IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Ağustos 2019, 23:22   #1
Çevrimdışı
Moralinizi Yükseltmenin Yolları


-- Sponsor Baglantı --



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Evcil Hayvanınızın Hüznünüzü Dağıtmasına İzin Verin
Bazen ev hayvanınız gerçekten en iyi arkadaşınız olabilir ve bu da iyi bir terapidir. Ev hayvanınız ile oynadığınızda kafanızdan sorunları atarsınız. Aynı zamanda ev hayvanınıza baktığınız zaman kendiniz dışında başkasından da sorumlu olursunuz. Başkalarına önem vermek, iyileştirici olabilir.

Zihin ve Bedeni Güçlendirmek için Akıllıca Beslenin
Zihin ve beden arasında bir bağ vardır. Depresyona iyi gelen özel bir beslenme tipi olmamasına rağmen, sağlıklı bir beslenme bütün bir tedavi programının parçası olabilir. Beslenmenizi, fiziksel ve duygusal sağlığınızı güçlendirmesi için bir sürü meyve, sebze ve tam tahıllarla yapılandırın.

Ruh Halinizi Güçlendirmeye Yönelik Yiyecekler Seçin
Bazı araştırmalar, omega-3 yağ asitlerinin ve B-12 vitamininin depresyonu hafifletebileceğini savunuyor. Somon, ton balığı ve uskumru gibi yağlı balıklar, omega-3 yağ asitleri içerir. Keten tohumu, kabuklu yemişler, soya fasulyesi ve koyu yeşil sebzeler de öyledir. Deniz ürünleri ve az yağlı süt ürünleri de iyi B-12 kaynaklarıdır. Hiç et veya balık yemeyen vejetaryenler, takviye edilmiş kahvaltılık gevrek, süt ürünleri ve diğer takviyeli gıdalardan B-12 vitaminini alabilir.

Az Yağlı Karbonhidratlı Yiyecekleri Seçin
Serotonin, daha iyi hissetmenizi sağlayan bir beyin kimyasalıdır. Karbonhidratlar, beyninizdeki serotonin seviyesini yükseltir. Patlamış mısır, fırınlanmış patates, krakerler veya makarna gibi az yağlı karbonhidratlar, seçenekleriniz olabilir. Aynı zamanda sebze, meyve ve tam tahıllar da ihtiyacınız olan lifi sağlar.

Ruh Halinizi Düzeltmek için Daha Az Kafein Tüketin
Gerçekten de o üçüncü fincan kahveye ihtiyacınız var mı? Kaygı, depresyona eşlik edebilir. Ve çok fazla kafein, sizi asabi, gergin veya kaygılı yapabilir. Bu nedenle sodayı, kahveyi, çayı ve çikolatayı azaltmak, ruh halinizde bir fark yaratabilir. Aynı zamanda geceleri daha iyi uyumanızı da sağlar.

Ağrı ve Sızılarınızı Tedavi Edin
Depresyon hissi, ağrılar ile ilgili olabilir. Depresyonunuzu ve ağrılarınızı tedavi etmek için bir sağlık uzmanı ile görüşün.

Hissetme Şeklinizi Değiştirmek için Egzersiz Yapın
Bazı insanlara egzersiz yapmak, antidepresanlardan daha iyi gelir. Bir maraton koşmak zorunda değilsiniz. Bir arkadaşınızla yürüyüşe çıkın. Zamanla çoğu gün egzersiz yapana kadar faaliyetlerinizi yavaş yavaş arttırın. Fiziksel olarak daha iyi hissedeceksiniz, geceleri daha iyi uyuyacaksınız ve ruh halinizi düzelteceksiniz.

Keyif Aldığınız bir Egzersiz Seçin
Eğer koşmayı sevmiyorsanız, maraton eğitimi çok sürmeyecektir. Ama keyif aldığınız makul bir egzersize devam edebilirsiniz. Örneğin golf arabasız golf oynamayı, bisiklet sürmeyi, bahçenizde çalışmayı, tenis oynamayı veya yüzmeyi deneyin. Önemli olan, sevdiğiniz bir şeyi seçmenizdir. Sonrasında onu tekrar yapmayı dört gözle bekleyeceksiniz ve yaptığınız zaman da daha iyi hissedeceksiniz.

Destek Olmaları için Başkaları ile Birlikte Egzersiz Yapın
Diğer insanlarla birlikte olmak, depresyonun uyuşukluk, bitkinlik ve yalnızlık hisleri ile başa çıkmanıza yardımcı olur. Bir egzersiz grubuna katılın veya bir arkadaşınızla birlikte egzersiz yapın. Bu şekilde yaptığınız şeye bağlanmış ve iyi olmanız için gereken desteğe de sahip olacaksınız.

Yeterli Güneş Işığı Aldığınızdan Emin Olun
Karanlık, soğuk geçen aylar boyunca daha depresif mi hissediyorsunuz? Mevsimsel duygulanım bozukluğunuz olabilir. Mevsimsel duygulanım bozukluğu, en sık daha az güneş ışığının olduğu kış aylarında görülür. Mevsimsel duygulanım bozukluğu, ışık terapisi ile veya yapay güneş ışığı, antidepresanlar ve psikoterapi ile tedavi edilebilir.

Yaratıcılığınızı Keşfedin
Resim, fotoğrafçılık, müzik, örgü veya bir dergide yazmak, tüm bunlar, insanların duygularını keşfetmelerinin ve kafalarında olan şeyleri ifade etmelerinin yollarıdır. Yaratıcı olmak, daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Hedef, bir başyapıt yaratmak değildir. Sadece size zevk veren bir şey yapın. Bu, sizin kim olduğunuzu ve nasıl hissettiğinizi daha iyi anlamanıza yardım edecektir.

Zihinsel Gevşeme İçin Zaman Ayırın
Stres ve kaygı, depresyon belirtilerinizi arttırabilir ve iyileşmenizi daha da zorlaştırabilir. Zihinsel olarak gevşemeyi öğrenmek, sakinlik ve kontrol hislerinizin eski haline gelmesine yardımcı olabilir. Bunun için yogayı veya meditasyonu düşünebilirsiniz. Veya sadece uzun, sıcak bir banyo sırasında sakinleştirici bir müzik de dinleyebilirsiniz.

Aktif Olun
Diğerleri ile ilgili olmak, amaç duygunuzu yeniden kazanmanıza yardım edebilir. Başlamak için de çok fazla şey gerekmez. Bir yardım kuruluşunda gönüllü çalışın. Veya kütüphanedeki bir tartışma grubuna katılın. Yeni insanlarla tanışmak ve yeni şeyler yapmak, kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.

Arkadaşlarınızı ve Ailenizi Hayatınızda Tutun
Sizi seven insanlar, sizi desteklemek isterler. Onlarla görüşmeyi keserseniz, bunu yapamazlar. Eğer hayatınızda olmalarına izin verirseniz, çok daha iyi hissedeceksiniz. Bir arkadaşınızı arayın ve onunla bir yürüyüşe çıkın. Eşinizle bir bardak kahve için. Depresyonunuza dair konuşmanızın size yardımı olduğunu göreceksiniz. Sizi dinleyen birinin olması her zaman iyi hissettirir.

İhtiyacınız Kadar Uyuyun
Depresyon, sağlıklı uykuyu da bozar. Depresyonu olan bazı kişiler çok fazla uyurlar. Bazıları ise kolaylıkla uykuya dalamaz. Depresyondan iyileştikçe iyi uyuma alışkanlıklarını yeniden öğrenin. Her gün aynı saatte yatağa giderek ve sabah aynı saatte kalkarak başlayın. Uykuya dalmanıza yardımcı olması için gevşeme teknikleri kullanın. Sağlıklı bir uyku çekmek, sizi fiziksel ve zihinsel olarak daha iyi hissettirir.

Alkol ve Uyuşturucu Maddelerden Uzak Durun
Alkol ve uyuşturucu maddeler, depresyonu atlatmayı geciktirebilir veya engel olabilir. Aynı zamanda depresyonunuzu daha da kötüleştirebilir ve depresyon için aldığınız ilaçların etkisine de müdahale edebilir. Eğer madde istismarı sorununuz varsa, hemen şimdi yardım isterseniz depresyondan kurtulma şansınız çok daha fazla olacaktır.

Tedavinize Devam Edin
Bu sayfada ana hatları verilen adımlar, sizi iyi hissettirebilir. Ama tek başına yeterli değillerdir. Tıbbi tedavinin veya konuşma terapisinin yerini alamazlar. Depresyon, ciddi bir hastalıktır ve intihar riski taşır. Eğer intiharı düşünüyorsanız, derhal yardım isteyin. Ve doktorunuzla dikkatli bir şekilde konuşmadan tedaviyi asla bırakmayın veya değiştirmeyin.

Alıntı

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Evcil Hayvanınızın Hüznünüzü Dağıtmasına İzin Verin
Bazen ev hayvanınız gerçekten en iyi arkadaşınız olabilir ve bu da iyi bir terapidir. Ev hayvanınız ile oynadığınızda kafanızdan sorunları atarsınız. Aynı zamanda ev hayvanınıza baktığınız zaman kendiniz dışında başkasından da sorumlu olursunuz. Başkalarına önem vermek, iyileştirici olabilir.

