![]() |
Tam mı Yarım mı? Kazanım ve Göstergeleri: BG A14 Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme G1 Bir bütünün parçalarını söyler. G2 Bir bütünü parçalara böler. G3 Bütün ve yarımı gösterir. G4 Parçaları birleştirerek bütün elde eder. ——————————————————————————————————————— Malzeme: Elma, portakal, patates, soğan, pırasa, ekmek, salatalık, kağıt, peçete, uzun makarna; bıçak (sadece sizin kullanımınız için) ——————————————————————————————————————— Uygulama: Malzemeler bir gün öncesinden hazır edilir. Çocukların “U” düzeninde oturmaları istenir ve malzemeler tek tek gösterilir. Her malzeme için çocuklara “eğer bu malzemeyi ortadan kesersem ne olur” diye sorulur. Cevaplar dinlendikten sonra malzemeler elle ya da bıçak yardımıyla iki eş parçaya bölünür. Daha sonra bu iki parça birleştirildiğinde ne olacağı sorulur. Sonrasında birleştirilir. Yarım ve bütün olan nesneler karışık halde çocukların önüne konulur ve yarım olanları göstermeleri istenir. Bütün olanları sizin yaptığınız gibi iki eş parçaya bölmeleri istenir. Örneğin uzun makarnayı ortasından kırabilir ya da peçeteyi ikiye bölebilirler. Daha sonra bunları birleştirmeleri istenerek parçaların bir bütünü oluşturdukları üzerine sohbet edilir. Etkinliğe devam edilmek istenirse çocukların patates ve soğan gibi malzemelerin yarım parçalarını kullanarak kağıda baskı yapmaları istenebilir. Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk