IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

2Beğeni(ler)
  • 1 Post By AftieL
  • 1 Post By AftieL

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Mayıs 2014, 18:55   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Diego Velazquez Biyografisi Eserleri




Diego Rodriguez de Silva VELAZQUEZ..1599-1660



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.










Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.







Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.







Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.







Hayatı

Portekiz kökenli soylu bir aileden gelen Velazquez 6 Haziran 1599’da Sevilla’da doğdu. 1610 yılında aşırı gerçekçi üslubuyla bilinen Herrera’nın atölyesinde çalıştıktan sonra Francisco Pacheco’nun atölyesine geçti. 1617’de Aziz Luca Ressamlar Loncasına bağımsız usta olarak kabul edildi. 23 Nisan 1618’de Pacheco’nun kızıyla evlendi. 1622’de Pacheco’nun önerisiyle Madrid’e gitti ve orada kraliyet ailesinin portrelerini yaptı. Başarısından dolayı saray ressamlığına getirilen sanatçı 1624’te saraya yerleşti. 1627’de Madrid’e gelen Barok üslubun önemli temsilcisi Rubens’le tanıştı ve onun teşvikiyle 1629 yılında İtalya’ya giderek İtalyan ustalarının yapıtlarını inceledi. Napoli’de kaldığı dönemde ünlü İspanyol ressamı Jose de Ribera ile tanıştı. 1633’ten sonra Madrid’ deki Buen Retino Sarayı’nın bazı salonlarını resimledi. 1647’de Alcazar ve Madrid’deki kraliyet yapılarının başmüfettişliği görevini üstlendi.1644 yılında İtalyan ressamlarını yapıtlarını İspanya Sarayı için satın almak göreviyle İtalya’ya gitti. 1651’de kralın çağrısı üzerine İspanya’ya geri döndü. 1658’de üstün hizmetlerinden dolayı Santiago nişanı ile onurlandırıldı. İki yıl sonra 6 Ağustos 1660’ta bir soğuk algınlığı sonucu hayata veda etti. Büyük bir törenle gömülen sanatçının acısına dayanamayan eşi de bir hafta sonra öldü. Sevilla’da adına dikilen anıtın altında “gerçeğin ressamına” yazılı olan sanatçı gömülürken Kral IV. Philip “Artık mahvoldum” diyerek ağladı.


Sanat Dönemleri

Velazquez’in Sevilla dönemi resimleri Pacheco’nun atölyesinde gördüğü öğrenimin etkilerini taşır. Desene öncelik tanımak, dış çizgileri vurgulamak, biçimi çevre öğelerinden kesin olarak ayırmak ve ayrıntıya önem vermek bu etkinin izleridir. Ancak Velazquez sanat hayatının başlangıcından itibaren özgün arayışlar içinde olmuştur. Kompozisyonun içindeki mekanı iki farklı olayın yer aldığı iki farklı derinliğe böler. Ön plandaki olay asıl olaya göre ikinci derecede önemli olmasına rağmen daha büyük boyutlu tutulur. Resmin asıl içeriğini belirten arka plandaki görüntü ise daha küçük boyutlarda ancak anlatımcı bir yaklaşımla verilir. Velazquez bu uygulamaya sanatının çeşitli dönemlerinde sık sık başvurmuştur. Her defasında da çarpıcı sonuçlar elde etmiştir.

1623’de Madrid’e yerleştikten sonra sanatında yeni bir dönem başlar. ‘Bodegones’ denilen natürmort öğeleriyle figürlerin birlikte tasvir edildiği resimler bu dönemin çalışmaları arasında önemli yer tutar. Venedikli ressamlardan esinlenerek geliştirdiği zengin ton değerlerini ve boya dokusuyla kendi gözlem gücünü en başarılı olduğu portre türünde birleştirir. Kraliyet ailesinden kişileri portrelerinde konumlarına uygun biçimde resimlemek için düz bir fon üzerinde göstererek anıtsal biçim anlayışıyla birlikte yalın ve sınırlı bir renk uyumu içinde işler.

