![]() |
Otistik çocuklara evde uygulanabilecek oyunlarin devami EVDE UYGULAMALARA ÖRNEKLER & Yuvarlanmak,takla atmak, atlamak, koşmak, hoplamak. & Bir çok baş ve vücut hareketiyle dans etmek. & Baş üzerinde bir nesneyi tutarken yuvarlanmak. & Sırt üstü yatıp,dizleri göğüs üzerinde kavrayıp sallanmak. & Oyun alanı eşyalarını hareket ettirmek, oturmak ve dönmek, trambolinde zıplamak. & Bir duvarı (ya da bir yetişkini) ellerle, bir diğerini ayaklarla itmek. & Çocuk sırt üstü uzanmış ve kolları vücuda dik iken kollar, sizi geri itene dek itmek. & Halat çekme, emekleme, dirsekler üzerinde sürünme, diz üzerinde yürüme (öne,yana,ortaya) & Plastik bir bisiklete binerek itmek. Hayvan yürüyüşleri; Ayı : Açık bacaklar açık kollara dayanarak Yengeç : Kalça yere değmeden el ve ayaklar üzerinde. Ördek : Ayak bileklerini ellerle tutarak. Sakat Köpek : İki ayakla aynı anda kısa süreli sıçrayışlar. Yılan : Karın üzerinde, el ve ayağın yardımı olmadan. Solucan : Sırt üstü, bacakları yukarı itip sonra vücudu çekerek. Mors : Karın üzerinde, açık kollarla. El arabası yürüyüşü & Dikey bir kara tahtada uzun bir çizim yapmak. & Sabit olmayan yüzeylerde hareket etmek (şişirilmiş deniz yatağı gibi) gelişimsel pozisyonları sürdürmek. (emekleme, diz üstü, sırt üstü, yüz üstü) & Tırmanış aktiviteleri & Engelli bir plan izleme. & Engelli plan sırasında kaykay sürmek. & Çocuğun aktiviteler oluşturmasına izin vermek ve çevre düzenlemesine yardım etmesini sağlamak. & Çocuğun sakız ya da şeker çiğnemesine / emmesine izin verilmelidir. & Çocuğun gerçekleştirmesi için bir görev sırası hazırlamak, bir görevle başlayıp, üzerine yapılandırmak. & Çeşitli inşa oyuncakları ve inşa blokları ile oynamak. & Çocuğun sınıf içinde uygunsa veya evde uyarılmışlık seviyesi düşene dek oturma ve dönmesine imkan sağlanmalıdır. & Sallanan bir düzlemde sallanma. & Çocuğun bir hoplama topu üzerinde hoplaması. & Bir mat üzerinde, farklı pozisyonlarda yuvarlanma & Oyun alanında çocuğu sallama ve çocuğun kendini durdurmasına izin verme. & Oyun alanında ya da spor salonunda kaba motor aktiviteler yapma. (koşma, çok hızlı koşma, zıplama) & Gün içinde çocuğa ağır kitaplar ve objeler taşıtın. & Çocuğun, ellerini sıranın altına koyup, yukarı doğru itişler yapmasını sağlayın. Çocuğunuz ile oyun oynarken ilk aşamada çocuk kendi kendine oynarken amaçlı bir oyun ortaya çıkarmasını öğretmek gerekir. İkinci aşamada , oyuna başka birisini de katmasını öğretmemiz gerekir. Mesela , yakalamaca , ceee oyunları gibi v.s. Daha sonra ´´Sıra Kimde´´ oyunları gibi , basit oyunlarla , çocuğun farkına bile varmadan , beraberce oynanan oyunlara teşvik etmek gibi.... Mesela, çocuğun kolunu veya bacağını kaşıyın, sonra Sıra sende diyerek onun sizin kolunuzu kaşımasını teşvik edin ( gerekirse çocuğun elini tutup kolunuzu kaşımasını öğretmek amacıyla yardımcı olun ),ve yine Sıra bende diyerek siz onun kolunu kaşıyın , bu arada size kısa bakışlar atacaktır , ve sizde onun bakisini yakalamaya calisin.bu oyun çeşitlilik kazanması açısından , kaşıma-ufalama , gıdıklama seklinde genişletilebilir. Bu basit oyunla çocuğunuzun bir sürü duyularını harekete geçirmiş oluyorsunuz ,sıra beklemek, tende değişik algılamalar , göz kontağı ve beraber oynanan bir oyun seklinde vb |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk