IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07 Nisan 2017, 03:18   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yeni Ford Fiesta ST Ozellikleri ve Detayları




Ford Performance önceki gün yeni nesil Ford Fiesta ST'yi tanıttı. Yeni model üç silindirli 1.5 litre EcoBoost motorla geliyor.

Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki dünya prömiyerinin öncesinde ilk kez tanıtılan yeni Fiesta ST, 200 PS güç çıkışı, 290 Nm tork ile geliyor. Otomobil 6.7 saniyede sıfırdan saatte 100 km hıza çıkabilecek. Üçüncü nesil Fiesta ST, üç silindirli motora sahip ilk Ford Performance modeli olacak, ayrıca ilk kez seçilebilir sürüş modları ile Normal, Sport ve Track ayarlarından direksiyon, motor ve stabilite kontrollerini değiştirme imkanı verecek. Böylece otobandan tali yollara, her koşulda eğlenceli sürüş sunacak. Sürüş modları (Drive Modes) Fiesta ST’nin elektronik ses geliştirme teknolojisi (ESE) ve aktif egzoz sesi kontrol valfini kullanarak daha da tatmin edici bir sürüş deneyimi yaşatacak. Bu teknolojiler yeni 1.5 litre EcoBoost motorun sportif sesini yükseltiyor. Motor ayrıca Ford’da ilk kez üç silindirli motorda kullanılan silindir deaktivasyon sistemine sahip. Sistem CO2 emisyonlarını azaltarak 114 g/km seviyesine çekiyor.


2018’in başından itibaren üç kapılı ve beş kapılı kaporta stilleri ile piyasaya çıkacak yeni nesil Fiesta ST her zamankinden daha çeşitli iç kabin özellikleri ve kişiselleştirme seçenekleri ile sunulacak. Cüretkar ve özgün dış cephe stili yarış otomobillerini andıran ön panjur ve özel 18 inç alaşım jantları da kapsıyor.


Ford Avrupa ürün geliştirme yöneticisi Joe Bakaj yeni model için “Yeni nesil Fiesta ST Ford Performance şasi ve güç aktarı mekanizmalarını her açıdan geliştirmek için en modern teknolojileri kullanma felsefesine sadık kalıyor. Seçilebilir sürüş modları ve yeni EcoBoost motor ile performans ve yakıt verimliliği dengeleniyor, ortaya bugüne kadarki en esnek, eğlenceli, akıcı ve ödüllendirici Fiesta ST sürüş deneyimi çıkıyor” diyor.



Yeni 1.5 litre EcoBoost motor

Bol ödüllü 1.0 litre EcoBoost’un da dahil olduğu Ford’un EcoBoost benzinli serisinin bir parçası olan yeni 1.5 litre EcoBoost, turboşarj, yüksek basınçlı yakıt enjeksiyonu ve ikili bağımsız Değişken Eksantrik Zamanlaması gibi teknolojiler kullanarak üst düzey performans ve yakıt verimliliği sunuyor.



Motorun üç silindirli mimarisi düşük devirlerde yüksek tork veriyor. Performans optimize edilmiş türbin tasarımı kullanan yeni turboşarj ile daha da artırılıyor, türbin tasarımı daha hızlı besleme basıncı oluşturuyor, gecikmeyi minimuma indiriyor, daha hızlı yanıt veren ve eğlenceli bir sürüş keyfi sunuyor.



Port yakıt enjeksiyonu ve direkt yakıt enjeksiyonunun kombinasyonu yüksek güç ve hızlı yanıtın yanı sıra azaltılmış CO2 emisyonuna ve daha iyi yakıt verimliliğine de katkı sağlıyor.



Ford’un yeni silindir deaktivasyon teknolojisi – ilk kez 1.0 litre EcoBoost motor için duyuruldu ve üç silindirli bir motor için dünyada ilk – Fiesta ST müşterileri için yakıt verimliliğini daha da geliştirecek. Performansı etkilemeyecek teknoloji, tam kapasite gerektirmeyen durumlarda motorun silindirlerinden birisi için otomatik olarak yakıt teminini ve valf operasyonunu durduruyor. Sistem sadece 14 milisaniyede – bir göz kırpıştan 20 kat daha hızlı - bir silindiri yeniden devreye sokabiliyor ya da devreden çıkartabiliyor.



