IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  kral sohbet




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 31 Ekim 2011, 11:23   #1
Çevrimdışı
Sağlıklı saçlar için nasıl beslenmeli


sohbet


Saç bakımı söz konusu olduğunda, genel bakım rutini saçların sık yıkanması, nemlendirilmesi, saça şekil verilmesi ve düzenli saç kesimine gidilmesini kapsar. Ama New York'ta bulunan C&J Nutrition'da çalışan sertifikalı diyetisyen ve beslenme uzmanı Willow Jarosh'a göre, sağlıklı saçlara sahip olmak, dengeli bir diyete sahip olmakla başlar.

Jarosh belirli gıda maddelerinin saç gelişiminde ve bakımında önemli bir rol oynadığını ve bu gıda maddelerinin diyetinizde yer almaması durumunda, saç tellerinizin olumsuz etkileneceğini söylemektedir. İşte saçlarınız açısından sağlıklı gıdalar.

No. 1: Ispanak, tavuk ve kırmızı biber

Hem ıspanak hem de tavuk muhteşem demir kaynaklarıdır ve bu mineral alyuvarların saç köklerine oksijen taşımasına yardımcı olur. Jarosh bu oksijen akışının saçların sağlıklı uzamasının ve saç tellerinin güçlenmesinin sağlanması için gerekli olduğunu söylüyor.

Jarosh, ayrıca demir ihtiyacınızı hem bitkisel hem de hayvansal kaynaklardan karşılamanızı önermektedir. C vitamini vücudunuzun özümsediği demir miktarını artırdığı için, demir bakımından zengin gıdaları kırmızı biber ya da çilek gibi bir meyve ya da sebze ile birlikte yemeye çalışmanızı söylemektedir.

Servis önerileri: Ispanak ve kırmızı biberlerle servis edilecek tavuk göğsü, demir deposu dolu bir yemektir. Diğer demir kaynakları arasında zenginleştirilmiş mısır gevreği, yağsız et, balık, mercimek, fasulye ile domates ve pancar gibi sebzeler yer almaktadır.

No. 2: İstiridye

İstiridyeler en iyi çinko kaynağıdır ve çinko, sağlıklı saç gelişimi için gerekli hücre bölünmesi de dahil olmak üzere, vücuttaki birçok işlev için hayati önem taşıyan bir mineraldir. Josh "Saçların daha yavaş uzaması ve dökülmesinin çinko düzeylerinin düşük olması ile bağlantılı olduğunu" söylemektedir. Aslına bakılırsa, kuru saç derisi ve seyrelen saçlar, çinko yetersizliğinin iki belirtisidir.

Servis önerileri: Sadece tek bir istiridye, bir günlük çinko gereksinimini karşılamaya yeter. Diğer çinko kaynakları arasında, zenginleştirilmiş mısır gevreği ve yağsız et de yer almaktadır.

No. 3: Tatlı Patates

Tatlı patates ve portakal severler listenin üst sıralarında yer almalarını -- ve canlı saç renklerini -- yüksek beta-karoten konsantrasyonuna borçludurlar. Amerikan Diyetetik Birliği'nin kayıtlı diyetisyeni ve sözcüsü Bethany Thayer, bu karetonoidin vücudunuzda A vitaminine dönüştüğünü ve A vitamininin de hücre üretiminin ve döngüsünün düzenlenmesine yardımcı olduğunu söylemektedir. Eski hücrelerin atılması ve yenileri ile değiştirilmesi normal saç gelişimine katkıda bulunur ve pürüzsüz ve sağlıklı bir saç derisine sahip olunmasını sağlar.

Servis önerileri: Bolca beta-karoten için fırında pişmiş taze patates deneyin. Havuç, balkabağı, kavun ve kayısı da yeterli miktarda karetenoid sağlar.

