26 Ekim 2008, 21:15 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | TESYEV Resmi Senedi TESYEV RESMİ SENEDİ TÜRKİYE ENGELLİLER SPORYARDIM VE EĞİTİM VAKFI RESMİ SENEDİ I.Bölüm – KURULUŞ HÜKÜMLERİ (Eski 1.maddenin yeni şekli) Kuruluş MADDE 1 - Yasalar ile bu resmi senet hükümleri uyarınca kamuya yararlı hizmetler sunmak üzere, Beyoğlu 4.Noterliği’nin 19 Şubat 1999 tarih ve 4881 yevmiye no.su ile 18 Haziran 1999 tarih ve 21352 yevmiye no.sunda onaylı; İstanbul Asliye 11.Hukuk Mahkemesi’nin 13 Temmuz 1999 tarih ve E.1999/198, K.1999/418 sayılı tescil kararı gereğince "TÜRKİYE ENGELLİLER SPOR YARDIM VE EĞİTİM VAKFI (TESYEV)" kurulmuştur. Türkiye Engelliler Spor Yardım ve Eğitim Vakfı, izleyen maddelerde (Vakıf) kısa adı ile anılmıştır. (Eski 2.maddenin yeni şekli) Merkez ve Şubeler MADDE 2 - Vakfın merkezi Hattat Halim Sok. No:13 Kat:3 Balmumcu - İSTANBUL adresindedir. Yönetim Kurulu kararı ve yetkili makamların onayı ile yurt içinde ya da dışında şube, büro ve temsilcilikler açılabilir. (Eski 4.madde) Amaç ve Hizmet Konuları MADDE 3 – Vakfın amacı “Ülkemizde sayıları yedi milyon olarak ifade edilen engelli bireylerimizin, engelli olmayan bireylerimiz gibi tüm eğitim kurumlarından yararlanabilmelerini ve spor yaparak özgüvenini kazanmış mutlu birer birey olarak yaşamı paylaşmalarını sağlamak” tır. Vakfın amaçlarına yönelik hizmet etkinlikleri aşağıda gösterilmiştir. 3.1) Eğitim ve Öğretim Etkinlikleri: 3.1.1) Özel veya kamuya ait tüm eğitim kurumlarının her türlü engellinin yararlanabileceği biçimde uygun mimari değişiklikler düşünülerek alt yapıda mimari ve ergonomik düzenleme çalışmalarına yardım yapmak, bu konuda tüm eğitim kurumları ile işbirliği yapmak, anılan çalışmalarına destek vermek, 3.1.2) Engelli öğrencilerinde eğitim ve öğretim alabileceği, alt yapısı çağdaş biçimde düzenlenmiş örnek okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim, lisans ve yüksek lisans eğitim kurumları kurmak, kurulmasına yardım etmek, bu konuda ulusal ve uluslar arası kurumlarla işbirliği yapmak, 3.2) Spor Etkinlikleri: 3.2.1) Kabul edilmiş uluslararası normlara göre sınıflandırılmış engellilerin, Ülkemizde bilinenlerin dışında hangi spor dallarını yapabileceklerini araştırmak, 3.2.2) Gerek engellilerin normal yaşamlarını sürdürebilmeleri ve gerekse bu sporları yapabilmeleri için gerekli araç ve gereçlerin teminini araştırmak, yurt içinden veya yurt dışından temin etmek, gelişmiş ülkelerdeki imalat teknolojisini kazandırmak amacıyla bu ülkedeki büyük firmalarla ortak imalat tesisleri kurmak ve işletmelerini sağlamak; Yine bu spor dalları ile ilgili olarak spor tesisleri kurmak, mevcut tesislerde engelliler için düzenlemeler yapmak, 3.2.3) Bu konularla ilgili eğitim programları düzenlemek ve bu çerçevede gerek sporcu, gerek antrenör ve gerekse hakem eğitim kurslarına, Türkiye Engellilerle ilgili Spor Federasyonları ile işbirliği yapmak suretiyle, katkıda bulunmak, 3.2.4) Muhtelif engelli grupları ve spor branşlarında, spor kulüpleri kurmak, spor kulüplerinin kurulmasına yardımcı olmak, 3.2.5) Bu spor alanlarında İdari ve Teknik Yöneticiler yetiştirmek, bu maksatla Yurtiçi ve Yurtdışı Öğrenim ve İhtisas Bursları vermek, Yurtiçinde gerektiğinde Spor Eğitim ve Öğretim Kurumu açmak veya mevcut olanlara yardım etmek, 