IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Eylül 2016, 14:51   #1
Çevrimiçi
İsa Mesih Çarmıhda Öldü mü?


-- Sponsor Baglantı --


İsa Mesih'in çarmıhta ölümü ve dirilişi binlerce yıldır Hıristiyanların duyurduğu temel gerçekti. Peki ne oldu da 600 yıl sonra başka bir inanç ortaya çıkıp bunun yalan olduğunu söyledi?

Kur'an'ın aşağıdaki ayetlerine dayanarak, Müslümanların hemen hepsi İsa'nın haç üstünde öldüğünü reddederler:
Biz, Allahın Resulü Meryem oğlu İsa Mesih'i öldürdük; diyorlar. Oysa ki, O'nu öldürmediler, O'nu asmadılar da; sadece o onlara benzer gösterildi. O'nun hakkında tartışmaya girenler, O'nunla ilgili olarak tam bir kuşku içindedirler. Onların, O'na ilişkin bir bilgileri yoktur, sadece sanıya uymaktalar. O'nu kesinlikle öldürmediler. Tam aksine, Allah O'nu kendisine yükseltti. Kur'an 4:157,158]

Bu ayetler sadece Yahudilerin İsa'yı çarmıha gerdikleri ve öldürdükleri – pek doğaldır ki, Mesih'lerini öldürmüş oldukları değil – iddiası ile yalnızca çelişmekle kalmıyor, aynı zamanda İsa'nın haçta can verdiği şeklindeki temel Hıristiyan inancına da ters düşüyor. İsa'nın ölümüne ve yeniden dirilişine ilişkin Kur'an'da yer alan diğer atıflar ileriye dönüktür. İsa, haç üstünde ölmemiş, yukarı alınmıştır, ölüm ve diriliş uyarınca yeniden gelecektir.

Haç üstünde olup biten neydi? Kimi Müslümanlar Yahudilerin bir başkasını, Tanrı'nın İsa görünümü verdiği birini çarmıha gerdiklerini söylemektedir. Bu kişinin Yahuda İskariyot, Sirene'li Simun ya da bir Romalı olması muhtemeldir. Diğer yorumcular İsa yerine bir başkasının çarmıhta can vermiş olmasını ahlaki yönden makul bulmadıklarından olsa gerek, kararsızdırlar ve konuya değinmekten kaçınırlar. Müslümanların çoğunluğu tarafından iman dışı kabul edilen Ahmediye hareketinin taraftarlarının inancı ise, İsa'nın bir baygınlık geçirip daha sonra ayıldığı yönündedir. Müslümanların şunu da ilave etmeleri mümkündür: Tanrı, kendi sadık peygamberi ve hizmetkarı İsa'nın haçın üzerindeki utanç dolu ölümüne asla izin vermezdi.

İşte bu nedenledir ki, Müslümanlar İsa'nın haç üstünde ölümünü reddederler. İsa'nın Oğulluk niteliği veya Kutsal Üçlüğünün kavranmasında Müslümanların zorlanışını anlayışla karşılanabilir. Bu tür açıklamalar İncil'de kuvvetlice temellendirilmiş olmakla birlikte yine de imana ilişkin konulardır. Ama olayın tanrıbilimini de ilgilendiren önemi de bir yana, İsa'nın haçta ölümü, inançlı olsun olmasın, Müslümanlardan başka herkesçe kabul edilen bir tarih gerçeğidir.

Yeni Ahit'in titizlikle her okunuşu, Mesih'in ölümü ve tekrar dirilişinin İncil'in mesajının çekirdeğini oluşturduğunu ortaya koyar. İncil'in kayıtlarının önemli bir bölümü bu olaylara ayrılmıştır. İsa, kendisi de bu olayları sürekli olarak önceden bildirir. Bu olayların, üstü örtülü şekilde de olsa, Eski Ahit'te yer aldığını O görebilmiştir. O'nun öğretisi de, işleri de bu olaylara işaret eder, gerçekte onlara bağlıdır.