Tamamen alüminyum motor ayrıca entegre egzoz manifolduna da sahip, bu sayede motor optimal ısılara daha hızlı ulaşıyor ve verimlilik artıyor, ayrıca egzoz gazlarının silindirler ve turboşarjlar arasındaki yolculuğu kısalarak tork daha hızlı temin edilebiliyor. Gaz partikül filtresi teknolojisi ise duman emisyonlarını azaltıyor.



Yeni sürüş modları

Seçilebilir sürüş modları yeni nesil Fiesta ST için daha da fazla esneklik sunuyor. Sürücüler sürüş deneyimini okul yolundan yarış pistine çok farklı ortamlara göre ayarlayabiliyor.



“Normal” modda, motor haritalandırması, çekiş kontrolü, elektronik stabilite kontrolü (ESC), ESE, egzoz sesi ve elektronik hidrolik direksiyon (EPAS) doğal yanıt hızı ve akıcı bir his için konfigüre ediliyor.



“Spor” modunda, motor haritalandırması ve gaz pedalı yanıtı keskinleşiyor, EPAS ayarları daha fazla geribildirim ve hızlı yol sürüşü için daha iyi kontrol sağlamak üzere uyarlanıyor. Aktif gürültü kontrol valfi açılıyor ve ESE spor egzoz sesini ve motor sesini kabinde yoğunlaştıracak şekilde ayarlanıyor.



“Track” modunda tüm araç dinamikleri olabilecek en yüksek etap hızları için ayarlanıyor, çekiş kontrolü iptal ediliyor ve ESC müdahaleleri zorlu tur sürüşleri için “wide-slip” moduna ayarlanıyor.



Kıvrak ve hızlı yanıt veren Ford Performance şasi, gelişmiş tork vektör kontrolü teknolojisi ile destekleniyor, sistem sollamalarda ön tekerleğin içine fren gücü uygulayarak yol tutuşunu artırıyor. Üç modlu ESC sürücülerin tam sistem müdahalesi, sınırlı müdahaleli wide-slip modu ve tam sistem deaktivasyonu arasında seçim yapmasına imkan veriyor.



Daha fazla kişiselleştirme seçeneği

Yeni nesil Fiesta ST her zamankinden daha fazla kişiselleştirme seçeneği sunuyor. Müşteriler vites kolu, direksiyon, kapı tutacakları, konsol için farklı kaplamalar ve özgün stil paketleri arasından seçim yapabilecek.



Ergonomik Fiesta ST iç kabini Recaro koltuklar ve düz dipli direksiyon ile geliyor. Dış cephe renk seçenekleri arasında yeni Sıvı Mavi (Liquid Blue) da bulunacak. Fiesta ST özel 18 inç alaşım jantlar ile gelecek.



Fiesta ST baş program mühendisi Matthias Tonn yeni ST için şunları söyledi: “ST modellerimiz hayat tarzlarından bağımsız olarak tüm müşterilerimize Ford Performance sürüş deneyimi yaşatmayı amaçlıyor. Üç ve beş kapılı kaporta stilleri ve özgün stil seçenekleri ile modelin performans karakteristikleri tamamlanıyor. Yeni Fiesta ST daha da geniş bir müşteri kitlesini etkileyerek kendisine çekecek”.



Ford’un SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemi Fiesta ST sürücülerine ses, navigasyon ve bağlı akıllı telefonlarını basit sesli komutlarla yönetme şansı verecek. Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlu SYNC 3 tablet tipi 8 inç’e kadar dokunmatik ekranlarla destekleniyor.


Yeni nesil Fiesta ST aynı zamanda yüksek kaliteli B&O Play ses sistemi ile üst düzey ses deneyimi sunacak. Ford bu ses sistemine ilk kez geçen yıl Fiesta’da yer vermişti.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
ford fiesta st


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kırmızı Siyah Yeni Ford Fiesta Desmont Otomobil Haberleri 1 11 Şubat 2015 20:00
Yeni Ford Fiesta ST ve Kuga Liaaa Otomobil Haberleri 1 07 Mart 2012 11:41
2012 Ford Fiesta ST SLyther Otomobil Haberleri 0 14 Eylül 2011 13:48
Ford Fiesta|| mat siyah || paradise Otomobil Haberleri 4 06 Mayıs 2008 20:22
Yeni Ford Fiesta RS tetrilejyon Otomobil Haberleri 0 10 Nisan 2008 18:15