No. 4: Yumurta

Yumurtalar iyi bir protein ve amino asit (proteinin yapı taşları) kaynağıdır. Saçınız öncelikli olarak bir protein türü olan keratinden yapıldığı için, Jarosh, diyetinizde yeterli miktarda protein olmasının saçınızın uzaması ve güçlenmesi için gerekli olduğunu söylemektedir. "Her ay doğal olarak saçlarımız dökülür ve protein açısından fakir diyetler saç tellerinin uzama hızını yavaşlatabilir ve saçların ince görünmesine yol açar" demektedir. Aynı şekilde, çok az protein almak saç diplerinin zayıf ve kırılgan olmasına neden olabilir.

Thayer, yumurtanın çinko, demir ve B vitamini de sağladığını ve bu maddelerin saçların uzama döngüsü de dahil olmak üzere, vücudunuzun yediklerinizi çeşitli işlevleri için ihtiyaç enerjiye dönüştürmesine yardımcı olduğunu söylemektedir. Jarosh özellikle B-6 ve B-12 vitaminlerinin "sağlıklı diyetinizden aldığınız gıda maddelerini saç köklerine taşıyan kuryeler olarak düşünülmesi gerektiğini" söylemektedir.

Servis önerileri: Jarosh haftada üç ya da beş yumurta yenilmesini önermektedir. Tavuk eti, yağsız et, balık ve mercimekten de protein ve B vitamini alabilirsiniz.

No. 5: Somon

Balıkta -- özellikle somonda -- yüksek düzeyde omega-3 yağ asitleri bulunur. Bunlar "içten kremleme" işlevi görür ve saç derinizin ve saçlarınızın nemli, parlak ve sağlıklı kalmasını sağlar.

Servis önerileri: Uzmanlar somon ya da uskumru, alabalık ve sardalya gibi yağ asidi açısından zengin diğer balıkların haftada iki ya da üç kez tüketilmesini önermektedir.
Saç bakımı söz konusu olduğunda, genel bakım rutini saçların sık yıkanması, nemlendirilmesi, saça şekil verilmesi ve düzenli saç kesimine gidilmesini kapsar. Ama New York'ta bulunan C&J Nutrition'da çalışan sertifikalı diyetisyen ve beslenme uzmanı Willow Jarosh'a göre, sağlıklı saçlara sahip olmak, dengeli bir diyete sahip olmakla başlar.

Jarosh belirli gıda maddelerinin saç gelişiminde ve bakımında önemli bir rol oynadığını ve bu gıda maddelerinin diyetinizde yer almaması durumunda, saç tellerinizin olumsuz etkileneceğini söylemektedir. İşte saçlarınız açısından sağlıklı gıdalar.

No. 1: Ispanak, tavuk ve kırmızı biber

Hem ıspanak hem de tavuk muhteşem demir kaynaklarıdır ve bu mineral alyuvarların saç köklerine oksijen taşımasına yardımcı olur. Jarosh bu oksijen akışının saçların sağlıklı uzamasının ve saç tellerinin güçlenmesinin sağlanması için gerekli olduğunu söylüyor.

Jarosh, ayrıca demir ihtiyacınızı hem bitkisel hem de hayvansal kaynaklardan karşılamanızı önermektedir. C vitamini vücudunuzun özümsediği demir miktarını artırdığı için, demir bakımından zengin gıdaları kırmızı biber ya da çilek gibi bir meyve ya da sebze ile birlikte yemeye çalışmanızı söylemektedir.

Servis önerileri: Ispanak ve kırmızı biberlerle servis edilecek tavuk göğsü, demir deposu dolu bir yemektir. Diğer demir kaynakları arasında zenginleştirilmiş mısır gevreği, yağsız et, balık, mercimek, fasulye ile domates ve pancar gibi sebzeler yer almaktadır.

No. 2: İstiridye

İstiridyeler en iyi çinko kaynağıdır ve çinko, sağlıklı saç gelişimi için gerekli hücre bölünmesi de dahil olmak üzere, vücuttaki birçok işlev için hayati önem taşıyan bir mineraldir. Josh "Saçların daha yavaş uzaması ve dökülmesinin çinko düzeylerinin düşük olması ile bağlantılı olduğunu" söylemektedir. Aslına bakılırsa, kuru saç derisi ve seyrelen saçlar, çinko yetersizliğinin iki belirtisidir.

