🔔 Çevrimdışı bildirim almak ister misiniz?
Bir konuya etiketlendiğinizde, özel mesaj aldığınızda, bir mesajınız alıntılandığında forumda olmasanız bile anlık bildirim almak için lütfen izni verin.
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Sanal Ofis Nedir?
Sanal ofis nedir?
Sanal ofis kavramı; son yıllar da yeni ofis arayışında olanların internet de araştırma yaparken karşısına çıkan yeni bir ofis çözümüdür.
Amerika da ve Avrupa da son derece yaygın olan sanal ofis kullanımı; Ülkemiz de bu hizmetin yaygınlaşmamış olması, bu alanda hizmet veren firmaların ve tüketiciyi bilgilendiren internet sitelerinin azlığı sebebi ile henüz emekleme aşamasındadır.
Peki, çok net anlaşılamayan sanal ofis tam olarak nedir?
Bunu detaylıca anlatabilmemiz için öncelikle normal bir ofisin kullanıcısına ne gibi hizmetler verdiğini inceleyelim.
Bir ofis sahibiyseniz;
1- Bir yasal adres sahibi olursunuz. 2- Resmi adres olarak gösterir, yasal işlemlerinizi buradan yürütürsünüz. 3- Posta, kargo, fatura ve resmi tebligatlarınızı alabileceğiniz bir iletişim adresi sahibi olursunuz. 4- Müşterilerinize verebileceğiniz bir iletişim adresiniz olur. 5- Müşteri ve misafirlerinizi ağırlayabileceğiniz bir alanınız olur.
Bu beş imkânın bir de maliyetlerini analiz edelim;
1- Kira, stopaj, elektrik, su, telefon, internet, yakıt, yönetim gibi her ay ödenmesi gereken pek çok fatura ve gider kalemi. 2- Temizliğinizi yapacak, telefonlarınıza bakacak, ikramlarınızı servis edecek ve siz yokken gelen müşteri ve misafirlerinizle ilgilenecek bir personel. 3- Sürekli eksilen ofis malzemeleri, ödenmesi gereken faturaların takibi, her gün irili ufaklı bir sürü harcama için bir bütçenin ayrılması ve tüm bu işler için harcanan zaman.
Bugün hangi şehirde olursanız olun, şehrin merkezinde iyi bir binada, tek bir personelin çalıştığı ve yukarıda saydığımız tüm fonksiyonların tıkır tıkır işlediği bir ofisin sizlere maliyeti minimum 2500 lira olacaktır. Eğer yoğun bir ofis kullanımınız varsa ve ofis kullanımınız size gelir olarak yansıyorsa, aylık 2500 TL gider bir sorun teşkil etmez. Ancak bütün gün dışarıda ya da evinizde çalışıyorsanız, ya da işinizi internet üzerinden yürütüyor ve mecbur kalmadıkça ofisinizi kullanmıyorsanız ya da yeni bir şehirde sadece iletişim ve irtibat bürosu olarak bir yere ihtiyaç duyuyorsanız aylık 2500 TL + %20 stopaj yani senelik 33.000 TL gider büyük sıkıntı yaratacaktır. Senede 33.000 TL gider, her yıl sıfır bir araba maliyetidir. Kullanmadığınız bir ofis için neden senede 33.000 TL masraf yapasınız ki?
İşte sanal ofisler; kullanıcısını yukarıda bahsettiğimiz bir ofisin işletme gider ve zahmetlerinin tümünden kurtarırken, bir ofisin sağladığı bütün imkânları kullanıcısına sunan yeni bir ofis çözümüdür.
Sanal Ofisler; Yeni Ticaret Kanunu'nun 1 Temmuz'da hayata geçmesinin ardından yeni kurulacak işletme ve şirketler için olabilecek en düşük maliyetli çözümler olarak öne çıkmaktadırlar.