Zihin ve Bedeni Güçlendirmek için Akıllıca Beslenin
Zihin ve beden arasında bir bağ vardır. Depresyona iyi gelen özel bir beslenme tipi olmamasına rağmen, sağlıklı bir beslenme bütün bir tedavi programının parçası olabilir. Beslenmenizi, fiziksel ve duygusal sağlığınızı güçlendirmesi için bir sürü meyve, sebze ve tam tahıllarla yapılandırın.

Ruh Halinizi Güçlendirmeye Yönelik Yiyecekler Seçin
Bazı araştırmalar, omega-3 yağ asitlerinin ve B-12 vitamininin depresyonu hafifletebileceğini savunuyor. Somon, ton balığı ve uskumru gibi yağlı balıklar, omega-3 yağ asitleri içerir. Keten tohumu, kabuklu yemişler, soya fasulyesi ve koyu yeşil sebzeler de öyledir. Deniz ürünleri ve az yağlı süt ürünleri de iyi B-12 kaynaklarıdır. Hiç et veya balık yemeyen vejetaryenler, takviye edilmiş kahvaltılık gevrek, süt ürünleri ve diğer takviyeli gıdalardan B-12 vitaminini alabilir.

Az Yağlı Karbonhidratlı Yiyecekleri Seçin
Serotonin, daha iyi hissetmenizi sağlayan bir beyin kimyasalıdır. Karbonhidratlar, beyninizdeki serotonin seviyesini yükseltir. Patlamış mısır, fırınlanmış patates, krakerler veya makarna gibi az yağlı karbonhidratlar, seçenekleriniz olabilir. Aynı zamanda sebze, meyve ve tam tahıllar da ihtiyacınız olan lifi sağlar.

Ruh Halinizi Düzeltmek için Daha Az Kafein Tüketin
Gerçekten de o üçüncü fincan kahveye ihtiyacınız var mı? Kaygı, depresyona eşlik edebilir. Ve çok fazla kafein, sizi asabi, gergin veya kaygılı yapabilir. Bu nedenle sodayı, kahveyi, çayı ve çikolatayı azaltmak, ruh halinizde bir fark yaratabilir. Aynı zamanda geceleri daha iyi uyumanızı da sağlar.

Ağrı ve Sızılarınızı Tedavi Edin
Depresyon hissi, ağrılar ile ilgili olabilir. Depresyonunuzu ve ağrılarınızı tedavi etmek için bir sağlık uzmanı ile görüşün.

Hissetme Şeklinizi Değiştirmek için Egzersiz Yapın
Bazı insanlara egzersiz yapmak, antidepresanlardan daha iyi gelir. Bir maraton koşmak zorunda değilsiniz. Bir arkadaşınızla yürüyüşe çıkın. Zamanla çoğu gün egzersiz yapana kadar faaliyetlerinizi yavaş yavaş arttırın. Fiziksel olarak daha iyi hissedeceksiniz, geceleri daha iyi uyuyacaksınız ve ruh halinizi düzelteceksiniz.

Keyif Aldığınız bir Egzersiz Seçin
Eğer koşmayı sevmiyorsanız, maraton eğitimi çok sürmeyecektir. Ama keyif aldığınız makul bir egzersize devam edebilirsiniz. Örneğin golf arabasız golf oynamayı, bisiklet sürmeyi, bahçenizde çalışmayı, tenis oynamayı veya yüzmeyi deneyin. Önemli olan, sevdiğiniz bir şeyi seçmenizdir. Sonrasında onu tekrar yapmayı dört gözle bekleyeceksiniz ve yaptığınız zaman da daha iyi hissedeceksiniz.

Destek Olmaları için Başkaları ile Birlikte Egzersiz Yapın
Diğer insanlarla birlikte olmak, depresyonun uyuşukluk, bitkinlik ve yalnızlık hisleri ile başa çıkmanıza yardımcı olur. Bir egzersiz grubuna katılın veya bir arkadaşınızla birlikte egzersiz yapın. Bu şekilde yaptığınız şeye bağlanmış ve iyi olmanız için gereken desteğe de sahip olacaksınız.

Yeterli Güneş Işığı Aldığınızdan Emin Olun
Karanlık, soğuk geçen aylar boyunca daha depresif mi hissediyorsunuz? Mevsimsel duygulanım bozukluğunuz olabilir. Mevsimsel duygulanım bozukluğu, en sık daha az güneş ışığının olduğu kış aylarında görülür. Mevsimsel duygulanım bozukluğu, ışık terapisi ile veya yapay güneş ışığı, antidepresanlar ve psikoterapi ile tedavi edilebilir.