3.2.6) Önemli Milletlerarası yarışmalara katılacak üstün yetenekli engelli Milli Sporcuların eğitim ve çalışmalarını desteklemek, en verimli hale gelmeleri ve sahip oldukları kondisyonların muhafaza edilmesi için yardımlarda bulunmak, 3.2.7) Türk Engelliler Sporunun gelişmesine yarayacak araştırma, yayın ve dökümantasyon faaliyetinde bulunmak, 3.2.8) Engellilerin spor yapabilecekleri bir spor Sitesi kurmak, bu site içinde kurulacak spor tesislerinin yapım, donatım, bakım, onarım, işletme, yönetim ve denetimini sağlamak, bunlarla ilgili bütün giderleri karşılamak. 3.2.9) Gerekli izinler alınarak Ulusal ve Uluslararası etkinlikler ve yarışmalar düzenlemek, 3.2.10) Adaptif sporlar ve rekreasyon konusunda çalışmalar ve dünyadaki benzeri kuruluşlarla işbirliği yapmak. 3.3) Yardım ve Destek Etkinlikleri: 3.3.1) Engelliler ile ilgili Spor Federasyonları ve Spor Kulüplerine gerektiğinde maddi destek sağlamak, bunların faaliyetlerini idame ettirmeleri için gerektiğinde bu kuruluşlara mali imkanlar nispetinde ayni ve nakdi yardımlarda bulunmak, 3.3.2) Uluslararası alanda faaliyette bulunan engellilerle ilgili kuruluşlarla işbirliğinde bulunmak, bu kuruluşların organizasyonlarına katılacak spor kulüpleri, Federasyonları desteklemek, bunlara mali kaynak sağlamak, 3.3.3) Eğitim ve Öğrenimin her kademesinde Eğitim ve Öğrenim gören Engelli öğrencilere yurt içi ve yurt dışı bursları bizzat vermek veya sponsorlar bularak verilmesini sağlamak. 3.3.4) Engellilerin her türlü EĞİTİM, SPOR, SAĞLIK ve Rehabilitasyon çalışmalarında gereksinim duydukları araç ve gereci yurt içinden veya yurt dışından temin etmek ve gereksinim sahibi ENGELLİ bireylerimize bu konularda ayni ve nakdi yardımlarda bulunarak normal yaşamlarını sürdürebilmelerini sağlamak. 3.4) Halkla İlişkiler Etkinlikleri: Broşür, bülten, video kaseti, cd ve dvd, flim, dergi, gazete, katalog ve kitap yayınlamak; konferans, panel, sempozyum, açık oturum, forum, fuar, sergi, yaz kampları ve okulları, şenlikler, yarışmalar, geziler ve bilimsel toplantılar düzenlemek. Yukarıda sıralanan amaç ve hizmet etkinliklerini en iyi şekilde yerine getirebilmek için başta Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü olmak üzere, Türkiye Sakatlar Konfederasyonu, Milli Eğitim Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, Türkiye Engelliler Spor Federasyonları, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, Türkiye Milli Paralimpik Komitesi, Yurtiçi ve Yurtdışı Spor Akademileri, Spor Kulüpleri, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Spor Fizyoterapistleri ve özellikle Türkiye’de mevcut muhtelif Engelliler Vakıf, Federasyon ve Spor Kulüpleri ile veya diğer ilgili Kurum ve kişiler, yerel yönetimler ile işbirliği yapmak. Amaç ve Hizmet Etkinliklerini Sıralama MADDE 4 – Vakıf Yönetim Kurulu, resmi senette yer alan amaç ve hizmet etkinliklerinin uygulama sıralamasını, yıllık bütçelerde öngörülen reel gelirler ve ödenekler doğrultusunda hazırlayacağı ve Mütevelli Heyetinin onaylayacağı yıllık çalışma programlarında belirtir ve gerçekleşmesini gözetir. (Eski 5.madde) Hukuksal İşlemler Yetkisi MADDE 5 - Vakıf, amacına ulaşmak için yasal sınırlamalar dışında, miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallar ile her türlü aynî mallar ve menkul kıymetlere bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya; Vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya; Vakıf malvarlığına giren ya da birden fazla taşınmaz mal ya da gelirlerini bir ya da bir çok kez yatırımda kullanmaya; Vakıf amaçlarına aykırı olmamak ve amaçlara kısmen ya da tamamen özgülenmek koşulu ile olacak bağış ve vasiyet, satınalma ve türlü yollarla malettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa harcamaya; Vakıf gelirlerini arttırmak için pay senetleri, tahvil, finansman bonosu, mevduat sertifikası, hazine bonosu ve diğer menkul değerleri almaya ve Vakfın amacı gerektiğinde bunları değerlendirip satmaya; Vakıf amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurt içi ve yetkili makamların izniyle yurt dışındaki vakıf, kişi ve kuruluşlarla işbirliği yapmaya, yerli ve yabancı vakıflar ile diğer kurum ve kişilerdan bağış ve yardım almaya, bu bağış ve yardımı sağılamak için anlaşmalar yapmaya; Yardım Toplama Kanunu uyarınca yasal izin alınmak suretiyle yardım toplamaya; amaçlarına harcayacağı gelirlerini arttırmak için para ya da mal varlığına giren değerlerle şirketlere katılmaya, katılma paylarına karşılık temettü ya da kâr payını amaçlarına uygun araç ve gereçlerin imâl ve ithalâtına ayırmayı; taşınmaz mallların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetin gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehni dahil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, vakıf amacını gerçekleştirmek için gereğinde ödünç almaya, taşınır ve taşınmaz malları rehin göstermeye, kefalet, diğer güvenceleri vermeye, Vakıf amaçlarına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacıyla olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler kurmaya, bunları doğrudan ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye; Vakıf amaçlarından birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme ve sözleşmeleri yapmaya; amaç ve hizmet konularına yararlı olabilecek gerçek ve tüzel kişilerle ortaklıklar kurmaya, kurulmuş ortalıkların hisse senetlerini satın almaya, bunlarla işbirliğinde bulunmaya Türk Medeni Kanunu’nun 48.maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir. Vakıf bu yetkilerini ve gelirlerini Kanunlarla yasaklanan yönlerde ve maksatlarda kullanamaz, (Eski 17.madde) Vakfın Malvarlığı MADDE 6 – Vakfın malvarlığı, (26.586.535.311) yirmialtı milyar beşyüzseksenaltı milyon beşyüzotuzbeşbin üçyüzonbir Türk lirasından oluşur. II.Bölüm – YÖNETİM HÜKÜMLERİ (Eski 9.madde) Vakfın Organları MADDE 7 - Vakfın organları aşağıda gösterilmiştir. 7.1) Mütevelli Heyeti 7.2) Yönetim Kurulu 7.2) Denetim Kurulu 7.3) Gönüllüler Kurulu (Eski 7, 8, 10 ve 12.maddenin yeni biçimi) Mütevelli Heyeti MADDE 8 – Mütevelli Heyeti Vakfın yetkili karar organı olup oluşumu ile çalışmalarına ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir. 8.1) Mütevelli Heyeti, resmi senedin 26. maddesinde adları yazılı gerçek ve tüzel kişi mütevellilerden oluşur. Bu mütevellilerden ayrılan ya da çıkarılanların yerine, Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelliler Heyeti’nin kararı ile yeni mütevelliler alınabilir. Ancak, vefat eden ya da iş göremez hale gelen gereçek mütevelliler yerine, önceden Yönetim Kurulu Başkanlığına verdikleri kapalı zarf içindeki halefiyet belgesinde adları yazılı en çok üç aday haleften birisi Mütevelliler Heyeti kararı gereğince Mütevelli Heyetine alınabilirler. Halefiyet belgesini vermeden vefat eden mütevelliler yerine Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelliler Heyetinin onayı ile yeni mütevelliler alınabilir. 