IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10 Mart 2016, 09:47   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Kişi kabirde sorgulanırken ruhlar bedenlerine dönerler mi?




KİŞİ KABİRDE SORGULANIRKEN RUHLAR BEDENLERİNE DÖNERLER MÎ?


Re sûlullah, ruhun ölü bedene dönmesiyle ilgili olarak bizlere yeterince -vermiştir. Berâ b. Âzib anlatıyor: Bakî el Garbad'da bir cenazede idik. ûlullah geldi ve biz de sanki başımızda kuş varmış gibi ölü defnedişini gediyorduk. Üç defa: "Kabir azabından Allah'a sığınırız" buyurdu ve: "Kul dünyadan ayrılıp ahirete göçerken yüzleri güneş gibi parlayan melekler semâdan inerler ve görebildiği kadar çok melek etrafına çevrilir. Sonra ölüm meleği gelir ve: "Ey hoş nefis, Allah'ın mağfiret ve rızasıyla bedenden çık" der. Ruhun bedenden ayrılışı, kaptan suyun damlaması gibi kolay olur. Ru*hu bedenden alınınca hemen diğer melekler de gelerek bedeninin bulunduğu misk gibi kokan kefenin içerisine korlar. Şimdi Ölü, yerin üzerinde misk gibi kokan bir koku kaynağıdır. Bunu alıp semâya çıkartırlarken onu gören me*lekler: "Bu güzel kokulu ruh nedir?" derler. Meleklerde dünyada bilinen en güzel ismiyle: "Fülancamn oğlu falancadır" derler. Dünya semâsına varınca semâ kapıları açılır. Allah'ın seçkin melekleri her semâda onu karşılarlar. Bu şekilde Allah'ın bulunduğu semâya kadar çıkar. Mutlu bir ruhun geldiği*ni gören Yüce Allah: "Bunu illiyyun cennetine girecekler arasına yazın. Son*ra da arza gönderin. İnsanları arzdan yarattım, oraya göndereceğim, sonun*da da oradan yeniden alacağım" der. Ruh bedene dönünce iki melek gelir ve: "Rabbin kimdir?" derler. Adam: "Rabbim Allah'tır." Melekler: "Dinin nedir?" Adam: "Dinim İslâm." Melekler: "Bu adam hakkında ne biliyorsun?" Adam: Allah'ın kitabım okudum. Ona iman ederek onu doğruladım" der. Böyle kısa ir muhavereden sonra semâdan bir münâdî çağırmaya başlar: "Kulum beni doğrulamıştır. Onun için cennetten bir köşe döşeyin ve cennetin bir kapısını ona açm."»onra cennetten misk gibi kokular getirilir, kabri gözünün görebileceği1 n°ktaya kadar genişletilir. Güzel yüzlü, güzel elbiseli, hoş kokulu bir m gelerek: "Va'dolunduğun bu günkü mutluluğunu müjdelerim" der.am sorar: "Sen kimsin? Yüzünde hayırlı bir kişilik var" der. Gelen kişi:senin güzel amelinim" der demez ölü: "Allah'ım, kıyameti kopar da ehli-; mahma döneyim" der. Kâfir bir kimse dünyadan ayrılıp âhirete intikalı zaman da yanlarında keçe [141] kilimler bulunan siyah yüzlü meleklersun dur. Elbise kıldan yapılmış kaim elbise. Rahiplerin giydiği elbiseye de denir. Kelime aslen farsçadır.
gelirler, etrafını kaplarlar. Sonra ölüm meleği gelir ve: "Ey pis nefis! Allah'ı^ gazabıyla bedenden çık" der. Cesedi yarılır, ıslak şişin yünden çıkarıldığı gjty nefsini bedeninden çıkarır. Nefsi keçe kilim içerisine korlar, nefisten yeryü*zündeki leşten çıkan pis kokulara benzer kokular yayılır. Nefsi yukarı çıka-rrrken onu gören melekler: "Bu pis ruh kimin?" derler. Dünyada tanınan en kötü ismiyle fülanca oğlu falancadır" der. Dünya semâsına çıkan nefis biraz daha çıkmak istese de semâ kapıları açılmaz." Buraya kadar nefsin karşıla*şacağı hususları anlattıktan sonra Rasûlullah şu âyeti okur: "Onlara semâ kapıları açılmaz ve deve iğnenin deliğinden geçene kadar cennete giremez ler." [142]
