IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

2Beğeni(ler)
  • 1 Post By Jkl
  • 1 Post By Dedecan61

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Aralık 2022, 18:33   #1
Çevrimdışı
Jkl
Lafazan FM
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Mahşer Günü Mizan Ve Terazi




Yüce Allah buyurdu ki:

“Kıyamet günü doğru teraziler kurarız. Hiç bir kimse hiçbir haksızlığa uğratılmaz. Hardal tanesi kadar olsa bile yapılanı ortaya koyarız. Hesap gö*ren olarak biz yeteriz.” (Enbiyâ, 21/47)

“Tartıları ağır gelenler, işte onlar kurtuluşa ermiş olanlardır. Tartıları ha*fif gelenler, işte onlar, kendilerine yazık edenlerdir. Cehennemde temellidir*ler.” (Mümınûn, 23/102-103)

“Gerçek tartı kıyamet günündedir. Tartıları ağır gelenler, işte onlar kur*tulanlardır. Tartıları hafif gelenler, âyetlerimize yaptıkları haksızlıklardan ötürü kendilerini mahvetmiş olanlardır.” (A’râf, 7/ 8-9)

“Ama tartılan ağır gelen kimse hoş bir hayat içinde olacaktır. Tartıları hafif gelenler ise, onların yeri bir çukurdur. O çukurun ne olduğunu sen bi-lirmisin? O, kızgın bir ateştir.” [Kıyamet Gününden Önce Görülecek Olan Duman:[Karia. 101/6-11]

“Ey Muhammed! “Size, amelce en çok kayıbda bulunanları haber vere*lim mi?” de. Dünyâ hayatında, çalışmaları boşa gitmiştir. Oysa onlar, güzel iş yaptıklarını sanıyorlardı. Bunlar, Rablerinin âyetlerini ve O’na kavuşmayı inkâr edenlerdir.

Bu yüzden işleri boşa gitmiştr. Kıyamet günü biz onlara de*ğer [Kehf. 18/103-105] vermeyecğiz.” [İbn Kesîr, Ölüm Ötesi Tarihi, Çağrı Yayınları, İstanbul, 2001: 268.]

Muhakeme Ve Hesaptan Sonra Amellerin Tartılması:

Ebû Abdillah el-Kurtubî, alimlerin şöyle dediklerini nakl etmiştir: He*sap tamamlandıktan sonra ameller tartılır. Çünkü tartmak, işlenen amelin karşılığını vermek içindir. Şu halde tartmanın muhasebeden sonra olması ge*rekir.

Muhasebe, işlenen amelin kendisi içindir. Şu halde verilecek olan kar*şılıkta, amelin kendisine ve miktarına göre olmalıdır. “Kıyamet günü doğru teraziler kurarız” âyet, orada amelleri tartmak için birden fazla terazinin bu*lunması ihtimalini gündeme getiriyor.

Belki de bundan kasıt, tartılan amelle*rin müteaddit olacağıdır. Âyet-i kerimede geçen terazi kelimesi, tartılan amellerin çeşitli oluşu nazar-ı itibara alınarak çoğul olarak kullanılmıştır.

Doğrusunu noksanlıklardan münezzeh olan yüce Allah daha iyi bilir. [ Tezki*re. 336 İbn Kesîr, Ölüm Ötesi Tarihi, Çağrı Yayınları, İstanbul, 2001: 268-269.]

Terazinin İki Maddi Kefesi Olacak Ve Hiç Bir Şey Besmeleden Daha Ağır Basmayacaktır:

İmam Ahmed b. Hanbel… Abdullah b. Amr’dan rivayet etti ki; Rasûlul-lah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

“(Kıyamet gününde) Cenab-ı Allah, yaratıklar arasından bir adam seçer, onun aleyhinde -her biri göz alabildiğince büyük- doksan dokuz defter açar. Sonra ona sorar:

— Bu defterlerde yazılanlardan inkâr ettiğin var mı? Muhafız yazıcı me*leklerin sana haksızlık etmişler mi hiç?

— Hayır ya Rab!

— Bu hususta beyan edeceğin bir mazeretin veya bir iyiliğin var mı?

— (Adam şaşar) Hayır ya Rab.

— Hayır, hayır, senin bizim katımızda bir hasenen (iyiliğin) var. Bu gün sana asla haksızlık edilmez.

Cenab-ı Allah, üzerinde ‘eşhedü en lâilâhe illallah ve eşhedü enne Mu-hammeden abduhu ve Rasûluh‘ yazılı olan bir etiket çıkarır. Meleklere de “Bunu ona bildirin” diye emreder. Bildirirler. Adam da sorar:

— Ya Rab! Bu defterlerin yanındaki bu etiket te ne?

— (Bu gün) sana haksızlık edilmeyecektir.