8.2) Mütevelli Heyeti üyeliğinden ayrılan ya da çıkarılan mütevelliler yerine, Vakfın amaç ve hizmet konularının gerçekleştirilmesinde önemli katkıları olacak gerçek ve tüzel kişiler ile her yıl bütçesinde öngörülen nakdi ve aynî mütevellilik tahsisatını ödeyebilecek gerçek ve tüzel kişiler Mütevelli Heyeti üyesi olabilirler. 8.3) Mütevelli Heyeti, Yönetim Kurulunun hazırladığı gündem ve toplantı gününden en az yedi gün önce yapılacak yazılı çağrısı doğrultusunda her yıl mart ayında olağan olarak toplanır. Gereğinde Yönetim Kurulunun kararı ya da Mütevelli Heyeti üye tamsayısının 1/3 oranında ki mütevellilerinin yazılı talebi üzerine olağanüstü toplantı yapılabilir. 8.4) Mütevelli Heyetinin olağan toplantılarında, hazır bulunan üyelerin 1/10 nun talebi üzerine gündeme madde eklenebilir. Ancak, olağanüstü Mütevelli Heyeti toplantılarında, gündeme madde eklenmesi önerisi yapılamaz. 8.5) Mütevelli Heyeti toplantıları, açık oyla seçilecek bir başkan, bir başkan yardımcısı ve bir sekreterden oluşan Divanca yönetilir. Mütevelliler diğer bir mütevelli aracılığıyla da temsilen oy kullanabilirler, ancak bir mütevelli birden çok temsilcilik üslenemez. 8.6) Mütevelli Heyetinin toplantı ve karar yetersayısı salt çoğunluktur. İlk toplantıda yeterlisayı sağlanamadığı takdirde ikinci toplantı yedi gün sonra katılan mütevellilerle yapılır. Ancak ikinci toplantıda Yönetim ve Denetleme Kurulu asıl üyelerinin iki katı kadar mütevellininin toplantıda bulunması şartı aranır. 8.7) İsteği ile ayrılan, vefat eden, iş göremez duruma gelen, özürsüz olarak iki kez olağan Mütevelli Heyeti toplantılarına katılmayan ya da benzer nedenlerle Vakıfla bağlarını kesen, Atatürk ve Cumhuriyete karşı işlediği suçlardan mahkûm olan ile ağır yüz kızartıcı suç işlemiş olan Mütevelli Heyeti üyeleri, Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyetinin kararı ile mütevellilikleri sona erdirilir ve Vakıfla ilişkileri kesilir. (Eski 11.maddenin yeni biçimi) Mütevelli Heyetinin Görev ve Yetkileri MADDE 9 - Mütevelli Heyetinin görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir. 9.1) Yasaların öngördüğü hükümler ile Vakfın amaç ve hizmet konuları, dilek ve öneriler ile diğer konularda gereken kararları almak, 9.2) Geçen çalışma dönemi Yönetim Kurulu çalışma raporu, bilânço, gelir-gider çizelgeleri ve Denetim Kurulu denetim raporunu görüşmek, incelemek ve oylamak, Yönetim Kurulu üyelerini aklamak; gelecek çalışma dönemi Yönetim Kurulu çalışma programını, yıllık bütçe uygulama yönetmeliğini, gelir ve gider bütçesini görüşmek, incelemek ve oylamak, 9.3) Görevleri sona eren Yönetim ve Denetim Kurulu asıl ve yedek üyeleri ile Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Gönüllüler Kurulu üyelerini seçmek, gerektiğinde görevden almak, 9.4) Yönetim Kurulunun önerisi üzerine mütevelli adayları ile Vakıfla ilişkisi kesilmesi önerilen mütevelliler hakkında gereken kararları almak, 9.5) Yönetim Kurulunun önerisi ya da Mütevelli Heyeti üye tamsayısının 1/3 çoğunluk kararına dayanan önerisi üzerine Vakıf resmi senedi değişikliklerini görüşmek ve gereken kararları almak, 9.6) Vakfın yararına satın alınacak taşınmazlar ya da satılacak taşınmazlar ile Vakıf taşınmazları üzerine ayni hak tesisi için Yönetim Kuruluna yetki vermek, 9.7) Vakfın, kurulacak üst kuruluşlara katılmasına ve gerektiğinde ayrılmasına, Vakfın dağılmasına ve yasalar gereğince diğer hususlar hakkında kararlar almak. (Eski 13.maddenin yeni şekli) Yönetim Kurulu MADDE 10 - Yönetim Kurulu Vakfın yetkili yönetim ve uygulama organı olup oluşum ve çalışmalarına ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir. 10.1) Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyeti üyeleri arasından ve gereğinde çoğunluğu oluşturmamak üzere dışarıdan gizli oyla iki yıllık süre için seçilen dokuz asıl ve dokuz yedek üyeden oluşur. 10.2) Yönetim Kurulu ilk toplantısında, üyeleri arasından bir başkan, iki başkan vekili, bir genel sekreter ve bir sayman ile hizmet konularına yönelik koordinatörler seçerek görev bölümü yapar. 10.3) Yönetim Kurulu, başkanın hazırladığı gündem ve çağrı üzerine en az ayda bir kez olağan olarak toplanır ve gereğinde Başkanın ya da en az üç üyenin istemi üzerine, üyelere en az yedi gün öncesinden gönderilecek yazıyla olağanüstü toplantı yapabilir. Toplantı yetersayısı beş ve karar yetersayısı ise katılan üyelerin salt çoğunluğudur. Bütün üyelerin bir araya gelmeksizin yazılı katılımıyla alınan kararlar ile üyelerin tamamının senette yazılı çağrı usulüne uymaksızın bir araya gelerek aldığı kararlar geçerlidir. 10.4) Yönetim Kurulu üyelerinin ölmeleri, iş göremez duruma gelmeleri, ayrılmaları, özürsüz olarak üç toplantıya üst üste katılmamaları ya da özürlü olsalar bile bir çalışma dönemi içinde düzenlenen toplantıların yarısından bir fazlasına katılmamaları halinde Yönetim Kurulu kararı ile ayrılmış sayılırlar ve yerlerine bir hafta içinde yedek üyeler göreve çağrılırlar. (Eski 14.maddenin yeni şekli) . Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri MADDE 11 - Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir. 11.1) Vakıf amaç ve hizmet konuları doğrultusunda çalışmalar yapmak, özellikle resmi senedin 5.maddesinde öngörülen hukuksal işlemleri yürütmek ve uygulamak; Vakfı temsil etmek ve bunun için başkan ya da diğer üyeleri görevlendirmek, 11.2) Vakfın yönetim ve hizmet çalışmalarını yönlendirmek, uygulamalarına etkinlik kazandırmak, bu maksatla hazırlanacak yönetmelik hükümleri uyarınca gönüllü olarak etkinlik ve katkıda bulunacak kişilerden oluşacak çalışma grupları ve komiteler kurmak, çalışmalarını izlemek ve önerileri hakkında gereken kararları almak, 11.3) Mütevelli Heyeti toplantılarının tarih, yer ve gündemlerini tespit etmek, 11.4) Vakıf bütçesi yıllık uygulama yönetmeliği, gelir ve gider çizelgesi ve çalışma dönemi hizmet programı ile bilânço, gelir-gider çizelgeleri ve çalışma dönemi çalışma raporunu görüşüp kabul etmek ve Mütevelli Heyetinin onayına sunmak, 11.5) Vakıf resmi senedinde öngörülen değişiklikleri görüşüp karara bağlamak ve Mütevelli Heyetinin onayına sunmak, 11.6) Şubelerin, irtibat bürolarının, temsilciliklerin açılmasına, iktisadi işletmeler, ortaklıklar ve şirketlerin kurulmasına karar vermek; iktisadi işletmelerinin daha iyi yönetilmelerine ilişkin