IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası

IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası (https://www.ircforumlari.net/)
-   Hristiyanlık (https://www.ircforumlari.net/hristiyanlik/)
-   -   Tanrı’nın özü tektir ve bu öz üç Kişi içerir.. (https://www.ircforumlari.net/hristiyanlik/130681-tanri8217nin-ozu-tektir-ve-bu-oz-uc-kisi-icerir.html)

Dilara 26 Ağustos 2008 20:22

Tanrı’nın özü tektir ve bu öz üç Kişi içerir..
 
Tanrı’nın doğası. Kutsal Yazı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’nın sonsuz bir varlık olduğunu ve bu varlığın ruh olduğunu öğretir. Tanrı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kendi özü hakkında çok az bilgi verir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ancak bu iki özellik bizlerin O’nu tanımlamaya çalışmamızı engeller. O’nun sonsuz oluşu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] O’nu ölçemeyeceğimizi anlamamızı sağlar. Ruh olduğu gerçeği ise[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] O’nu dünyasal kelimelerle tasvir edemeyeceğimizi anlamamızı sağlar. O[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tüm dünyasal düşüncelerin çok üzerindedir.

Kutsal Yazı Tanrı’dan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir ağızı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kulakları[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gözleri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] elleri ve ayakları varmışcasına bahsettiğinden bazı insanlar Tanrı’yı insanmış gibi düşünürler. Kutsal Yazı bu şekilde konuşur çünkü zihinlerimiz görünür bir şekli olmayan bir şeyi düşünemez. Tanrı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Kutsal Kitap’ta bu gibi kelimeleri kullanarak bizlerin O’nu düşünmemize yardım eder. Tanrı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tabi ki görebilir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] duyabilir ve eylemde bulunabilir. Ancak Tanrı’nın bir bedeni yoktur.



Aynı Tanrıda üç farklı kişi. Tanrı’nın tek olduğu ancak bu tek olan Tanrı’nın içersinde üç Kişi’nin bilinip[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] birbirlerinden ayırt edilebileceği gerçeğini açıkça anlamalı ve buna sıkıca bağlı kalmalıyız. Tanrı’nın özü tektir (basittir) ve bölünemez. İbraniler 1:3’de[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’in[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrısal özyapıdaki Baba kişisinin görüntüsü olduğu söylenir. Burada Tanrı’nın özünden bahsedilmemektedir. Sadece tek öz vardır. Ancak Mesih’i Baba’dan farklı kılan bir varlık verir. Oğul’un[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Baba’nın görkeminin parıltısı olduğu söylenmektedir. Baba’nın karakteri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul’da parlar. Bu sebeple[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul’un parlaması için Baba’dan farklı bir kişiliğe sahip olması gerektiği sonucuna varırız. Aynı şey Kutsal Ruh için de geçerlidir. Farklı bir kişilik Baba’dan ayırt edilebilir. Bu sebeple[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrısal özyapıda üç Kişinin olduğunu söyleyen elçinin öğretisine inanırız.



Kaçınılması gereken hatalar. Bazı öğretmenler Mesih’in Tanrı ve Tanrı’nın Oğlu olduğu görüşünü benimsemiş; ancak Mesih’in yaratılmış olduğunu öne sürmüşlerdir. Mesih[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Baba’yla tek ve aynı özde olduğundan bu mümkün değildir. Mesih’in başlangıcı olmuş olamaz. Bizler bu yüzden Tanrısal özyapının özde tek olduğunu çok kesin bir şekilde belirtiyoruz.

Bazı kişiler de bizlerin Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul ve Kutsal Ruh’tan bahsettiğimizde bununla tanrılığın farklı özelliklerini kastettiğimizi söylerler. Bu özellikler Tanrı’nın[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bilgelik[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kudret ve adalet gibi özellikleriyle benzer türden özellikler olurdu. Bu görüşe göre; Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul ve Kutsal Ruh birbirlerinden ayırt edilmezler. Gerçeğin savunucuları buna[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrısal özyapının birliğinde üç Kişi’nin olduğunu söyleyen açık bir ifadeyle karşılık verirler.