Allah Teâlâ bu ruhun cehennemliklerden yazılmasını emreder. "Ruh çok uzaklara atılır" dedikten sonra da: "Kim Allah'a şirk koşarsa sanki o gök*ten düşmüş de kuşlar kapışıyor ya da rüzgâr onu uzak yerlere götürüyor" [143] âyetini okur. Ruh bedene dönünce iki melek gelir ve: "Rabbin kim?" derler. Adam: "hi... hi [144]bilmiyorum onu" der. Melekler: "Peki size peygamber ola*rak gelen şu adamı tanıyor musun?" derler. Adam da "hi... hi... onu da bilmi*yorum" deyince semâdan bir münadî çağırır: "Kulumu yalanlayan şu adama cehennemden bir köşe verin, cehennemden bir kapı açın kabrine." Cehenne*min sıcağı, ateşi kabrine ulaşır, vücud kemikleri birbirine girecek derecede kabri daralır. Çirkin yüzlü, pis elbiseli ve pis kokulu biri gelerek: "Va'd olun*duğun bu kötü günle seni müjdelerim" der. Kabirdeki: "Sen kimsin? Yüzünde kötü bir haber getiren kişilik okunuyor." O: "Ben senin kötü amelinim" de*yince kabirdeki; "Allah'ım, kıyameti koparma" diye haykırır. Hadisi Ahmed b. Hanbel'Ie, Ebû Dâvud rivayet etmiştir, İbni Mâce ile Nesâî yalnızca baş ta*rafını rivayet eder. Ebû Avâne îsferâîni de Sahih'inde zikreder. [145] Ehli Sün*net ulemâsı bu hadisi şerifin ortaya koyduğu prensipleri kabul etmiştir. Ebû Muhammed b. Hazm el-FasI fî'1-milel ve'I-ehvâ ve'n-nihal adlı eserinde der ki: "Kıyametten Önce ölünün kabrinde yaşaması ile ilgili kanaat yanlış*tır, Çünkü âyeti celîleler bunu reddeder. Meselâ: "Dediler ki: "Ey Rabbimiz, bizi iki defa öldürdün, iki defa da dirilttin" [146] ve yine: "Siz ölüydünüz diriltti, sonra sizi öldürdü, sonra yeniden sizi dirilttiği halde Allah'a nasıl küfredersi*niz?" [147] âyetleri bunu göstermektedir. Ölünün kabrinde yaşadığım kabul edersek Allah'ın üç defa öldürdüğünü ve üç defa yaşattığını kabul edemeyiz ki bu yanlıştır. Kur'ân'a aykırıdır. Ama Allah'ın dilediği peygamberleri ka*birlerinde yaşatması mümkündür. "Ölüm korkusuyla binlerce kişinin yurtlarından çıktıklarını görmedin mi ey habîbim? Allah onlara: "Ölün" dedi ve
... Sonra onlara yeniden hayat verdi." [148] "Ya da binalarının çatıları çök-" bir köye uğrayarak şöyle dediğini duymadın mı?" [149] Yine: "Allah insanın m vf nu ya Ölümünde ya da uykusunda alır. Ölmesini istediği kişinin ruhunu t rken, uykudakinin ruhunu belirli bir zamana kadar salıverir." [150] Kur'ân tlerinden istisna edilen ruhlar dışındaki ruhlar, belirli bir zaman olarak v^bul edilen kıyamete kadar bedenlerine gönderilmeyecekleri anlaşılmak*la Rasûlullah da İsrâ gecesi dünya semâsında, mutlu kişilerin ruhlarının HZ Âdem'in sağında, bedbaht kişilerin ruhlarının da solunda bulunduğunu h'ldirmîştir- Bedir günü de henüz ölüler kabirlerine konulmadan Rasûlul-ıjtfmkitabın başında zikri geçen hitabını duymuşlar, "onların