girişim ve önerilerde bulunmak, iyi yönetim ilkelerini geliştirmek ve uygulamak, 11.7) Vakıf Yürütme Birimi personeli ile iktisadi işletme üst yöneticilerini atamak ve gereğinde görevden almak; sürekli Vakıf yönetim ve hizmet komitelerini oluşturmak, araştırma ve geliştirme merkezlerini kurmak, çalışma programlarını görüşüp onaylamak, uygulamaları için yetki vermek ve uygulamalarını izlemek, 11.8) Vakfın amaç ve hizmet etkinliklerine ilişkin uygulama yönetmeliklerini görüşüp onaylamak, yasalar ile Vakıf resmi senedinde öngörülen diğer işleri yapmak. (Eski 15.maddenin yeni şekli) Denetim Kurulu MADDE 12 - Vakıf, Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün denetimine bağlı olup ayrıca, mütevelliler arasından ya da dışarıdan iki yıllık süre için açık oyla seçilen ve mümkün olduğu kadar mali konularda bilgisi olan üç asıl ve üç yedek Denetçiden oluşur ve Vakıf içi denetimi sağlar. En kıdemli Denetçinin başkanlığındaki çalışmalar, Vakfın defter ve kayıtları ile belgeleri üzerinde yapılır. Herhangi bir nedenle ayrılan Denetçinin yerine, sıradaki yedek Denetçi bir hafta içinde çağrılır. Denetim Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir. 12.1) Üç aylık incelemeleri sonucu tespit edecekleri konu ve önerileri bir raporla Yönetim Kuruluna bildirmek, 12.2) Çalışma dönemi sonunda bilânço ve gelir-gider çizelgeleri üzerinde yapacakları genel değerlendirmeye ilişkin konu ve önerilerini bir raporla Mütevelli Heyetine sunmak, 12.3) Yıllık bütçe hakkındaki görüş ve önerilerini bir raporla Mütevelli Heyetine sunmak. (Eski 22.maddenin yeni şekli) Gönüllüler Kurulu MADDE 13 – Gönüllüler Kurulunun oluşum ve çalışma ile görev ve yetkilerine ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir. 13.1) Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyetinin kararı ile, bilgi, deneyim, emek ve yardımları ya da maddi katkıları ile Vakfa yararlı olacağına inanılan kişilerden oluşan bir Gönüllüler Kurulu oluşturulabilir. Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyetinin kararı ile gereğinde Gönüllüler Kurulunun üyeleri değiştirebilir. 13.2) Gönüllüler Kurulu, Başkanının ya da Yönetim Kurulu Başkanının çağrısı ve hazırladığı gündem uyarınca yılda en az üç kez toplanır. Gereğinde olağanüstü toplantı yapılabilir. Gönüllüler Kurulu, ilk toplantısında bir başkan ve bir raportör üye seçer. Gönüllüler Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısı olağan çoğunluktur. 13.3) Gönüllüler Kurulunun görevleri, Vakfın ve iktisadi işletmelerinin gelişim ve ilerlemeleri ile Mütevelli Heyetinin ya da Yönetim Kurulunun istekleri doğrultusunda çalışmalar yapmak, mali kaynakların geliştirilmesi ile amaç ve hizmet etkinliklerinin uygulanmasında yardımcı olmak, öneri ve tavsiyelerde bulunmaktır. (Eski 23.maddenin yeni biçimi) Onursal Mütevellilik MADDE 14 – Vakıf amaçlarının gerçekleştirilmesinde üstün hizmet ve katkıları bulunan gerçek ve tüzel kişilere Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyetinin kararı ile “Onursal Mütevelli” unvanı verilebilir. Onursal Mütevelliler Mütevelli Heyeti toplantılarına katılabilir, ancak seçme ve seçilme hakkına sahip olamazlar. Vakıf Yürütme Birimi MADDE 15 - Vakıf Yürütme Birimi, Yönetim Kurulunca seçilecek yetkili yöneticiler ve uzman danışmanlar ile yeterli sayıda