IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




1Beğeni(ler)
  • 1 Post By karamuratbenim

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11 Nisan 2016, 21:11   #1
Çevrimdışı
Erteleme hastalığı


-- Sponsor Baglantı --


Erteleme hastalığı sahip olduğumuz zamanı en iyi şekilde kullanamama problemidir.

Erteleme hastalığı sahip olduğumuz zamanı en iyi şekilde kullanamama problemidir. Zamanı iyi kullanmak ise, çok iş yapmak veya çok çalışmaktan ziyade, zamanı akıllıca kullanmak anlamına gelir.

Erteleme hastalığı olan, yani zamanı iyi kullanamayan kişilerde kendini suçlu ve yetersiz hissetme, moral bozukluğu, çöküntü ve kendinden şüphe etme şeklinde olumsuz duygular oluşabilir.

ERTELEME HASTALIĞININ NEDENLERİ

1. Zamanı verimsiz kullanmak: Öncelikle yapılmak istenenler, hedefler kesin olmadığı zaman yapılması gereken iş ve ödevler geç zamanlara ertelenir.

2. Konsantrasyon zorluğu: Bazen kendinizi, yapmanız gereken işe yoğunlaşmak yerine, hayal kurarken, boşluğa bakarken veya sevdiğiniz bir insanın resmine bakarken bulabilirsiniz. Çevrenizdeki eşyalar, görüntüler ve gürültüler dikkatinizi dağıtabilir. Masanız dağınık ve düzensiz olabilir. Yapacağınız işe uygun olmayan bir mekân seçmiş olabilirsiniz. Bütün bu örnekler zaman israfına ve moral bozukluğuna sebep olabilir.

3. Korku ve endişe: Yapmanız gereken iş ve ödevlerden dolayı yenik düşmüş, bunların altında ezilmiş, yeterince çalışmamış olabilirsiniz. Bu durum sizi korku ve endişeye sürükleyebilir. Ve bu korku ve endişe, işe başlamanızı sağlamak yerine sizi meşgul eden bir faktöre dönüşebilir.

4. Negatif düşünce: “Ben hiç bir şey başaramam”, “Önümdeki işi yapma becerisi bende yok” gibi düşünceler çalışmanıza engel olur.

5. Kişisel problemler: Mali sıkıntılarınız, arkadaşlarınızla ya da ailenizle yaşadığınız problemler sizi meşgul edebilir.

6. İlgi azlığı: Yapmanız gereken iş veya ödevi sıkıcı bulabilirsiniz. Gerçekten de bazen bunlar ne ilginizi çeker ne de sizin için bir anlam ifade eder. Dolayısıyla zaman ayırmak için isteksiz olabilirsiniz.

7. Gerçekleşmeyecek beklentiler ve mükemmeliyetçilik: Bazen de yapağınız işi en iyi şekilde başarmak için, gerekmediği halde, işin en başından en sonuna, tüm aşamalarında derin araştırmalar yapmayı, ufak denemelerde bulunmayı ön şart olarak görebilirsiniz. Ulaşılamayacak standartlar, cesaretinizi kırabilir.

8. Başarısızlık korkusu: Yüksek not ya da prim alamadığınız takdirde başarısız olacağınızı düşünebilirsiniz. Veya sınavda ya da işte başarısız olmanızın, kişisel hayatınızın da başarısız olacağınız anlamına geldiğine inanabilirsiniz. Sahip olduğunuz yeteneklerin sizi en mükemmel sonuca götüreceğinden emin olmadıkça hiçbir işe girişemezsiniz. Yani başarı garantisi olmadıkça, yeni fırsatları değerlendirmekten kaçınabilirsiniz.

9. Belirsizlik ve bilinmeyenden korkma: Eğer sizden tam olarak ne beklendiğinden emin değilseniz, yeni bir projeye veya göreve başlamakta oldukça zorlanırsınız. Yeni bir alanda proje hazırlıyorsanız, onu nasıl yapacağınızı bildiren bir yolunuz, metodunuz yoktur. Sonucunun ne olacağını bilememek, yapmak istediklerinize başlamaya engel olabilir.

Erteleme hastalığı zamanı iyi kullanamayan kişilerde kendini suçlu ve yetersiz hissetme, moral bozukluğu, çöküntü şeklinde olumsuz duygular oluşabilir.
Erteleme hastalığı zamanı iyi kullanamayan kişilerde kendini suçlu ve yetersiz hissetme, moral bozukluğu, çöküntü şeklinde olumsuz duygular oluşabilir.


ERTELEME HASTALIĞI ÇÖZÜM YOLLARI

Artık değişmek istiyorum, verimli bir hayatımın olmasını istiyorum diyorsanız, erteleme alışkanlığından kurtulmak için çaba göstermeniz gerekir.

1. Korku, endişe, konsantrasyon güçlüğü, zamanın kötü kullanımı, kararsızlık ve mükemmeliyetçilik gibi, yenilgiye sebep olan problemlerin farkına varın. Önce bunları belirleyin.

2. Zamanınızı verimli bir şekilde kullanmak için kendinizi disiplin altına alın. Öncelikle yapmak istediğiniz işleri netleştirip sıralayın. Bunları kâğıda yazıp, kapınıza, aynanıza, defterinize yapıştırın. Böylelikle yapmanız gerekenleri sık sık hatırlamış olursunuz. İşi veya ödevi tamamlamanız için gereken adımları teker teker yazın. Bu adımlara göre bir zaman çizelgesi hazırlayın. Düzenli olarak her gün işinizin bir parçasını yapın.

3. Hedeflerinizi, güçlerinizi, zayıf olduğunuz yönleri, değerlerinizi ve önceliklerinizi tanımlayın.

4. Sahip olduğunuza inandığınız değerlerle eylemlerinizi karşılaştırın. Bu değerler, eylemlerinizle tutarlılık içinde mi?

5. Yapacağınız iş ya da ödevi, uzun zaman dilimleri yerine kısa, küçük zaman dilimlerinde çalışın. Yapmaktan hoşlandığınız işler ile yapmanız gereken işler arasında bağlantı kurun: “Ödevimi yaptıktan sonra, arkadaşlarımla buluşacağım” gibi. Böylelikle hem işinizi severek yaparsınız, hem de görevinizi yaptığın için kendinizi ödüllendirmiş olursunuz.

6. Ders çalışmak için kendinizi teşvik edin. Başarılarınızın üzerinde durun, başarısızlığa takılmayın. Küçük gruplar halinde çalışmayı deneyin. Uzun iş veya ödevlerinizi küçük parçalara ayırın. İş ya da ödevinizin tamamını bitirmek size imkânsız gelebilir, fakat küçük parçalar daha rahat kontrol edilebilir. Hatırlatıcı bir program ve kontrol listesi belirleyin.

7. Kendinize gerçekçi hedefler belirleyin. Düzensiz bir hayattan kurtulup günlük hayatınızı hedeflerinize göre yaşayın.

8. Çevrenizi değiştirin. Sesleri ve dağınıklıkları azaltın. Uygun bir ışıklandırma temin edin. Sadece ihtiyacınız olan malzeme elinizin altında olsun. Derli toplu olun.

9. Yapacağınız iş veya ödevin son teslim tarihini takviminizde ya da odanızda uygun bir yere yapıştırın.

10. Dünya size çok zor mu geliyor? Kendinizi zorluklarla mücadele edemeyecek kadar zayıf ve yetersiz mi hissediyorsunuz? Her yaptığınız işin felaketle noktalanacağını mı düşünüyorsunuz? Bu düşüncelerinizden dolayı görevlerinizi erteliyorsanız, kendinize, görevlerinizi yerine getirdiğinizde ve getirmediğinizde doğacak sonuçları hatırlatın. Elbette işinizi halletmenin rahatlığını yaşayacaksınız.

11. Bir gün çok düzenli yaşayın ve hiçbir işinizi ertelemeyin. Bu bir tek gün, bu işi yapabildiğinizi size gösterecek ve bir güven duygusu oluşturacaktır. Sonra, her günü ayrı birer gün olarak ele alın ve yaşayın.

12. Hatalarınıza değer verin, onları yargılamayın. İçlerinde mutlaka ilginizi çekecek, size faydalı olacak veya sizi daha iyiye götürecek bir şeyler vardır.

13. Yapmanız gereken iş için, iyi bilen bir arkadaşınızdan size yardımcı olmasını isteyin.

14. Görevlerinizi size her zaman hatırlatacak notlar, simgeler, sloganlar üretin.
Erteleme hastalığı sahip olduğumuz zamanı en iyi şekilde kullanamama problemidir.

Erteleme hastalığı sahip olduğumuz zamanı en iyi şekilde kullanamama problemidir. Zamanı iyi kullanmak ise, çok iş yapmak veya çok çalışmaktan ziyade, zamanı akıllıca kullanmak anlamına gelir.