Bir başka yanlış öğreti de[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı evreni sözüyle yaratmaya başladığı an Mesih’in oluşmaya başladığıdır. Elçi Yakup bizlere Tanrı’da değişkenlik olmadığını söyler. Hiçbir zaman Mesih’in yaradılış sırasında bir başlangıcı olduğunu düşünmemeliyiz. Zamanın öncesinde O[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’dan doğmuştu ve sonsuzluk boyunca Tanrı’yla beraberdi. Mesih kendisinde sonsuzluğu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kendiliğinden varlığı ve tanrılığı bulundurur.



“Kişi”nin anlamı. Burada kullanılan “kişi” kelimesinin anlamı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı “öz”ünde (oluşunda) “var oluşa”sahip olan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] karakteri ve kendine has işleyişiyle Tanrısal özyapının diğer üyelerinden ayrılan anlamındadır. “Var oluş” kelimesi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’nın saf “öz”ünden ya da “oluş”undan farklı birşeyi belirtmek için kullanılır. Eğer Mesih Tanrı iseydi ve kendi içinde farklı hiçbir özelliği olmamış olsaydı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yuhanna şu sözleri söylediğinde doğru olamazdı: “Söz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’yla birlikteydi”. Ancak hemen ardından şu sözlerle devam ederek bizlere tanrısal özün birliğini hatırlatmaktadır: “ve Söz Tanrı’ydı”.

Bu sebeple[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’dan bahsettiğimizde Baba’dan olduğu kadar Oğul ve Kutsal Ruh’tan da bahsetmiş oluruz. Baba hakkında Oğul’dan farklı olarak söz edildiğinde (“Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul’u sever”[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ya da “Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul’u göndermiştir”)[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] her bir tanrısal kişi diğerlerinden ayrılmıştır. Oğul’un işi Baba’ya[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ya da Kutsal Ruh’a atfedilemez. Baba’nın insan olup[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] acı çektiğini veya Ruh’un[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Bu benim sevgili Oğlumdur” dediğini ileri süremeyiz.



Oğul’un Tanrılığına ilişkin Kutsal Yazılar’dan kanıtlar. Kutsal Kitap “Tanrı’nın Sözü”nden bahsettiğinde sadece bir ses ya da peygamberlik sözünü kastetmez. Tanrı’nın Sözü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’yla beraber olan ebedi bilgeliktir. Eski Antlaşma’yı yazan peygamberler hakkında Petrus[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] onların “içlerinde olan Mesih’in Ruhu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’in çekeceği acılara ve bu acıların ardından gelecek yüceliklere tanıklık ettiğinde[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ruh’un hangi zamanı ve nasıl bir dönemi belirttiğini” araştırdıklarını söyler. Bu peygamberlik sözlerinin ortaya çıktığı zamanlarda Mesih daha dünyaya gelmemişti. Bu sebeple[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu ifade sonsuzluktan beri Baba’yla birlikte olmuş olan ebedi Söz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih hakkında söylenmiş olmalıydı. Peygamberler aracılığıyla konuşan Ruhun[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’in Ruhu olduğunu bildiğimize göre[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’in Tanrı olduğundan kesinlikle emin olabiliriz.

Elçiler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] evrenin Oğul aracılığıyla yaratıldığını ve her şeyin O’nun kudretli sözüyle devam ettirildiğini öğretirler (İbraniler 1:2[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]3). Mesih’in kendisi şöyle der[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Babam hala çalışmaktadır[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ben de çalışıyorum” (Yuhanna 5:17). Yuhanna İncili’nin giriş kısmında bu daha da belirgindir. Başlangıçtan beri var olan Söz Tanrı’ydı ve Tanrı’yla birlikteydi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve herşeyin kendisi aracılığıyla yaratıldığı bu Söz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Baba’yla beraberdi. Buradan açıktır ki[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Söz ebedidir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] farklı (ayrı) bir kişidir ve tüm yaratılış onun aracılığıyla var olmuştur. Tanrı’dan gelen tüm vahiyler O’nun Sözü olarak nitelendirilebilir ancak en büyük yücelik Söz’e[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’nın kendisi hakkındaki en yüce vahyine verilmelidir. Çünkü Söz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrıdır.