Defterlerin hepsi terazinin bir kefisine, o etikette diğer kefesine konulur. Defterlerin bulunduğu kefe hafif kalır ve yukarıya kalkar; etiketin bulundu*ğu kefe ise ağır basar. Hiç bir şey besmeleden daha ağır basmayacaktır.” [Tir-mizî, (bab) 7/5 İbn Kesîr, Ölüm Ötesi Tarihi, Çağrı Yayınları, İstanbul, 2001: 269.]

Kıyamet Gününde Kişi, Kendi Ameliyle Birlikte Aynı Terazide Tartılacak Mı?

İmam Ahmed b. Hanbel… Abdullah b. Amr b. Âs’tan rivayet etti ki; Ra-sûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

“Kıyamet gününde teraziler kurulur. Adam getirilir, terazinin bir kefesi*ne konulur. Kendisine (okunup) sayılan amelleri de diğer kefeye konulur. Terazi onu aşağıya indirir (amel kefesi hafif kaldığı için yukarıya kalkar) ve bu sebeple o adam cehenneme gönderilir.

Arkasını dönüp cehenneme git*mekteyken Yüce Rahman’ın yanından biri, “Acele etmeyin onun tartılmamış bir hasenesi kaldı!” diye yüksek sesle bağırır. Üzerinde “La ilahe illallah” ke*limesi yazılı bir etiket getirilip o adamla birlikte kefeye konur; terazisi ağır gelir.” [Ahmed b. Hanbel, 2/221]

Bu ifadelerde bir gariplik vardır ama büyük faydalar da vardır. Faydası, kişinin kendi ameliyle birlikte tartılacak olmasıdır. [İbn Kesîr, Ölüm Ötesi Tarihi, Çağrı Yayınları, İstanbul, 2001: 269.]

Kıyamet Gününde Kelime-i Şehadetin Konulacağı Kefe, Günahların Konulacağı Kefe Karşısında Daha Ağır Basacaktır:

İbn Ebi’d-Dünyâ… Abdullah b. Amr’dan rivayet etti ki; Rasûlul-lah(s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

“Kıyamet gününde bir adam terazinin yanına getirilir. Onun hakkında -her biri göz alabildiğince büyük olan- doksan dokuz defter ortaya çıkarılır. O defterlerde onun günahları ve hatâları kayıtlıdır. Bunlar terazinin bir kefe-sine konulur.

Sonra o adama ait bir kağıt ortaya çıkarılır. Parmak ucu büyük*lüğünde olan o kağıdın üzerinde ‘Eşhedü en lailahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhu ve Rasûluh’ yazılıdır. Bu kağıt da diğer kefeye konu*lur ve günahların bulunduğu kefeden daha ağır basar.”

Ebubekir b. Ebi’d-Dünyâ… Abdurrahman b. Abdullah b. Sabit’in şöyle dediğini rivayet etmiştir: Hz. Ebubekir vefat etmek üzere olup can çekişirken Hz. Ömer’e haber salıp şöyle dedi: “Kıyamet gününde tartısı ağır gelenlerin tartılarının ağır oluşunun sebebi, dünyadayken kendilerine ağır (ve zor) gel*diği halde hakka tabi olmalarıdır.

Kefesine hak konulduğu zaman terazinin ağır gelmesi de haktır(zorunludur). Tartısı hafif gelenlerin tartılarının hafif oluşunun sebebi, dünyadayken kendilerine hafif (ve kolay) geldiği için batı*la tabi olmalarıdır. Kefesine batıl konulduğu zaman terazinin hafif gelmesi de haktır (zorunludur).”

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 19 Aralık 2022, 05:33   #2
Çevrimdışı
# Forum Dedesi #
Yardımcı Admin
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Mahşer Günü Mizan Ve Terazi




Alıntı:
“Kıyamet günü doğru teraziler kurarız. Hiç bir kimse hiçbir haksızlığa uğratılmaz. Hardal tanesi kadar olsa bile yapılanı ortaya koyarız. Hesap gö*ren olarak biz yeteriz.” (Enbiyâ, 21/47)


ELHAMDULİLLAH.. Hepimiz hakkımızı alacağız EvelAllah... O Dehşetli günlerde korunan ve gölgelenenlerden oluruz İnşallah üstadım...

__________________
Yahudi mi dediniz? onlar yumurtalarini pisirmek icin dunyayi atese vermekten cekinmeyen LANETLILERDIR!!!
Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Mizan – Mizan`ın Vasfı Jkl Genel İslami Konular 0 07 Ocak 2022 02:55
Mizan Belma Amatör Şairler 3 19 Haziran 2021 00:00
Mahşer günü güneş yaklaştırldığında Allah'ın gölgelendirdiği 7 sınıf insan kimlerdir. Kaf_Dağı İslamiyet 0 09 Mart 2016 13:53
Kıyamet günü dört melek yok olacak mı? Kıyamet ve mahşer aynı mıdır? Violent İslamiyet 0 25 Eylül 2012 21:12
Mahşer günü herkes birbirinden kaçacak Rhytia Kuran-ı Kerim 0 14 Haziran 2012 22:58