IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Mart 2015, 19:31   #1
Çevrimdışı
Odaklanma Sorunu


aşk sohbet odaları


Odaklanma sorunu fiziksel hareketlilik ve beslenme ile yakından ilişkilidir. Eğer hem yeterince iyi beslenmeyip hem de normalden az hareket ediyorsak bu durum odaklanma sorunu yaşamamıza sebep olabilir. Peki konsantrasyon sorununu aşmak için neler yapılmalı?

Dikkat dağınıklığı hepimizin başına gelen bir durumdur. Aklımıza takılan bir problem varsa, o an başka bir şey düşünüyorsak, dalgınsak ve canımız sıkkınsa, elimizdeki işe yeteri kadar odaklanamayız. Bu durum uzun vadede hata yapmamızı, bir işle gereğinden fazla uğraşmamızı ve yaptığımız işten sıkılmamıza neden olur.

Uyku ve yemek düzeni

Konsantrasyon yeteneği, fiziksel durumumuzdan çok etkilenir. Bu nedenle, uykumuzu tam olarak almamız ve ağır yemeklerden kaçınmamız odaklanma açısından önemlidir. Yeterince uyuyun ve dengeli beslenin. Gün bitiminde bir kadeh şarap ya da bir şişe bira tüm yorgunluğunuzu alabilir, ancak alkol tüketmek konsantrasyonu yok eder.

Spor yaparak konsantre olun

Düzenli olarak egzersiz yapmak, kendinizi yorgun hissettiğinizde daha çabuk toparlanmanızı sağlar. Tempolu bir yürüyüş, ya da her sabah düzenli olarak yaptığınız spor, kolayca konsantre olmanızı sağlar.

Aynı anda sadece bir iş yapın!

Gün boyu birçok iş üst üste binebilir. Fakat iki işle aynı anda uğraşmanız odaklanmanızı imkansız hale getirebilir. Onun için tüm işlerinizi teker teker halledin. Böylece daha çabuk ilerlediğinizi göreceksiniz.

İşe aktif olarak bağlı olmak

Bir işle uğraşırken zihninizin başka şeyler düşündüğü oluyor mu? Bu durumu toparlamak için, yaptığınız iş ne olursa olsun kendinizi o işe verin. Bu yöntem, gereğinden fazla uzun süren işleri yoluna koyar.

Alakasız düşünceleri uzaklaştırın

Odaklanmayı ne kadar denerseniz deneyin, bazı alakasız düşünceler zihnimize yerleşir. Örneğin; Kahve içsem iyi olur… E-postamı kontrol etmeyi unutmamalıyım… Acaba Facebook ve Twitter’da neler oluyor? Bu kadar işi nasıl halledeceğim?

Ardı arkası kesilmeyen bu sorulara saplanıp kalmak yerine, kendi kendinize “şu anda işimle ilgileniyorum, tüm bunları daha sonra yapacağım” deyin ve sizin için önemli olanları yapılacaklar listenize ekleyin. Böylece işinizi zamanında yapmış olursunuz.
Odaklanma sorunu fiziksel hareketlilik ve beslenme ile yakından ilişkilidir. Eğer hem yeterince iyi beslenmeyip hem de normalden az hareket ediyorsak bu durum odaklanma sorunu yaşamamıza sebep olabilir. Peki konsantrasyon sorununu aşmak için neler yapılmalı?

Dikkat dağınıklığı hepimizin başına gelen bir durumdur. Aklımıza takılan bir problem varsa, o an başka bir şey düşünüyorsak, dalgınsak ve canımız sıkkınsa, elimizdeki işe yeteri kadar odaklanamayız. Bu durum uzun vadede hata yapmamızı, bir işle gereğinden fazla uğraşmamızı ve yaptığımız işten sıkılmamıza neden olur.

Uyku ve yemek düzeni

Konsantrasyon yeteneği, fiziksel durumumuzdan çok etkilenir. Bu nedenle, uykumuzu tam olarak almamız ve ağır yemeklerden kaçınmamız odaklanma açısından önemlidir. Yeterince uyuyun ve dengeli beslenin. Gün bitiminde bir kadeh şarap ya da bir şişe bira tüm yorgunluğunuzu alabilir, ancak alkol tüketmek konsantrasyonu yok eder.

Spor yaparak konsantre olun

Düzenli olarak egzersiz yapmak, kendinizi yorgun hissettiğinizde daha çabuk toparlanmanızı sağlar. Tempolu bir yürüyüş, ya da her sabah düzenli olarak yaptığınız spor, kolayca konsantre olmanızı sağlar.

Aynı anda sadece bir iş yapın!

Gün boyu birçok iş üst üste binebilir. Fakat iki işle aynı anda uğraşmanız odaklanmanızı imkansız hale getirebilir. Onun için tüm işlerinizi teker teker halledin. Böylece daha çabuk ilerlediğinizi göreceksiniz.

İşe aktif olarak bağlı olmak

Bir işle uğraşırken zihninizin başka şeyler düşündüğü oluyor mu? Bu durumu toparlamak için, yaptığınız iş ne olursa olsun kendinizi o işe verin. Bu yöntem, gereğinden fazla uzun süren işleri yoluna koyar.

Alakasız düşünceleri uzaklaştırın

Odaklanmayı ne kadar denerseniz deneyin, bazı alakasız düşünceler zihnimize yerleşir. Örneğin; Kahve içsem iyi olur… E-postamı kontrol etmeyi unutmamalıyım… Acaba Facebook ve Twitter’da neler oluyor? Bu kadar işi nasıl halledeceğim?

Ardı arkası kesilmeyen bu sorulara saplanıp kalmak yerine, kendi kendinize “şu anda işimle ilgileniyorum, tüm bunları daha sonra yapacağım” deyin ve sizin için önemli olanları yapılacaklar listenize ekleyin. Böylece işinizi zamanında yapmış olursunuz.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
odaklanma, sorunu

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kadınlarda Uyku Sorunu - Kadınların Yüzde Yetmişi Uykusuzluk Sorunu Yaşıyor PySSyCaT Ruh Sağlığı 0 26 Ekim 2014 11:12