Eski Ahit’te Mesih’in Tanrılığına ilişkin kanıtlar bulunmaktadır. 45. Mezmur[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’ten bahsederek şöyle der[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Ey Tanrı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tahtın sonsuza dek sürer.” İşaya 9:6’da yine Mesih hakkında söylenen şu sözleri okuruz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “onun adı: Acip Öğütçü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Kadir Allah[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ebediyet Babası ve Selamet Reisi çağrılacaktır.” İşaya aynı zamanda Mesih’i[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “İmmanuel[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı bizimle” diye çağırır. Yeremya[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] vaadedilen Davut Oğlu hakkında peygamberlik ederken şöyle der[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “ve o[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] şu adla çağırılacak: Yehova[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] doğruluğumuz.” Evet[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] çok açıkça görüldüğü gibi Tanrı’nın yüce isimleri Baba’ya olduğu kadar Oğul’a da aittir.

Yeni Ahit’te de Mesih’in Tanrılığına ilişkin birçok delil bulunmaktadır. Bunlardan birkaçı şöyledir: Eski Ahit’teki Tanrı’nın bir işleyişi olan peygamberlik sözlerinin Yeni Ahit içersinde Mesih’te yerine geldiğini görülür. Rab’bin[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yahuda için bir tökezleme taşı olacağına ilişkin (İşaya 8:14) İşaya aracılığıyla söylediği peygamberlik sözünün[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Pavlus[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yeni Ahit’te Mesih’te yerine geldiğini belirtmektedir (Romalılar 9:33). Pavlus aynı zamanda şunu ekler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Mesih’in yargı kürsüsü önüne hepimiz çıkacağız. Yazılmış olduğu gibi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Rab şöyle diyor: Varlığım hakkı için her diz önümde çökecek ve her dil Tanrı olduğumu açıkça söyleyecek”. Ve yine burada peygamberliklerin Mesih’te yerine geldiğini görüyoruz. İbraniler kitabının yazarının Mesih hakkında[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sadece Tanrı’ya atfedilecek bir görkemle bahsettiğinde bu çok daha açık olarak görülür: “Ya Rab[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] başlangıçta yerin temellerini sen attın. Gökler de senin ellerin yapıtıdır.” Evet[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] açıkça görülür ki Yeni Ahit[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’in Tanrı olduğuna ilişkin tanıklık etmektedir. Tomas O’na[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Rabbim ve Tanrım” dediğinde doğru söylüyordu.

Mesih’in yaptıkları[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] onun Tanrı olduğunu daha da güçle kanıtlamaktadır. O’nun söylediklerini çoğu zaman reddeden Ferisiler bile Mesih[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Babam hala çalışmaktadır[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ben de çalışıyorum” dediğinde onun Tanrı olduğunu iddia ettiğini anlamışlardı. Onu öldürmek istediler çünkü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Tanrı’nın kendi Babası olduğunu söyleyerek[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kendisini Tanrı’ya eş koşmuştu”.

Mücizeleri de kendi ismiyle yapılmıştır. Tanrı’dan başkası bunu yapamaz. Bununla kalmayıp sahip olduğu yetkiyle[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] mucizeler yapmaları[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] cüzzamlıları iyileştirmeleri ve cinleri kovmaları için başkalarına güç de verebiliyordu (Matta 10:8; Markos 3:15). Petrus şöyle dedi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “İsa Mesih’in adıyla kalk ve yürü” (Elçilerin İşleri 3:6).