personelden oluşur. Vakıf Yürütme Birimi görevlilerinin görev ve yetkileri hakkında Yönetim Kurulunca kabul edilecek "Personel Yönetmeliği" hükümleri uygulanır. III.Bölüm – MALÎ HÜKÜMLER Çalışma Dönemi ve Bütçe MADDE 16 - Vakfın çalışma dönemi 1 Ocak'da başlar ve 31 Aralık'da sona erer. Vakıf yıllık bütçesi, bütçe uygulama yönetmeliği ile gelir-gider çizelgesinden oluşur ve Vakıf hesapları bilanço esasına göre Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün kabul ettiği standart hesap planı uyarınca tutulur. (Eski 16.maddenin yeni biçimi) Vakfın Gelirleri MADDE 17 - Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir. 17.1) Vakfın amacına uygun olarak yapılacak şartlı ve şartsız bağışlar ile ölüme bağlı tasarruf gelirleri, 17.2) Mütevelli Heyeti’ne katılacak üye adaylarından alınacak mütevellilik tahsisatı, 17.3) Vakfın taşınır ve taşınmaz malları ile menkul değerlerinden elde edilecek kira, irat, faiz ve temettüler ile bunların satışlarından sağlanacak gelirler, 17.4) Vakfın sahibi olduğu iktisadi işletmeler ile ortağı bulunduğu şirketlerden elde edilecek gelirler, 17.5) Broşür, bülten, video ve cd-dvd kaseti, filim, dergi, gazete, katalog ve kitap yayınları ile konferans, panel, sempozyum, açık oturum, forum, şenlik, balo, yemekli toplantı, çay, gezi, yarışma ve bilimsel toplantılardan elde edilecek gelirler, 17.6) Yardım Toplama Kanunu hükümleri uyarınca sağlanacak gelirler, 17.7) Vakfın amaç ve hizmet konuları uyarınca yürütülen ve yürütülecek projelerin uygulanmasında Gelir Vergisi Genel Tebliğ hükümlerine göre gıda bankacılığı kapsamında bağışlanan gıda maddeleri, 17.8) Diğer gelirler. (Eski 18.maddenin yeni biçimi) Vergi Bağışıklığı İlkeleri MADDE 18 - Vakfın vergi bağışıklığı hakkına sahip olabilmesi için gerekli ve zorunlu ilkeler aşağıda gösterilmiştir. 18.1) Vakıf yönetimi, yıl içinde elde edilen brüt gelirlerin en çok 1/3 ünü yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri ile yedek akçe ve Vakfın malvarlığını artırıcı yatırımlara harcayabilir, kalan 2/3 ünün ise Vakfın amaç ve hizmet konularına ayrılması ve harcanması zorunludur. 18.2) Yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri ile yedek akçe ve Vakıf malvarlığını artıracak yatırımlar için ayrılmış ödeneklerin tümü ya da bir bölümü Vakfın amaç ve hizmet konularına yönelik hizmetlere ya da Vakıf malvarlığına tahsis edilebilir. 18.3) Vakfın amaç ve hizmet konularına tahsis ettiği ödenekleri çalışma dönemi içinde harcaması zorunludur. Ancak bu ödeneklerin tümü ya da bir bölümü belli projelerin gerçekleştirilmesi için belirli bir süre ile bir fonda tutulabilir. 18.4) Vakfın amaç ve hizmet konularına tahsis edilen ödenekler hiçbir biçimde başka bir amaç ve hizmet konusu için kullanılamaz. Yönetim ve yönetimi sürdürme giderlerine ayrılan ödenekler, yedek akçe ya da Vakfın malvarlığını artıracak yatırımlar için kullanılabilir. Yedek Akçe MADDE 19 - Vakfın bir çalışma dönemi sonunda elde edilen gelirlerinden yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri düşüldükten sonra kalan tutarın % 2 oranında yedek akçe ayrılır. Vakfın yıllık gelirleri, yönetim giderleri ile Vakfa bağlı iktisadi işletmelerin zararlarını karşılamayacak durumda olursa Yönetim Kurulu önerisi ve Mütevelli Heyeti kararı ile gerekli harcama yedek