IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 21 Ocak 2016, 13:54   #1
Çevrimiçi
İstanbul patrikliği


-- Sponsor Baglantı --


İstanbul patrikliği. Roma'nın dinsel saygınlığı Yeni Roma'ya, IV. yy.'da, arius-çuluğa ilişkin büyük tartışmayla önem kazanan istanbul'a (Konstantinopolis) geçmişti.

VII. yy.'da ortaya çıkan İslamiyet diğer doğu patrikliklerine dokunmayınca, istanbul yüzyıllar boyunca ortodoksluğun merkezi olarak kaldı ve IX. ve X. yy.'larda, Bulgarlar'ın, Sırplar'ın, Rumenler'in ve Kiev Rusları'nın ortodoksluğu benimsemesly-le ortodoksluğun yayılmasında büyük rol oynadı, istanbul patriği bu yeni Kiliselerin metropolitlerini kutsadı. Öte yandan XI. ve XII. yy.'larda, istanbul'da, ortodoks kiliseleri topluluğu arasında uyum sağlamak üzere yeni bir ayin düzeni (-
istanbul'un Haçlılar tarafından ele geçirilmesini (1204) ve yarım yüzyıl süren la-tin işgalinden sonra geleneksel bizans patrikliği merkezinin yeniden kurulmasını, XIV. yy.'da ortaya çıkan son bir manevi atılım izledi. Bu atılım, hellenlzmin yeniden doğuşu ve 1351 sinodunda resmen kabul edilen kesykhlacılık'tan kaynaklanan tanrıbilimsel bir yenilenmede anlatımını bulur.

istanbul patriği Bizans dönemi boyunca, tüm Doğu Kilisesi'nin fiili önderiydi. Patriğin yetkesi 2. Kiliseler birliği konsill'n-de (381) "papadan sonra gelen onursal bir ayrıcalık" olarak tanımlandı; 4. Kiliseler birliği konsül (451) patriğe önemli bir hukuki yetki verdi. Bu iki konsil arasındaki süre İçinde, patrik Bizans imparatorluğunun yarısında hukuki yetkisini kabul ettirdi ve VI. yy.'ın sonunda "kiliseler birliği patriği" unvanını alarak önemi gitgide artan siyasal bir rol oynamaya başladı: patrik sinod tarafından belirlenen üç aday arasından imparatorca seçilerek atanıyordu. Âdetlere göre, gerekil durumlarda naiplik görevini üstlenir ve imparatora tacını giydirirdi (X. yy.'dan başlayarak). Bağımsızlığı XIV. yy.'da hanedanlık iktidarının gerilemesiyle gitgide arttı.

Öte yandan Roma'dan kopuş (1054) istanbul patrikliğine yeni bir boyut kazandırdı. Bundan böyle evrensel düzeyde onursal bir üstünlük, belli bir girişim hakkı kazandı ve Ortodoks Kiliseleri'nin başkanlığını üstlendi. Bu kiliselerin çoğu bağımsızlık kazanarak, ulusal patriklikler kurdular. (-> DOĞU KİLİSE'LERİ.)

istanbul'un Türkler tarafından alınmasından (1453) sonra Moskova üçüncü Roma haline geldi, bir patriklik kuran Rusya (1589) ortodoksluğun yeni merkezi oldu. Buna koşut olarak istanbul patriğinin hukuki yetkileri Türkler'in kenti ele geçirme-leriyle azaldı. Ancak padişah bu yetkileri tanıdı ve "hıristiyan ulusunun önderi" olarak ve hıristlyanların medeni haklarına ilişkin yetkesini de devrederek patriği atamaya başladı.

Günümüzde istanbul patrikliği, Ortodoks Kilisesi'nin "birbirinden hiçbir üstünlüğü olmayan" piskoposlukları arasında en önde gelenidir. Türkiye'deki yetki alanı 5 diocesisi ve 20 000 kişilik bir cemaati kapsar; buna karşılık Yunanistan'daki Oniki ada ve Patmos adası, Girit Kilisesi, Aynaroz dağı manastırları, yabancı ülkelerde (Afrika dışında) bulunan tüm yunan diocesisleri, Amerika ve Batı Avrupa'daki yunanlı olmayan diğer uyrukların XX. yy.'daki göçler sonucu oluşan diocesisleri, Finlandiya Bağımsız kilisesi, başka bir deyişle milyonlarca kişiden oluşan bir cemaat istanbul patrikliğinin yetki alanı içindedir.

Patrikliğin bulunduğu Fener mahallesinde oturmayı sürdüren son patrikler dünya çapında bir rol oynadılar. Athena-goras, aralık 1965 aforozunun iptal edilmesinden sonra temmuz 1967'de papa Paulus VI ile, Demetrios I ise tasım 1979'da Johannes Paulus ile buluştu. Bu son ziyaretin ardından katoliklerle Ortodokslar arasında bir diyaloğu başlatmakla yükümlü, ikiyanlı dinbilimsel bir kurulun oluşturulduğu ilan edildi; kurul ilk kez 29 mayıs - 4 haziran 1980'de Patmos adasında toplandı.
İstanbul patrikliği. Roma'nın dinsel saygınlığı Yeni Roma'ya, IV. yy.'da, arius-çuluğa ilişkin büyük tartışmayla önem kazanan istanbul'a (Konstantinopolis) geçmişti.

