IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08 Temmuz 2019, 15:08   #1
Çevrimdışı
Araba Kullanırken Endişeyi Azaltmanın Yolları


-- Sponsor Baglantı --



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Birçok kişi araba kullanırken endişe duyar. Özellikle de büyük şehirlerde, kalabalık yollarda bu endişe oldukça rahatsız edici olabilir. Bu problemle başa çıkmak için bazı rahatlama teknikleri ve düşünce değişiklikleri kullanılabilir. Endişe, stres durumunda verilen normal bir tepkidir ancak kontrolden çıkarsa gündelik işleri yerine getirmeyi engelleyebilir ve araba kullanmayı da zorlaştırır. Panik bozukluk bir tür endişe sorunudur ve fiziksel belirtilerin yanında aşırı korku nöbetleri şeklinde kendini gösterir. Panik ataklar ve endişe bozukluklarına karşı etkili tedaviler mevcuttur.

Öncelikle panik ve endişe (anksiyete) hakkında bilgi edinin. Belirtileri daha iyi anlamanız bu problemlerle daha iyi başa çıkmanıza yardımcı olur. Araba kullanırken endişe yaşadığınızda hislerinizi gözlemleyin ve onları kabul edin. Hatta hislerinizin üzerinde kontrol kazanmak için bilinçli olarak onları daha da kötüleştirmeyi deneyebilirsiniz. Endişenin duygusal belirtileri arasında evham ve korku, konsantre olmakta zorlanmak, gergin hissetmek, tehlike işaretlerini gözlemlemek, zihniniz sanki boşmuş gibi hissetmek vardır. Fiziksel belirtiler arasında ise baş ağrıları, terleme, kalbin hızlı bir şekilde atması ve mide bulantısı yer alır.

Araba kullanırken endişeyi azaltmak için bir rahatlama tekniği deneyin. Örneğin yüz kaslarınızı rahatlatın ve yavaşça kafanızı bir sağa bir sola doğru eğin. Direksiyonu sıkı bir şekilde kavrayabilir ve daha sonra ellerinizi rahatlatabilirsiniz. Bunu birkaç kere tekrarlayınca, rahatlama hissi endişenin azalmasına yardımcı olacaktır. Rahatlama tekniklerini günlük rutininizin bir parçası yapmaya çalışın. Yoga ve meditasyon gibi teknikler genel olarak da endişe ve kaygıya karşı etkilidir.

Nefes alış verişinizi kontrol edin. Panik ataklar hiperventilasyon denilen aşırı hızlı nefes alıp verme durumuna yol açabilirler. Derin nefes almak hiperventilasyonun, baş dönmesi ve göğüs sıkışması gibi belirtilerine karşı etkili olabilir.

Kendinizle konuşma tarzınızı değiştirmeye çalışın. Kendinize korkularınızın bir temelinin olmadığını hatırlatın. Tehlikeli bir duruma girme ihtimalinizin oldukça düşük olduğunu ve hislerinizin geçici olduğunu anımsamaya çalışın. Panik atakların bayılmanıza, nefes alıp verişinizin durmasına veya kendi kontrolünüzü kaybetmenize sebep olamayacağını unutmayın.

Profesyonel yardım almayı da düşünün. Bir terapist, araba kullanırken endişe duymanızın kökenindeki sebebe ulaşmanıza yardımcı olabilir. İlaçlar da endişe belirtilerine karşı etkilidir ancak bu ilaçların bir kısmı kullanılırken araba kullanılmamalıdır. Medikal seçenekler için bir tıp uzmanından öneri alınabilir.
Alıntı

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Birçok kişi araba kullanırken endişe duyar. Özellikle de büyük şehirlerde, kalabalık yollarda bu endişe oldukça rahatsız edici olabilir. Bu problemle başa çıkmak için bazı rahatlama teknikleri ve düşünce değişiklikleri kullanılabilir. Endişe, stres durumunda verilen normal bir tepkidir ancak kontrolden çıkarsa gündelik işleri yerine getirmeyi engelleyebilir ve araba kullanmayı da zorlaştırır. Panik bozukluk bir tür endişe sorunudur ve fiziksel belirtilerin yanında aşırı korku nöbetleri şeklinde kendini gösterir. Panik ataklar ve endişe bozukluklarına karşı etkili tedaviler mevcuttur.

