IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30 Ağustos 2019, 13:33   #1
Çevrimdışı
Mevsim Değişimlerinde Beslenmeye Dikkat


-- Sponsor Baglantı --


Özenoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada mevsim değişiklikleri nedeniyle sürekli değişen hava sıcaklıklarının insan sağlığını olumsuz yönde etkilediğini, bu nedenle beslenmenin önem taşıdığını söyledi.

Mevsim değişikliği nedeniyle artan enfeksiyon hastalıklarına yakalanmamak için vitamin ve mineral yönünden zengin besinler tüketilmesi gerektiğini belirten Özenoğlu, ''Mevsim değişikliklerinin sıkça yaşandığı dönemlerde özellikle A, C, E vitaminleri ile çinko, selenyum minerallerinden zengin olan kış sebzelerinden brokoli, lahana, karnabahar, ıspanak, pazı, havuç, marul, maydanoz, tere, roka, sarımsak, soğan ile meyvelerden portakal, mandalina, greyfurt, kivi, elma tüketimine özen gösterilmeli,'' diye konuştu.

Mevsim değişimlerinin bağışıklık sistemini etkilediğini vurgulayan Özenoğlu, şöyle devam etti:

''Özellikle çocuklar, yaşlılar, kronik hastalığı olanlar, gebe ve emziren kadınların daha bilinçli beslenmeleri gerekir. Daha çok çocuklar ve kadınlarda üşüme, halsizlik, baş dönmesi, isteksizlik şeklinde kendini gösteren demir eksikliği soğuklarda kişiyi güçsüz kılabilir. Günlük beslenmede kırmızı et, yumurta, kuru fasulye, yeşil mercimek, barbunya, nohut, yeşil yapraklı sebzeler, kuru meyveler, pekmez, kuruyemişlerden destek alınmalı ve beraberinde demirin emilimini kolaylaştıracak C vitamini yönünden zengin taze salata veya turunçgil meyveleri tüketilmeli. Çay, kahve, kola gibi içecekler demir oranını azaltacağından yemekle birlikte tüketilmemesine dikkat edilmeli.''

''Yağlı, şekerli, hamurlu yerine taze sebze meyve''

Yağlı, şekerli, hamurlu yiyecekler yerine taze sebze ve meyve tercih edilmesinin, hem daha az kalori alınmasına hem de sağlığı koruyucu vitaminlerin alınmasına olanak sağlayacağını anlatan Özenoğlu, ''Bu dönemlerde depresyon sıklığında artış olmaması için omega 3 yağ asitleri, B1, B6 ve B12 vitaminleri ile magnezyum yönünden zengin besinlere öğünlerde yer verilmeli,'' dedi.

Doç. Dr. Özenoğlu, beslenmede omega 3 yağ asidi gereksinmesini karşılamak için haftada en az iki kez somon, ton, uskumru, sardalye gibi balıkların tüketilmesi gerektiğini ya da yerine günlük ceviz, fındık veya badem gibi kuruyemişlere yer verilmesi gerektiğini vurguladı.

Mevsim değişikliklerinde bitki çaylarına da ağırlık verilmesi gerektiğini belirten Özenoğlu, özellikle kuşburnu, ıhlamur, adaçayı, rezene, nane, limon gibi içeceklerin tüketiminin artırılması gerektiğini kaydetti.

Alıntı
Özenoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada mevsim değişiklikleri nedeniyle sürekli değişen hava sıcaklıklarının insan sağlığını olumsuz yönde etkilediğini, bu nedenle beslenmenin önem taşıdığını söyledi.

Mevsim değişikliği nedeniyle artan enfeksiyon hastalıklarına yakalanmamak için vitamin ve mineral yönünden zengin besinler tüketilmesi gerektiğini belirten Özenoğlu, ''Mevsim değişikliklerinin sıkça yaşandığı dönemlerde özellikle A, C, E vitaminleri ile çinko, selenyum minerallerinden zengin olan kış sebzelerinden brokoli, lahana, karnabahar, ıspanak, pazı, havuç, marul, maydanoz, tere, roka, sarımsak, soğan ile meyvelerden portakal, mandalina, greyfurt, kivi, elma tüketimine özen gösterilmeli,'' diye konuştu.

Mevsim değişimlerinin bağışıklık sistemini etkilediğini vurgulayan Özenoğlu, şöyle devam etti:

''Özellikle çocuklar, yaşlılar, kronik hastalığı olanlar, gebe ve emziren kadınların daha bilinçli beslenmeleri gerekir. Daha çok çocuklar ve kadınlarda üşüme, halsizlik, baş dönmesi, isteksizlik şeklinde kendini gösteren demir eksikliği soğuklarda kişiyi güçsüz kılabilir. Günlük beslenmede kırmızı et, yumurta, kuru fasulye, yeşil mercimek, barbunya, nohut, yeşil yapraklı sebzeler, kuru meyveler, pekmez, kuruyemişlerden destek alınmalı ve beraberinde demirin emilimini kolaylaştıracak C vitamini yönünden zengin taze salata veya turunçgil meyveleri tüketilmeli. Çay, kahve, kola gibi içecekler demir oranını azaltacağından yemekle birlikte tüketilmemesine dikkat edilmeli.''

''Yağlı, şekerli, hamurlu yerine taze sebze meyve''

Yağlı, şekerli, hamurlu yiyecekler yerine taze sebze ve meyve tercih edilmesinin, hem daha az kalori alınmasına hem de sağlığı koruyucu vitaminlerin alınmasına olanak sağlayacağını anlatan Özenoğlu, ''Bu dönemlerde depresyon sıklığında artış olmaması için omega 3 yağ asitleri, B1, B6 ve B12 vitaminleri ile magnezyum yönünden zengin besinlere öğünlerde yer verilmeli,'' dedi.

Doç. Dr. Özenoğlu, beslenmede omega 3 yağ asidi gereksinmesini karşılamak için haftada en az iki kez somon, ton, uskumru, sardalye gibi balıkların tüketilmesi gerektiğini ya da yerine günlük ceviz, fındık veya badem gibi kuruyemişlere yer verilmesi gerektiğini vurguladı.

Mevsim değişikliklerinde bitki çaylarına da ağırlık verilmesi gerektiğini belirten Özenoğlu, özellikle kuşburnu, ıhlamur, adaçayı, rezene, nane, limon gibi içeceklerin tüketiminin artırılması gerektiğini kaydetti.

Alıntı
__________________
Ruhum hep hayLaz kaLacak,
Üzgünüm hayat ßen " ßüyümeyeceğim.. "
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
ruh sagligi, saglik

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kışın beslenmeye dikkat Tufan Sağlık Köşesi 0 30 Kasım 2014 12:09
Dikkat Çeken Mevsim Kokuları AftieL Parfüm 0 29 Mayıs 2014 19:48
"Hipertansiyon Hastaları Beslenmeye Dikkat Edin, Hastalıklardan Korunun" aLya Haber Arşivi 0 27 Ekim 2011 10:35
Kurban Bayramı'nda beslenmeye dikkat Feronia Diyet ve Sağlıklı Beslenme 1 26 Ekim 2011 22:15
Mevsim değişiminde beslenmeye dikkat ad3m Sağlık Köşesi 0 10 Eylül 2006 11:45