Mesih olarak acı çekmeli, ölmeli ve ölümden dirilmelidir. Bunu anlamada yetersiz kalmaları nedeniyle kendi elçilerini azarlar. Sonraları gerçeği görebilen Petrus, Elçilerin İşleri'nin ilk bölümlerinde belirtildiği üzere, bunları İsa'nın vaizliğinin kalbi olarak ilan eder. Pavlus da İsa ve Petrus'un ardından kendisi için birinci derecede önemli olanı şöyle dile getirir:;...Mesih, günahlarımıza karşılık öldü, gömüldü ve üçüncü gün ölümden dirildi(1.Korintliler 15:3,4). Aynı şekilde, ilk kilise babalarıyla Hıristiyan birliğinin yazı ve kararları da keza aynı şekilde İsa'nın ölümü ve tekrar dirilişi üzerinde odaklanır. Kilisenin kuruluşundan itibaren İsa'nın elçileri, bu olayları anma amacıyla Rab'bin son akşam yemeğini kutladılar.

İslam, İsa'nın kurtulduğunu ileri sürüyor. Eğer ölmezse, ancak toprağa düşüp öldüğünde çok ürün veren buğday tanesine nasıl benzeyecek? (Yuhanna 12:24) Bizlere ölüme kadar sevmeyi öğütleyen Mesih, kendisi mi kaçacak ölümden? (Yuhanna 15:13) O, ıstırap ve ölüm kabından Göksel Baba'sının iradesi doğrultusunda içer. O, Tanrı Kuzusu olduğu için İyi Çobandır da...Ve günahlı insanlık için Tanrı'nın fidyesidir.

Yeni Ahit'in açıklıkla gösterdiği üzere, İsa Mesih'in bizzat kendisi Tanrı Sözüdür. Tanrı'nın yaşayan mesajı olarak O, insanlığı yalnızca yönlendirmekle yetinmeyip onu kurtarır da. Yeni Ahit'in İsa'nın ölümü ve tekrar dirilişi üzerinde özel bir şekilde yoğunlaşmasının nedeni de budur. Yalnızca bu iki olay İsa'nın dünya üzerindeki yaşamına anlam verir.

Tanrı, bize olan sevgisini şununla kanıtlıyor: Biz daha günahkarken, Mesih bizim için öldü. (Romalılar 5: 8).


aLinti..
İsa Mesih'in çarmıhta ölümü ve dirilişi binlerce yıldır Hıristiyanların duyurduğu temel gerçekti. Peki ne oldu da 600 yıl sonra başka bir inanç ortaya çıkıp bunun yalan olduğunu söyledi?

Kur'an'ın aşağıdaki ayetlerine dayanarak, Müslümanların hemen hepsi İsa'nın haç üstünde öldüğünü reddederler:
Biz, Allahın Resulü Meryem oğlu İsa Mesih'i öldürdük; diyorlar. Oysa ki, O'nu öldürmediler, O'nu asmadılar da; sadece o onlara benzer gösterildi. O'nun hakkında tartışmaya girenler, O'nunla ilgili olarak tam bir kuşku içindedirler. Onların, O'na ilişkin bir bilgileri yoktur, sadece sanıya uymaktalar. O'nu kesinlikle öldürmediler. Tam aksine, Allah O'nu kendisine yükseltti. Kur'an 4:157,158]

Bu ayetler sadece Yahudilerin İsa'yı çarmıha gerdikleri ve öldürdükleri – pek doğaldır ki, Mesih'lerini öldürmüş oldukları değil – iddiası ile yalnızca çelişmekle kalmıyor, aynı zamanda İsa'nın haçta can verdiği şeklindeki temel Hıristiyan inancına da ters düşüyor. İsa'nın ölümüne ve yeniden dirilişine ilişkin Kur'an'da yer alan diğer atıflar ileriye dönüktür. İsa, haç üstünde ölmemiş, yukarı alınmıştır, ölüm ve diriliş uyarınca yeniden gelecektir.

Haç üstünde olup biten neydi? Kimi Müslümanlar Yahudilerin bir başkasını, Tanrı'nın İsa görünümü verdiği birini çarmıha gerdiklerini söylemektedir. Bu kişinin Yahuda İskariyot, Sirene'li Simun ya da bir Romalı olması muhtemeldir. Diğer yorumcular İsa yerine bir başkasının çarmıhta can vermiş olmasını ahlaki yönden makul bulmadıklarından olsa gerek, kararsızdırlar ve konuya değinmekten kaçınırlar. Müslümanların çoğunluğu tarafından iman dışı kabul edilen Ahmediye hareketinin taraftarlarının inancı ise, İsa'nın bir baygınlık geçirip daha sonra ayıldığı yönündedir. Müslümanların şunu da ilave etmeleri mümkündür: Tanrı, kendi sadık peygamberi ve hizmetkarı İsa'nın haçın üzerindeki utanç dolu ölümüne asla izin vermezdi.

İşte bu nedenledir ki, Müslümanlar İsa'nın haç üstünde ölümünü reddederler. İsa'nın Oğulluk niteliği veya Kutsal Üçlüğünün kavranmasında Müslümanların zorlanışını anlayışla karşılanabilir. Bu tür açıklamalar İncil'de kuvvetlice temellendirilmiş olmakla birlikte yine de imana ilişkin konulardır. Ama olayın tanrıbilimini de ilgilendiren önemi de bir yana, İsa'nın haçta ölümü, inançlı olsun olmasın, Müslümanlardan başka herkesçe kabul edilen bir tarih gerçeğidir.

Yeni Ahit'in titizlikle her okunuşu, Mesih'in ölümü ve tekrar dirilişinin İncil'in mesajının çekirdeğini oluşturduğunu ortaya koyar. İncil'in kayıtlarının önemli bir bölümü bu olaylara ayrılmıştır. İsa, kendisi de bu olayları sürekli olarak önceden bildirir. Bu olayların, üstü örtülü şekilde de olsa, Eski Ahit'te yer aldığını O görebilmiştir. O'nun öğretisi de, işleri de bu olaylara işaret eder, gerçekte onlara bağlıdır.

Mesih olarak acı çekmeli, ölmeli ve ölümden dirilmelidir. Bunu anlamada yetersiz kalmaları nedeniyle kendi elçilerini azarlar. Sonraları gerçeği görebilen Petrus, Elçilerin İşleri'nin ilk bölümlerinde belirtildiği üzere, bunları İsa'nın vaizliğinin kalbi olarak ilan eder. Pavlus da İsa ve Petrus'un ardından kendisi için birinci derecede önemli olanı şöyle dile getirir:;...Mesih, günahlarımıza karşılık öldü, gömüldü ve üçüncü gün ölümden dirildi(1.Korintliler 15:3,4). Aynı şekilde, ilk kilise babalarıyla Hıristiyan birliğinin yazı ve kararları da keza aynı şekilde İsa'nın ölümü ve tekrar dirilişi üzerinde odaklanır. Kilisenin kuruluşundan itibaren İsa'nın elçileri, bu olayları anma amacıyla Rab'bin son akşam yemeğini kutladılar.

İslam, İsa'nın kurtulduğunu ileri sürüyor. Eğer ölmezse, ancak toprağa düşüp öldüğünde çok ürün veren buğday tanesine nasıl benzeyecek? (Yuhanna 12:24) Bizlere ölüme kadar sevmeyi öğütleyen Mesih, kendisi mi kaçacak ölümden? (Yuhanna 15:13) O, ıstırap ve ölüm kabından Göksel Baba'sının iradesi doğrultusunda içer. O, Tanrı Kuzusu olduğu için İyi Çobandır da...Ve günahlı insanlık için Tanrı'nın fidyesidir.

Yeni Ahit'in açıklıkla gösterdiği üzere, İsa Mesih'in bizzat kendisi Tanrı Sözüdür. Tanrı'nın yaşayan mesajı olarak O, insanlığı yalnızca yönlendirmekle yetinmeyip onu kurtarır da. Yeni Ahit'in İsa'nın ölümü ve tekrar dirilişi üzerinde özel bir şekilde yoğunlaşmasının nedeni de budur. Yalnızca bu iki olay İsa'nın dünya üzerindeki yaşamına anlam verir.

Tanrı, bize olan sevgisini şununla kanıtlıyor: Biz daha günahkarken, Mesih bizim için öldü. (Romalılar 5: 8).


aLinti..
__________________
#HerSeyCokGuzeℒoℒacak..ღ ❦
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
isa mesih çarmıhda öldü mü?

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Mesih'e İhtiyaç Ecrin Hristiyanlık 10 08 Kasım 2011 18:16
Mesih Kalemzede Hristiyanlık 0 20 Ağustos 2011 17:56
Mesih Geliyor Lady Hristiyanlık 0 19 Temmuz 2010 14:54
Mesih Benim İçin Öldü - Hristiyan İlahisi Lady Hristiyanlık 0 09 Haziran 2010 08:54
Mesih Deccal AsiL Meal , Fıkıh ve Dini Sorular 13 10 Mart 2009 05:37