> Anlamı gerçekten güzelmiş.

<Ayaz> Bize şuana kadar görev aldığınız sunucuları ve görevlerinizi söyler misiniz?


<Nammed> Tabi, biraz önce belirttiğim gibi ilk IRCHelper olarak görev aldığım sunucu Zurna.Net idi.

<Nammed> SuperOnline - SohbetNet - mIRCTurk sunucularında da görev aldım.

<Nammed> Genel olarak hepsinde "Help" departmanlarında görev aldım.

<Nammed> Şu an mIRCTurk sunucusunda Sdesk olarak görev alıyorum.


<Ayaz> Sdesk nedir, bilmeyenler için öğrenelim bunu, biraz daha açabilir misin?

<Ayaz> bunu bilmeyen birçok arkadaşımız olabilir. Eski kıdem sistemlerini devam ettiren kalmadı, fazla artık.

<Nammed> Superdesk_* takısı

<Nammed> MT-Help departmanında helpsop düzeyinden sonra bilindiği gibi "Helpdesk_" takısı alınır.

<Nammed> Helpdesk_ takısında gösterilen performansınız başarılı bulunursa

<Nammed> "Superdesk_" takısına terfi ediyorsunuz

<Nammed> Eğer Superdesk_ takısı almışsanız başarının doruğundasınız demektir

<Ayaz> Anladım, teşekkürler.

<Ayaz> Peki iRC bitiyor ve help departmanlarının şuanki gidişatının kötü olduğuna dair birçok duyumlar alıyorum, bunun hakkında ne söylemek istersin.


<Nammed> Aslında bana göre IRC bitmedi sadece TR sunucularında yardımlaşma yok ve buna göre de bizim bilinçli kullanıcılarımız azaldı.

<Nammed> Benim hiç hoşuma gitmeyen bir durum var "Ücretli oper" ben buna çok karşıyım.

<Nammed> Bana göre şuan help durumu bu yüzden bu kadar düşüş yaşadı.

<Nammed> Eskiden IRCOper olabilmek için millet helperlik için resmen savaş veriyordu.

<Nammed> Artık help dünyası eskisi gibi değil, ama bitmedi.

<Ayaz> Evet, sana bu konuda katılıyorum çok doğru söyledin, eskiden operler sunucu içerisindeki help departmanından en iyi helperlerden seçilirdi.

<Ayaz> Şimdi ise ücretlendirilip ne yazık ki help'e olan ilginin azalmasına neden olan en büyük etkenlerden biri oldu.


<Nammed> Ben hala ilk günki gibi istekliyim.

<Nammed> Kullanıcılarımızdaki bu isteği azaltmış oldular.

<Nammed> Bana göre şuanki help durumu eski help departmanlarından daha ilgi çekici
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



<Ayaz> Tabi farklı açıdan bakarsak ilgiyi artırmak için yapılan birçok çalışmaların meyvesi diyebilir miyiz buna


<Nammed> Tabi, help sunucunun beynidir, HELP departmanını ne kadar çok yaşatırsak sunucularımızda o kadar ivme kazanır.


<Ayaz> Peki, şuan bir help ekibi kurmak istesen ve eski ve ya yeni olan helperlerden hangi isimleri ekibinde toplamak isterdin?

<Nammed> Şimdi artık bence eskileri bir kenara koyalım

<Nammed> Yeni başarının doruğunda olan IRCHelperler var.

<Nammed> Help Founder olarak benim seçeceğim isim, daha önce çalışmış olduğum ve kadim dostum olarak "Fromhell" arkadaşım olurdu.

<Ayaz> Başka, sadece Fromhell mi?

<Nammed> Help Founderlik yapabilecek çok arkadaşımız var fakat bana göre şuanda en iyisi Fromhell
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ayaz> Peki şuana kadar en iyi helper adı altında gösterebileceğin 5 isim söyler misin bize?

<Nammed> Scheat, OLderman, Corpse, bLuefLash ve Anaxagoras

<Nammed> Aklıma gelmeyen bir sürü arkadaşlarımız var.

<Ayaz> Peki bize helper'liğin tanımını kendi gözünle yapar mısın, helper nedir kimdir nasıl biri olmalıdır?

<Nammed> Helperlik için kendinize özgüveniniz olmalı eğer bu işi yapacağım diyorsanız Azimli, istekli ve sabretmeyi bilmelisiniz

<Nammed> Ne kadar istekli ve azimli olursanız başarıyı yakalarsınız

<Nammed> Şimdi RFC mantık soruları çok boy gösteriyor.

<Nammed> RFC 1459 dokümanını her helperim en azda olsa 1 kere okumasını öneririm.

<Ayaz> Röportajımızın sonuna gelirken Nammed, help'e olan ilginin ve help bünyesine katılan helper'in kalıcı olmamasının sebepleri sizce nedir?

<Ayaz> Ben bu konuda bizzat rahatsızım, sizin de düşüncelerinizi bilmek isterim.

<Nammed> Yeni katılan helperlerimiz çok sabırsızlar
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
az önce dediğim gibi sabretmeyi bilmeliler.


<Nammed> Birde bu iş birazda help founder de bitiyor.

