IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26 Ekim 2014, 09:52   #1
Çevrimiçi
Uyku Evreleri - Uyku Evreleri Nelerdir?


sohbet


Uyku Evreleri - Uyku Evreleri Nelerdir?

Sağlıklı uyku için uyuduğunuz toplam süre son derece önemlidir. Ama uyandığınızda ne kadar dinlenmiş olacağınızı uyku aşamaları belirler.


Uyku Aşamaları

1950’lere kadar, henüz çeşitli uyku aşamaları olduğu bilinmiyorken, birçok insan uykuda beynimizin ve vücudumuzun çalışmayı durdurduğunu düşünürdü. Araştırmacılar ve bilim adamları daha sonraları durumun bunun tam tersi olduğunu ve en azından uykuda beynimizin hem fiziksel hem de zihinsel sağlığımızı etkileyebilecek kadar etkin olduğunu ortaya çıkardılar.

Uyku sırasında vücudumuz dinlenir ve yenilenirken, uykunun iki tipi arasında dolaşırız: Hızlı göz hareketli uyku (REM: Rapid eye movement sleep) ve yavaş göz hareketli uyku (NREM: Non-rapid eye movement sleep). Uykumuz gece boyunca 4 NREM ve 1 REM aşamalarından oluşan döngüleri kapsar.

NREM aşamaları, uykunun beyin aktivitesi ve vücut fonksiyonlarının yavaşladığı daha uzun süreli dönemlerinden oluşur. NREM aşamaları sırasında vücudumuz dokuları iyileştirir ve yeniler, kas ve kemikleri geliştirir ve bağışıklık sistemini şarj eder. REM ise kısaca beyindeki artan aktivitenin fışkırması olarak açıklanabilir. REM aşaması uykunun rüya görme aşaması olarak değerlendirilir.

NREM 1. Aşaması : Bu aşama sırasında, uykumuz biraz hafif olur ve oldukça kolay uyandırılabiliriz.

NREM 2. Aşaması : Bu aşamada da uykumuz hafiftir ama göz hareketlerimiz durur ve beyin dalgalarımız yavaşlar. Kalp atış hızımız da yavaşlamaya başlar ve vücut ısımız düşer. Bu aşamada vücudumuz kendini derin uykuya hazırlar.

NREM 3. ve 4. Aşamaları : Bu uyku aşamaları derin uyku olarak bilinir ve uykunun en dinlendirici bölümleridir. Bu aşamalar sırasında, oldukça yavaş beyin dalgaları oluşur ve herhangi bir göz veya kas aktivitesi olmaz.

Uyku Evreleri ve Uyku Döngüsü

REM: Uykunun bu son aşamasında REM moduna geçeriz. REM aşaması genellikle uykuya daldıktan 70 – 90 dakika sonra başlar. Derin olmayan, kısa, sık ve düzensiz nefes almaya başlarız, kaslarımız rahatlar, gözlerimiz hızlı bir şekilde hareket etmeye başlar, kalp hızımız artar ve tansiyonumuz yükselir. Bu aşamada genellikle renkli rüyalar görüyor oluruz.


Uyku Döngüsü


Sağlıklı uyku yukarıda saydığımız aşamalardan oluşur. Uyku döngüsü genellikle 80 dakikalık NREM uykusuyla başlar ve bu süreyi 10 dakikalık REM uykusu takip eder. Bu 90 dakikalık döngü gece boyunca dört veya altı defa tekrarlanır. Ve bu her gece bu şekilde yaşanır. Eğer bu ardışık aşamalardan herhangi biri bir sebeple bölünürse uyku kalitemiz düşer.
Uyku Evreleri - Uyku Evreleri Nelerdir?

Sağlıklı uyku için uyuduğunuz toplam süre son derece önemlidir. Ama uyandığınızda ne kadar dinlenmiş olacağınızı uyku aşamaları belirler.


Uyku Aşamaları

1950’lere kadar, henüz çeşitli uyku aşamaları olduğu bilinmiyorken, birçok insan uykuda beynimizin ve vücudumuzun çalışmayı durdurduğunu düşünürdü. Araştırmacılar ve bilim adamları daha sonraları durumun bunun tam tersi olduğunu ve en azından uykuda beynimizin hem fiziksel hem de zihinsel sağlığımızı etkileyebilecek kadar etkin olduğunu ortaya çıkardılar.

Uyku sırasında vücudumuz dinlenir ve yenilenirken, uykunun iki tipi arasında dolaşırız: Hızlı göz hareketli uyku (REM: Rapid eye movement sleep) ve yavaş göz hareketli uyku (NREM: Non-rapid eye movement sleep). Uykumuz gece boyunca 4 NREM ve 1 REM aşamalarından oluşan döngüleri kapsar.

NREM aşamaları, uykunun beyin aktivitesi ve vücut fonksiyonlarının yavaşladığı daha uzun süreli dönemlerinden oluşur. NREM aşamaları sırasında vücudumuz dokuları iyileştirir ve yeniler, kas ve kemikleri geliştirir ve bağışıklık sistemini şarj eder. REM ise kısaca beyindeki artan aktivitenin fışkırması olarak açıklanabilir. REM aşaması uykunun rüya görme aşaması olarak değerlendirilir.

NREM 1. Aşaması : Bu aşama sırasında, uykumuz biraz hafif olur ve oldukça kolay uyandırılabiliriz.

NREM 2. Aşaması : Bu aşamada da uykumuz hafiftir ama göz hareketlerimiz durur ve beyin dalgalarımız yavaşlar. Kalp atış hızımız da yavaşlamaya başlar ve vücut ısımız düşer. Bu aşamada vücudumuz kendini derin uykuya hazırlar.

NREM 3. ve 4. Aşamaları : Bu uyku aşamaları derin uyku olarak bilinir ve uykunun en dinlendirici bölümleridir. Bu aşamalar sırasında, oldukça yavaş beyin dalgaları oluşur ve herhangi bir göz veya kas aktivitesi olmaz.

Uyku Evreleri ve Uyku Döngüsü

REM: Uykunun bu son aşamasında REM moduna geçeriz. REM aşaması genellikle uykuya daldıktan 70 – 90 dakika sonra başlar. Derin olmayan, kısa, sık ve düzensiz nefes almaya başlarız, kaslarımız rahatlar, gözlerimiz hızlı bir şekilde hareket etmeye başlar, kalp hızımız artar ve tansiyonumuz yükselir. Bu aşamada genellikle renkli rüyalar görüyor oluruz.


Uyku Döngüsü


Sağlıklı uyku yukarıda saydığımız aşamalardan oluşur. Uyku döngüsü genellikle 80 dakikalık NREM uykusuyla başlar ve bu süreyi 10 dakikalık REM uykusu takip eder. Bu 90 dakikalık döngü gece boyunca dört veya altı defa tekrarlanır. Ve bu her gece bu şekilde yaşanır. Eğer bu ardışık aşamalardan herhangi biri bir sebeple bölünürse uyku kalitemiz düşer.
__________________
#HerSeyCokGuzeℒoℒacak..ღ ❦
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
evreleri, nelerdir, uyku

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Sağlikli uyku ve uyku hijyeni Lucifer Ruh Sağlığı 0 20 Ocak 2012 02:10
Yahudi Yaşam Evreleri efLatun Musevilik 0 10 Kasım 2011 19:59
Acının Evreleri. RhomanthiC Amatör Şairler ve Şiirler 4 29 Eylül 2011 11:16