Erteleme hastalığı olan, yani zamanı iyi kullanamayan kişilerde kendini suçlu ve yetersiz hissetme, moral bozukluğu, çöküntü ve kendinden şüphe etme şeklinde olumsuz duygular oluşabilir.

ERTELEME HASTALIĞININ NEDENLERİ

1. Zamanı verimsiz kullanmak: Öncelikle yapılmak istenenler, hedefler kesin olmadığı zaman yapılması gereken iş ve ödevler geç zamanlara ertelenir.

2. Konsantrasyon zorluğu: Bazen kendinizi, yapmanız gereken işe yoğunlaşmak yerine, hayal kurarken, boşluğa bakarken veya sevdiğiniz bir insanın resmine bakarken bulabilirsiniz. Çevrenizdeki eşyalar, görüntüler ve gürültüler dikkatinizi dağıtabilir. Masanız dağınık ve düzensiz olabilir. Yapacağınız işe uygun olmayan bir mekân seçmiş olabilirsiniz. Bütün bu örnekler zaman israfına ve moral bozukluğuna sebep olabilir.

3. Korku ve endişe: Yapmanız gereken iş ve ödevlerden dolayı yenik düşmüş, bunların altında ezilmiş, yeterince çalışmamış olabilirsiniz. Bu durum sizi korku ve endişeye sürükleyebilir. Ve bu korku ve endişe, işe başlamanızı sağlamak yerine sizi meşgul eden bir faktöre dönüşebilir.

4. Negatif düşünce: “Ben hiç bir şey başaramam”, “Önümdeki işi yapma becerisi bende yok” gibi düşünceler çalışmanıza engel olur.

5. Kişisel problemler: Mali sıkıntılarınız, arkadaşlarınızla ya da ailenizle yaşadığınız problemler sizi meşgul edebilir.

6. İlgi azlığı: Yapmanız gereken iş veya ödevi sıkıcı bulabilirsiniz. Gerçekten de bazen bunlar ne ilginizi çeker ne de sizin için bir anlam ifade eder. Dolayısıyla zaman ayırmak için isteksiz olabilirsiniz.

7. Gerçekleşmeyecek beklentiler ve mükemmeliyetçilik: Bazen de yapağınız işi en iyi şekilde başarmak için, gerekmediği halde, işin en başından en sonuna, tüm aşamalarında derin araştırmalar yapmayı, ufak denemelerde bulunmayı ön şart olarak görebilirsiniz. Ulaşılamayacak standartlar, cesaretinizi kırabilir.

8. Başarısızlık korkusu: Yüksek not ya da prim alamadığınız takdirde başarısız olacağınızı düşünebilirsiniz. Veya sınavda ya da işte başarısız olmanızın, kişisel hayatınızın da başarısız olacağınız anlamına geldiğine inanabilirsiniz. Sahip olduğunuz yeteneklerin sizi en mükemmel sonuca götüreceğinden emin olmadıkça hiçbir işe girişemezsiniz. Yani başarı garantisi olmadıkça, yeni fırsatları değerlendirmekten kaçınabilirsiniz.

9. Belirsizlik ve bilinmeyenden korkma: Eğer sizden tam olarak ne beklendiğinden emin değilseniz, yeni bir projeye veya göreve başlamakta oldukça zorlanırsınız. Yeni bir alanda proje hazırlıyorsanız, onu nasıl yapacağınızı bildiren bir yolunuz, metodunuz yoktur. Sonucunun ne olacağını bilememek, yapmak istediklerinize başlamaya engel olabilir.

Erteleme hastalığı zamanı iyi kullanamayan kişilerde kendini suçlu ve yetersiz hissetme, moral bozukluğu, çöküntü şeklinde olumsuz duygular oluşabilir.
Erteleme hastalığı zamanı iyi kullanamayan kişilerde kendini suçlu ve yetersiz hissetme, moral bozukluğu, çöküntü şeklinde olumsuz duygular oluşabilir.


ERTELEME HASTALIĞI ÇÖZÜM YOLLARI

Artık değişmek istiyorum, verimli bir hayatımın olmasını istiyorum diyorsanız, erteleme alışkanlığından kurtulmak için çaba göstermeniz gerekir.

1. Korku, endişe, konsantrasyon güçlüğü, zamanın kötü kullanımı, kararsızlık ve mükemmeliyetçilik gibi, yenilgiye sebep olan problemlerin farkına varın. Önce bunları belirleyin.

