IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası

IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası (https://www.ircforumlari.net/)
-   Kültür ve Sanat (https://www.ircforumlari.net/kultur-ve-sanat/)
-   -   2009'un en İyİ 10 yerlİ fİlmİ (https://www.ircforumlari.net/kultur-ve-sanat/312937-2009un-en-iyi-10-yerli-filmi.html)

Lucifer 24 Ocak 2010 20:45

2009'un en İyİ 10 yerlİ fİlmİ
 
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Türk sineması 2009’da tarihi bir rakama ulaştı. Tam 69 eser vizyona girdi. Bunların en iyi 10’unu seçmek ise zor olmadı.
Hazır 2009 sona ermişken Türk sinemasını masaya yatıralım istedik. Yılın en iyi 10 filmini çıkarıp ‘kaymak tabakası’nı aldığım listeyi aşağıda bulabilirsiniz. Sene içindeki gelişmeler ile ilgili daha geniş bir incelemeye ise hafta içinde ulaşabilirsiniz.


1-Hayat Var

Bir Reha Erdem başyapıtı! İstanbul’un kanalizasyonlarında yaşanan bir hayata, bir balıkçının ailesinin dramına absürd komedi tonuyla yaklaşan eser, evrensel bir başyapıt! Dünya sinemasında da çokça adı anılacak ileride orası kesin! Türk sineması tarihinin de en iyi üç filminden biri, bizden söylemesi!


2-Nokta

Derviş Zaim, “Cenneti Beklerken”de minyatür sanatının estetiğini yaratmaya çalışıp pek de başarılı olamamıştı. Ancak bu sefer tamamı tek bir plandan ya da ‘ele alınan kalemin çizgisi’nden ibaret olan bir yapıta imza atıyor. Amacı da hat sanatı estetiğinin miladı olmak. Bu gayesinde de yüzde yüz anlamda başarıya ulaşıyor. Tuz Gölü’nün üzerinde dinsel motiflerle süslü bir kara filmle... “Nokta”, Türk sineması tarihinin en iyi 10 filminden biri!



3-Süt

Semih Kaplanoğlu’nun bu yıl “Bal” ile tamamlanacak üçlemesinin ikinci filmi, Yusuf karakterinin geçmişine gidiyor. Gençlik dönemindeki varoluşçu sorunlarını hafif Tarkovsky’vari bir ruhsal ve soyut yolculuğa dönüştürüyor. Bilmeyenler için hatırlatmakta fayda var. Üçlemenin ilk halkası “Yumurta” idi.


4-Usta

Kafasına ‘uçak’ yapıp uçmayı takmış bir adam ve onun ‘başarı-başarısızlık’ arasında sıkışan hayatı. Arkadaşları, eşi ve hayalleri... Yetkin Dikinciler, Fadik Sevin Atasoy ve Şevket Çoruh’u merkeze yerleştiren yapıt, reklamlardan tanıdığımız Bahadır Karataş’ın reji başarısıyla dikkat çekiyor. Öyle ki yönetmen, bu dramı kesintisiz planlar (plan sekanslar) üzerine inşa ediyor. Görüntü yönetmeni Mirsad Heroviç’e de çok şey borçlu kuşkusuz! Sinema duygusu yüksek bir melodram bu!



5-Uzak İhtimal

Rahibe adayı bir hristiyan ile müezzinlik yapan bir müslümanın aşk hikayesini, neredeyse sıfır diyalogla anlatıyor. “Bir Konuşabilse..” (“Lost in Translatin”) gibi 2000’lerin en iyi filmlerinden birinin ‘iletişimsizlik’, ‘yalnızlık’ ve ‘yabancılaşma’ üzerine kurulu modelini ödünç alan yapıt, bunu Türkiye’ye mistik bir dünya üzerinden uyarlıyor. Sonuç ise bir numara!


6-Nefes


Şırnak’taki Karabol Karakolu’ndan 1993’de yaşanan baskını tuvalde canlandırıyor. Yüzde yüz anlamda dikkat çeken bir sinema yapıtı sunuyor. Levent Semerci, burada ilk filmine imza atmasına karşın savaş psikolojisi, milliyetçilik, askerlik ve terör gibi meselelere karakterler üzerinden bakış atmayı beceriyor. Özellikle kurgu, ses miksajı, müzik, görüntü yönetimi ve sanat yönetimi birinci sınıf!


7-Vavien


Tür sinemasına hakim yegane yönetmenlerimizden Taylan Biraderler, bu sefer kara komediye el atmışlar. Bir ucundan Coen Kardeşler, bir ucundan John Dahl kokan film, alt sınıfa mensup bir ailenin bireylerinin ‘para’ görünce ne hale düştüklerini inceliyor. Böylece türünün eli yüzü düzgün bir örneği olarak beliriyor.


8-İki Çizgi

Genç kuşaktan evli bir çift, varoluşlarını aramak için yola çıkıyor. Çıktıkları bu ‘bembeyaz’ ve ‘öznel’ yolculuğun sonucunda cinsellik, tutku, aşk ve şehvet gibi konuları inceliyorlar. Sinema tarihini değiştiren usta İtalyan yönetmen Antonioni’nin film modelini kullanan ilk Türk filmi olarak öne çıkıyor Selim Evci’nin eseri...


9-Güneşi Gördüm

Kırmızıgül, bu sefer ‘doğudan batıya göç’ meselesine el atıyor. Üç çocuklu bir ailenin başına neler gelebileceğini inceliyor. Yönetmenlik yine kusursuz. 2.35:1 görüntü formatında Hollywood filmlerini aratmayan bir teknik bütünlük var filmde. Bu da eldeki melodram türündeki eserin duygusunu arttırıyor.


10-Acı Aşk

Yeşilçam melodramlarını tersyüz ederken Halit Ergenç ve Cansu Dere gibi aşağıladığımız oyuncuları kullanması takdir edilmeli! Bu sefer iki değil üç sevgili adayı var! Hem de bu Onur Ünlü projesi, kurgusu, görüntü yönetimi ve müziğiyle dikkat çekiyor. Aynen “Polis” gibi... “Acı Aşk”, ‘Ünlü ekolü’nün en başarılı halkası!


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2024 IRCForumlari.Net