Öncelikle panik ve endişe (anksiyete) hakkında bilgi edinin. Belirtileri daha iyi anlamanız bu problemlerle daha iyi başa çıkmanıza yardımcı olur. Araba kullanırken endişe yaşadığınızda hislerinizi gözlemleyin ve onları kabul edin. Hatta hislerinizin üzerinde kontrol kazanmak için bilinçli olarak onları daha da kötüleştirmeyi deneyebilirsiniz. Endişenin duygusal belirtileri arasında evham ve korku, konsantre olmakta zorlanmak, gergin hissetmek, tehlike işaretlerini gözlemlemek, zihniniz sanki boşmuş gibi hissetmek vardır. Fiziksel belirtiler arasında ise baş ağrıları, terleme, kalbin hızlı bir şekilde atması ve mide bulantısı yer alır.

Araba kullanırken endişeyi azaltmak için bir rahatlama tekniği deneyin. Örneğin yüz kaslarınızı rahatlatın ve yavaşça kafanızı bir sağa bir sola doğru eğin. Direksiyonu sıkı bir şekilde kavrayabilir ve daha sonra ellerinizi rahatlatabilirsiniz. Bunu birkaç kere tekrarlayınca, rahatlama hissi endişenin azalmasına yardımcı olacaktır. Rahatlama tekniklerini günlük rutininizin bir parçası yapmaya çalışın. Yoga ve meditasyon gibi teknikler genel olarak da endişe ve kaygıya karşı etkilidir.

Nefes alış verişinizi kontrol edin. Panik ataklar hiperventilasyon denilen aşırı hızlı nefes alıp verme durumuna yol açabilirler. Derin nefes almak hiperventilasyonun, baş dönmesi ve göğüs sıkışması gibi belirtilerine karşı etkili olabilir.

Kendinizle konuşma tarzınızı değiştirmeye çalışın. Kendinize korkularınızın bir temelinin olmadığını hatırlatın. Tehlikeli bir duruma girme ihtimalinizin oldukça düşük olduğunu ve hislerinizin geçici olduğunu anımsamaya çalışın. Panik atakların bayılmanıza, nefes alıp verişinizin durmasına veya kendi kontrolünüzü kaybetmenize sebep olamayacağını unutmayın.

Profesyonel yardım almayı da düşünün. Bir terapist, araba kullanırken endişe duymanızın kökenindeki sebebe ulaşmanıza yardımcı olabilir. İlaçlar da endişe belirtilerine karşı etkilidir ancak bu ilaçların bir kısmı kullanılırken araba kullanılmamalıdır. Medikal seçenekler için bir tıp uzmanından öneri alınabilir.
Alıntı
__________________
Ruhum hep hayLaz kaLacak,
Üzgünüm hayat ßen " ßüyümeyeceğim.. "
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
ruh sağligi, saglik haberleri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Akıllı telefonunuzun masrafını azaltmanın yolları! Deep Akıllı Telefonlar 0 03 Ocak 2012 19:51
Deprem Sırasında Araba Kullanırken Ne Yapmalısınız? Ay Merak Ettikleriniz 0 03 Kasım 2011 13:44
Alkol Endişeyi Arttırıyor Melodram Psikoloji ve Felsefe 0 01 Ekim 2011 17:13
Bunamayı azaltmanın 3 yolu Chelt Diyet ve Sağlıklı Beslenme 0 08 Ağustos 2010 02:46
Araba kullanırken gözlük kullanın Juventus Göz Sağlığı 0 04 Haziran 2009 22:00