VII. yy.'da ortaya çıkan İslamiyet diğer doğu patrikliklerine dokunmayınca, istanbul yüzyıllar boyunca ortodoksluğun merkezi olarak kaldı ve IX. ve X. yy.'larda, Bulgarlar'ın, Sırplar'ın, Rumenler'in ve Kiev Rusları'nın ortodoksluğu benimsemesly-le ortodoksluğun yayılmasında büyük rol oynadı, istanbul patriği bu yeni Kiliselerin metropolitlerini kutsadı. Öte yandan XI. ve XII. yy.'larda, istanbul'da, ortodoks kiliseleri topluluğu arasında uyum sağlamak üzere yeni bir ayin düzeni (-
istanbul'un Haçlılar tarafından ele geçirilmesini (1204) ve yarım yüzyıl süren la-tin işgalinden sonra geleneksel bizans patrikliği merkezinin yeniden kurulmasını, XIV. yy.'da ortaya çıkan son bir manevi atılım izledi. Bu atılım, hellenlzmin yeniden doğuşu ve 1351 sinodunda resmen kabul edilen kesykhlacılık'tan kaynaklanan tanrıbilimsel bir yenilenmede anlatımını bulur.

istanbul patriği Bizans dönemi boyunca, tüm Doğu Kilisesi'nin fiili önderiydi. Patriğin yetkesi 2. Kiliseler birliği konsill'n-de (381) "papadan sonra gelen onursal bir ayrıcalık" olarak tanımlandı; 4. Kiliseler birliği konsül (451) patriğe önemli bir hukuki yetki verdi. Bu iki konsil arasındaki süre İçinde, patrik Bizans imparatorluğunun yarısında hukuki yetkisini kabul ettirdi ve VI. yy.'ın sonunda "kiliseler birliği patriği" unvanını alarak önemi gitgide artan siyasal bir rol oynamaya başladı: patrik sinod tarafından belirlenen üç aday arasından imparatorca seçilerek atanıyordu. Âdetlere göre, gerekil durumlarda naiplik görevini üstlenir ve imparatora tacını giydirirdi (X. yy.'dan başlayarak). Bağımsızlığı XIV. yy.'da hanedanlık iktidarının gerilemesiyle gitgide arttı.

Öte yandan Roma'dan kopuş (1054) istanbul patrikliğine yeni bir boyut kazandırdı. Bundan böyle evrensel düzeyde onursal bir üstünlük, belli bir girişim hakkı kazandı ve Ortodoks Kiliseleri'nin başkanlığını üstlendi. Bu kiliselerin çoğu bağımsızlık kazanarak, ulusal patriklikler kurdular. (-> DOĞU KİLİSE'LERİ.)

istanbul'un Türkler tarafından alınmasından (1453) sonra Moskova üçüncü Roma haline geldi, bir patriklik kuran Rusya (1589) ortodoksluğun yeni merkezi oldu. Buna koşut olarak istanbul patriğinin hukuki yetkileri Türkler'in kenti ele geçirme-leriyle azaldı. Ancak padişah bu yetkileri tanıdı ve "hıristiyan ulusunun önderi" olarak ve hıristlyanların medeni haklarına ilişkin yetkesini de devrederek patriği atamaya başladı.

Günümüzde istanbul patrikliği, Ortodoks Kilisesi'nin "birbirinden hiçbir üstünlüğü olmayan" piskoposlukları arasında en önde gelenidir. Türkiye'deki yetki alanı 5 diocesisi ve 20 000 kişilik bir cemaati kapsar; buna karşılık Yunanistan'daki Oniki ada ve Patmos adası, Girit Kilisesi, Aynaroz dağı manastırları, yabancı ülkelerde (Afrika dışında) bulunan tüm yunan diocesisleri, Amerika ve Batı Avrupa'daki yunanlı olmayan diğer uyrukların XX. yy.'daki göçler sonucu oluşan diocesisleri, Finlandiya Bağımsız kilisesi, başka bir deyişle milyonlarca kişiden oluşan bir cemaat istanbul patrikliğinin yetki alanı içindedir.

Patrikliğin bulunduğu Fener mahallesinde oturmayı sürdüren son patrikler dünya çapında bir rol oynadılar. Athena-goras, aralık 1965 aforozunun iptal edilmesinden sonra temmuz 1967'de papa Paulus VI ile, Demetrios I ise tasım 1979'da Johannes Paulus ile buluştu. Bu son ziyaretin ardından katoliklerle Ortodokslar arasında bir diyaloğu başlatmakla yükümlü, ikiyanlı dinbilimsel bir kurulun oluşturulduğu ilan edildi; kurul ilk kez 29 mayıs - 4 haziran 1980'de Patmos adasında toplandı.
__________________
#HerSeyCokGuzeℒoℒacak..ღ ❦
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
patrikliği, İstanbul

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ermeni Patrikliği Meselesi Zen Osmanlı Tarihi 0 17 Mayıs 2014 16:08
Celal Esad Arseven ( 1875 İstanbul – 1971 İstanbul ) AftieL Ressamlar 0 13 Mayıs 2014 19:22
2012 İstanbul İmsakiyesi, 2012 İstanbul Sahur Vakitleri, 2012 İstanbul İftar Vakitler Violent İslamiyet 0 19 Temmuz 2012 19:09
İstanbul Araştırmaları Enstitüsü İstanbul Konferansları Pera Müzesi'nde Devam Ediyor Thetis Kültür ve Sanat 0 07 Mayıs 2012 21:09
İstanbul / T.C. İstanbul valiliği dış ilişkiler ve avrupa birliği koordinasyon merkez Ecrin Marmara Bölgesi 0 09 Aralık 2011 23:59