akçe hesabından karşılanır. Yedek akçe karşılıkları hesaben değil aktifte en iyi biçimde nemalanacak menkul kıymetler karşılığında tutulur. Vakfın kuruluşundan başlamak üzere 10.yılda, Yönetim Kurulunun ilk toplantısında oluşan yedek akçenin yeterli olup olmadığı görüşülür.Yedek akçe yeterli görülürse yedek akçe ayrılması durdurulur. Yeterli olmadığı kanısına varılırsa ayni biçimde yedek akçe ayrılmasına devam edilir ve izleyen her (5) yılda bu konu Yönetim Kurulu toplantısında görüşülür. (Eski 15.a maddesinin yeni biçimi) Huzur Hakkı Ödeneği MADDE 20 – Yönetim Kurulu ile Denetim Kurulu üyelerine, Mütevelli Heyetince onaylanan yıllık bütçelerde öngörülen koşullarda huzur hakkı ödenekleri ödenebilir. IV.Bölüm – GENEL HÜKÜMLER İktisadi Işletmeler MADDE 21 - Vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek; uygulama, eğitim ve gelire yönelik olmak üzere Vakıf iktisadi işletmeleri kurulabilir. Vakıf Yönetim Kurulu tarafından kabul edilecek Vakıf iktisadi işletmesi statüsünde Vakfın tesciline ilişkin bilgiler, Vakfın amaç ve hizmet konuları, işletmenin çalışma konuları, işletmenin yönetim biçimi ve temsili, işletme yönetiminin sorumluluğu ve ilkeleri, mali işlemler, vergi bağışıklığı konusu, işletmenin denetimi gibi ilişkili hükümler yer alır. Vakıf iktisadi işletmeleri, Ticaret Sicili Tüzüğü hükümleri uyarınca tescil edilirler ve tescil tarihinden başlamak üzere yürürlüğe girerler. (Eski 19.maddenin yeni biçimi) Resmi Senette Değişiklik MADDE 22 - Vakıf resmi senedinde yer alan amaç ve hizmet konularının nitelik ve kapsamlarının, Vakfedenlerin belirttikleri iradeye açıktan açığa uymayacak derecede değişmesi durumunda ya da Vakıf mallarının korunması ya da amaç ve hizmet konularının sürdürülmesi için Vakfın yönetim biçiminin değiştirilmesine kesin gereksinme duyulduğunda Yönetim Kurulunun önerisi ya da Mütevelli Heyeti üyelerinin 1/5 inin önerisi üzerine Mütevelli Heyeti üye tamsayısının 2/3 çoğunluk kararı, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün görüşü ve yetkili asliye hukuk mahkemesinin tescili ile Vakıf resmi senedinde değişiklik yapılabilir. (Eski 20.maddenin yeni şekli) Dağılma MADDE 23 - Vakfın devamında yarar olmayacağı anlaşılır ya da Vakfın amaç ve çalışma konularının gerçekleşmesinin olanaksız duruma geldiği kanısına varılırsa Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyetinin onayı, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün mütalaası ve yetkili asliye hukuk mahkemesinin kararı ile Vakıf dağıtılabilir. Yönetim Kurulunun tasfiye kurulu olarak yapacağı çalışmalar sonucunda ortaya çıkan kalan malvarlığı, Mütevelli Heyetinin kararına göre benzer amaçlı bir kuruluşa devredilir. Hüküm Eksikliği MADDE 24 - Vakıf resmi senedinde hüküm bulunmaması durumunda Türk Medeni Kanunu ile Vakıflar Hakkında Tüzük hükümleri uygulanır. (Eski 3.maddenin yeni biçimi) Vakfın Kurucuları MADDE 25 – Vakfin kurucuları aşağıda gösterilmiştir.
MADDE 26 – Mütevelli Heyeti üyeleri aşağıda gösterilmiştir.
| |
|
Etiketler |
resmi, senedi, tesyev |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Hisse senedi | Burce | Ödev ve Tezler | 0 | 05 Haziran 2014 15:07 |
Senedi İttifak | Zen | Tarih | 0 | 12 Mayıs 2014 18:25 |
Hisse Senedi Borsası | Kalemzede | İslamiyet | 0 | 24 Temmuz 2011 02:17 |