<Nammed> Bir help founder helperlerini sahip çıktıklarını onlara hissettirmeli bana göre

<Nammed> Siz onlara ne kadar çok onları sahip çıktıklarınızı hissettirir iseniz, onlardan istediğiniz verimi alırsınız diye düşünüyorum

<Ayaz> Bu aralar komut bilgisi iyi olanlar hemen IRC sunucusu açıyor direk bir kaç kişi toplanıp buna ne diyorsunuz peki, help'in bitmesinde önemli rol oynuyor benim açımdan sizin de düşüncelerinizi almak isterim Nammed

<Nammed> Haklısın Ayaz, Artık IRC açmak çok kolay bir hal aldı

<Nammed> Bana göre hemen iRC açmalarının sebebi kendilerinin bazıları emeklerinin karşılığını alamadığı için yapıyor.

<Nammed> kimileri de para kazanma peşinde

<Nammed> İşte bu durumda bizim yöneticilerimize çok iş düşüyor

<Ayaz> sanırım birazda sabırsız bu helperler dediğin gibi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Nammed> Evet
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ayaz> son olarak Nammed, helper statüsünde sunucularda if'de görev alanlara ve tavsiyelerin/söylemek istediklerini alıp röportajımızı sonlandıralım

<Nammed> Helperler IRC bitti lafını kafalarından çıkarıp her zamankinden daha azimli ve istekli olmalarını öneriyorum.

<Nammed> Ne kadar azimli ve istekli olursanız başarının da geleceğini göreceksiniz.

<Nammed> Eğer bunu birinci amacınız olarak görüyorsanız her zaman SABREDİN!

<Nammed> son olarakta onların sayesinde benimle röportaj yaptığınız için hepsine teker teker teşekkürlerimi bir borç bilirim.

<Ayaz> Nammed’e bu röportaj için teşekkür ederek röportajımı bitiriyorum.


Türk görgü ve ahlak kuralları çerçevesinde yaptığımız röportaj hakkında olumlu/olumsuz görüşlerinizi bekliyoruz.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 09 Aralık 2011, 00:44   #2
Deep
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




güzel söyleşi olmuş @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] , @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kardeşime başarılar.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 09 Aralık 2011, 00:51   #3
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




Başarılarının devamını diliyorum Şahin. Röportaj biraz daha geniş çaplı olsaydı sanıyorum o zaman keyifli bir hal alırdı. Yinede her iki tarafada teşekkürler.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 09 Aralık 2011, 10:47   #4
X
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




Seni daha iyi yerlerde gormek isteriz.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 09 Aralık 2011, 13:23   #5
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (1)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




güzel bir röportaj olmuş en beğendiğim yer ise
<Nammed> Bana göre hemen iRC açmalarının sebebi kendilerinin bazıları emeklerinin karşılığını alamadığı için yapıyor.

bu konuda haklısınız çoğu arkadaşlarımız bulundukları sunucularda emeklerinin karşılıgını alamadığı için açıyor bir nebzede
<Nammed> Benim hiç hoşuma gitmeyen bir durum var "Ücretli oper" ben buna çok karşıyım.

adam Kendi kendine diyor bilmem ne kadar buraya verecegime kendi yerimi açarım yada Kanal sahibi olmak istiyor bir o kadarda ona para istiyor hesaplıyor aydı 30 ytL verir kendi yerimin sahibi olurum diyorlar Hak vermek elde degil ama açmamaları içinde dua ediyorum binlerce sunucu oldu yazık oluyor.

__________________
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Parayı Hayatınızın Her karesinde bulabilirsiniz ama Dostu Her zaman bulamazsınız.
 
Alıntı ile Cevapla

Alt 10 Aralık 2011, 01:11   #6
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (1)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




Başarılarının devamını dilerim kardeşim , güzel bir röportaj olmuş tebrik ederim seni..

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 10 Aralık 2011, 01:14   #7
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




Seni nerden tanıdım bilmiyorum, inan bilmek ve geçmişimden o anları silmek isterdim..
Her ne istersem isteyeyim başarılı birisi olduğunu değiştirmez bu, bi de trakyalısın iyice nefret ettirdin kendinden yeter artık çık hayatımdan yeter.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 12 Aralık 2011, 01:26   #8
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




Sabah bul beni, en az senin kadar bomba bir kuponum var kardeşim. Beraber basalım üj-bej bişeyler.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Başarılarının devamını dilerim, seviliyorsun..

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 12 Aralık 2011, 10:31   #9
Çevrimdışı
Nod
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




Güzel günlerdi güzel, başarılar kardeşim.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 12 Aralık 2011, 10:58   #10
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Helper Röportaj: Nammed




Alıntı:
<Nammed> Benim hiç hoşuma gitmeyen bir durum var "Ücretli oper" ben buna çok karşıyım.

<Nammed> Bana göre şuan help durumu bu yüzden bu kadar düşüş yaşadı.

<Nammed> Eskiden IRCOper olabilmek için millet helperlik için resmen savaş veriyordu.

<Nammed> Artık help dünyası eskisi gibi değil, ama bitmedi.
kesinlikle haklisin.

Cok hoş bir söyleşi olmuş öncelikle iki tarafida kutlarim. bu sözüne katiliyorum ve diyer sözlerinede, şimdi operlik için helperlik savaşi verilmiyor, " bilgili olsun bilgisiz olsun " bu işi de ticarete döktüler, #sales,#satiş kanallari sağolup var olsunlar. bence birazda İRC bu yüzden zayifliyor, cok fazla sacmaca rekabetten ..


Konu Coldman tarafından (12 Aralık 2011 Saat 11:03 ) değiştirilmiştir.
 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
helper, nammed, röportaj


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Helper Röportaj : GNU xyL Helper Röportaj 37 03 Mayıs 2021 00:07