Yaratıcılığınızı Keşfedin
Resim, fotoğrafçılık, müzik, örgü veya bir dergide yazmak, tüm bunlar, insanların duygularını keşfetmelerinin ve kafalarında olan şeyleri ifade etmelerinin yollarıdır. Yaratıcı olmak, daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Hedef, bir başyapıt yaratmak değildir. Sadece size zevk veren bir şey yapın. Bu, sizin kim olduğunuzu ve nasıl hissettiğinizi daha iyi anlamanıza yardım edecektir.

Zihinsel Gevşeme İçin Zaman Ayırın
Stres ve kaygı, depresyon belirtilerinizi arttırabilir ve iyileşmenizi daha da zorlaştırabilir. Zihinsel olarak gevşemeyi öğrenmek, sakinlik ve kontrol hislerinizin eski haline gelmesine yardımcı olabilir. Bunun için yogayı veya meditasyonu düşünebilirsiniz. Veya sadece uzun, sıcak bir banyo sırasında sakinleştirici bir müzik de dinleyebilirsiniz.

Aktif Olun
Diğerleri ile ilgili olmak, amaç duygunuzu yeniden kazanmanıza yardım edebilir. Başlamak için de çok fazla şey gerekmez. Bir yardım kuruluşunda gönüllü çalışın. Veya kütüphanedeki bir tartışma grubuna katılın. Yeni insanlarla tanışmak ve yeni şeyler yapmak, kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.

Arkadaşlarınızı ve Ailenizi Hayatınızda Tutun
Sizi seven insanlar, sizi desteklemek isterler. Onlarla görüşmeyi keserseniz, bunu yapamazlar. Eğer hayatınızda olmalarına izin verirseniz, çok daha iyi hissedeceksiniz. Bir arkadaşınızı arayın ve onunla bir yürüyüşe çıkın. Eşinizle bir bardak kahve için. Depresyonunuza dair konuşmanızın size yardımı olduğunu göreceksiniz. Sizi dinleyen birinin olması her zaman iyi hissettirir.

İhtiyacınız Kadar Uyuyun
Depresyon, sağlıklı uykuyu da bozar. Depresyonu olan bazı kişiler çok fazla uyurlar. Bazıları ise kolaylıkla uykuya dalamaz. Depresyondan iyileştikçe iyi uyuma alışkanlıklarını yeniden öğrenin. Her gün aynı saatte yatağa giderek ve sabah aynı saatte kalkarak başlayın. Uykuya dalmanıza yardımcı olması için gevşeme teknikleri kullanın. Sağlıklı bir uyku çekmek, sizi fiziksel ve zihinsel olarak daha iyi hissettirir.

Alkol ve Uyuşturucu Maddelerden Uzak Durun
Alkol ve uyuşturucu maddeler, depresyonu atlatmayı geciktirebilir veya engel olabilir. Aynı zamanda depresyonunuzu daha da kötüleştirebilir ve depresyon için aldığınız ilaçların etkisine de müdahale edebilir. Eğer madde istismarı sorununuz varsa, hemen şimdi yardım isterseniz depresyondan kurtulma şansınız çok daha fazla olacaktır.

Tedavinize Devam Edin
Bu sayfada ana hatları verilen adımlar, sizi iyi hissettirebilir. Ama tek başına yeterli değillerdir. Tıbbi tedavinin veya konuşma terapisinin yerini alamazlar. Depresyon, ciddi bir hastalıktır ve intihar riski taşır. Eğer intiharı düşünüyorsanız, derhal yardım isteyin. Ve doktorunuzla dikkatli bir şekilde konuşmadan tedaviyi asla bırakmayın veya değiştirmeyin.

Alıntı
__________________
Ruhum hep hayLaz kaLacak,
Üzgünüm hayat ßen " ßüyümeyeceğim.. "
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
ruh sagligi, saglik

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Moralinizi Düzeltecek 9 Öneri Amelia Kişisel Gelişim 0 31 Ocak 2014 16:12
Moralinizi Yükseltecek Değişiklikler Ezgi Kişisel Gelişim 0 13 Kasım 2011 11:19
Hız kesme yolları Nur Ekstra 0 16 Ocak 2011 22:17
Saç Uzatmanın Yolları YapraK Güzellik, Sağlık ve Bakım Önerileri 0 02 Şubat 2010 02:55
Mesaj sayını yükseltmenin yolları. LuisCode Komedi ve Mizah 1 26 Haziran 2006 18:56