03 Nisan 2012, 19:31 | #1 | |
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Soyutlama bilgisayar bilimi. Örnek olarak bir "kişi" nesnesinde, kişinin yaşını tutan bir tamsayı değişkeni olan "yas" değişkenini ele alalım. Bu "yas" değişkenine, programın çalıştırma anında, "-10" gibi bir değer atanmasını kimse engelleyemez. İşte burada Nesne Yönelimli Programlamanın getirdiği görünürlük (visibility), ve özellik (property) tanımlama gibi yetenekler kullanarak "yas" değerine gerçek bir değerin girilmesi garanti edilir. İşte buna Veri Soyutlaması adı verilir. Benzer şekilde soyutlama işleminin verileri taşıyan değişkenlerin değil de yöntem (method) veya işlevlerin (function) üzerinde yapılması işlemine Kontrol Soyutlaması adı verilir. Yani yöntem (method) ile yapılan işlemnlerin bir başka nesne tarafından müdahale edilemeyecek hale sokulması işlemidir. Bu makale çeşitli kaynaklardan derlenerek toplanmıştır. | |
|
Etiketler |
bilgisayar, bilimi, soyutlama |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Troll Bilimi | N999 | Fotoğraf Kulübü | 17 | 19 Aralık 2012 14:55 |
Matematik Bilimi | KarakıZ | Ödev ve Tezler | 7 | 16 Aralık 2011 11:00 |
Balıkçılık Bilimi | Ruj | Balıkçılık | 0 | 09 Aralık 2010 00:25 |
Halk bilimi (folklor) | Ruj | Dans | 0 | 08 Aralık 2010 19:55 |