bedenle*ri dağılmıştır, onlar duymazlar" diyen sahabeye çıkışmadan bedenleri dağıl-sa da sözlerini duyduklarını Allah Rasûlü ashaba öğretmiştir. Rasûlullah'm Bedir günü Ölülere karşı yaptığı konuşma şüphesiz ruhlaradır. Bedenler öl*düğünden zaten duyamaz. Yüce Allah bunu: "Kabirde olanların konuşmala*rını sen duyamazsın" [151] şeklinde açıklayarak kabirlerde bulunan cesetlerin duyma özelliği olmadığını bildirmiştir. Müslüman bir kişi Allah Teâlâ'nm duyamacağını bildirdiği kişilerin, Rasûlullah'm duyacağını bildirdiği kişi*lerden ayrı kişiler olduğunda şüphe etmemelidir.
Rasûlullah'm sorgulama anında ruhların cesetlerine döneceğine dair hiçbir sözü sahih haberlerde gelmemiştir. Gelseydi biz de kabul ederdik. Ruhların kabirlerde yatan cesetlere iadesiyle ilgili olarak bir ziyadeyi yal*nızca Minhal b. Amr rivayet etmişti. Minhal ise güçlü bir râvî kabul edilme*mektedir. Şube ve diğerleri hadisini metruk kabul etmekte. Büyük imamlar*dan olan Muğîre b. Muksim ed-Dabiy der ki: "Minhal b. Amr'ın bu ve diğer sa*bit haberler konusunda hiçbir şehâdeti kabul edilmemiştir." Kabirde ruhun bedene dönüp dönmemesiyle ilgili sahabeden nakledilen söz de budur. [152]
Sonra Uyeyne yoluyla Mansur b. Safıyye'den o da annesi Safiyye binti Şeybe'den şöyle dediğini nakleder: "İbni Ömer mescide girdi, henüz kabre ko*nulmamış îbni Zübeyre biraz dertli baktı. İbni Ömer'e: "İşte Ebû Bekir'in kızı Esma, İbni Ömer ona meyletmiş, hakkında övgüyle bahsetmiş" denince İb*ni Ömer: "Bu gördüğünüz bedenler bir değer taşımaz. Değerli ruhlar Allah'ın yanındadır" dedi. Bunun üzerine annesi: "Bana engel olmaz. Görmezmisin Yahya b. Zekeriyya başını İsrâiloğullanndan birinin bir arzusu üzerine feda etmişti" dedi.
Ben derim ki: "Ebû Muhammed'in anlattıklarında doğru da var v da. "Ölünün kabrinde yaşayacağını zanneden kişi hata etmiştir" sözü meldir. Bundan dünyadaki mukadder yaşamını, ruhun bedende ike^' şünmesini; tasavvurunu; yemeğe, içmeye ve giyinmeye olan gereksin"* kastediyorsa bu gerçekten hatadır. Nass bunu kabul etmediği gibi akıl ^^ de bunu kabul etmez.
Yok bundan başka bir hayatı kastediyorsa; kabrinde sorgulanmak ' ruhun dünyadaki bedene iade edilmesinden ayrı olarak yeniden kabirde verilmesi ise bu gerçektir, buna karşı çıkmak ise hatadır. Çünkü Ras lah'tan gelen açık haberde bu şöyle belirtilmektedir: "Ruh cesede döner.[153]

__________________
SusKun ve Sessiz Mürekkep...


Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
kişi kabirde sorgulanırken ruhlar bedenlerine dönerler mi?


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kabirde ruhlar birbirleriyle görüşebilir mi Kaf_Dağı İslamiyet 0 09 Mart 2016 11:35
Ruhlar biz uyurken ruhlar alemine gidiyorlar mı? Kaf_Dağı İslamiyet 0 09 Mart 2016 10:17
Kabirde yatan kişi, kabirden kalksa ne yapar?.. Amelia İslamiyet 0 20 Şubat 2014 19:02
İkiz Ruhlar & Eş Ruhlar Perius Burçlar, Fallar ve Kehanetler 0 02 Temmuz 2011 20:16
Sinekler Öldüklerinde Neden Ters Dönerler? Afrodit Hayvanlar Alemi 0 19 Mayıs 2011 00:04