2. Zamanınızı verimli bir şekilde kullanmak için kendinizi disiplin altına alın. Öncelikle yapmak istediğiniz işleri netleştirip sıralayın. Bunları kâğıda yazıp, kapınıza, aynanıza, defterinize yapıştırın. Böylelikle yapmanız gerekenleri sık sık hatırlamış olursunuz. İşi veya ödevi tamamlamanız için gereken adımları teker teker yazın. Bu adımlara göre bir zaman çizelgesi hazırlayın. Düzenli olarak her gün işinizin bir parçasını yapın.

3. Hedeflerinizi, güçlerinizi, zayıf olduğunuz yönleri, değerlerinizi ve önceliklerinizi tanımlayın.

4. Sahip olduğunuza inandığınız değerlerle eylemlerinizi karşılaştırın. Bu değerler, eylemlerinizle tutarlılık içinde mi?

5. Yapacağınız iş ya da ödevi, uzun zaman dilimleri yerine kısa, küçük zaman dilimlerinde çalışın. Yapmaktan hoşlandığınız işler ile yapmanız gereken işler arasında bağlantı kurun: “Ödevimi yaptıktan sonra, arkadaşlarımla buluşacağım” gibi. Böylelikle hem işinizi severek yaparsınız, hem de görevinizi yaptığın için kendinizi ödüllendirmiş olursunuz.

6. Ders çalışmak için kendinizi teşvik edin. Başarılarınızın üzerinde durun, başarısızlığa takılmayın. Küçük gruplar halinde çalışmayı deneyin. Uzun iş veya ödevlerinizi küçük parçalara ayırın. İş ya da ödevinizin tamamını bitirmek size imkânsız gelebilir, fakat küçük parçalar daha rahat kontrol edilebilir. Hatırlatıcı bir program ve kontrol listesi belirleyin.

7. Kendinize gerçekçi hedefler belirleyin. Düzensiz bir hayattan kurtulup günlük hayatınızı hedeflerinize göre yaşayın.

8. Çevrenizi değiştirin. Sesleri ve dağınıklıkları azaltın. Uygun bir ışıklandırma temin edin. Sadece ihtiyacınız olan malzeme elinizin altında olsun. Derli toplu olun.

9. Yapacağınız iş veya ödevin son teslim tarihini takviminizde ya da odanızda uygun bir yere yapıştırın.

10. Dünya size çok zor mu geliyor? Kendinizi zorluklarla mücadele edemeyecek kadar zayıf ve yetersiz mi hissediyorsunuz? Her yaptığınız işin felaketle noktalanacağını mı düşünüyorsunuz? Bu düşüncelerinizden dolayı görevlerinizi erteliyorsanız, kendinize, görevlerinizi yerine getirdiğinizde ve getirmediğinizde doğacak sonuçları hatırlatın. Elbette işinizi halletmenin rahatlığını yaşayacaksınız.

11. Bir gün çok düzenli yaşayın ve hiçbir işinizi ertelemeyin. Bu bir tek gün, bu işi yapabildiğinizi size gösterecek ve bir güven duygusu oluşturacaktır. Sonra, her günü ayrı birer gün olarak ele alın ve yaşayın.

12. Hatalarınıza değer verin, onları yargılamayın. İçlerinde mutlaka ilginizi çekecek, size faydalı olacak veya sizi daha iyiye götürecek bir şeyler vardır.

13. Yapmanız gereken iş için, iyi bilen bir arkadaşınızdan size yardımcı olmasını isteyin.

14. Görevlerinizi size her zaman hatırlatacak notlar, simgeler, sloganlar üretin.
__________________
Ponçik kızını bekleyen tatliş bir hatun..
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Alt 16 Nisan 2016, 13:31   #2
Çevrimdışı
Cevap: Erteleme hastalığı





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

  Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
erteleme hastaligi, erteleme hastaliginin cozumleri, erteleme hastaliginin nedenleri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Töre'ye erteleme Seth Beşiktaş 0 02 Kasım 2014 13:35
Tavşan Hastalığı - Kısırlık Hastalığı Lilith Hayvan Hastalıkları 0 20 Eylül 2014 11:00
Kedi Hastalığı - Tetanoz Hastalığı Lilith Hayvan Hastalıkları 0 10 Eylül 2014 15:11
'Ala hastalığı' olarak bilinen vitiligo hastalığı bulunanlar güneşten korunmalı. Sevda Sağlık Köşesi 0 30 Haziran 2012 15:48
Akut Dağ Hastalığı (Yükseklik Hastalığı) Nedir? KarakıZ Sağlık Köşesi 0 24 Ağustos 2011 01:40