Servis önerileri: Sadece tek bir istiridye, bir günlük çinko gereksinimini karşılamaya yeter. Diğer çinko kaynakları arasında, zenginleştirilmiş mısır gevreği ve yağsız et de yer almaktadır.

No. 3: Tatlı Patates

Tatlı patates ve portakal severler listenin üst sıralarında yer almalarını -- ve canlı saç renklerini -- yüksek beta-karoten konsantrasyonuna borçludurlar. Amerikan Diyetetik Birliği'nin kayıtlı diyetisyeni ve sözcüsü Bethany Thayer, bu karetonoidin vücudunuzda A vitaminine dönüştüğünü ve A vitamininin de hücre üretiminin ve döngüsünün düzenlenmesine yardımcı olduğunu söylemektedir. Eski hücrelerin atılması ve yenileri ile değiştirilmesi normal saç gelişimine katkıda bulunur ve pürüzsüz ve sağlıklı bir saç derisine sahip olunmasını sağlar.

Servis önerileri: Bolca beta-karoten için fırında pişmiş taze patates deneyin. Havuç, balkabağı, kavun ve kayısı da yeterli miktarda karetenoid sağlar.

No. 4: Yumurta

Yumurtalar iyi bir protein ve amino asit (proteinin yapı taşları) kaynağıdır. Saçınız öncelikli olarak bir protein türü olan keratinden yapıldığı için, Jarosh, diyetinizde yeterli miktarda protein olmasının saçınızın uzaması ve güçlenmesi için gerekli olduğunu söylemektedir. "Her ay doğal olarak saçlarımız dökülür ve protein açısından fakir diyetler saç tellerinin uzama hızını yavaşlatabilir ve saçların ince görünmesine yol açar" demektedir. Aynı şekilde, çok az protein almak saç diplerinin zayıf ve kırılgan olmasına neden olabilir.

Thayer, yumurtanın çinko, demir ve B vitamini de sağladığını ve bu maddelerin saçların uzama döngüsü de dahil olmak üzere, vücudunuzun yediklerinizi çeşitli işlevleri için ihtiyaç enerjiye dönüştürmesine yardımcı olduğunu söylemektedir. Jarosh özellikle B-6 ve B-12 vitaminlerinin "sağlıklı diyetinizden aldığınız gıda maddelerini saç köklerine taşıyan kuryeler olarak düşünülmesi gerektiğini" söylemektedir.

Servis önerileri: Jarosh haftada üç ya da beş yumurta yenilmesini önermektedir. Tavuk eti, yağsız et, balık ve mercimekten de protein ve B vitamini alabilirsiniz.

No. 5: Somon

Balıkta -- özellikle somonda -- yüksek düzeyde omega-3 yağ asitleri bulunur. Bunlar "içten kremleme" işlevi görür ve saç derinizin ve saçlarınızın nemli, parlak ve sağlıklı kalmasını sağlar.

Servis önerileri: Uzmanlar somon ya da uskumru, alabalık ve sardalya gibi yağ asidi açısından zengin diğer balıkların haftada iki ya da üç kez tüketilmesini önermektedir.
__________________
Tanrı'nın Şımarık Çocuğu ~ Bir İngiliz Beyefendisi..
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
beslenmeli, saclar

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Sağlıklı saçlar için nasıl beslenmeli.. System Sağlık Köşesi 0 07 Eylül 2011 18:53
Daha Sağlıklı Saçlar! Dilara Saç Modelleri ve Bakımı 0 10 Mayıs 2010 22:56
Sağlıklı saçlar için öneriler Adrasteia Saç Modelleri ve Bakımı 0 23 Nisan 2010 21:10
Sağlıklı ve etkileyici saçlar için altın tavsiyeler Juventus Sağlıklı Bakım Önerileri 0 19 Haziran 2009 10:14
Yaz aylarında nasıl beslenmeli? Heidi Diyet ve Sağlıklı Beslenme 0 12 Mayıs 2008 11:03