Velazquez ilk İtalya gezisinde Venedikli ressamların renkçiliğinden, biçimciliğinden ve çıplak figürlerinden etkilenmiştir. Mitolojik konulu resimlerinde bu özellikler kendini gösterir. ‘Baküs’ ya da ‘Sarhoşlar’ (1628-29) olarak bilinen resmi bu dönemin başyapıtıdır. Güney manzarası içindeki Baküs-Dionysos-şarap tanrısı- ile çevresindekiler yunan mitolojindeki tanrılardan çok İspanyol köylülerine benzer. Velazquez’in bu resimde konuya yaklaşım biçimi ve kıvrak fırça işçiliğinin oluşturduğu hareket Rubens’in resimlerindekine benzerdir. Yine mitolojik bir konuyu işlediği diğer tablosu ‘Hephaistos’un Demirci Ocağı'nı 1630 yılında yapmış ve İtalya dönüşünde krala vermiştir. Resimde okçu ve güzel sanatları simgeleyen tanrı Apollon, Hephaistos'a -ateş tanrısı- karısı Aphrodite'nin- güzellik ve aşk tanrıçası- kendisini Ares- savaş tanrısı- ile aldattığını haber verdiği an gösterilmiştir. Aldatıldığını öğrenen topal tanrı Hephaistos iki sevgiliyi ağlar içine alacak bir yatak yapar ve onları bu yatakta bağlı bulduğunda öfkesini bağırarak ortaya koyar. Maden işçiliğinde usta olan Hephaistos ve yardımcıları Kykloplar ressamın her zaman çevresinde gördüğü insanlar gibi yani gerçek bir demirci dükkanında çalışanlar gibi tasvir edilmişler. Hiçbiri idealize edilmemiş. Resimde ışık gölge arasındaki çatışma hafifliyor ve ışık genişlemeye başlıyor. Bu durum Barok dönemin bitmekte olduğunu gösterir. Kompozisyon Barok'tan çok doğalcıdır. Figürler hareket halinde olduğu halde bir durgunluk etkisi gözleniyor.....


Velazquez olgunlaşma dönemi olan 1631-1649 yılları arasındaki resimlerinde başlangıçtaki üslubun konu ve katı havasından ve son yılların izlenimci özellikteki kişisel yorumundan uzaklaşmıştır. 1634-35 yıllarına tarihlenen ‘Breda’nın Teslimi’ adlı resmi tarihsel bir konuyu işlediği tek çalışmasıdır. Bu tablo Hollanda’daki Breda kentinin İspanyollar tarafından teslim alınışını canlandırır. Kazanan orduların gücü sağ yanda mızrakların dikine ve düzenli hareketiyle, yenilenlerin perişanlığı ise sol yandaki düzensiz ve kargaşa içindeki figürlerle anlatılmıştır.
Bu dönemde yaptığı ve özellikle sarayda görevli soytarıları, palyaçoları, cüceleri ve hokkabazları konu olarak seçtiği portrelerinde modellerin kişiliklerini başarıyla yansıtır. Aynı zamanda figürlerin dış çizgilerini eriterek daha dinamik ve yaşayan bir biçim anlayışı getirir. Kral ailesinin fertlerini at üstünde ve avlanırken gösteren resimlerinde İspanya’ya özgü dağlık görüntüleri de tasvir ederek manzara ile desteklenen portre türünün ilginç örneklerini vermiştir.

Velazquez son on yılında çoğunluğu kral, kraliçe ve çocukların portrelerinden oluşan resimler yapmıştır. Bu çalışmalar rahat ve akıcı biçimleri, usta fırça işçilikleri ve ton zenginlikleriyle çok kolay yapılmış izlenimi verirler. Son döneminin en ünlü resmi 1644-1648’e tarihlenen ‘Venüs’ün Tuvaleti’dir. Bu tablonun yapıldığı tarihe kadar hiçbir İspanyol ressam Venüs’ü - Aphrodite - konu olarak seçmemişti. Geleneksel Aphrodite tasvirlerinin tersine figürü sırttan gösteren bu Barok tarzdaki kompozisyon İtalyan ressamlarının Velazquez üzerindeki etkisini de gösterir. Yine aynı tarihlerde yaptığı ve konusunun mitolojiden alındığı ‘Dokumacı Kadınlar’ tablosu uzaktan bakıldığında derinlik kazanırken yakından bakıldığında her şey birbirine karışır. Soylularla çalışanları bir arada gösteren resmin sanat tarihinin karmaşık ikonografilerinden birine sahip olduğu ileri sürülür. Zenginlik, ihtişam, zerafet çeşitli nesnelerle, soylu kadınların sağlıklı duruşları ve neşeli halleriyle ve ışıkla vurgulanmıştır. Dokumacıların etrafında az ışık ve koyu renk görülürken mutluluğun rengi olan pembe soylulardan birinin giysisinde göze çarpar.

İkinci İtalya gezisinde betimlediği manzaralarda serbest fırça vuruşları onun sipariş edilmeyen resimlerdeki içten üslubunu da gösterir. Gerçekçi ve içten anlatımı ile dikkat çeken 1650 tarihli ‘Papa X. Innocenzo’nun portresini ünlü İngiliz ressam Reynolds “Roma’nın en güzel tablosu” olarak görüyordu. Velazquez bu resimde bir yanda tek bir kişinin geniş halk kitleleri üzerindeki gücünü simgelerken diğer yanda kaba ve ters bir kişiliği olan Papa’nın bu özelliğini de göstermiştir

Sanatçının son dönemindeki üslubu “izlenimci” olarak nitelenen serbest fırça işçiliğine dayanır. Fırça vuruşları uzaktan bakıldığında görsel bir nesnelliğe bürünür. Büyük bir ustalık gerektiren bu yöntemin doruk noktasına ‘Nedimeler’ (1656-57) adlı resmiyle ulaşır. Bu resimdeki figürler duruşlarının tam harekete dönüşeceği anda gösterilmişlerdir. Ressamın seyirciye bakar şekilde kendisini de tasvir ettiği bu çarpıcı resimde zaman içindeki geçici bir an yakalanarak sonsuzlaştırılmıştır. Resmin merkezindeki kız çocuğunun çevresinde gruplar halinde ve derinlemesine işlenmiş kompozisyon sanatçının altın oranı uygulamadaki başarısını da gösterir. Resimdeki aynadan yansıyan görüntülerle doğrudan görülen figürlerin mekan derinliği açısından çözülmesi ilginç bir özelliktir.

Velazquez modellerini hep aynı duruşta gösterir. Ayaktaysalar yüzleri ressama dönüktür, bir elleriyle masaya ya da koltuğa dayanırlar. Diğer elleri vücutlarının yanından aşağıya sarkar. Ressam renk ve ışık sorununu daha çok önemsediğinden duruşlardaki değişiklikler üzerinde pek durmamıştır. Konudan ve nasıl gösterildiğinden çok temel sorunu figürleri içine alan ve insan biçimlerini maddeleştiren titreşik renkli ışığı yakalamaktır. Resimlerindeki gölge ve ışıklı bölümlerin düzenlenişi figürlerin resmedilmiş gibi değil de gerçekten oradalarmış gibi bir izlenime neden olur. Işık değişik tonların bıraktığı etkiyle gerçeklik oluşturacak biçimde ustaca işlenmiştir. Velazquez’in biyografisini yazan Palomino sanatçının tuvale çok yaklaşmadan uzun fırçalarla çalıştığını ve portrelerine uzaktan bakılması gerektiğini belirtir...



__________________




 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 17 Mayıs 2014, 19:35   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Diego Velazquez Biyografisi Eserleri




Diego Velazquez de Silva, İspanyol ressamıdır (1599-1660). Sevilla'da doğan Velazquez, ondaki büyük yeteneği keşfeden ve kendisini kral Felipe IV'ün gözde bakanlarından Olivares düküne tavsiye eden ressam Pacheco'nun öğrencisi oldu. Çok keskin ışık-gölge oyunlarıyla işlediği ilk yapıtları natürmortlar ve günlük yaşantıdan alınmış gerçekçi görüntülerdir.
Felipe IV'ün portresini yaparak bir anda başarıya ulaşan ve 1623'te «kralın ressamlığı»na atanan Velazquez, o tarihten itibaren, önemli resmî görevler yükleneceği Madrit Sarayı'nda parlak bir sanat hayatına başladı. Uzun yıllar krallık ailesinin, soyluların, saray erkânının ve saray cüceleriyle soytarılarının portrelerini, ayrıca dinî tablolar yaptı. Rubens'in öğütlerine uyarak, sanatını derinleştirmek için İtalya'ya gitti.
Velazquez, eserlerinde tamamıyla kişisel bir hava yaratmayı başarmıştır: içindeki gözlemcilik ruhu ve renkleri kullanmadaki büyük ustalığı sayesinde, mekân ve ışık oyunlarını en basit yollarla ve en gerçek şekliyle verebilir (Las Meninas). Bu nedenle bazı sanat tarihçileri tarafından modern sanatın öncülerinden biri olarak kabul edilir.
Eserlerinden Birkaçı
Çobanların Tapınması, İçki İçenler, İsa Çarmıhta, Mızraklar, Aynalı Venüs, Yün Eğiten Kızlar.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
(Solda) Velazquez'in portresi (1623'e doğru), kendi eseri. Kapkara parlak bakışlı bu genç adam, Madrit'te saray ressamı olarak, sanat hayatının başlangıcında büyük ün yapacaktır.
(Sağda) «İnfante Margerita» (1665'e
doğru). Saray ressamıydı ama, Velazquez asla dalkavuk bir sanatçı olmadı: ucuz ve yapmacık öğelere yer vermediği portrelerinde de, tıpkı büyük tablolarında olduğu gibi, dehanın göz kamaştırıcı izlerine rastlanır. Louvre Müzesi, Paris.

__________________




 
Alıntı ile Cevapla

Alt 17 Mayıs 2014, 19:36   #3
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Diego Velazquez Biyografisi Eserleri







Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Conde Duque de Olivares zu Pferde, 1634, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Selbstportrat, zugeschrieben (?), um 1630; Museo Capitolini, Rom




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Anbetung der Heiligen Drei Könige, 1619, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Isabella von Bourbon, 1630, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Die Schmiede des Vulkan, 1630, 223x290 cm, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Prinz Baltasar Carlos zu Pferde, 1634/35, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Prinz Baltasar Carlos als Jager, 1635/36, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Der Hofnarr Sebastian de Morra, 1636, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Francisco Lezcano, Das Kind
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
von Vallecas, 1637-1639, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Die Übergabe von Breda, 1634/35, 307×367 cm, Öl auf Leinwand; Prado, Madrid

__________________




 
Alıntı ile Cevapla

Alt 17 Mayıs 2014, 19:37   #4
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Diego Velazquez Biyografisi Eserleri







Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Portrait of Pope Innocent X, 1650




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Vieja friendo huevos (1618, English: Old Woman Cooking Eggs). National Gallery of Scotland, Edinburgh.




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Philip IV in Brown and Silver, 1632


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Los Borrachos 1629 (English: The Drinkers/The Drunks)




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Portrait of the Infanta Maria Theresa of Spain, Philip IV's daughter




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


La rendicion de Breda (1634–1635, English: The Surrender of Breda) was inspired by Velazquez's first visit to Italy, in which he accompanied Ambrogio Spinola, who conquered the Dutch city of Breda a few years prior. This masterwork depicts a transfer of the key to the city from the Dutch to the Spanish army during the Siege of Breda. It is considered one of the best of Velázquez's paintings.




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Lady from court, c. 1635




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Portrait of Juan de Pareja (c. 1650).




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Portrait of Pablo
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
de Valladolid, 1635, a court fool of Philip IV.





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Detail of Las Meninas (Velazquez's self-portrait).

__________________




 
Alıntı ile Cevapla

Alt 17 Mayıs 2014, 19:38   #5
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Diego Velazquez Biyografisi Eserleri




Diego Velazquez Eserleri - Diego Velazquez Tabloları - Diego Velazquez Resimleri




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


La costurera (1640).



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Las hilanderas. Detalle de la zona central, (1658). La composicion se organiza en distintos planos de luz y de sombra muy contrastados entre ellos. Segun los especialistas en este cuadro es donde alcanzo mayor dominio de la luz. La mayoría de las figuras estan difuminadas, definidas con toques rapidos que provocan esa borrosidad.

.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


La Villa Medici en Roma, Pabellon de Cleopatra-Ariadna (1630). Capto con insólita modernidad el movimiento fluctuante de los reflejos, una técnica que desarrollaran los impresionistas.




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Cristo crucificado (1632).




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


El príncipe Baltasar Carlos cazador (1632-1636).




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


El bufon don Diego de Acedo, el primo (1634).




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Menipo (1639).




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Príncipe Baltasar Carlos a caballo (detalle, 1635). Considerada una de sus obras maestras. Sus pinceladas
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
rapidas, abocetadas y de enorme precision, anteceden en dos
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
siglos los modos impresionistas.





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


La Infanta Margarita en azul (1659)




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


El príncipe Felipe Prospero (1659)

__________________




 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
biyografisi, diego, eserleri, velázquez


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Eugenio Lucas Velázquez Hayatı ( Biyografisi ) AftieL Ressamlar 1 08 Ocak 2024 12:59