Kutsal Ruh’un Tanrılığına ilişkin Kutsal Yazılar’dan kanıtlar. Yaradılışın başında Allah’ın Ruhu’nun suların yüzü üzerinde hareket ettiğini söylerken Musa[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu gerçeği çok açık olarak ortaya koymaktadır. Ruh[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] daha en baştan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] dünya karmaşa içersindeyken gücünü iyilik için kullanmıştır. İşaya 48:16’da[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sorgulanamayacak bir kanıt bulunmaktadır. Baba’nın sadece Kutsal Ruh aracılığıyla çalışmadığı ancak baba Tanrı’nın ve Kutsal Ruh’un birlikte bir iş yaptıkları söylenmektedir. “ve şimdi Rab Yehova ve onun Ruh’u beni gönderdi”. Ruh da[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yüce yetkiye ortaktır. Enerjisi başka bir kaynaktan gelmekte değildir. O[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hem yenilenmenin hem de ölümsüzlüğün yazarıdır. Biz biliriz ki Tanrı yaratılmış hiçbir şeye danışmaz ancak Ruh[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “her şeyi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’nın derin düşüncelerini bile araştırır”. Ruh[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] imanla aklar. Güç[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gerçek[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kutsallaştırılma[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] lütuf[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve mümkün olan tüm bereketler O’ndan gelir. Pavlus[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ruh’un hem yetki hem de arzusunun olduğunu açıkça belirtir. O[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tüm bunlara ancak Tanrısal özyapının bir kişisi ve tamamen Tanrısal olduğu için sahip olabilir. Pavlus’un sözleri şunlardır[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Bunların hepsini etkin kılan bir ve aynı Ruh’tur. Ruh bunları herkese dilediği gibi dağıtır” (1. Korintliler 12:11).

Kutsal Yazılar Ruh’tan bahsederken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] onu Tanrı ismiyle çağırmaktan şüphe duymaz. Pavlus[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ruh’un bizlerde yaşadığını bilir ve bu sebeple Tanrı’nın tapınağı olduğumuzu söyler. Aslında[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı birçok kez bizleri kendi tapınağı olarak seçeceğini vaat etmiştir ve bu vaadin gerçekleşmesi de tamamıyla bu gerçekte[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yani O’nun Ruhu’nun bizlerde yaşadığı gerçeğinde yatmaktadır. Petrus[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Hananya’yı Kutsal Ruh’a yalan söylediği için azarladığında[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] şu sözleri eklemektedir: “Sen insanlara değil[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’ya yalan söylemiş oldun” (Elçilerin İşleri 5:34).



Tanrı’nın birliği. Tek bir Tanrı vardır. Pavlus[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Efesliler 4:5[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]6’da “beden bir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ruh bir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Rab bir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] iman bir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] vaftiz bir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] her şeyin üzerinde[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] herşeyle ve her şeyde olan herkesin Tanrısı ve Babası birdir” der. Hepimiz iman aracılığıyla tek gerçek Tanrı’ya vaftiz edildik ancak Mesih aynı zamanda da bizlerin Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul ve Kutsal Ruh’un adıyla vaftiz olmasını buyurmuştur. Bu tek olan Tanrı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kendisini mükemmel bir berraklıkla Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul ve Kutsal Ruh olarak açıklamıştır.



Kutsal Üçlü içersindeki kişilerin farklılığı. Bu büyük bir sırdır. Bu yüce gerçek hakkında konuşurken her zaman saygılı olmak konusunda dikkatli olmalıyız. Çok eskiden yaşamış Hıristiyan bir ilim adamı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Nazianzum’lu Gregory şöyle dedi: “Birini düşünür düşünmez[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Üçünün görkemi çevremi sarar; düşüncelerim Üçünü ayırt eder etmez[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yine Birine geri döner”. Tanrısal özyapıyı hiçbir zaman[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’nın ne sadece tek bir[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ne de sadece üç tane olarak görmemize sebep olacak şekilde düşünmemeliyiz.

Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul ve Kutsal Ruh kelimeleri sadece isimler değildir. Gerçek bir farklılığı belirtirler. Ancak bu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] içersinde bölünme olmayan bir ayrılıktır (farklılıktır). Eğer Baba’yla aynı kişi olsaydı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul’un “Tanrı’yla birlikte” olduğunu ya da “Baba’yla beraberken görkemli” olduğunu söylemek mümkün olmazdı. Dünya’ya Baba değil[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul gelmiştir. Ölen ve öldükten sonra dirilen Oğul’du. Ve Baba’yla Oğul arasındaki farklılık[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Oğul insan benzeyişinde dünyaya geldikten sonra da başlamadı. Tanrı’nın biricik Oğlu[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tüm sonsuzluktan beri Baba’nın bağrındaydı ve bu beraberlikte kendi görkemine sahipti. Aynı zamanda Baba ve Ruh arasında da belirgin bir ayırım bulunmaktadır çünkü Kutsal Kitap Ruh’un Baba’dan çıkıp geldiğini söyler. Aynı şekilde Ruh[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’le de aynı değildir. Mesih[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ruh’tan bahsederken “başka bir” ifadesini kullanır: “Ben de Baba’dan dileyeceğim ve O[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Gerçeğin Ruh’unu verecek”.

Tanrısal özyapıyı oluşturan kişiler arasında görev (işlev) farklılığı bulunmaktadır. Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] işleyişin en başı[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] herşeyin kaynağıdır. Tüm yönetimin yetkisi[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bilgeliği ve önbilgisi Oğul’dadır. Dünya’da işlemekte olan güç ise Kutsal Ruh’undur. Ancak[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu işlev farklılığını gereğinden fazla ileri götürmemeliyiz.

Baba’nın ebediliği aynı zamanda Oğul’un ve Kutsal Ruh’un ebediliğidir ve hiçbiri diğerinden önce gelmez; buna karşın bu Kişilerden bahsederken bir sıra kullanırız. İlk önce Baba’nın tanınması gerekir. Oğul[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Baba’dan gelir. Ruh ise her ikisinden[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yani hem Baba’dan hem de Oğul’dan gelir. Ruh’un hem Baba[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hem de Oğul’dan geldiğini Romalılar 8. Bölüm’den görebiliriz. Burada Pavlus aynı Ruh’u ilk olarak Mesih’in Ruh’u olarak isimlendiriyor ve daha sonra da bu Ruh’tan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Mesih’i ölümden dirilten Tanrı’nın Ruh’u diye söz ediyor.

Anlaşılması güç olsa da; bu imanımızı kuvvetlendirebilecek bir gerçek olabilir. Baba ile Oğul’un birliği bu gerçekten daha da açıkca görlür. Tek bir Ruh’a sahiptirler. Bu sebeple Ruh[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Baba ve Oğul’dan farklı birşey olamaz. Kutsal Üçlüğün her bir kişisinin kendine has kişiliği olmasına rağmen[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] her biri aynı zamanda Tanrısal özyapının tamamını oluşturur. İşte İsa bu nedenle şöyle diyebildi: “Ben Babadayım[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Baba da bendedir”.

Öyleyse[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] imanımızın temelini oluşturan bunlardan emin olalım. Bizler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tek bir Tanrı’ya inanırız. Bu tek bir Tanrı’yla kastettiğimiz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] içinde üç kişinin olduğu tek bir bölünmemiş varlıktır. “Tanrı” ismini belirsiz şekilde kullandığımızda aynı zamanda bu kavrama Oğul ve Kutsal Ruh da dahildir. Ancak Tanrısal özyapıda belirli bir sıra olduğundan bazen Oğul ve Ruh’un yanında Baba’dan bahsederken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Baba’yı kastetmek için Tanrı kelimesini kullanırız. – Ör: Tanrı’nın Oğlu. Biz[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrı’nın birliğine[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tanrısal özyapıdaki kişilerin sırasına inanırız ve Oğul ve Kutsal Ruh’un Tanrılığını daha az görmeyiz.

YapraK 10 Mart 2009 19:44

Cevap: Tanrı’nın özü tektir ve bu öz üç Kişi içerir..
 
Tşkler


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2024 IRCForumlari.Net