![]() |
![]() |
![]() | #1 | |
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Alaycı Ahtapot Kazanım ve Göstergeleri : SDG K1 Kendisine ait özellikleri tanıtır. Duyuşsal özelliklerini söyler. K4 Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler K12 Değişik ortamlardaki kurallara uyar. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır. ————————————————————————————————————— Malzeme : “Alaycı Ahtapot” hikayesi: Ahtapotun birisi alaya bayılırdı. Akşama dek denizde, alay edecek birini arardı. Allayarak pullayarak alaylarını, arkadaşlarına anlatırdı. Ahtapotun alaylarından canı yanan hayvanlar, Aralarında anlaştılar, “Alay nasıl edilirmiş, ahtapota gösterelim, Sonra da onun alaylarının hepsinden kurtulalım.” Diyerek başladılar al denizyıldızına, Yalvarıp yakardılar, ikna ettiler. Al denizyıldızı ahtapot yanından geçerken seslendi: “Ahtapotum, ahtapotum, duydum ki çokmuş derdin.” Ahtapot birden sarsıldı, derdi ne olabilirdi? “Al denizyıldızı ne ola benim derdim?” “Bilmem ki belki de ben yanlış duydum.” Ahtapot telaşlandı, kolları birbirine dolandı. Bu işte bir iş vardı. Acaba bir şey mi olmuştu evine? Koştu baktı evine. O halini gören hayvanlar etrafını sardı. Hep birlikte kahkahayı bastı. Ahtapot alaya alındığını o anda anladı. Ve bu durumdan hiç hoşlanmadı. Hoşlanmadığı bu şeyi bir daha da yapmadı. ————————————————————————————————————— Uygulama : “Alaycı Ahtapot” adlı hikaye okunur. Hikaye hakkında çocuklara sorular sorulur. Örneğin, “siz ahtapotun alay ettiği hayvanlardan biri olsaydınız ne hissederdiniz?” “ahtapota ne söylerdiniz?” “alay etmek neden iyi değildir?” gibi açık uçlu sorular sorularak çocukların duyguları ve düşüncelerini ifade etmesine fırsat verilir. Daha sonra günlük hayatımızda uyduğumuz toplumsal kurallar (örneğin, günaydın, iyi akşamlar gibi nezaket sözcüklerinin kullanılması, sıra olunması, vb.) hakkında sohbet edilir. Çocuklardan gelen örnekler dinlenir ve öğretmen de ilaveler yapar. Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
__________________ ''Zamanın Eli Değdi Bize Artık Aynı Değiliz İkimiz de'' Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. | |
| ![]() |
Etiketler |
okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitim etkinlikleri |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
![]() | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Bölüm 2 / The Hunger Games: Mockingjay Part 2 | AngeL | Film Tanıtımları | 0 | 24 Kasım 2015 18:03 |
AHTAPOT | Desmont | Ah Erkekler | 0 | 12 Ocak 2015 22:31 |
The Hunger Games: Mockingjay Part 1 - Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Bölüm 1 ~ 21 Kasım 2014'de vizyonda! | Piiz | Film Tanıtımları | 1 | 03 Kasım 2014 23:35 |
Suzanne Collins - Açlık Oyunları Serisi; 3.Alaycı Kuş | Burce | Ne Okumalıyım? | 1 | 27 Mart 2012 22:28 |
İsrail'den Türkiye'ye 'alaycı' mektup | Western | Haber Arşivi | 0 | 16 Haziran 2011 14:15 |