IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Konu: İkna Teknikleri Ve Günlük Hayatta İkna Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Boot Engelleme Sorusu
Başlık:
  
Mesajınız:
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:
 
   

Diğer Seçenekler
Diğer Seçenekler

Your browser doesn't have Flash, Silverlight or HTML5 support.


Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
13 Haziran 2014 00:38
Amelia
İkna Teknikleri Ve Günlük Hayatta İkna

İkna Teknikleri Ve Günlük Hayatta İkna

Her gün bizler ikna ile karşı karşıya geliyoruz. Lokantalar bizi en son ürünlerini denememiz için çağırırken sinemalar son gösterimler için sürekli bizden oraya gitmemizi istiyor. Çünkü ikna hayatımızı kaplayan en kaçınılmaz öğelerden biri. Dış kaynaklardan ne kadar etkilendiğimizi gözlemlemek çok ta zor değil aslında.

Hayatta çoğu zaman iki seçenek vardır. Ya ikna edersiniz biri size yardım eder ya da ikna edilirsiniz ve siz birine yardım edersiniz. Bu nedenle ikna gücü olmasını çok fazla istediğiniz bir şeyi daha hızlı elde edebilmeniz için size her zaman yardım eder. Bütün yetenek ve becerilerinizi en üst seviyede kullanmanızı sağlamakla beraber ilerlemenize katkıda bulunur.

Etkileme bağlamında çok güçlü olması nedeniyle ikna teknikleri çok eski zamanlardan beri çalışılıp gözlemlenmektedir. Fakat 20. yüzyıldan bu yana sosyal psikologlar resmi olarak bu teknikler üzerinde çalışmalara başlamıştır.

Bu verilen teknikler yüksek derecede etkili tekniklerin yalnızca bir kaçı.

1. İhtiyaç Yaratın;

Bu ikna yöntemi var olan bir ihtiyaca dikkati çekmek ya da bir gerekliliğin önemini ortaya çıkararak gerçekleşir. Bu kişinin sığınma,sevgi, kendine saygı ve kendini yenileme gibi temel ihtiyaçları kapsar.

2. Sosyal İhtiyaçları Ortaya Atın;
Diğer bir etkili ikna yöntemi diğerlerine benzeme,popüler olma veya prestij sahibi olma gibi ihtiyaçları kapsar. Televizyon reklamları bu konuda pek çok örnek sunar. Sayılan veya diğerleri gibi tanınan bir kişi olacağı vurgusunu yaparak ürünleri satın almaları teşvik edilir. Amerikalıların yılda ortalama 1.500 veya 2000 saat televizyon izlediği düşünülürse televizyon reklamlarının ne kadar büyük bir ikna kaynağı olduğunu tahmin edebilirsiniz.

3. Anlamlı Ve Yüklü Görüntüler Ve Sözcükler Kullanın;
İkna çoğu zaman görüntü ve sözcüklerden faydalanır. Reklamcılar pozitif içerikli söz ve resimlerin etkisinin farkında. Örneğin reklâmlarda “tamamen doğal” ya da yeni ve geliştirilmiş gibi ifadeleri sıklıkla işitiriz.

Burada verilenler tekniklerin sadece bir kısmı olmakla beraber sosyal psikologlar tarafından belirlenmiştir. Bu nedenle siz de şöyle bir günlük tecrübelerinize ve yaşantılarınıza bakın. İkna yöntemi olarak değerlendirebileceğiniz pek çok şeyle karşılaşacaksınız. Daha da ilginç olanı yarım saat televizyondaki bir programı izleyin. O kadar kısa bir süre içinde gözlemleyeceğiniz ikna tekniklerinin sayısı sizi gerçekten şaşırtıcı derecede çok olacaktır.

Alıntı

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı