IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası

IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası (https://www.ircforumlari.net/)
-   Şairler / Yazarlar (https://www.ircforumlari.net/sairler-yazarlar/)
-   -   Cenap Şahabettin (https://www.ircforumlari.net/sairler-yazarlar/584243-cenap-sahabettin.html)

AftieL 09 Mayıs 2014 19:48

Cenap Şahabettin
 
1870′te Manastır’da doğdu. 12 Şubat 1934’te İstanbul’da yaşamını yitirdi. Babasının Plevne’de şehit düşmesinden sonra ailesiyle İstanbul’a geldi. İlköğrenimini Tophane’deki Fevziye Mektebi’nde yaptı. Gülhane Askeri Rüşdiyesi’ni bitirdi. Tıbbiye İdadisi’nden sonra Askeri Tıbbiye’den mezun oldu. Hekim yüzbaşı oldu. Paris’te 4 yıl cilt hastalıkları ihtisası yaptı. Yurda döndükten sonra Mersin, Rodos, Cidde’de karantina hekimliği, sıhhiye müfettişliği yaptı. 1914’te emekliye ayrıldı. Darülfünûn’da [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tarihi dersleri okuttu. Kurtuluş Savaşı sırasında Kuva-yı Milliye’ye karşı olumsuz tutumu nedeniyle öğrencileri tarafından istifaya zorlandı. Daha sonra cumhuriyeti destekledi ama yalnızlıktan kurtulamadı. İlk şiiri 1885’te daha öğrencilik yıllarında Saadet gazetesinde yayımlandı. Önceleri [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’nin etkisiyle divan türü şiirle uğraştı. Daha sonra [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’dan etkilenerek Batı tarzı şiire yöneldi. Servet-i Fünun dergisinde şiirleri yayımlandı. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’le birlikte [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nın 3 önemli isminden biri oldu. Gelenekçi şairlerin en çok saldırdığı yenilikçi şairdi. Diğer Servet-i Fünun’cuların tersine bireysel şiiri tercih etti. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’nin en aşırı örneklerini verdi. Şiire “nesir-musikisi” dedi. Şiirlerinde kullandığı “Sâât-i semenfâm”, “çeng-i müzehhep”, “nay-i zümürrüt” gibi [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], imgeler döneminin sanat dünyasında önemli tartışmalar yarattı. Heceleri müzik düzeyinde uyumlu kullanmayı savundu. Bu tarzda yazdığı en iyi iki örnek “Yakazat-ı Leyliye” ve “[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]” şiirleridir.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


ESERLERİ
ŞİİR:
Tâmât (1887)
Seçme Şiirleri (1934, ölümünden sonra)
Bütün [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]leri (1984, ölümünden sonra)
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]:
Körebe (1917)
DÜZYAZI:
Hac Yolunda (1909)
Evrak-ı Eyyam (1915)
Afak-ı Irak (1917)
Avrupa Mektupları (1919)
Nesr-i Harp, Nesr-i Sulh ve Tiryaki Sözleri (1918)
Vilyam Şekispiyer(1932)


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk